Protokół Nr IX/07

P R O T O K O Ł Nr IX/07
z IX Sesji Rady Gminy Nurzec-Stacja, odbytej w dniu 18 grudnia 2007 r.
 
            Obrady IX sesji Rady Gminy Nurzec-Stacja odbyły się w sali konferencyjnej Urzędu Gminy w Nurcu-Stacji.
 
            Obrady rozpoczęto o godz. 1000, a zakończono o godz.1540.
 
            Rada liczy 15 radnych, obecnych na posiedzeniu sesji było 12 radnych.
 
Radni obecni:
1/ Pan Jerzy Barańczuk                - Wyczółki,
2/ Pani Beata Dubińska                - Żerczyce,
3/ Pan Michał Jadczuk                  - Nurzec-Stacja,
4/ Pani Katarzyna Jezierska          - Nurzec-Stacja,
5/ Pan Wiktor Karpiuk                - Moszczona Pańska,
6/ Pani Lucyna Stanisława Lickiewicz – Nurzec Kolonia,
7/ Pan Jarosław Nikiforuk           - Siemichocze,
8/ Pan Jerzy Olesiuk                    - Tymianka,
9/ Pan Zenon Podbielski              - Nurzec-Stacja,
10/ Pan Jan Raczyński                 - Zalesie,
11/ Pani Antonina Rosa               - Nurzec-Stacja,
12/ Pan Roman Wudarski            - Nurzec-Stacja.
 
Radni nieobecni usprawiedliwieni:
 
1/ Pan Jerzy Fiedoruk                  - Klukowicze,
2/ Pan Michał Muszkatel             - Wólka Nurzecka,
3/ Pan Zbigniew Olesiński          - Nurzec-Stacja,
 
Spoza Rady w sesji udział wzięli:
 
1/ Pan Piotr Jaszczuk – Wójt,
2/ Pani Maria Szatyłowicz – Skarbnik Gminy,
3/ Kierownicy jednostek organizacyjnych Gminy Nurzec-Stacja,
5/ Sołtysi.
6/ Pani Katarzyna Jakubiak – Kierownik KRUS w Siemiatyczach,
7/ Pani Irena Wappa – Przedstawiciel KRUS w Siemiatyczach.
/Listy obecności w załączeniu/          Zał. Nr 1.
 
            Obradom IX sesji Rady Gminy przewodniczył Pan Zenon Podbielski – Przewodniczący Rady Gminy.
 
Do punktu 1-go
 
            Przewodniczący obrad otwierając obrady stwierdził, iż ilość obecnych na sali radnych zabezpiecza regulaminowe quorum, przy którym może obradować i podejmować uchwały Rada Gminy.
            Następnie powitał radnych Gminy Nurcu-Stacja, Pana Piotra Jaszczuka Wójta, Panią Marię Szatyłowicz – Skarbnika Gminy, Pana Krzysztofa Staniszewskiego – Sekretarza Gminy, Panią Katarzynę Jakubiak i Panią Irenę Wappa – przedstawicieli KRUS w Siemiatyczach, sołtysów, kierowników jednostek organizacyjnych gminy oraz wszystkich obecnych.
            Po otwarciu obrad poinformował, że protokół z VIII sesji wyłożony był do wglądu radnych i obecnie znajduje na sali obrad. Zapytał, czy są uwagi do protokołu z VIII sesji Rady Gminy.
 
1/ Pan Jan Raczyński – Radny, Zalesie – zwrócił uwagę, że protokole z ostatniej sesji brak jest wypowiedzi Przewodniczącego Rady Gminy, W poprzedniej kadencji popełniłem dwa błędy tj. jeden, że głosowałem za asfaltowaniem drogi do Zalesia a drogi to głosowanie za dowożeniem dzieci ze wsi Zalesie do szkoły. Uważa, że wypowiedź ta powinna być zapisana w protokole z sesji.
 
            W związku z brakiem uwag do protokołu Przewodniczący obrad Pan Zenon Podbielski poddał pod glosowanie wniosek o wprowadzenie zmian do protokołu.
 
2/ Pan Roman Wudarski – Radny, Nurzec-Stacja – uważa, że nie powinno być glosowania nad brakującymi zapisami w protokole. Uważa, że skoro była wypowiedź i wszyscy słyszeli to powinna być zapisana w protokole.
 
3/ Pan Krzysztof Staniszewski – Sekretarz Gminy - wyjaśnił, iż zgodnie z § 30 w protokole powinny być zapisane streszczenia wypowiedzi, dyskusji. Uważa, że trudno jest zapisać dosłownie wypowiedzi, gdyż wówczas będzie to stenogram. Ponadto, jeśli wystąpi polemika między radnymi to trudno jest to zapisywać. Zapisy w protokole powinny być czytelne dla osób, które będą z niego korzystać.
 
4/ Pan Roman Wudarski – Radny, Nurzec-Stacja – przypomniał, iż swego czasu była dyskusja nad wypłaceniem ekwiwalentu dla Pani Wójt. Po zgłoszeniu uwag do protokołu na następnej sesji protokół został uzupełniony, dlatego obecnie również protokół powinien być uzupełniony.
 
5/ Pan Zenon Podbielski – Przewodniczący Rady Gminy – zwrócił się z zapytaniem do Sekretarza Gminy, w jaki sposób ma być przyjęty wniosek Radnego, Raczyńskiego.
 
6/ Pan Krzysztof Staniszewski – Sekretarz Gminy – wyjaśnił, iż wniosek ma być przyjęty, poprzez głosowanie, tak jak jest przyjmowany protokół z poszczególnych sesji.
 
Pan Zenon Podbielski – Przewodniczący Rady Gminy – poddał pod glosowanie przyjęcie protokołu z VIII sesji Rady Gminy wraz z wniesionymi poprawkami.
 
            W wyniku jawnego glosowania protokół z VIII sesji Rady Gminy Nurzec-Stacja został przyjęty wraz z wniesionymi poprawkami, jednogłośnie 12 glosami za w obecności 12 radnych.
Do punktu 2-go:
 
            W punkcie tym Przewodniczący Rady Gminy Pan Zenon Podbielski – zapoznał z proponowanym porządkiem obrad IX sesji. Następnie zaproponował, aby po punkcie 3 wprowadzić informację KRUS. Zapytał, czy są uwagi do proponowanego porządku obrad.
 
            Uwag do proponowanego porządku obrad nie wniesiono.
 
            W wyniku jawnego głosowania porządek obrad IX sesji Rady Gminy został przyjęty jednogłośnie 12 głosami za w obecności 12 radnych. A brzmi on następująco:
 
      1. Otwarcie obrad i przyjęcie protokołu z VIII sesji Rady Gminy.
      2. Przyjęcie porządku obrad.
  1. Informacja o realizacji uchwał Rady Gminy Nurzec-Stacja.
  2. Informacja KRUS w Siemiatyczach.
  3. Interpelacje i zapytania radnych.
  4. Uchwalenie planu budżetu Gminy na 2008 r.
  5. Uchwalenie Planu rozwoju lokalnego Gminy Nurzec-Stacja na lata 2007-2015.
  6. Podjęcie uchwał w sprawach:
   1/ Zasad gospodarowania lokalami użytkowymi.
   2/ Przeprowadzenia konsultacji z mieszkańcami miejscowości Nurczyk i Nurczyk-Kolonia.
   3/ Zmian w budżecie gminy na 2007 rok.
   4/ Ustalenia wykazu wydatków, które nie wygasają z upływem roku budżetowego 2007.
5/Programu współpracy Gminy Nurzec-Stacja z organizacjami pozarządowymi i                   podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na 2008 rok.
   6/ Zasad przyznawania i wysokości diet radnych Rady Gminy Nurzec-Stacja.
   7/ Uchwalenia planu pracy Rady Gminy Nurzec-Stacja na 2008 rok..
  1. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych.
  2. Sprawy różne i wolne wnioski.
.
Do punktu 3-go
 
Informację o realizacji uchwał Rady Gminy i działalności Wójta w okresie między sesjami przedstawił Pan Piotr Jaszczuk – Wójt.
/Informacja w załączeniu/ Zał. Nr 2.
 
Do punktu 4-go
 
            Pani Katarzyna Jakubiak – Kierownik KRUS w Siemiatyczach – omówiła zasady ubezpieczeń w KRUS. Wyjaśniła, że od 2 maja br. w KRUS mogą być ubezpieczeni obcokrajowcy zatrudnieni w gospodarstwie rolnym.
 
            Pani Irena Wappa – przedstawiciel KRUS – zapoznała z przepisami BHP oraz omówiła główne przyczyny powstawania wypadków w gospodarstwach rolnych.
 
 
Do punktu 5-go
 
            Interpelacje i zapytania radnych:
 
1/ Pan Roman Wudarski – Radny, Nurzec-Stacja – zapytał, jakie jest zadłużenie byłego tartaku i jeśli jest zadłużenie to, jakie działania są prowadzone w zakresie wyegzekwowania zadłużenia.
W 2004 roku Rada Gminy podjęta decyzja o ułożeniu chodnika na ulicy Słonecznej w kierunku do ul. Kolejowej, chodnik nie został ułożony.
2/ Pan Jan Raczyński – Radny, Zalesie – zapoznał z interpelacją, dotyczącą budowy wiaty przystankowej we wsi Sycze i Zalesie oraz rozgraniczenia drogi za stodołami we wsi Zalesie.
/Interpelacja w załączeniu/ Zał. Nr 3.
 
3/ Pan Roman Wudarski – Radny, Nurzec-Stacja – zapytał, czy wszelkie sprawy związane z budową wodociągu tj. pozwolenie właściciela nieruchomości na przejściem przez działkę, zostały załatwione.
 
4/ Pan Jerzy Olesiuk – Radny, Tymianka – wnioskował o uzupełnienie żarówek w oświetleniu ulicznym w Tymiance.
 
5/ Pan Michał Jadczuk – Radny, Nurzec-Stacja – zapytał, czy jest możliwość zmiany kursu autobusu szkolnego na trasie Nurczyk – Augustynka, aby jeździł nowo wybudowaną drogą.
 
Do punktu 6-go
 
            Projekt budżetu Gminy Nurzec-Stacja na 2008 r. omówiła Pani Maria Szatyłowicz – Skarbnik Gminy. Następnie zapoznała z uchwałą Regionalnej Izby Obrachunkowej w sprawie przyjęcia budżetu gminy Nurzec-Stacja na 2008 r..
/Uchwała w załączeniu/ Zał. Nr 4.
 
            Opinię Komisji Problemowo Budżetowej i Komisji Rewizyjnej do projektu budżetu gminy Nurzec-Stacja na 2008 r. przedstawił Pan Jerzy Olesiuk – Przewodniczący Komisji Rewizyjnej.
/Opinia komisji w załączeniu/. Zał. Nr 5
 
D y s k u s j a:
 
1/ Pan Jan Raczyński – Radny, Zalesie – zapytał, dlaczego w załączniku nr 7 nie została uwzględniona Szkoła Podstawowa w Nurcu-Stacji.
 
2/ Pani Maria Szatyłowicz – Skarbnik Gminy – wyjaśniła, iż w załączniku nr 7 wykazane są świetlice szkolne z dożywianiem. Szkoła Podstawowa w Nurcu-Stacji nie prowadzi dożywiania, a dzieci korzystają ze świetlicy przy Gimnazjum, dlatego nie ma w załączniku dochodów własnych Szkoły Podstawowej w Nurcu-Stacji.
 
3/ Pan Roman Wudarski – Radny, Nurzec-Stacja – zwrócił uwagę, że w poprzedniej kadencji został uchwalony plan rozwoju lokalnego gminy. Przewidziane w tym planie zadania nie zostały zrealizowane, a obecnie zmieniamy plan wprowadzając nowe zadania. Uważa, że należy realizować te zadania, które były wcześniej przyjęte do realizacji, a nie przyjmować nowych zadań, zapominając o wcześniej przyjętych do realizacji zadaniach.
 
4/ Pan Zenon Podbielski – Radny, Nurzec-Stacja – stwierdził, iż czasami uczymy się na swoich błędach a to, że wprowadzane są zmiany wynika, z konieczności analizy zadań, które czasami są narzucone.
 
5/ Pan Jan Raczyński – Radny, Zalesie – stwierdził, iż w projekcie budżetu brak jest informacji o zadłużeniu.
 
6/ Pani Maria Szatyłowicz – Skarbnik Gminy – poinformowała o zadłużeniu gminy. Mamy do spłacenia 580 000 zł pożyczki w WFOŚiGW, jest to jedyna pożyczka pozostała do spłacenia. W roku 2008 mamy wpłacić 200 000 zł, w 2009 r. 200 000 zł i w roku 2010 mamy wpłacić 180 000 zł
 
7/ Pan Roman Wudarski – Radny, Nurzec-Stacja – stwierdził, iż w planie budżetu nie zostało uwzględnione zadanie w zakresie opracowania dokumentacji na modernizację ulicy ks. Jana Pawlonki. Proponował, aby uwzględnić realizację tego zadania, przeznaczając na ten cel środki z planowanej rezerwy budżetowej.
 
8/ Pan Zenon Podbielski – Przewodniczący Rady Gminy – zapoznał z protestem mieszkańców nowego osiedla w Nurcu-Stacji, który został złożony przez Radnego Pana Romana Wudarskiego.
/Protest w załączeniu/ Zał. Nr 6.
Następnie w kilku słowach ustosunkował się do protestu mieszkańców. Nadmienił, iż na realizację wnioskowanego zadania potrzeba około 3 000 000 zł, a biorąc pod uwagę nasz budżet nie będziemy mogli sprostać temu zadaniu w najbliższym czasie. Rozumiejąc potrzebę realizacji wnioskowanego zadania uwzględniono je na wniosek Radnego Michała Jadczuka w planie rozwoju lokalnego na 2010. Przystępując do budowy kanału burzowego należy uregulować stan prawny ulic. Uważa, że do roku 2010 będzie możliwe wykonanie zadań w zakresie uregulowania stanu prawnego. Bardzo dobrze, że przewiduje się wykonanie przebudowy ulic Wierzbowej w Brzozowej, które stanowią ciąg ulic na osiedlu.
 
9/ Pan Wiktor Karpiuk – Radny, Moszczona Pańska – zapytał, czy przewidziana w planie kwota 400 000 zł pozwoli na wybudowanie wodociągu.
 
10/ Pani Maria Szatyłowicz – Skarbnik Gminy – poinformowała, że z własnego budżetu nie będziemy w stanie wybudować wodociągu. Przewidziane w planie budżetu kwota 400 000 zł nie jest w całości przeznaczona na budowę wodociągu. Na wydatki majątkowe przeznaczona jest kwota 315 000 zł z tego kwota 305 000 zł będzie stanowiła ona nasz udział własny przy ubieganiu się o dofinansowanie z funduszy zewnętrznych, a kwota 10 000 zł przewidziane jest na opracowanie dokumentacji na wykonanie przyłączenia do kanalizacji osiedla po Jednostce Wojskowej. Pozostałe 85 000 zł to wydatki bieżące.
 
11/ Pan Zenon Podbielski – Przewodniczący Rady Gminy – poinformował, aby przed przystąpieniem do głosowania przedstawić wnioski na piśmie, aby nie było zarzutu, że przewodniczący niewłaściwie formułuje wnioski poddając pod głosowanie.
 
12/ Pan Roman Wudarski – Radny, Nurzec-Stacja – stwierdził, iż jego wniosek jest krótki a brzmi: „ ująć do planu realizację zadania w zakresie opracowania dokumentacji na budowę ulicy Księdza Jana Pawlonko, przeznaczając na ten cel środki z planowanej rezerwy budżetowej”.
 
13/ Pan Zenon Podbielski - Przewodniczący Rady Gminy – zwrócił się z zapytaniem do Pani Skarbnik. Czy można przeznaczyć środki na realizację określonego zadania z rezerwy budżetowej?
 
14/ Pani Maria Szatyłowicz – Skarbnik Gminy – wyjaśniła, iż plan budżetu gminy na 2008 r. nie został jeszcze uchwalony. Zgodnie z ustawą o finansach publicznych, za zgodą organu wykonawczego można dokonać przesunięć środków finansowych z rezerwy. Nadmieniła, iż jest to jej własna interpretacja przepisu.
 
15/ Pan Zenon Podbielski – Przewodniczący Rady Gminy - stwierdził, iż zgodnie z wyjaśnieniami Pani Skarbnik nie możemy zwiększyć rezerwy budżetowej w ciągu roku, dlatego nie powinniśmy obecnie przy planowaniu budżetu zmniejszać wydatków w tym dziale. Nadmienił, iż w trakcie roku może okazać się, że zajdzie konieczność wykonania zadania i niezbędne będą środki finansowe, jako przykład podał wykonanie przyłącza do kanalizacji i wodociągu do osiedla po jednostce wojskowej, gdzie już zachodziła konieczność dowiezienia wody.
 
16/ Pan Jan Raczyński – Radn6y, Zalesie – stwierdził, iż omawiany jest obecnie projekt budżetu i możliwe są przesunięcia środków finansowych z rezerwy budżetowej i innych działów do czasu uchwalenia budżetu. Nadmienił, iż w roku ubiegłym było tylko 37 000 zł rezerwy budżetowej a obecnie przewiduje się 80 000 zł, dlatego możliwe jest zmniejszenie tej kwoty i przeniesienie na realizację określonych zadań.
 
17/ Pan Zenon Podbielski – Przewodniczący Rady Gminy – stwierdził, iż uważnie słuchał wyjaśnień Skarbnika i Wójta na posiedzeniu komisji. Zgodnie z wyjaśnieniami rezerwy budżetowej nie możemy zwiększyć w ciągu roku, a może dojść do takiej sytuacji, że trzeba będzie wykonać jakieś nieprzewidziane zadanie, na które nie będziemy mieli środków finansowych.
 
18/ Pan Roman Wudarski – Radny, Nurzec-Stacja – zwrócił uwagę, że uchwalając budżet na 2007 r. zostało przyjęte do realizacji zadanie w zakresie przebudowy ulic Wierzbowej i Brzozowej, chociaż zadanie nie było ujęte w planie rozwoju lokalnego, dlaczego wówczas Przewodniczący Rady nie zwrócił uwagi, że zadanie nie zostało określone w planie rozwoju.
 
19/ Pan Zenon Podbielski – Przewodniczący Rady Gminy – wyjaśnił, iż w planie rozwoju lokalnego gminy nie były określone, które ulice będą przebudowywane. Poprzednia Pani Wójt opracowując projekt budżetu gminy, na 2007 r. uwzględniła przebudowę ulicy Wierzbowej i Brzozowej, co zostało zaakceptowane przez Radę przy przyjęciu budżetu na 2007 r.
 
20/ Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – wyjaśnił, iż zadania do realizacji zostały określone na początku kadencji, gdy przyjmowany był budżet gminy na 2007 r.. Realizując nakreślone w budżecie zadania opracowana została dokumentacja i obecnie powinniśmy przystąpić do realizacji tych zadań. Nadmienił, iż nie możemy doprowadzić do marnotrawienia pieniędzy społecznych, opracowując dokumentacje, które nie zostaną zrealizowane.
 
21/ Pan Roman Wudarski – Radny, Nurzec-Stacja – zwrócił uwagę, że w poprzedniej kadencji została niewłaściwie wykonana przebudowa ulicy Piaskowej. Uważa, że powinny być popełniane podobne błędy.
 
22/ Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – zwrócił, się z prośbą, aby nie roztrząsać tego, co było w przeszłości, lecz szukać właściwych rozwiązań w chwili obecnej i możliwości pozyskania środków finansowych na realizację zadań.
 
24/ Pan Artur Trochimiak – Sołtys Sołectwa Borysowszczyzna – stwierdził, iż w miejscowości Borysowszczyzna mieszkańcy od dłuższego czasu nie mają wody i zgłaszają konieczność przyłączenia do wodociągu i nikt im nie dowozi wody. Uważa, że zadanie w zakresie budowy wodociągu do Borysowszczyzny powinien być zadaniem priorytetowym.
 
25/ Pan Zenon Podbielski – Przewodniczący Rady Gminy – wyjaśnił, iż nie wiemy, czy będzie wykonywane przyłączenie osiedla po jednostce wojskowej do kanalizacji, czy wodociągu. Wskazanie na realizację tego zadania zostało przedstawione jako przykład, przy wykorzystaniu rezerwy budżetowej.
 
26/ Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – wyjaśnił, iż na realizację zadań inwestycyjnych musimy mieć środki finansowe. Uwzględnione w planie budżetu środki finansowe na realizację zadań inwestycyjnych stanowią tylko wkład własny, który pozwoli na złożenie wniosku o dofinansowanie z zewnętrznych funduszy pomocowych. W chwili obecnej, trudno jest przewidzieć, czy w przyszłym roku będzie możliwość pozyskania dotacji z funduszy unijnych. W sytuacji, jeśli nie pozyskamy dotacji, z własnych środków nie będziemy mogli zrealizować nakreślonych zadań.
 
27/ Pan Zenon Podbielski – Przewodniczący Rady Gminy – poinformował, iż w chwili obecnej trudno jest pozyskać fundusze na budowę wodociągu. Nadmienił, iż Wójt czyni starania, aby pozyskać środki finansowe. Możliwe, że tylko ze względu na uwzględnienie do realizacji budowy zbiorników wyrównawczych możemy otrzymać dofinansowanie.
 
28/ Pan Artur Trochimiak – Sołtys sołectwa Borysowszczyzna – stwierdził, iż Pani Wójt zbyt wcześnie rozpoczęła budowę oczyszczalni. Uważa, że jeśliby nie przystąpiono do budowy oczyszczalni, być może zostałby wybudowany wodociąg w Borysowszczyźnie. W poprzednim okresie, gdy były budowane wodociągi mieszkańcy mieli wodę w studni i nie byli zainteresowani budową wodociągu. Obecnie brak jest wody w studniach, dlatego konieczna jest budowa wodociągu.
 
29/ Pan Zenon Podbielski – Przewodniczący Rady Gminy – wyjaśnił, iż decyzję o budowie oczyszczalni i kanalizacji podjęła Rada Gminy a nie Pani Wójt.
 
29/ Pan Roman Wudarski – Radny, Nurzec-Stacja – stwierdził, iż ustawa określa zadania, odnośnie pracy Przewodniczącego Rady Gminy.
 
30/ Pan Jan Raczyński – Radny, Zalesie – stwierdził, iż na początku kadencji wyjaśniliśmy sobie uwagi odnośnie błędów w poprzedniej kadencji jednak, jeśli były popełnione błędy to należy je naprawić. Uważa, że chodnik, który został wybudowany do oczyszczalni ścieków należy przenieść na ulice w Nurcu-Stacji. Chodnik ten nie jest wykorzystywany a od zakończenia inwestycji minęło 5 lat i można ten chodnik przenieść, aby mieszkańcy korzystali. Kończąc zapytał, dlaczego jest taka sytuacja w radzie, że jeśli zadaje pytanie lub wniosek on lub Pan Wudarski to wszystko jest obalane. Nadmienił, iż dopuki będzie radnym będzie zadawał trudne pytania, jeżeli będzie widział, że coś jest nie tak gdyż ma takie prawo.
 
31/ Pan Zenon Podbielski – Przewodniczący Rady Gminy – stwierdził, iż radny Raczyński ma prawo zadawać pytania i wnioski a pozostali radni mają prawo do ich odrzucenia.
 
32/ Pan Jerzy Prochowicz – Przewodniczący Rady Osiedla „Zielone” – zwrócił się do radnych o zrozumienie problemu dotyczącego zaopatrzenia w wodę i odprowadzenia ścieków z osiedla po byłej jednostce wojskowej i wykonanie spinki do wodociągu oraz podłączenie do kanalizacji tego osiedla.
 
            W związku z brakiem zgłoszeń do zabrania głosu w dyskusji nad budżetem gminy na 2008 r. Przewodniczący obrad Pan Zenon Podbielski – poddał pod głosowanie wniosek Radnego Romana Wudarskiego - ująć do planu na 2008 r. realizację zadania w zakresie opracowania dokumentacji na budowę ulicy Księdza Jana Pawlonko, przeznaczając na ten cel środki z planowanej rezerwy budżetowej.
 
            W wyniku jawnego głosowania za przyjęciem wniosku głosowało 5 radnych, 6 było przeciwnych i 1 radny wstrzymał się od głosu. Wobec powyższego wniosek Radnego Wudarskiego dotyczący ujęcia do planu na 2008 r. realizacji zadania w zakresie opracowania dokumentacji na budowę ulicy Księdza Jana Pawlonko, przeznaczając na ten cel środki z planowanej rezerwy budżetowej nie został przyjęty.
 
            Projekt uchwały w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Nurzec-Stacja na 2008 r. przedstawił Pan Zenon Podbielski – Przewodniczący Rady Gminy.
 
            Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.
 
            W wyniku jawnego głosowania uchwała w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Nurzec-Stacja na 2008 r. została podjęta 10 głosami za, 1 głosem przeciwnym i 1 głosem wstrzymującym w obecności 12 radnych.
/Uchwała Nr IX/58/07 w załączeniu/ Zał. Nr 7.
 
Do punktu 7-go
 
            Projekt planu rozwoju lokalnego Gminy Nurzec-Stacja na lata 2007-2015 omówiła Pani Irena Kowalewicz – p.o. Kierownika Referatu Rozwoju Gospodarczego.
 
            Opinię Komisji Problemowo Budżetowej i Komisji Rewizyjnej do projektu uchwały w sprawie planu rozwoju lokalnego Gminy Nurzec-Stacja na lata 2007-2015 przedstawił Pan Jerzy Olesiuk – Przewodniczący Komisji Rewizyjnej.
/Opinia komisji w załączeniu/. Zał. Nr 8
 
D y s k u s j a:
 
1/ Pan Jan Raczyński – Radny, Zalesie – zapytał, w miejscowości Zalesie planowana jest wymiana 10 lamp oświetlenia ulicznego. Co planuje się wykonać w ramach remontu Gminnego Ośrodka Upowszechniania Kultury w Nurcu-Stacji?
 
2/ Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – wyjaśnił, iż jeśli będzie możliwość pozyskania środków finansowych planuje się wymianę lamp oświetlenia ulicznego we wszystkich miejscowościach na lampy energooszczędne.
 
3/ Pani Irena Janoszuk – Dyrektor GOUK – wyjaśniła, iż w ramach planowanego remontu GOUK przewiduje się rozbudowę budynku.
 
            Projekt uchwały w sprawie planu rozwoju lokalnego Gminy Nurzec-Stacja na lata 2007-2015 przedstawił Pan Zenon Podbielski – Przewodniczący Rady Gminy.
 
            W wyniku jawnego głosowania uchwała w sprawie uchwalenia planu rozwoju lokalnego gminy na lata 2007 – 2015 wraz z zaproponowanymi zmianami przez komisje rady zapisane w opinii komisji została podjęta 11 glosami za, 1 głosem przeciwnym w obecności 12 radnych.
/Uchwała Nr IX/59/07 w załączeniu/ Zał. Nr 9
 
Do punktu 8-go
 
Podjęcie uchwał w sprawach:
 
Do p.punktu 1-go:
            Projekt uchwały w sprawie zasad gospodarowania lokalami użytkowymi omówiła Pani Irena Kowalewicz – Kierownik Referatu Rozwoju Gospodarczego.
 
            Opinię Komisji Problemowo Budżetowej i Komisji Rewizyjnej do projektu uchwały w sprawie zasad gospodarowania lokalami użytkowymi przedstawił Pan Jerzy Olesiuk – Przewodniczący Komisji Rewizyjnej.
/Opinia Komisji w załączeniu/ Zał. Nr 10.
 
            Uwag do projektu uchwały i opinii komisji nie wniesiono.
 
            Projekt uchwały w sprawie zasad gospodarowania lokalami użytkowymi przedstawił Pan Zenon Podbielski – Przewodniczący Rady Gminy.
 
            W wyniku jawnego glosowania uchwała w sprawie zasad gospodarowania lokalami użytkowymi została podjęta jednogłośnie 12 głosami za w obecności 12 radnych.
/Uchwała Nr IX/60/07 w załączeniu/ Zał. Nr 11.
           
Do p.punktu 2-go:
            Projekt uchwały w sprawie przeprowadzenia konsultacji z mieszkańcami miejscowości Nurczyk i Nurczyk-Kolonia omówił Pan Krzysztof Staniszewski – Sekretarz Gminy.
            Opinię Komisji Problemowo Budżetowej i Komisji Rewizyjnej do projektu uchwały w sprawie przeprowadzenia konsultacji z mieszkańcami miejscowości Nurczyk i Nurczyk-Kolonia przedstawił Pan Jerzy Olesiuk – Przewodniczący Komisji Rewizyjnej.
/Opinia Komisji w załączeniu/ Zał. Nr 12.
 
            Uwag do projektu uchwały i opinii komisji nie wniesiono.
 
            Projekt uchwały w sprawie przeprowadzenia konsultacji z mieszkańcami miejscowości Nurczyk i Nurczyk-Kolonia przedstawił Pan Zenon Podbielski – Przewodniczący Rady Gminy.
 
            W wyniku jawnego glosowania uchwała w sprawie przeprowadzenia konsultacji z mieszkańcami miejscowości Nurczyk i Nurczyk-Kolonia została podjęta jednogłośnie 12 głosami za w obecności 12 radnych.
/Uchwała Nr IX/61/07 w załączeniu/ Zał. Nr 13.
 
Do p.punktu 3-go:
 
            Projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na 2007 rok omówiła Pani Maria Szatyłowicz – Skarbnik Gminy.
 
.           Opinię Komisji Problemowo Budżetowej i Komisji Rewizyjnej do projektu uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na 2007 r. przedstawił Pan Jerzy Olesiuk – Przewodniczący Komisji Rewizyjnej.
/Opinia Komisji w załączeniu/ Zał. Nr 14.
 
            Uwag do projektu uchwały i opinii komisji nie wniesiono.
 
            Projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na 2007 r. przedstawił Pan Zenon Podbielski – Przewodniczący Rady Gminy.
 
            W wyniku jawnego głosowania uchwała w sprawie zmian w budżecie gminy na 2007 r. została podjęta jednogłośnie 12 głosami za w obecności 12 radnych.
/Uchwała Nr IX/62/07 w załączeniu/ Zał. Nr 15.
 
Do p.punktu 4-go:
 
            Projekt uchwały w sprawie ustalenia wykazu wydatków, które nie wygasają z upływem roku budżetowego 2007 omówiła Pani Maria Szatyłowicz – Skarbnik Gminy.
 
            Opinię Komisji Problemowo Budżetowej i Komisji Rewizyjnej do projektu uchwały w sprawie ustalenia wykazu wydatków, które nie wygasają z upływem roku budżetowego 2007 przedstawił Pan Jerzy Olesiuk – Przewodniczący Komisji Rewizyjnej.
/Opinia Komisji w załączeniu/ Zał. Nr 16.
 
Uwag do projektu uchwały i opinii komisji nie wniesiono.
 
            Projekt uchwały w sprawie ustalenia wykazu wydatków, które nie wygasają z upływem roku budżetowego 2007 przedstawił Pan Zenon Podbielski – Przewodniczący Rady Gminy.
 
            W wyniku jawnego głosowania uchwała w sprawie ustalenia wykazu wydatków, które nie wygasają z upływem roku budżetowego 2007 została podjęta jednogłośnie 12 głosami za w obecności 12 radnych.
/Uchwała Nr IX/63/07 w załączeniu/ Zał. Nr 17.
 
Do p.punktu 5-go:
 
            Projekt uchwały w sprawie programu współpracy Gminy Nurzec-Stacja z organizacjami pozarządowymi i podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na 2008 rok omówił Pan Krzysztof Staniszewski – Sekretarz Gminy.
 
            Opinię Komisji Problemowo Budżetowej i Komisji Rewizyjnej do projektu uchwały w sprawie programu współpracy Gminy Nurzec-Stacja z organizacjami pozarządowymi i podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na 2008 rok przedstawił Pan Jerzy Olesiuk – Przewodniczący Komisji Rewizyjnej.
/Opinia Komisji w załączeniu/ Zał. Nr 18.
 
D y s k u s j a:
 
1/ Pan Piotr Nalewajek – Przewodniczący Rady Powiatowej OPZZ – wyraził opinię w imieniu związku zawodowego do projektu uchwały w sprawie programu współpracy Gminy Nurzec-Stacja z organizacjami pozarządowymi i podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego. Zwrócił uwagę, że w programie nie zostały określone zasady współpracy i zasady finansowania zadań. Wnioskował o ponowne przeanalizowanie projektu uchwały i uzupełnienie.
 
2/ Pan Krzysztof Staniszewski – Sekretarz Gminy – wyjaśnił, iż obowiązek uchwalenie programu wynika z ustawy, która określa sposób przeprowadzenia konkursu, zasady współpracy, dlatego nie ma obowiązku określania tych zadań w uchwale. Ponadto skromny budżet gminy nie pozwala na szeroką działalność, dlatego wspieramy tylko wypoczynek dzieci i młodzieży. Nadmienił, iż opracowując program współpracy staraliśmy się opracować go bardziej ogólnikowo, aby łatwiej można było przyjąć do realizacji wnioski organizacji, które złożą ciekawe oferty.
 
3/ Pan Piotr Nalewajek – Przewodniczący Rady Powiatowej OPZZ – zaproponował, aby w punkcie organizacja szkoleń wprowadzić dopisek, że będzie odbywać się poprzez udostępnienie sali.
 
4/ Pan Zenon Podbielski – Przewodniczący Rady Gminy – zwrócił się do Pana Radcy Prawnego o informację, co do prawidłowości opracowania tej uchwały pod względem merytorycznym.
 
5/ Pan Jacek Sitarski – Radca Prawny – wyjaśnił, iż opiniuje projekt uchwały pod względem prawnym. Odnośnie nieścisłości w załączniku, typu numeracji nie dokonywał sprawdzenia jednak, należy obecnie nanieść poprawki.
 
6/ Pan Krzysztof Staniszewski – Sekretarz Gminy – poinformował, że projekty uchwały są pisane w tzw. szablonie i czasami zmieniana jest automatycznie numeracja, dlatego zobowiązał się do poprawienia numeracji w załączniku.
 
7/ Pan Jan Raczyński – Radny, Zalesie – zapytał, czy uchwała musi być podjęta na dzisiejszej sesji, czy może być podjęta na kolejnej sesji.
 
8/ Pan Krzysztof Staniszewski – Sekretarz Gminy – wyjaśnił, iż program współpracy z organizacjami pozarządowymi może być uchwalony w późniejszym terminie, lecz do czasu uchwalenia programu nie może być przyjęta do realizacji żadna oferta.
 
9/ Pan Jan Raczyński – Radny, Zalesie – wnioskował, aby przesunąć podjęcie uchwały w sprawie programu współpracy na kolejną sesję.
 
10/ Pan Zenon Podbielski – Przewodniczący Rady Gminy – poprosił o przeanalizowanie, jakie zapisy chcemy wprowadzić do projektu uchwały gdyż, jeśli chodzi tylko o poprawienie błędów literowych to należy poprawić i nie ma sensu przesuwać terminu podjęcia uchwały.
 
11/ Pan Jan Raczyński – Radny, Zalesie – zapytał, czy jest możliwość określenia organizacji, którym będzie przekazane dofinansowanie w określonej wysokości.
 
12/ Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – nie możemy określić w programie organizacji, którym zostanie przyznanie dofinansowanie na realizację zadań.
 
13/ Pan Jan Raczyński – Radny, Zalesie – zapytał, czy jest możliwość zwiększenia planowanej kwoty 5000 zł, jeśli by się okazało, że wpłynęło więcej atrakcyjnych ofert.
 
14/ Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – poinformował, że jeśli byłaby atrakcyjna oferta na realizację jakiegoś zadania, wówczas możliwe, iż zwiększylibyśmy środki na realizację dodatkowego zadania.
 
            Projekt uchwały w sprawie programu współpracy Gminy Nurzec-Stacja z organizacjami pozarządowymi i podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na 2008 rok przedstawił Pan Zenon Podbielski – Przewodniczący Rady Gminy.
 
            Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.
 
            W wyniku jawnego glosowania uchwała w sprawie programu współpracy Gminy Nurzec-Stacja z organizacjami pozarządowymi i podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na 2008 rok została podjęta 10 glosami za, 1 głosem przeciwnym i 1 głosem wstrzymującym.
/Uchwała Nr IX/64/07 w załączeniu/ Zał. Nr 19.
 
Do p.punktu 6-go:
 
            Projekt uchwały w sprawie zasad przyznawania i wysokości diet radnych Rady Gminy Nurzec-Stacja omówił Pan Krzysztof Staniszewski – Sekretarz Gminy. Nadmienił, iż projekt uchwały został przygotowany na wniosek radnych. W projekcie uchwały nie została zapisana wysokość diety, pozostawiono do uznania radnych określenie wysokości diet.
/Projekt uchwały w załączeniu/ Zał. Nr 20.
 
            Opinię Komisji Problemowo Budżetowej i Komisji Rewizyjnej do projektu uchwały w sprawie zasad przyznawania i wysokości diet radnych przedstawił Pan Jerzy Olesiuk – Przewodniczący Komisji Rewizyjnej.
/Opinia Komisji w załączeniu/ Zał. Nr 21.
 
D y s k u s j a:
 
1/ Pan Roman Wudarski – Radny, Nurzec-Stacja – zabierając głos w dyskusji nad projektem uchwały w sprawie zasad przyznawania i wysokości diet radnych stwierdził, iż składając wniosek o zmianę uchwały radni mieli na myśli, aby obowiązywała ona od 1 stycznia 2008 r., chociaż nie zostało to zapisane we wniosku, a nie tak jak jest w uchwale z dniem podjęcia. Wnioskował o zmianę zapisu, aby uchwała wchodziła w życie od 1 stycznia 2008 r.
 
2/ Pan Krzysztof Staniszewski – Sekretarz Gminy – wyjaśnił, iż w uchwale może być zapis: Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2008 r.
 
3/ Pan Jan Raczyński – Radny, Zalesie – wyjaśnił, iż przyjmując zaproponowane przez radnych stawki diet najwięcej straci Przewodniczący Rady, bo 40%, a diety radnych ulegną zmniejszeniu o 30%. Nadmienił, iż Pan Przewodniczący przekazywał indywidualnie dofinansowanie dla szkół. Intencją radnych było, aby wszyscy radni przekazywali część diet na pomoc dla szkół. Przekazując część diet radnych średnio z dziesięciu posiedzeń plus część diety przewodniczącego będzie to znacząca pomoc dla poszczególnych szkół.  Kończąc wyraził niezadowolenie, że za przyjęciem wniosku w sprawie zmniejszenia diet głosowało 10 radnych obecnie, gdy został przedstawiony projekt uchwały na posiedzeniu komisji za pozytywnym zaopiniowaniem projektu uchwały głosowało tylko 3 radnych.
 
4/ Pani Katarzyna Jezierska – Radna, Nurzec-Stacja – stwierdziła, że po przeanalizowaniu proponowanej zmiany wysokości diet ustaliła, iż proponowane nowe stawki diet nie dokonają rekompensaty utraconego wynagrodzenia. Uważa, że radni wykonując swoje zadania w radzie, nie mogą tracić na swoim wynagrodzeniach, a nawet dokładać około 50 zł, a tym samym uszczuplać swoje budżety domowe.
 
5/ Pan Roman Wudarski – Radny, Nurzec-Stacja – zabierając głos w dyskusji nad projektem uchwały, zwrócił się z zapytaniem, co by było gdyby radni nie ustalili sobie diety.
 
            Projekt uchwały w sprawie zasad przyznawania i wysokości diet radnych przedstawił Pan Zenon Podbielski – Przewodniczący Rady Gminy.
 
            Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.
 
            W wyniku jawnego głosowania uchwała w sprawie zasad przyznawania i wysokości diet radny 5 głosami za, 6 głosami przeciw i 1 głosem wstrzymującym, w obecności 12 radnych, uchwała nie została podjęta.
 
Pan Zenon Podbielski – Przewodniczący Rady Gminy – wyraził swoje refleksje, do wypowiedzi niektóry radnych. Z wypowiedzi ich wynika, że przewodniczący przekazuje nagrody, pomoc dla szkół, aby wyrobić sobie układy. Uważa, że wprowadzenie nagród dla młodzieży sprzyja rozwojowi zdrowej rywalizacji a osiągnięcia młodzieży promują również naszą gminę. Kończąc poparł opinię, jednego z radnych, że o wydatkowaniu swoich pieniędzy każdy powinien decydować indywidualnie.
 
Pani Beata Dubińska – Z-ca Przewodniczącego Rady Gminy – wyraziła opinię, co do podejmowania decyzji w imieniu ogółu radnych o przeznaczeniu części swojej diety. Uważa, że szkole zawsze potrzebne są pieniądze, jednak nie możemy narzucać swojej woli wszystkim radnym. Każdy radny powinien decydować o przeznaczeniu swoich pieniędzy, w jaki sposób chce je zagospodarować i na jaki cel chce je przekazać, bądź nie przekazać. Niektórzy radni być może wolą przekazać część swojej diety na pomoc dla kościoła, domu spokojnej starości lub inny cel.
 
Do p. punktu 7-go:
 
            Projekt planu pracy Rady Gminy Nurzec-Stacja na 2008 r. omówił Pan Krzysztof Staniszewski – Sekretarz Gminy.
 
            Opinię Komisji Problemowo Budżetowej i Komisji Rewizyjnej do projektu uchwały w sprawie uchwalenia planu pracy Rady Gminy Nurzec-Stacja na 2008 rok przedstawił Pan Jerzy Olesiuk – Przewodniczący Komisji Rewizyjnej.
/Opinia Komisji w załączeniu/ Zał. Nr 22.
 
Dy s k u s j a:
1/ Pan Roman Wudarski – Radny, Nurzec-Stacja – zwrócił uwagę, że planie pracy nie została zachowana zasada, że sesja ma odbywać się raz na kwartał.
 
2/ Pan Krzysztof Staniszewski – Sekretarz Gminy – wyjaśnił, iż kwartał należy określać na podstawie kalendarza, w związku z tym zasada ta została zachowana.
 
            Projekt uchwały w sprawie uchwalenia planu pracy Rady Gminy Nurzec-Stacja na 2008 rok przedstawił Pan Zenon Podbielski – Przewodniczący Rady Gminy.
 
            W wyniku jawnego glosowania uchwała w sprawie uchwalenia planu pracy Rady Gminy Nurzec-Stacja na 2008 rok została podjęta jednogłośnie 12 głosami za w obecności 12 radnych.
/Uchwała Nr IX/65/07 w załączeniu/ Zał. Nr 23.
 
Do punktu 9-go:
 
Odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych.
 
1/ Pani Maria Szatyłowicz – Skarbnik Gminy – poinformowała, że zadłużenie po byłej spółce działającej na bazie tartaku wynosi 53396 zł, a dotyczy ono okresu od 15 lipca 2000 r. do 31 grudnia 2002 r., a odsetki od tej kwoty głównej wynoszą 56 166 zł. W roku 2003 było prowadzone postępowanie egzekucyjne, które zostało umorzone, jako bezskuteczne. W dniu 12 czerwca 2003 r. dokonano wpisu do hipoteki przymusowej, na kwotę główną 53396 zł oraz odsetki na ten moment w kwocie 22012,20 zł. Odbyły się dwie licytacje, nie na zlecenie gminy, lecz z wniosku dwóch wierzycieli, w wyniku licytacji nie doszła do skutku sprzedaż nieruchomości.
 
Pan Jacek Sitarski – Radca Prawny – potwierdził, że odbyły się dwie licytacje tej nieruchomości, lecz nie było chętnych do jej nabycia. Wierzyciele, też nie wyrazili chęci przyjęcia na własność tej nieruchomości, gdyż zadłużenie jest duże a przyjmując na własność należy spłacić należności pozostałych wierzycieli.
 
Pani Maria Szatyłowicz – Skarbnik Gminy – poinformowała, że zadłużenie wynosi 796000 zł, a wartość nieruchomości w/g szacunku /cena wywoławcza/ do licytacji wynosiła 51000 zł.
 
Pan Jan Raczyński – Radny, Zalesie – zaproponował, aby w związku z brakiem chętnych do nabycia nieruchomości po tartaku, a tym samym należność stała się nieściągalna rozważyć ewentualność sprzedaży topoli.
 
Pan Zenon Podbielski – Przewodniczący Rady Gminy – poinformował, że w części ta nieruchomość stanowi własność prywatną Pani Tomaszewskiej, a topole w większości rosną na działce prywatnej.
 
2/ Pan Eugeniusz Staniszewski – Inspektor Urzędu Gminy – udzielił odpowiedzi na zapytanie Radnego Romana Wudarskiego dotyczące wybudowania chodnika na ul. Słonecznej. Wyjaśnił, iż chodnik na ul. Słonecznej został wybudowany zgodnie z dokumentacją.
 
Pan Roman Wudarski – Radny, Nurzec-Stacja – przypomniał, iż na jednej z sesji w poprzedniej kadencji Pani Wójt wnioskowała o zwiększenie środków finansowych o 1500 zł na zakończenie budowy chodnika na ul. Słonecznej i środki zostały zwiększone a chodnik nie został wykonany na całym odcinku tj. od ul. Słonecznej do ul. Kolejowej.
 
Pan Eugeniusz Staniszewski – Inspektor Urzędu Gminy – wyjaśnił, iż chodnik na ulicy Słonecznej został wybudowany zgodnie z dokumentacją i za określoną kwotę.
 
Pan Zenon Podbielski – Przewodniczący Rady Gminy – poinformował, iż dodatkowa kwota była przewidziana na ustawienie krawężników, aby nie zalewało posesji Pana Wawrzyniaka.
 
Pan Eugeniusz Staniszewski – Inspektor Urzędu Gminy – potwierdził, iż były dodatkowe koszty związane z ustawieniem krawężnika przy posesji Pana Wawrzyniaka, natomiast nie jest w stanie wyjaśnić, dlaczego nie wybudowano chodnika do ul. Kolejowej, gdyż nie dysponuje żadnymi dokumentacji w tej sprawie.
 
Pan Roman Wudarski – Radny, Nurzec-Stacja – poinformował, iż informację taką powziął  z protokołu z sesji.
 
Pan Eugeniusz Staniszewski – Inspektor Urzędu Gminy – wyjaśnił, iż być może było rozważane na sesji, lecz nie zostało przyjęte do realizacji i środki finansowe na ten cel nie zostały wykorzystane.
 
3/ Odpowiedź na interpelację Radnego Jana Raczyńskiego dotyczącą wybudowania wiaty na przystanku w Syczach i rozgraniczenia drogi za stodołami w Zalesiu zostanie udzielona na piśmie.
 
4/ Pani Irena Kowalewicz – Kierownik Referatu Rozwoju Gminy – udzieliła odpowiedzi na zapytanie Radnego Romana Wudarskiego dotyczące wyrażenia zgody przez właściciela nieruchomości na przejście wodociągu przez daną nieruchomość. Nadmieniła, iż sprawa oświadczeń o wyrażeniu zgody na przejście wodociągu jest otwarta, gdyż występuje ruch w obrocie nieruchomościami i do chwili rozpoczęcia inwestycji trudno jest uzyskać aktualne oświadczenia o wyrażeniu zgody na przejście przez daną.
 
Pan Roman Wudarski – Nurzec-Stacja – wyjaśnił, iż zadając to pytanie miał na względzie, dlaczego mówi się, że aby przystąpić do budowy kanału burzowego na ul. Pogodnej, należy wykupić grunt i uregulować własność terenu na tę inwestycję.
 
Pan Eugeniusz Staniszewski – Inspektor Urzędu Gminy – wyjaśnił, iż Starostwo Powiatowe nie wyda pozwolenia na budowę, jeśli nie będziemy mieli dokumentu potwierdzającego własność gruntu.
 
5/ Pan Eugeniusz Staniszewski – Inspektor Urzędu Gminy – udzielił odpowiedzi na wniosek Radnego Jerzego Olesiuka dotyczący naprawy oświetlenia ulicznego we wsi Tymianka. I tak: Wysłane zostało pismo do Zakładu Energetycznego o wymianę żarówek i powinno być wykonane w ramach konserwacji
 
6/ Pan Eugeniusz Staniszewski – Inspektor Urzędu Gminy – udzielił odpowiedzi na zapytanie Radnego Michała Jadczuka dotyczące zmiany trasy kursu autobusu szkolnego. Wyjaśnił, iż wybudowana droga Augustynka - Nurczyk jest drogą dojazdową do pól, o szerokości 5 m, co utrudni wymijanie z autobusem na tej drodze. Ponadto należy naprawić drogę w rejonie posesji Pana Jadczuka, aby mógł jeździć po tej drodze autobus szkolny. Biorąc pod uwagę przedstawione argumenty autobus szkolny nie powinien jeździć po tej drodze.
 
Pan Michał Jadczuk – Radny, Nurzec-Stacja – stwierdził, iż w okresie całego roku szkolnego przejazd autobusu szkolnego tą drogą jest niemożliwy, jednak w niektórych okresach można przejechać po tej drodze. Nadmienił, iż należałoby w niektórych miejscach, odkrzaczyć tę drogę. Uruchomienie kursu autobusu szkolnego tę trasą, umożliwi dzieciom wsiadanie do autobusu w pobliżu miejsca zamieszkania.
 
Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – poinformował, iż w chwili obecnej niemożliwe jest wprowadzenie zmiany trasy autobusu szkolnego z uwagi na nawierzchnię drogi. Wprowadzając zmianę trasy, autobus musi ciągle kursować tę samą trasą. Zapewnił, iż po dokonaniu naprawy dalszego odcinka drogi zostanie zmieniona trasa autobusu szkolnego.
 
Do punktu 10-go:
 
Sprawy różne i wolne wnioski.
 
1/ Pan Jan Raczyński – Radny, Zalesie – zapytał, dlaczego Sekretarz Gminy na posiedzeniu Komisji wypowiedział się, że wniosek w sprawie oznakowania ulic w Nurcu-Stacji jest niezasadny.
 
2/ Pan Krzysztof Staniszewski – Sekretarz Gminy – wyjaśnił, iż na posiedzeniu komisji w temacie wniosku dotyczącego oznakowania ulic w Nurcu-Stacji nie mówił o zasadności wniosku, lecz zasadności głosowania nad przyjęciem wniosku, gdyż ustawa nakłada obowiązek oznakowania ulic. Realizacja tego zadania jest ściśle powiązana z zapewnieniem środków na realizację tego zadania.
 
3/ Pan Roman Wudarski – Radny, Nurzec-Stacja – zapytał, dlaczego został ustawiony znak „uwaga na przejazd kolejowy” na drodze przy torach w kierunku Nurczyka, na odcinku przed skręceniem do wysypiska śmieci. Nadmienił, iż jadąc tę drogę prosto nie dojeżdżamy do przejazdu, a znak powinien informować o tym, co jest na tej drodze.
 
Pan Eugeniusz Staniszewski – Inspektor Urzędu Gminy – wyjaśnił, iż w dokumentach droga ta jest wykazana. Przebiega ona wzdłuż torów i stanowi dojazd do wysypiska śmieci. W trakcie kontroli przejazdów z pracownikami kolei zapadły ustalenia, aby ustawić ten znak na tej drodze, aby zapewnić bezpieczeństwo i został on ustawiony.
 
Pan Zenon Podbielski – Przewodniczący Rady Gminy – wyjaśnił, iż znaki drogowe ustawiane są w określonej odległości, dlatego znak ten został ustawiony na tej drodze.
 
4/ Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – poinformował, iż planuje przeznaczyć do sprzedaży budynek przy szkole w Siemichoczach, który jest niezamieszkały oraz nieruchomość zabudowaną, która została przyjęta od Nadleśnictwa w miejscowości Zabłocie. Poprosił radnych o wyrażenie opinii w tej sprawie.
 
5/ Pan Jan Raczyński – Radny, Zalesie – zapytał, czy mieszkańcy wsi Zalesia otrzymają odpowiedź na swój wniosek w sprawie działek wiejskich.
 
Pani Anna Romaniuk – Sołtys sołectwa Zalesie – poinformowała, że otrzymała odpowiedź na wniosek w sprawie działek wiejskich.
 
6/ Pan Roman Wudarski – Radny, Nurzec-Stacja – poinformował, że Rada Sołecka w Nurcu-Stacji organizuje sylwestra w plenerze tj. na skwerku w Nurcu-Stacji. Zaprosił, wszystkich chętnych na imprezę sylwestrową.
 
7/ Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – złożył życzenia świąteczne i noworoczne radnym, sołtysom a za ich pośrednictwem wszystkim mieszkańcom gminy, życząc zdrowia i wszystkiego dobrego w Nowym Roku 2008.
 
8/ Pan Zenon Podbielski – Przewodniczący Rady Gminy – złożył, życzenia świąteczne i noworoczne wszystkim radnym, sołtysom, pracownikom Urzędu Gminy oraz wszystkim mieszkańcom, życząc zdrowych i pogodnych świat Bożego Narodzenia oraz wszelkiej pomyślności w nadchodzącym nowym roku.
 
            W związku z wyczerpaniem porządku obrad przewodniczący zamknął obrady IX sesji Rady Gminy.
 
Protokołowała:                                                                        Przewodniczący Rady
Eugenia Naumiuk                                                                                 Zenon Podbielski

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Gminy Nurzec-Stacja

Wytwarzający/odpowiadający: Norbert Jadczuk

Wprowadzający: Norbert Jadczuk

Data wprowadzenia: 2008-05-20

Data modyfikacji: 2008-05-20

Opublikował: Norbert Jadczuk

Data publikacji: 2008-05-20