Zaproszenie do składania ofert w zapytaniu cenowym („Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu gminy Nurzec-Stacja”)

Nurzec-Stacja, dnia 12.03.2014r.

RGZ.6232.1.2014

 

Zaproszenie

do składania ofert w zapytaniu cenowym

 

1. Zamawiający: Gmina Nurzec-Stacja ul. Żerczycka 33, 17-330 Nurzec-Stacja, zaprasza do składania ofert na:

2. Przedmiot zamówienia: „Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu gminy Nurzec-Stacja”

 

3. Opis przedmiotu zamówienia:

Wspólny słownik zamówień publicznych (CPV): 45.26.26.60-5

         Zamówienie obejmuje demontaż, odbiór, pakowanie, transport i utylizację odpadów zawierających azbest z pokryć dachowych budynków indywidualnych z terenu Gminy Nurzec-Stacja, szczegółowo określonych w załączniku Nr 2 do zaproszenia do składania ofert w zapytaniu cenowym.

Przedmiotem zamówienia jest wykonanie prac związanych z usuwaniem i unieszkodliwianiem wyrobów zawierających azbest, znajdujących się na nieruchomościach indywidualnych mieszkańców Gminy Nurzec-Stacja, o kodzie 17 06 05, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 27 września 2001r. w sprawie katalogu odpadów /Dz.U. z 2001r. Nr 112, poz. 1206/.

Zarówno demontaż, odbiór jak i zapakowanie, transport i utylizacja powinny być zgodne z obowiązującymi przepisami prawa:

  1. Ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013r. poz. 21)
  2. Ustawy dnia 27 kwietnia 2001r Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2013r. poz. 1232 z późn. zm.)
  3. Ustawy z dnia 19 czerwca 1997r o zakazie stosowania wyrobów zawierających azbest (Dz. U. z 2004r Nr 3, poz.20 z późn. zm.)
  4. Ustawy z dnia 19 sierpnia 2011r. o przewozie towarów niebezpiecznych   ( Dz. U. z 2011r. Nr 227 poz. 1367)
  5. Rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia 2004r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (Dz. U. Nr 71 poz. 649).
  6. Rozporządzenia Ministra Gospodarki i Pracy z dnia 14 października 2005r w sprawie zasad bezpieczeństwa i higieny pracy przy zabezpieczaniu i usuwaniu wyrobów zawierających azbest oraz programu szkolenia w zakresie bezpiecznego użytkowania takich wyrobów (Dz. U. z 2005 r. Nr 216, poz. 1824)
  7. Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 8 grudnia 2010r. w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów (Dz. U. z 2010r. Nr 249 poz. 1673).
  8. Rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 13 grudnia 2010r.. w sprawie wymagań w zakresie wykorzystywania wyrobów zawierających azbest oraz wykorzystywania i oczyszczania instalacji lub urządzeń, w których był lub są wykorzystywane wyroby zawierające azbest (Dz. U. z 2011r. Nr 8 poz. 31).

Demontaż płyt eternitowych powinien odbywać się zgodnie z wymogami przepisów sanitarnych i technicznych.

Ładunek odpadów zawierających azbest powinien być szczelnie zapakowany, oznakowany i zabezpieczony przed wstrząsami, przewracaniem lub wypadnięciem z pojazdu, zgodnie z powyższymi przepisami. Przed załadowaniem przygotowanych odpadów zawierających azbest, środek transportu powinien być oczyszczony z elementów umożliwiających uszkodzenie opakowań w trakcie transportu. Transport odpadów zawierających azbest należy wykonać z zachowaniem przepisów o przewozie drogowym towarów niebezpiecznych, w sposób uniemożliwiający emisję azbestu do środowiska. Odebrane z terenu gminy odpady zawierające azbest powinny być przekazane do unieszkodliwiania odbiorcy posiadającemu stosowne zezwolenia. Składowisko należy wskazać w załączniku Nr 1 do zaproszenia do składania ofert w zapytaniu cenowym, (oferta).

          W trakcie i po realizacji usługi Wykonawca przedstawiać będzie rozliczenia (sporządzane w 4 egzemplarzach - dwa dla gminy, jeden dla właściciela posesji i jeden dla wykonawcy) z poszczególnych posesji. Rozliczenie zawierać będzie: Kartę przekazania odpadu z podpisami właściciela posesji z której usuwane były odpady, jak również Wykonawcy, który świadczy usługę usuwania azbestu (w przypadku przekazywania odpadów do unieszkodliwienia innemu podmiotowi karta przekazania odpadów powinna zostać podpisana również przez ten podmiot), Informacje o wyrobach zawierających azbest, których wykorzystywanie zostało zakończone, oświadczenia o prawidłowości wykonanych prac związanych z usunięciem odpadów zawierających azbest zgodne z § 8 ust. 3 Rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia 2004 r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest. (Dz. U. Nr 71, poz. 649).

        Po zatwierdzeniu przez Zamawiającego przedstawionych przez Wykonawcę w/w dokumentów i rozliczeń, Wykonawca wystawi fakturę za wykonane prace w oparciu o:

  • stawki jednostkowe za demontaż 1m2 pokrycia dachowego w przemnożeniu na ilość wyrobów azbestowych faktycznie zdemontowanych.
  • stawki jednostkowe za załadunek, transport i unieszkodliwienie w przemnożeniu na rzeczywistą ilość odpadów; przy czym przyjmuje się, iż 1 m2 pokrycia dachowego z płyt azbestowo-cementowych wynosi 13,5 kg.

Faktura będzie płatna w terminie 30 dni, licząc od dnia dostarczenia jej do siedziby Zamawiającego.

Do obowiązku Wykonawcy należeć będzie sporządzenie dokumentacji fotograficznej (na płycie CD lub DVD) z każdego miejsca, z którego usuwane będą odpady zawierające azbest (łącznie 3 fotografie z każdej posesji – przed pakowaniem, po pakowaniu i w trakcie załadunku).

Wykonawca wyłoniony w przetargu we własnym zakresie i na własny koszt skontaktuje się i umówi na dogodny termin z właścicielem posesji, na demontaż, odbiór wyrobów zawierających azbest.

Wykonawca zapewnia organizację i zabezpieczenie placu robót.

Do obowiązków Wykonawcy należy, uporządkowanie nieruchomości po zakończeniu robót i przedstawienie dokumentu stwierdzającego rzetelność wykonania prac i oczyszczenia terenu z azbestu.

Wykonawca zamówienia staje się posiadaczem i wytwórcą wszystkich odpadów niebezpiecznych powstałych w wyniku prowadzenia prac.

Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność odszkodowawczą za szkody spowodowane swoim działaniem lub niedopatrzeniem związanym z realizacją niniejszego zamówienia.

Do realizacji przyjęto:

- 1 405 m2 płyt azbestowych przeznaczonych do demontażu, transportu i unieszkodliwienia;

- 555 m2 płyt azbestowych przeznaczonych do transportu i unieszkodliwienia

Łączna ilość wyrobów zawierających azbest przeznaczona do usunięcia wynosi ok. 1 960 m2.

Ilość płyt eternitowych składających się na przedmiot zamówienia jest ilością szacunkową i jako taka nie może stanowić podstawy do wnoszenia przez Wykonawcę jakichkolwiek roszczeń co do ilości faktycznie zdemontowanych i odebranych wyrobów azbestowych.

Zamawiający zastrzega sobie prawo ograniczenia przedmiotu zamówienia w zakresie ilościowym, w przypadku, gdy z powodów ekonomicznych, bieżących potrzeb, warunków programu dofinansowania przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, lub innych, nie będzie to leżało w interesie Zamawiającego.

W związku z ograniczeniem przez Zamawiającego przedmiotu umowy, Wykonawcy nie będą przysługiwały żadne roszczenia w stosunku do Zamawiającego.

Wszelkie roboty, które były do przewidzenia na etapie przygotowania oferty, a nie zostały zgłoszone Zamawiającemu (wynikające z przepisów Prawa Budowlanego, Polskich Norm lub norm przenoszących europejskie normy zharmonizowane, sztuki budowlanej), nie będą wchodziły w zakres robót dodatkowych i będą musiały być wykonane przez oferenta na koszt własny.

Roboty będą realizowane na zgłoszenie zleceniami częściowymi w uzgodnieniu z Zamawiającym i właścicielami nieruchomości.

Wykonawca zobowiązany będzie do ustalenia daty demontażu i odebrania wyrobów zawierających azbest z każdym właścicielem nieruchomości indywidualnie. Termin demontażu i odbioru wyrobów zawierających azbest powinien być dogodny dla właściciela nieruchomości, jednak nie dłuższy niż do końca terminu realizacji całości zamówienia, tj.: do 10.10.2014r.

Odbiór usługi nastąpi na następujących zasadach:

- Wykonawca powiadomi pisemnie Zamawiającego o wykonaniu zadania i gotowości do odbioru prac. Wraz z powiadomieniem przekaże Zamawiającemu wszelkie dokumenty rozliczeniowe.

- Zamawiający w ciągu 3 dni, od dnia otrzymania zgłoszenia wyznaczy termin odbioru prac powiadamiając o tym Wykonawcę.

Z odbioru przedmiotowej usługi zostanie spisany protokół, który stanowić będzie podstawę do wystawienia faktury. 

Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za skutki wynikające z nieterminowego i nienależytego wykonania zadania.

4. Wymagany termin realizacji zamówienia

Wymaganym terminem realizacji zamówienia jest – do 10.10.2014r

Za termin wykonania zamówienia uznaje się datę podpisania protokołu odbioru robót.

5. Kryteria wyboru oferty: najniższa cena – 100%

6. Istotne postanowienia umowy (ewentualnie wzór umowy): wzór umowy stanowi załącznik Nr 3 do niniejszego zaproszenia. Złożenie oferty przez Wykonawcę jest tożsame z akceptacją warunków w/w umowy.

7. Wymagania dotyczące wadium: nie jest wymagane.

8. Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:

  1. Zamawiający będzie żądać od Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości 8% ceny ofertowej brutto.
  2. Zabezpieczenie należytego wykonania umowy może być wnoszone w następujących formach:
  • pieniądzu,
  • poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że zobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym,
  • gwarancjach bankowych,
  • gwarancjach ubezpieczeniowych,
  • poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości /Dz.U. z 2007r. Nr 42 poz. 275, z późn. zm./.
  1. Zabezpieczenie należytego wykonania umowy wnoszone w formie pieniężnej zostanie wniesione na wskazany rachunek bankowy Zamawiającego.
  2. Zabezpieczenie gwarantujące zgodne z umową wykonanie robót zostanie zwrócone lub zwolnione w terminie 30 dni od dnia wykonania zamówienia i uznania Zamawiającego za należycie wykonane.

9. Miejsce i termin składania ofert oraz określenie ich formy:

Ofertę należy złożyć w siedzibie Zamawiającego, tj. Urząd Gminy Nurzec-Stacja ul. Żerczycka 33, 17-330 Nurzec-Stacja pok. Nr 5,  do dnia 20.03.2014r.  do godz. 12:00.  

Oferta winna być zapakowana w jedną kopertę, oznakowana nazwą Wykonawcy oraz zaadresowana  i opisana w następujący sposób:

Urząd Gminy Nurzec-Stacja

ul. Żerczycka 33, 17-330 Nurzec-Stacja, pokój nr 5

„Usuwanie wyrobów zawierających azbest z terenu gminy Nurzec-Stacja”

Nie otwierać przed dniem 20.03.2014r.  godz. 12.10.

Doręczenie oferty do innego miejsca niż wskazane powyżej nie jest równoważne ze złożeniem oferty w sposób skuteczny. Oferty otrzymane przez Zamawiającego po terminie zostaną zwrócone bez otwierania.

Otwarcie ofert nastąpi w siedzibie Zamawiającego tj. Urząd Gminy Nurzec-Stacja ul. Żerczycka 33, 17-330 Nurzec-Stacja pok. Nr 16 dnia 20.03.2014r. o godz. 12.10.

Otwarcie ofert jest jawne. Przed otwarciem ofert zamawiający poda kwotę, jaka zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia.

Po otwarciu ofert Zamawiający poda imię i nazwisko, nazwę (firmę) oraz adres (siedzibę) Wykonawcy, którego oferta jest otwierana, a także informacje dotyczące ceny oferty, terminu wykonania zamówienia, warunków płatności zawartych w ofercie.

10. Ewentualne warunki udziału w postępowaniu oraz sposób dokonywania oceny ich spełniania:

  1. Posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania.

Wykonawca musi posiadać zezwolenie na transport odpadów niebezpiecznych o kodzie:

170605 – materiały konstrukcyjne zawierające azbest

zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach /Dz.U. z 2013r. poz. 21/.

Wymagana forma dokumentu – oryginał lub kopia poświadczona „za zgodność z oryginałem”.

Zgodnie z zapisami cyt. ustawy (art. 233 ust. 1), zezwolenia na transport odpadów wydane na podstawie przepisów dotychczasowych zachowują ważność na czas, na jaki zostały wydane, nie dłużej jednak, niż do czasu upływu terminu do złożenia wniosku o wpis do rejestru, o którym mowa w art. 49 ust. 1 ustawy, lub z dniem uzyskania wpisu do tego rejestru, w przypadku gdy wpis nastąpił w terminie wcześniejszym. Utworzenie rejestru ma nastąpić do trzech lat od dnia wejścia w życie nowej ustawy o odpadach. Do wydawania zezwoleń na transport odpadów do czasu utworzenia rejestru, stosuje się przepisy dotychczasowej ustawy o odpadach tj. ustawy z dnia 27 kwietnia 2001r. /Dz.U. z 2010r. Nr 185 poz. 1243/.

  1. Wykonawca musi posiadać umowę na odbiór odpadów zawierających azbest bądź inny równoważny dokument potwierdzający, że Wykonawca na czas trwania umowy na wykonanie niniejszego zadania będzie posiadał stosowną umowę z podmiotem uprawnionym do prowadzenia działalności w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania tych odpadów lub posiadającym zezwolenie na prowadzenie takiej działalności.

11. Warunki niezbędne do spełnienia przez Wykonawcę przed zawarciem umowy:

         Przed zawarciem umowy Wykonawca będzie zobowiązany przedłożyć Zamawiającemu aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, potwierdzający dopuszczenie Wykonawcy do obrotu w zakresie objętym tym zamówieniem (wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert)oraz aktualna polisę ubezpieczeniową lub inny równoważny dokument.

Jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana uchyla się od zawarcia umowy Zamawiający może wybrać ofertę najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert.  

 

Wójt

Piotr Jaszczuk

Metryka strony

Udostępniający: Urzą Gminy Nurzec-Stacja

Wytwarzający/odpowiadający: Norbert Jadczuk

Wprowadzający: Norbert Jadczuk

Data wprowadzenia: 2014-03-12

Data modyfikacji: 2014-03-12

Opublikował: Norbert Jadczuk

Data publikacji: 2014-03-12