Zaproszenie do składania ofert w zapytaniu cenowym (Dostawa programu informacji prawnej)

 

 

Gmina Nurzec-Stacja

Pieczęć Zamawiającego

 

Zaproszenie

do składania ofert w zapytaniu cenowym

 

 

  1. Zamawiający: Gmina Nurzec-Stacja. ul. Żerczycka 33, 17-330 Nurzec-Stacja

zaprasza do składania ofert na:

  1. Przedmiot zamówienia: „Dostawa programu informacji prawnej”

 

I. Zawartość systemu elektronicznej informacji prawnej

  1. Przedmiotem zapytania cenowego jest dostawa  licencji na korzystanie z systemu informacji prawnej, zwanego „systemem” przez 30 użytkowników z dostępem on-line na hasło i login.
  2. Dostawca samodzielnie dokonuje aktualizacji systemu w okresie trwania umowy.
  3. Dostawca zobowiązuje się do zagwarantowania aktualności systemu w okresie trwania umowy.
  4. Dostęp do systemu winien być zapewniony użytkownikowi przez okres 12 miesięcy od dnia podpisania umowy.
  5. Dostawca zapewni dostęp do systemy 24 godziny na dobę przez okres trwania umowy.
  6. Dostęp do systemu winien być zapewniony przez przeglądarki internetowe: Internet Explorer, Mozilla Firefox, Opera, Chrome bez konieczności instalowania dodatkowego oprogramowania.
  7. Dostawca przeszkoli pracowników w siedzibie urzędu, w godzinach pracy.

Bazę systemu muszą stanowić ujednolicone akty ze wszystkich dzienników urzędowych wymienionych w art. 8 ustawy z dnia 20 lipca 2000 r. o ogłaszaniu aktów normatywnych i niektórych innych aktów prawych (Dz. U. z 2010 r., Nr 17, poz. 95, z póź. zm.).

 

II. Ogólne wymagania dla systemu informacji prawnej, które dotyczą wszystkich modułów użytkowych systemu:

1. Wymaga się aby system informacji prawnej posiadał instrukcję obsługi programu w języku polskim oraz interfejsu graficznego programu w języku polskim.

2. Wbudowaną wyszukiwarkę przeszukującą bazę programu.

3. Wymaga się aby system informacji prawnej umożliwiał wyszukiwanie co najmniej:

a) według identyfikatora aktu prawnego / sygnatury orzeczenia / numeru druku projektu ustawy,

b) według rocznika,

c) według gminy, powiatu,

d) według dowolnie wybranej liczby dzienników resortowych,

e) według daty wydania/opublikowania/obowiązywania,

f) według projektów ustaw oraz daty wpływu projektu, wnioskodawcy, numeru druku,

g) poprzez klasyfikację przedmiotową (dotyczy bazy aktów prawnych i orzeczeń) w podziale na akty prawne obowiązujące, archiwalne, oczekujące i orzecznictwo w podziale na aktualne i nieaktualne,

h) według słów w treści dokumentów znajdujących się w różnych bazach,

i) z zawężaniem listy wynikowej aktów prawnych, orzeczeń do rodzaju i autora,

j) orzecznictwa po składzie orzekającym i roli w składzie,

k) listy orzeczeń sądów, administracji, cytowanych w innych orzeczeniach.

4. System informacji prawnej musi zapewniać:

a) możliwość porównania treści całego aktu prawnego po zmianie do jego wersji przed zmianą oraz możliwość automatycznego zweryfikowania liczby dokumentów danej kategorii w bazie,

b) możliwość dokonywania przez użytkownika zmiany daty oceny, co do obowiązywania aktów z Dz. U. i M.P., czego efektem ma być przywołanie całego systemu prawa – aktów obowiązujących, nieobowiązujących oraz oczekujących (wersji tekstów oraz relacji między aktami) na wybraną przez użytkownika datę,

c) wyodrębnianie w zakresie Dz.U. i M.P. osobnych baz z aktami: obowiązującymi, nieobowiązującymi (archiwalnymi) i oczekującymi,

d) wyodrębnianie w zakresie Dz. wojewódzkich osobnych baz z aktami: obowiązującymi, nieobowiązującymi (archiwalnymi) i oczekującymi,

e) wyodrębnianie w zakresie projektów ustaw osobnych baz z dokumentami: aktualnymi, archiwalnymi,

f) wyodrębnianie w zakresie orzeczeń / pism urzędowych osobnych baz z dokumentami: aktualnymi, nieaktualnymi,

g) oznaczenie identyfikacji aktów obowiązujących, nieobowiązujących i oczekujących publikowanych w Dz. U. i M. P,

h) możliwość kopiowania całości lub części dokumentów bezpośrednio z systemu do edytorów tekstów,

i) dostęp do publikacji książkowych - monografii dotyczących wybranego zagadnienia z poziomu tekstu aktu prawnego,

j) możliwość wyświetlenia osobnych list z komentarzami, monografiami, glosami do orzeczeń, pismami urzędowymi, orzeczeniami sądów i administracji, tezami z piśmiennictwa, znajdujących się w programie z możliwością zweryfikowania liczby dokumentów należących do wybranej kategorii,

k) możliwość pracy na kilku dokumentach równocześnie oraz otwierania nowych dokumentów poprzez hiperłącze bez zamykania poprzedniego dokumentu,

l) zapamiętywanie wybranych przez danego użytkownika dokumentów do ponownego wykorzystania,

m) brak konieczności wielokrotnego logowania i zakańczania aktywnej sesji użytkownika,

n) możliwość wyświetlenia pełnej treści komentarza do ustawy to jest komentarza do kolejnych jednostek redakcyjnych,

o) możliwość wydruku z formatowaniem na drukarkę oraz wydruku/zapisu do pliku w postaci edytowalnej przez program MS Word lub innych edytorów tekstu,

p) możliwość kopiowania całych lub dowolnych fragmentów tekstu do systemowego schowka MS Windows, z możliwością późniejszego przenoszenia ich do dowolnego edytora tekstów, obsługującego formatowanie tekstu.

5. System informacji prawnej podczas uruchomienia musi wymuszać podanie loginu i hasła użytkownika oraz umożliwiać monitoring bieżących połączeń do serwera z obcją rozłączania połączeń.

6. System informacji prawnej musi zapewniać dostęp użytkownikom ze środowisk systemu operacyjnego Microsoft Windows XP/ Vista /7 /8 32bit/64/bit. Aktualizacja bazy danych systemu musi odbywać się po stronie oferenta.

 

III. Wymagania dla modułu samorządowego:

Bazę systemu muszą stanowić ujednolicone akty ze wszystkich dzienników urzędowych wymienionych w art. 8 ustawy z dnia 20 lipca 2000 r. o ogłaszaniu aktów normatywnych i niektórych innych aktów prawych (Dz. U. z 2010 r., Nr 17, poz. 95, z póź. zm.).

1. Baza danych modułu samorządowego w zakresie Dziennika Ustaw, musi posiadać co najmniej:

a) komplet informacji formalnych o aktach od 1918 roku (co najmniej: identyfikator, tytuł, organ wydający, data uchwalenia lub wydania aktu, data ogłoszenia, data wejścia w życie, skanów oryginału),

b) wszystkie akty obowiązujące oraz oczekujące,

c) komplet tekstów aktów ujednoliconych i ocenionych, co do obowiązywania, opublikowanych od 1 stycznia 1930 roku,

d) możliwość udostępniania kolejnych wersji historycznych aktów obowiązujących i uchylonych,

e) wzajemne powiązania formalne między aktami (co najmniej relacje typu: zmienia – zmieniony przez, uchyla – uchylony przez, wykonuje – wykonywany przez, wprowadza – wprowadzony przez, interpretuje – interpretowany przez, implementuje – implementowany przez),

f) odwołania do przywołanych w aktach przepisów innych aktów prawnych, aktów wykonawczych z poziomu tekstu aktu i konkretnych jednostek redakcyjnych,

g) odwołania do orzeczeń z poziomu tekstu aktu i konkretnych jednostek redakcyjnych,

h) odwołania do cytatów/tez z piśmiennictwa prawniczego z poziomu tekstu aktu prawnego i konkretnych jednostek redakcyjnych,

i) odwołania do komentarzy z poziomu tekstu aktu prawnego i konkretnych jednostek redakcyjnych,

j) odwołania do monografii z poziomu tekstu aktu prawnego i konkretnych jednostek redakcyjnych,

k) odwołania do pism urzędowych z poziomu tekstu aktu i konkretnych jednostek redakcyjnych,

l) dostęp do tekstów projektów ustaw wraz z uzasadnieniami wniesionych od III Kadencji Sejmu wraz z oceną co do aktualności i systemem relacji z aktami i konkretnymi jednostkami redakcyjnymi oraz systemem relacji z aktami obowiązującymi (zmienia/uchyla),

m) możliwość przeglądania tekstów projektów zmieniających akt obowiązujący z aktu obowiązującego i konkretnej jednostki redakcyjnej (projekty w relacji z aktem obowiązującym, np. z art. 1 kc.).

2. Baza danych modułu samorządowego w zakresie Monitora Polskiego, musi posiadać co najmniej:

a) komplet informacji formalnych o aktach od 1945 roku ( co najmniej: identyfikator, tytuł, organ wydający, data uchwalenia lub wydania aktu, data ogłoszenia, data wejścia w życie, data utraty mocy, skanów oryginału),

b) wszystkie akty obowiązujące oraz oczekujące,

c) komplet tekstów aktów ujednoliconych i ocenionych, co do obowiązywania,

d) możliwość udostępniania kolejnych wersji historycznych aktów obowiązujących i uchylonych.

3. Baza danych modułu samorządowego w zakresie dzienników urzędowych, musi posiadać co najmniej ujednolicone teksty aktów prawnych opublikowanych w dziennikach urzędowych naczelnych i centralnych organów administracji rządowej (aktualnych i stanowiących kontynuację dzienników wydawanych przez urząd występujący pod inną nazwą –  co najmniej od roku 1980 i nie mniej niż 30 dzienników ).

4. Baza danych modułu samorządowego w zakresie nie ujętym powyżej, musi zawierać co najmniej:

a) komplet tekstów pierwotnych aktów prawnych (zeskanowanych) identycznych co do formy, jak tekst opublikowany w wersji papierowej w Dzienniku Ustaw i Monitorze Polskim,

b) komplet obowiązujących i ujednoliconych tekstów aktów prawnych opublikowanych w wojewódzkich dziennikach urzędowych od wprowadzenia 16 województw ustawą z dnia 24 lipca 1998 r. o wprowadzeniu zasadniczego trójstopniowego podziału terytorialnego państwa,

c) wzory pism, umów, uchwał, zarządzeń i innych, w tym zbiór obowiązujących formularzy urzędowych opublikowanych w Dzienniku Ustaw i Monitorze Polskim,

d) orzeczenia Sądu Najwyższego, Naczelnego Sądu Administracyjnego w Warszawie, Wojewódzkich Sądów Administracyjnych, - co najmniej 80 tys. W każdym orzecznictwie  Trybunału Konstytucyjnego oraz sądów apelacyjnych – z podaniem ilości orzeczeń w poszczególnym zakresie,

e) orzecznictwo administracji w tym m.in. Głównej Komisji Orzekającej w Sprawach o Naruszenie Dyscypliny Finansów Publicznych przy Ministerstwie Finansów, Regionalnych Izb Obrachunkowych, Samorządowych Kolegiów Odwoławczych, wojewodów – z podaniem ilości orzeczeń w poszczególnym zakresie,

f) orzeczenia Zespołu Arbitrów/Krajowej Izby Odwoławczej przy Prezesie Urzędu Zamówień Publicznych – z podaniem ilości orzeczeń w poszczególnym zakresie,

g) inne pisma urzędowe naczelnych i centralnych organów administracji rządowej oraz agencji rządowych i innych instytucji państwowych (obecne i archiwalne,

h) projekty ustaw wraz z uzasadnieniami – z podaniem ilości,  

i) komentarze i monografie dotyczące prawa polskiego – nie mniej niż 500– z podaniem ilości w poszczególnym zakresie,

j) wybór komentarzy ( nie mniej niż 3 do ustaw kodeksowych) aktualizowanych po zmianie prawa co najmniej raz na kwartał,

k) baza adresowa sądów, urzędów centralnych oraz prokuratur wraz z możliwością wyszukiwania po właściwości miejscowej,

l) cytaty z piśmiennictwa prawniczego – nie mniej niż 50 tys. min. z 50 periodyków,

m) dostęp do czasopism o tematyce samorządowej (możliwe połączenie z internetem).

n) opracowania dotyczące samorządu składające się z dokumentów dotyczących wskazanej tematyki,

o) bibliografia prawnicza własna oraz PAN.

5. Baza danych modułu samorządowego powinna posiadać nawigator postępowania administracyjnego i sądowego (lub inny tożsamy) zawierający co najmniej powiązane wzajemnie: opis procedur, Dz. U i M.P., orzeczenia sądów i administracji, pisma urzędowe i komentarze oraz  powiązanie z modułem.

6.Wymaga się, aby dostęp do modułu samorządowego odbywał się poprzez powszechnie dostępne przeglądarki, bez konieczności instalowania dodatkowego oprogramowania, poza przeglądarką stron WWW, na stacjach klienckich.

 

 

  1. Termin realizacji/wykonania zamówienia: 12 miesięcy (jeden rok) od dnia podpisania umowy
  2. Kryteria wyboru oferty: cena – 100 %
  3. Istotne postanowienia umowy (ewentualnie wzór umowy): wzór umowy – załącznik nr 2 do niniejszego zaproszenia.
  4.  Miejsce i termin składania ofert oraz określenie ich formy: Ofertę w formie pisemnej należy złożyć w Urzędzie Gminy w Nurcu-Stacji, ul. Żerczycka 33, 17-330 Nurzec-Stacja, pok. nr 5, w zamkniętej kopercie na druku - Ofert  zapytania cenowegozałącznik nr 1 do niniejszego zaproszenia, z godłem zamawiającego oraz dopiskiem: „Oferta w zapytaniu cenowym na dostawę programu informacji prawnej – nie otwierać do 11-06-2014, godz. 10:15”   w   terminie do 11 lipca 2014 r., godz. 10:00.    Za datę złożenia oferty uważa się faktyczne złożenie oferty w siedzibie zamawiającego.
  5. Ewentualne warunki udziału w postępowaniu oraz sposób dokonania oceny ich spełniania:
  1.  Posiadanie uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień,
  2.  Posiadania niezbędnej wiedzy i doświadczenia oraz dysponowania potencjałem technicznym, a także osobami zdolnymi do wykonania zamówienia

- złożenie oświadczenia wg. załącznika nr 3 do zapytania cenowego

  1. Warunki niezbędne do spełnienia przez wykonawcę przed zawarciem umowy:     brak

…………………………………………………………………………………………………

 

 

                                                                                                          Wójt

 

                                                                                                   Piotr Jaszczuk

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Gminy Nurzec-Stacja

Wytwarzający/odpowiadający: Norbert Jadczuk

Wprowadzający: Norbert Jadczuk

Data wprowadzenia: 2014-07-03

Data modyfikacji: 2014-07-03

Opublikował: Norbert Jadczuk

Data publikacji: 2014-07-03