Ogłoszenie o zamówieniu (Dostosowanie istniejącej kotłowni do potrzeb ogrzewania nowobudowanej sali gimnastycznej w Nurcu-Stacji)

Uwaga !!

W dniu 19.06.2013 r.:

- dodano odpowiedzi na pytania

 


Nurzec-Stacja: Dostosowanie istniejącej kotłowni do potrzeb ogrzewania nowobudowanej sali gimnastycznej w Nurcu-Stacji
Numer ogłoszenia: 220152 - 2013; data zamieszczenia: 07.06.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
 

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Nurzec-Stacja , ul. Żerczycka 32, 17-330 Nurzec-Stacja, woj. podlaskie, tel. 085 6575078, faks 085 6575063.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Dostosowanie istniejącej kotłowni do potrzeb ogrzewania nowobudowanej sali gimnastycznej w Nurcu-Stacji.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Dostosowanie istniejącej kotłowni do potrzeb ogrzewania nowobudowanej sali gimnastycznej w Nurcu-Stacja obejmuje następujący zakres prac: -montaż kotła na paliwo stałe, -montaż kanału spalinowego, -montaż rurociągów grzewczych, -zabudowa armatury odcinającej, -wykonanie izolacji termicznych, -uruchomienie kotłowni, -wykonanie robót budowlanych bezpośrednio związanych z instalacją grzewczą. Montaż kotła winien być przeprowadzony zgodnie z instrukcją montażu wydaną przez producenta danego typu kotła, jego rozmieszczenie oraz rozmieszczenie pozostałych urządzeń winno się odbyć wg projektu technicznego. Odbiór kotłów przez UDT zostanie przeprowadzony na koszt Wykonawcy. Montaż komina spalinowego należy wykonać na odcinku od kotłów ściśle z instrukcją wydaną przez producenta. Całość prac związanych z wykonaniem rurociągów należy wykonać zgodnie z wytycznymi zawartymi w warunkach technicznych Wykonania i Odbioru Robót Budowlano-Montażowych T. II Instalacje sanitarne i przemysłowe oraz w opracowaniach COBRTI INSTAL - Warunki Techniczne Wykonania i Odbioru Instalacji Ogrzewczych zeszyt nr 6 i Warunki Techniczne Wykonania i Odbioru Instalacji wodociągowych zeszyt nr 6. Rurociągi w kotłowni należy prowadzić przy ścianach lub przy stropie. Jeżeli konstrukcja ściany lub stropu nie pozwala na takie obciążenie, rurociągi należy mocować na konstrukcjach wsporczych osadzanych w betonowej posadzce. Podpory stałe i ruchome oraz podwieszenia rurociągów należy montować do przegród (ścian) lub stropów w minimalnych rozstawach, co powinno zapewnić łatwy montaż przewodów oraz zabezpieczyć przed powstaniem nadmiernych naprężeń i odkształceń, zabezpieczyć przed stykaniem się z przegrodą budowlaną i przenoszeniem drgań na konstrukcję budowlaną. Rurociągi stalowe (wykonane z rur stalowych czarnych) należy łączyć przez spawanie gazowe i łukowe co najmniej w klasie W3. Kontrolę spawów przeprowadzić wg PN-75/M-69703 i PN-85/M-69775. Rury instalacyjne z kotłowni należy prowadzić przez przegrody budowlane w rurach ochronnych wypełnionych materiałem plastycznym, spełniającym warunki gazoszczelności. Wymagania dotyczące transportu, przyjmowania i składowania materiałów na budowie podane zostały w Ogólnej Specyfikacji Technicznej. Ogóle wymagania zostały sprecyzowane w dokumentacji projektowej i specyfikacji ogólnej. Natomiast całość prac związanych z wykonaniem instalacji grzewczej centralnego ogrzewania należy wykonać zgodnie z Polskimi Normami oraz wytycznymi zawartymi w warunkach Technicznych Wykonania i Odbioru Robót Budowlano-Montażowych T. II Instalacje sanitarne i przemysłowe oraz w opracowaniach: COBRTI INSTAL - Warunki Techniczne Wykonania i Odbioru Instalacji Ogrzewczych zeszyt nr 6. Wszystkie elementy i materiały do budowy instalacji grzewczej muszą spełniać wymagania techniczne COBRTI INSTAL i odpowiadać Polskim Normom. Należy wykonać montaż armatury odcinającej, zaporowej i regulacyjnej za pomocą połączeń kołnierzowych i gwintowanych. Zamocowanie armatury powinno chronić ją przed przenoszeniem naprężeń wynikających z naprężeń termicznych, chronić rurociągi przed przenoszeniem naprężeń powstających podczas zamykania i otwierania armatury, uniemożliwić przemieszczanie przewodu wraz z armaturą. Zabrania się montowania armatury regulacyjnej sterowanej elektrycznie pod rurociągami wody zimnej, pod automatycznymi odpowietrznikami oraz w pobliżu króćców spustowych wody z rurociągów, ze zbiorników i zaworów bezpieczeństwa. Pompy obiegowe hermetyczne należy zabudować na rurociągach w sposób podany w dokumentacji załączonej przez producenta do wyrobu. Pompy wirowe fundamentowe mocować na fundamentach przy użyciu amortyzatorów drgań. Pompy hermetyczne należy zamontować na prostych odcinkach rurociągów tak, aby oś silnika była w położeniu poziomym, natomiast pompy pracujące w układach równoległych, należy wyposażyć w zawory zwrotne montowane na przewodach tłocznych. Przed i za pompą należy zamontować armaturę odcinającą, a za króćcem wylotowym zabudować zawór zwrotny. Próby szczelności instalacji grzewczych należy wykonać zgodnie z wytycznymi zawartymi w warunkach Technicznych Wykonania i Odbioru Robót Budowlano-Montażowych T. II Instalacje sanitarne i przemysłowe, oraz normy PN-81/B-02650 jak również przepisami DT-UC-90/ZS/06. Instalację C.O. przed uruchomieniem należy płukać wodą z sieci wodociągowej przy całkowicie otwartych zaworach odcinających i regulacyjnych - warunkiem przystąpienia do operacji płukania jest pozytywny wynik prób szczelności. Wykonawca zobowiązany będzie do przeprowadzenia próbnego rozruchu instalacji C.O. przy parametrach określonych w projekcie technicznym. Roboty budowlane typu przekucia, kucie bruzd itp. Należy wykonywać ręcznie przy użyciu sprzętu mechanicznego, natomiast po przeprowadzeniu prób szczelności, bruzdy i otwory z przewodami instalacyjnymi należy ręcznie zamurować. Gruz powstały podczas prowadzenia prac należy przetransportować z placu budowy na odpowiednie składowisko - koszt Wykonawcy. Szczegółowy zakres robót został określony zarówno w przedmiarach robót, dokumentacji technicznej jak i Szczegółowej Specyfikacji Technicznej, stanowiącej załącznik do SIWZ. Przedmiar stanowi element pomocniczy do wyceny oferty na wykonanie robót ujętych w dokumentacji projektowej. Pozostałe roboty powinny być uwzględnione przy ustaleniu ogólnej ceny ofertowej. Zgodnie z SIWZ oferta ma stanowić cenę ryczałtową i winna obejmować wszelkie roboty objęte niniejszym SIWZ. Jeżeli w SIWZ przy opisie przedmiotu zamówienia wskazana została nazwa producenta, znak towarowy, patent lub pochodzenie w stosunku do określonych materiałów, urządzeń, itp. Zamawiający wymaga, aby traktować takie wskazanie jako przykładowe i dopuszcza zastosowanie przy realizacji zamówienia materiałów, urządzeń, itp. równoważnych o parametrach nie gorszych niż wskazane. Wykonawca będzie zobligowany do każdorazowego uzgadniania z zamawiającym rodzaju, kolorystyki i wzorów materiałów do wbudowania, jeśli nie zostały to określone w niniejszej specyfikacji lub dokumentacji projektowej. Odbiór końcowy robót będzie dokonany zgodnie z SST i możliwy po spełnieniu przez Wykonawcę następujących warunków: - zakończeniu wszystkich prac przewidzianych w dokumentacji, - przeprowadzeniu uruchomienia i wykonaniu regulacji - zakończeniu wynikiem pozytywnym odbiorów częściowych i międzyoperacyjnych - dokonaniu ruchu próbnego. Ponadto Wykonawca winien przedłożyć uzupełniony dziennik budowy, protokoły odbiorów częściowych i badań odbiorczych oraz instrukcje obsługi i gwarancje do wbudowanych wyrobów. Rozliczenie za przedmiot umowy odbędzie się na podstawie faktury wystawionej na podstawie protokołu odbioru końcowego podpisanego bez uwag przez Zamawiającego i Wykonawcę. Faktura będzie płatna w terminie 30 dni od dnia dostarczenia jej przez Wykonawcę do siedziby Zamawiającego. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za skutki wynikające z nieterminowego i nienależytego wykonania zadania. Wymaganym terminem realizacji zamówienia jest - do 30.09.2013r. Za termin wykonania zamówienia uznaje się datę podpisania bez uwag protokołu odbioru robót..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.33.11.00-7, 45.30.00.00-0, 45.33.00.00-9, 45.33.22.00-5, 45.33.22.00-7, 45.31.00.00-3, 45.33.24.00-7, 45.45.30.00-7.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.

 

 

 

 


II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.09.2013.

 

 

 

 

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Oferta musi być zabezpieczona wadium o wartości: 9.000,00 zł. (słownie: dziewięć tysięcy złotych).

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Do spełnienia w/w warunku Zamawiający nie wyznacza szczegółowych wymagań. Wykonawca potwierdza spełnianie warunku poprzez złożenie oświadczenia.

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca przedstawi wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania wraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone. Na potwierdzenie spełnienia warunku w zakresie wiedzy i doświadczenia w wykazie Wykonawca przedstawi wykonanie nie mniej niż 1 roboty budowlanej o wartości nie mniejszej niż 100 000,00 zł., wykonanej w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, polegającej na budowie, modernizacji kotłowni, obejmującej zakresem roboty sanitarne, budowlane i elektryczne; wraz z załączeniem dowodów określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone.

  • III.3.3) Potencjał techniczny

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Do spełnienia w/w warunku Zamawiający nie wyznacza szczegółowych wymagań. Wykonawca potwierdza spełnianie warunku poprzez złożenie oświadczenia.

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca przedstawi wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. Zamawiający wymaga, aby osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadały następujące kwalifikacje zawodowe, doświadczenie i wykształcenie oraz zakres wykonywanych czynności: 1)Kierownik budowy: posiadający uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń zgodnie z ustawą Prawo budowlane lub odpowiadające im równoważne uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów. 2)Kierownik robót elektrycznych: posiadający uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji elektrycznych zgodnie z ustawą Prawo budowlane lub odpowiadające im równoważne uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów. 3)Kierownik robót posiadający uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi o specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wodociągowych, kanalizacyjnych, cieplnych, wentylacyjnych, zgodnie z ustawą Prawo budowlane lub odpowiadające im równoważne uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów. Skład ilościowy zespołu osób odpowiedzialnych za wykonanie umowy nie musi odpowiadać podanej powyżej liczbie. Warunkiem jest zapewnienie na budowie pełnego zakresu wymaganych uprawnień. Wszystkie osoby pełniące samodzielne funkcje techniczne w budownictwie muszą być członkami odpowiednich Izb Zawodowych.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć informację z banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy nie mniejszą niż 100 000,00 zł., wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. Wykonawca winien przedłożyć opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę ubezpieczenia nie mniejszą niż 100 000,00 zł.

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
  • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.

Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:

  • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający na podstawie art. 144 ust. 1 Pzp przewiduje zmianę istotnych postanowień umowy w przypadku wystąpienia co najmniej jednej z okoliczności wymienionych poniżej: a)Zmiana terminu realizacji przedmiotu umowy i zakresu prac będzie mogła nastąpić w przypadku, gdy wykonanie danej części zamówienia w określonym pierwotnie terminie nie leży w interesie zamawiającego, działania siły wyższej, uniemożliwiającej wykonanie umowy w określonym pierwotnie terminie, wystąpienia klęsk żywiołowych, nieszczęśliwych zdarzeń losowych bezpośrednio związanych z realizacją inwestycji, warunków geologicznych, archeologicznych i wodnych, w przypadku wystąpienia niezinwentaryzowanych urządzeń i instalacji podziemnych lub urządzeń infrastrukturalnych, będących przyczyną kolizji, których usunięcie będzie powodowało prace dotychczas nieprzewidziane, wystąpienia robót zamiennych jeśli będzie potrzebny dodatkowy czas na ich wykonanie i spowoduje to konieczność zmiany terminu wykonania danej części przedmiotu zamówienia, a ponadto w przypadku przerwy w wykonywaniu robót budowlanych spowodowanej wyjątkowo niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi (odbiegającymi od naturalnie występujących w danej porze roku) uniemożliwiającymi prowadzenie robót zgodnie ze specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót, w szczególności mogących spowodować zniszczenie robót lub powodujących konieczność ich wstrzymania ze względu na konieczność zachowania wymogów stosowanych technologii, np.: temperatura, wilgotność powietrza, konieczności uzyskania wyroku sądowego lub innego orzeczenia sądu lub organu, którego konieczności nie przewidywano przy zawieraniu umowy, konieczności zaspokojenia roszczeń lub oczekiwań osób trzecich oraz w przypadku jeśli wystąpi zmiana przepisów prawnych istotnych dla realizacji przedmiotu umowy mająca wpływ na zakres lub termin wykonania przedmiotu zamówienia, wystąpi przedłużenie, w stosunku do terminów określonych przepisami prawa, czasu trwania procedur administracyjnych, mających wpływ na termin wykonania przedmiotu zamówienia a niewynikających z przyczyn leżących po stronie wykonawcy, błędów w dokumentacji projektowej, w oparciu o którą wykonywane jest zamówienie i konieczności naniesienia przez projektanta poprawek lub zmian w projekcie, które mają wpływ na termin realizacji zamówienia, realizacji w drodze odrębnej umowy prac powiązanych z przedmiotem niniejszej umowy, wymuszającej konieczność skoordynowania prac i uwzględnienia wzajemnych powiązań, a ponadto w przypadku jeśli wydanie decyzji administracyjnej przez uprawniony organ, w szczególności organ nadzoru budowlanego, ochrony środowiska o wstrzymaniu robót z powodów, za które Wykonawca nie ponosi odpowiedzialności, w razie konieczności podjęcia działań zmierzających do ograniczenia skutków zdarzenia losowego wywołanego przez czynniki zewnętrzne, szczególnie zagrażające bezpośrednio życiu lub zdrowiu ludzi lub grożące powstaniem szkody niewspółmiernie większej niż spowodowana działaniem lub zaniechaniem Wykonawcy oraz jeżeli wprowadzone zmiany będą korzystne dla Zamawiającego, w szczególności w sytuacji złożenia przez Wykonawcę propozycji, które przyśpieszą ukończenie robót, zmniejszając koszty, poprawią sprawność lub jakość robót lub w inny sposób dostarczą Zamawiającemu pożytku. b)Zamawiający przewiduje zmianę umowy w trakcie jej trwania w zakresie podwykonawstwa, z zachowaniem zasady, iż nowy podwykonawca spełni wszystkie warunki takie jak pierwszy podwykonawca, z zachowaniem wymogów §13 umowy. c)Zmiany wartości zamówienia brutto w przypadku zmiany stawki podatku VAT przez władzę ustawodawczą w trakcie trwania umowy i wynikającej z tego tytułu zmiany kwoty podatku VAT, co nie powoduje zmiany wysokości wynagrodzenia netto. d)Zamiany wartości zamówienia i zakresu robót w przypadku rezygnacji przez zamawiającego z realizacji części przedmiotu kontraktu (w takim przypadku wynagrodzenie przysługujące wykonawcy zostanie pomniejszone, przy czym zamawiający zapłaci za wszystkie spełnione świadczenia oraz udokumentowane koszty, które wykonawca poniósł w związku z wynikającymi z umowy planowanymi świadczeniami). e)Zmiana umowy w przypadkach określonych w pkt. a - d winna nastąpić w formie pisemnej w drodze aneksu. f)Na żądanie zamawiającego wykonawca zobowiązany jest wykonać roboty zamienne (w stosunku do robót przewidzianych w projekcie). Rozliczenie ewentualnych robót zamiennych nastąpi kosztorysem różnicowym, który stanowić będzie różnicę pomiędzy kosztorysem ofertowym dla robót podstawowych, a kosztorysem robót zamiennych. Kosztorys zamienny należy opracować na zasadach określonych dla kosztorysu robót dodatkowych. O konieczności wykonania robót zamiennych zamawiający powiadamia wykonawcę. Wykonawca w terminie 7 dni od daty otrzymania informacji sporządza kosztorys różnicowy. Po sprawdzeniu przez przedstawiciela zamawiającego kosztorysu różnicowego oraz po jego zatwierdzeniu przez zamawiającego, strony spisują protokół. W przypadku zmiany wartości wynagrodzenia określonego w umowie, strony dokonują zmiany umowy w formie aneksu. Zmiana wartości wynagrodzenia będąca następstwem powstania robót zamiennych nie może być wyższa od 20% wartości zamówienia podstawowego. Roboty zamienne mogą być także wykonane na wniosek wykonawcy po uprzednim uzgodnieniu z zamawiającym, według zasad jak dla robót zamiennych na żądanie zamawiającego. W szczególnie uzasadnionych przypadkach żądanie i zamówienie robot zamiennych będzie stanowiło dla wykonawcy podstawę o wystąpienie z żądaniem przedłużenia terminu realizacji robót. Liczba dni przedłużających termin realizacji zostanie każdorazowo uzgodniona z zamawiającym, przed formalnoprawnym zamówieniem robót zamiennych. Wszystkie powyższe postanowienia stanowią katalog zmian, na które zamawiający może wyrazić zgodę. Nie stanowią jednocześnie zobowiązania do wyrażenia takiej zgody zarówno przez zamawiającego, jak i przez wykonawcę. Zmiany postanowień umowy, o których mowa powyżej mogą nastąpić w okresie obowiązywania umowy, na podstawie uzasadnionego, wystąpienia jednej ze stron.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.nurzec-stacja.eu
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Nurzec-Stacja ul. Żerczycka 33, 17-330 Nurzec-Stacja.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 24.06.2013 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy Nurzec-Stacja ul. Żerczycka 33, 17-330 Nurzec-Stacja pok. nr 5.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Gminy Nurzec-Stacja

Wytwarzający/odpowiadający: Norbert Jadczuk

Wprowadzający: Norbert Jadczuk

Data wprowadzenia: 2013-06-07

Data modyfikacji: 2013-06-19

Opublikował: Norbert Jadczuk

Data publikacji: 2013-06-07