Protokół Nr XV/08

P R O T O K O Ł  Nr XV/08

z XV sesji Rady Gminy Nurzec-Stacja, odbytej w dniu 19 grudnia 2008 r.

 

            Obrady XV sesji Rady Gminy Nurzec-Stacja odbyły się w sali konferencyjnej Urzędu Gminy w Nurcu-Stacji.

 

            Obrady rozpoczęto o godz. 1000, a zakończono o godz.1430.

 

            Rada liczy 15 radnych, obecnych na posiedzeniu sesji było 14 radnych.

 

Radni obecni:

1/ Pan Jerzy Barańczuk                        - Wyczółki,

2/ Pani Beata Dubińska                        - Żerczyce,

3/ Pan Jerzy Fiedoruk                           - Klukowicze,

4/ Pan Michał Jadczuk                         - Nurzec-Stacja,

5/ Pani Katarzyna Jezierska                  - Nurzec-Stacja,

6/ Pan Wiktor Karpiuk                         - Moszczona Pańska,

7/ Pani Lucyna Stanisława Lickiewicz – Nurzec Kolonia,

8/ Pan Michał Muszkatel                      - Wólka Nurzecka,

9/ Pan Jarosław Nikiforuk                    - Siemichocze,

10/ Pan Zbigniew Olesiński                  - Nurzec-Stacja,

11/ Pan Jerzy Olesiuk                            - Tymianka.

12/ Pan Zenon Podbielski                     - Nurzec-Stacja,

13/ Pan Jan Raczyński                          - Zalesie,

14/ Pani Antonina Rosa                        - Nurzec-Stacja,

 

Radni nieobecni usprawiedliwieni:

1/ Pan Roman Wudarski               - Nurzec-Stacja.

 

Spoza Rady w sesji udział wzięli:

1/ Pan Piotr Jaszczuk – Wójt,

2/ Pani Maria Szatyłowicz – Skarbnik Gminy,

3/ Pan Krzysztof Staniszewski – Sekretarz Gminy,

5 Kierownicy jednostek organizacyjnych Gminy Nurzec-Stacja,

6/ Sołtysi.

/Listy obecności w załączeniu/          Zał. Nr 1.

 

            Obradom XV sesji Rady Gminy przewodniczył Pan Zenon Podbielski – Przewodniczący Rady Gminy.

 

Do punktu 1-go

 

            Przewodniczący obrad otwierając obrady stwierdził, iż ilość obecnych na sali radnych zabezpiecza regulaminowe quorum, przy którym może obradować i podejmować uchwały Rada Gminy.

 

            Następnie powitał Radnych Gminy Nurcu-Stacja, Pana Piotra Jaszczuka - Wójta, Panią Marię Szatyłowicz – Skarbnika Gminy, Pana Krzysztofa Staniszewskiego – Sekretarza Gminy, sołtysów, kierowników jednostek organizacyjnych gminy oraz wszystkich obecnych.

            Po otwarciu obrad poinformował, że protokół z XIV sesji wyłożony był do wglądu radnych i obecnie znajduje na sali obrad. Zapytał, czy są uwagi do protokołu z XIV sesji Rady Gminy.          

Uwag do protokołu nie wniesiono.

           

            W wyniku jawnego głosowania protokół z XIV sesji Rady Gminy Nurzec-Stacja został przyjęty jednogłośnie 12 głosami za, w obecności 12 radnych.

 

Do punktu 2-go:

 

         W punkcie tym Przewodniczący Rady Gminy Pan Zenon Podbielski – zapoznał z proponowanym porządkiem obrad XV sesji Rady Gminy Nurzec-Stacja.

 

1/ Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – poinformował, że w związku z sugestią Wydziału Nadzoru i Kontroli, w uchwale w sprawie upoważnienia Kierownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Nurcu-Stacji Pani Bożeny Marianny Szyszko do podejmowania działań wobec dłużników alimentacyjnych należy zmienić zapis § 4 dotyczący wejścia w życie tej uchwały. W uchwale był zapis, że wchodzi w życie z dniem podjęcia a jest sugestia, aby § 4 otrzymał brzmienie Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego. W związku z powyższym wnioskował o wprowadzenie do porządku obrad punktu podjęcia uchwały w sprawie zmiany uchwały upoważniającej Kierownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Nurcu-Stacji Panią Bożenę Mariannę Szyszko do podejmowania działań wobec dłużników alimentacyjnych.

 

         Uwag do proponowanych zmian w porządku obrad nie wniesiono.

         W wyniku jawnego głosowania wniosek w sprawie wprowadzenia zmian do porządku obrad został przyjęty jednogłośnie 12 glosami za, w obecności 12 radnych.

         Nastepnie Przewodniczący obrad poddał pod głosowanie porządek obrad wraz ze zmianą.

         W wyniku jawnego głosowania porządek obrad XV sesji Rady Gminy wraz ze zmianą, został przyjęty jednogłośnie 12 głosami za, w obecności 12 radnych. A brzmi on następująco:

 

1.       Otwarcie obrad i przyjęcie protokołu z XIV sesji Rady Gminy.

2.        Przyjęcie porządku obrad.

3.       Informacja o realizacji uchwał Rady Gminy Nurzec-Stacja.

4.       Interpelacje i zapytania radnych.

5.       Plan budżetu gminy na 2009 rok.

6.       Podjęcie uchwał w sprawach:

1/ Przyjęcia „Programu usuwania wyrobów zawierających azbest dla Gminy Nurzec-Stacja na lata 2008-2032”

2/ Zmiany w planie budżetu gminy na 2008 rok.

3/ Programu współpracy Gminy Nurzec-Stacja z organizacjami pozarządowymi i podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na 2009 rok.

4/ Przyjęcia planu pracy Rady Gminy Nurzec-Stacja na 2009 rok.

5/ Zmiany uchwały upoważniającej Kierownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Nurcu-Stacji Panią Bożenę Mariannę Szyszko do podejmowania działań wobec dłużników alimentacyjnych.

7.       Odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych.

8.        Sprawy różne i wolne wnioski.

Do punktu 3-go:

 

            Informację o realizacji uchwał Rady Gminy Nurzec-Stacja w okresie od 17 listopada 2008 r. do 17 grudnia 2008 r. przedstawił Pan Piotr Jaszczuk – Wójt.

/Informacja w załączeniu/. Zał. Nr 2.

Następnie w kilku słowach podsumował realizację zadań przewidzianych do wykonania w 2008 roku. Wspomniał, że podstawowymi zadaniami do realizacji było przebudowa dróg gminnych oraz budowa wodociągu i modernizacja stacji uzdatniania wody. Realizacja tych zadań możliwa była przy dofinansowaniu z funduszy unijnych. Wstępnie zakładaliśmy, że nasz udział będzie znikomy, gdyż mieliśmy informację, że na ścianę wschodnią będą znaczące środki finansowe. W późniejszym okresie, gdy ogłoszono nabór wniosków uzyskaliśmy informację, że wkład własny ma być w granicach 50%. Po wstępnej ocenie wniosek nasz na budowę dróg został oceniony pozytywnie. Po niedługim czasie otrzymaliśmy informację, że nie tylko nasz wniosek, ale wszystkie wnioski w zakresie drogownictwa są niezgodne z prawem unijnym, a dotyczy to ochrony środowiska. Musieliśmy unieważnić już prawomocne pozwolenia na budowę. Rozpoczęliśmy ogrom pracy związany z uzyskaniem decyzji środowiskowych. Obecnie mamy już opracowane decyzje środowiskowe. Nasz wniosek uzyskał 63 punkty, inne samorządy uzyskały mniejszą punktację. Mając obawę, że inne samorządy, które uzyskały niższą punktację w ocenie wniosków, w wyniku odwołań mogą uzyskać większą punktację, my również złożyliśmy odwołanie. Przewidywany termin załatwienia odwołań przewiduje na miesiąc styczeń. Biorąc pod uwagę, że przewidziane są dalsze możliwości odwoławcze, a termin załatwienia tych odwołań jest 90 dniowy, istnieje obawa, że w roku 2009 trudno będzie te zadania zrealizować. W między czasie złożyliśmy również wniosek na dofinansowanie tego zadania w ramach programu tzw. „Shetynówki”. Projekt nasz nie uzyskał wysokiej punktacji. Podkreślił, że w ramach tego wysoką punktację uzyskały ciągi komunikacyjne, a naszym wniosku zawarte są tylko odcinki poszczególnych dróg, dlatego nie składaliśmy odwołania. Liczymy, że w ramach tego programu uda się zrealizować zadanie wspólne ze Starostwem w zakresie budowy drogi, do Zabłocia i do Grabarki. Odnośnie realizacji zadania w zakresie przebudowy stacji uzdatniania wody i rozbudowy wodociągu mamy przygotowane dokumenty i czekamy na ogłoszenie naboru wniosków. Nadmienił, iż posiadana dokumentacja na rozbudowę wodociągu będzie wymagała zmiany decyzji środowiskowych, gdyż obecne dokumenty zostały opracowane na starych zasadach. Z uwagi na fakt, że nie ma rozporządzeń, w jaki sposób należy przeprowadzić zmianę dokumentów, czekamy na określenie zasad realizacji. Podkreślił, że planowane inwestycje rozbudziły nadzieje w naszym społeczeństwie, jednak na ich realizację nie mieliśmy wpływu. W 2008 roku niektóre samorządy przeprowadzały inwestycje, jedynie ze środków, które były przewidziane na lata 2004-2006 i realizacja była przewidziana na kolejne lata. Brak realizacji dużych inwestycji w roku 2008 pozwolił na spłatę kredytów, które były zaciągnięte w latach poprzednich, na budowę kanalizacji i oczyszczalni ścieków. Obecnie mamy już mniejsze zadłużenie i przystępując do nowych inwestycji spokojnie możemy zaciągać dalsze kredyty. Pomimo skromnych środków własnych w roku 2008 udało się zrealizować niektóre zadania inwestycyjne. I tak: ułożono chodnik na ul. Okrężnej, przebudowano wspólnie z powiatem chodnik przy ul. Żerczyckiej /podziękował Przewodniczącemu Rady za zaangażowanie w realizacji tego zadania/. Nadmienił, iż mamy zapewnienia, że w przyszłym roku będziemy kontynuowali inwestycję w zakresie przebudowy chodnika przy tej drodze Siemiatycze – Siemichocze. Kolejnymi zadaniami, jakie zostały zrealizowane to zabezpieczenie naszych budynków przed niszczeniem. Wykonano przekrycie Szkoły Podstawowej i Gimnazjum w Nurcu-Stacji, zabezpieczone sanitariaty, które są budynkiem wolno stojącym na placu szkoły, przekryto dach ośrodka zdrowia oraz przebudowano ścianę, przekryto dach w remizie strażackiej w Siemichoczach. Wykonano drobne inwestycje w zakresie wymiany okien w przedszkolu, co w pewnym stopniu obniżyło koszty ogrzewania budynku. Wyposażono niektóre świetlice wiejskie w stoliki i krzesełka. Otrzymaliśmy dofinansowanie z Urzędu Marszałkowskiego do przebudowy drogi dojazdowej do pół w Tymiance. Droga ta została już wykonana i będzie ona służyła naszym mieszkańcom. Nadmienił, iż niezadowolenie społeczeństwa wywołuje bieżące utrzymanie dróg dożwirowywanie. W zakresie realizacji tego zadania zrobiliśmy dość dużo, jednak potrzeby w tym zakresie są o wiele większe. Największym problemem utrudniającym realizację tego zadania jest pozyskiwanie żwiru z dość odległych żwirowni tj. z Pakaniewa, Anusina, co podwyższa koszty. W roku 2008 zwiększono ilość koszy ulicznych na terenie Nurca-Stacji. Mieszkańcy przyzwyczaili się do gromadzenia śmieci w tych pojemnikach, co wpływa na estetykę naszego środowiska. Ponadto coraz więcej mieszkańców podpisuje umowy z firmami odbierającymi śmieci, co również jest korzystne dla naszego środowiska. Mamy problemy z utrzymaniem likwidowanych składowisk śmieci. Pomimo zakazu mieszkańcy wysypują śmieci obok zlikwidowanego składowiska. W roku 2008 pozyskano dodatkowe środki w ramach programu wsparcia obszarów wiejskich w kwocie 240 tys. zł. W ramach tego programu organizowano imprezy kulturalne na terenie gminy, między innymi: Dzień Nurca, w sołectwach: Zalesie, Moszczona Pańska, Klukowicze, Siemichocze. W ramach tego programu odbywają się zajęcia pozalekcyjnej, zatrudniono psychologa. Kończąc zwrócił uwagę, że pomimo trudności finansowych wiele zadań drobnych zostało wykonanych, między innymi w zakresie oznakowania ulic, odnowiono świetlicę w Tymiance i Wólce Nurzeckiej.

Do punktu 4-go:

 

Interpelacje i zapytania radnych.

 

1/ Pan Zbigniew Olesiński – Radny, Nurzec-Stacja – zwrócił uwagę na zaopatrzenie w wodę osiedla „Zielone”. Nadmienił, iż Pan Wójt na posiedzeniu Komisji informował, że woda na Osiedlu „Zielone” w dalszym ciągu jest badana i nie nadaje się do picia w stanie surowym. Natomiast w rozmowie telefonicznej Pani Trzeciak informuje, że nie ma bakterii coli i woda nadaje się do picia. Po zaproponowaniu, aby poinformowano mieszkańców, w formie ogłoszeń, że woda nadaje się picia, Pani Trzeciak informuje, że nie można dać takich ogłoszeń, gdyż pojawiły się inne bakterie zimnolubne. Poprosił o zajęcie, jednoznacznego stanowiska odnośnie jakości wody na osiedlu „Zielone”.

-          Sprawa wykorzystania gruzu z rozbiórki budynków po Jednostce Wojskowej, czy nie celowym byłoby wykorzystanie go do naprawy dróg.

 

2/ Pan Michał Muszkatel – Radny, Wólka Nurzecka – wnioskował o wymianę okien w świetlicy w Wólce Nurzeckiej.

 

3/ Pan Michał Jadczuk – Radny, Nurzec-Stacja – zapytał, na jakim etapie jest sprawa związana z uregulowaniem stanu prawnego świetlicy w Augustynce.

 

4/ Pani Antonina Rosa – Radna, Nurzec-Stacja – zapytała, czy nie byłoby możliwości ustawienia dodatkowych zbiorników do selektywnej zbiórki odpadów, w rejonie ul. Zakątnej, Leśnej, Tartacznej.

 

5/ Pan Jan Raczyński – Radny, Zalesie – zgłosił następujące zapytania:

-          co zostało zrobione w 2008 r. w celu odzyskania zadłużenia po formie działającej na terenie tartaku w Nurcu-Stacji.

-          Co się dzieje ze świetlicą szkolną w Szkole Podstawowej w Nurcu-Stacji (czy jest czynna, czy nie) jeśli nie to z jakiego powodu.

-          Na jakim etapie na dzień dzisiejszy jest sprawa przejęcia lub odkupienia działek od Agencji Rolnej Skarbu Państwa, które miały być przeznaczone pod budowę zbiornika małej retencji we wsi Żerczyce.

-          Dlaczego, w projekcie budżetu gminy na 2009 rok nie ujęto remontu budynku apteki (remont jest pilny).

-          Czy Pan Wójt w obecnej kadencji podejmował jakieś starania w celu otrzymania karetki pogotowia lub ratownictwa medycznego z siedzibą w Nurcu-Stacji.

-          Kiedy zostaną naprawione dziury w bruku we wsi Zalesie i kiedy zostanie usunięta kałuża gnojowicy z drogi zagumiennej w Zalesiu.

/Przedstawione zapytania Radnego Raczyńskiego w załączeniu/ Zał. Nr 3

 

Do punktu 5-go:

 

Projekt planu budżetu gminy na 2009 rok oraz uchwały Regionalnej Izby Obrachunkowej w Białymstoku do projektu budżetu przedstawiła Pani Maria Szatyłowicz – Skarbnik Gminy.

/Uchwała RIO w załączeniu/ Zał. Nr 4.

 

            Opinię Komisji Problemowo Budżetowej i Komisji Rewizyjnej do projektu uchwały w spawie planu budżetu gminy na 2009 rok przedstawiła Pani Antonina Rosa – Przewodnicząca Komisji Problemowo Budżetowej.

/Opinia w załączeniu/ Zał. Nr 5.

 

D y s k u s j a:

1/ Pan Jan Raczyński – Radny, Zalesie – zabierając, głos w dyskusji nad projektem budżetu zwrócił uwagę na planowane wydatki w dziale kultura, a w szczególności:

- gdzie się planuje remont dwóch pomieszczeń w filii bibliotecznej, /w jakiej miejscowości/,

- remont elewacji budynków, jakiej miejscowości,

- w projekcie budżetu nie widzi środków finansowych na dojazdy zespołów ludowych na występy,

- planuje się zmianę pokrycia dachu w świetlicy w Augustynce, czy została uregulowana sprawa własności. Wyraził przy tym niepokój, że po przykryciu budynku może okazać się, że jest to własność prywatna.

 

2/ Pani Irena Janoszuk – Dyrektor GOUK – udzieliła wyjaśnień na zapytania zgłoszone przez Radnego Pana Jana Raczyńskiego. I tak:

-          przewidywany jest remont dwóch pomieszczeń w świetlicy w Tymiance, które mają być wykorzystane na potrzeby filii bibliotecznej w Tymiance,

-          na dowóz zespołów na występy Wójt zawsze udostępnia autobus, a środki na pokrycie kosztów dowozu przewidziano w paragrafie usługi,

 

3/ Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – wyjaśnił, iż sprawa związana z uregulowaniem stanu prawnego świetlicy w Augustynce wynikła na zebraniu mieszkańców wsi. Dzięki zaangażowaniu Pana Jadczuka i Pana Deca, którzy kilkakrotnie uczestniczyli w rozprawach sądowych udało się uregulować stan prawny. Obecnie jest już prawomocny wyrok sądowy i świetlica stanowi własność Skarbu Państwa. W niedługim czasie wystąpimy do Starosty o przekazanie nam tej nieruchomości na własność. Nadmienił, iż uregulowania stanu prawnego wymaga jeszcze wiele nieruchomości. Między innymi w Wólce Nurzeckiej budynek po byłej szkole, w Stołbcach. Procesy związane z uregulowaniem stanu prawnego nieruchomości są bardzo długotrwałe, gdyż samo ogłoszenie w prasie wynosi 6 miesięcy.

 

4/ Pan Jan Raczyński – Radny, Zalesie – zapytał, czy na budowę zbiornika małej retencji w Żerczycach gmina ma zamiar występować o dotacje, czy będzie on budowany z własnych środków finansowych. Czy będziemy występować o dotację do budowy spinki wodociągu do Jednostki Wojskowej, czy będzie te zadanie wykonywane w ramach środków własnych?

5/ Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – wyjaśnił, iż w pierwszym etapie na realizacje zadania w zakresie budowy zbiornika małej retencji w Żerczycach będą wykorzystywane tylko środki własne. Urobek pozyskany z tego terenu będzie przeznaczony na naprawę dróg gminnych.

Z uwagi na istniejący stan wody z wodociągu na osiedlu po jednostce wojskowej musimy wykonać przyłączenie tego osiedla nawet w ramach środków własnych..

 

6/ Pan Jan Raczyński – Radny, Zalesie – zapytał, czy jest opracowana dokumentacja na budowę parkingu przy ul. Szkolnej.

 

7/ Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – poinformował, że na budowę parkingu przy ul. Szkolnej nie mamy opracowanej dokumentacji. Przewidziane środki w projekcie planu budżetu na 2009 r. przewidziane są na opracowanie dokumentacji. Liczymy, że uda się nam pozyskać dofinansowanie na realizację tego zadania z PFRON.

 

8/ Pan Jan Raczyński – Radny, Zalesie – stwierdził, iż roku 2008 Wójt nie wybudował wiaty przystankowej w Zalesiu i Syczach. Nie wytyczył drogi zagumiennej, pomimo wniosków kierowanych od mieszkańców. W związku z brakiem realizacji tych wniosków, ze strony Wójta, jako radny chce wykonać te zadania z własnych środków finansowych. Czy zostanie załatwione ze strony powiatu zezwolenie na budowę? Środki finansowe na realizację tego zadania zapewni sam jako radny.

 

9/ Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – poinformował, iż wielokrotnie było wyjaśniane, że Zarząd Dróg Wojewódzkich nie wyraził zgody na ustawienie wiat. Nowe przepisy prawne nie pozwalają na ustawienie wiaty przystankowej bez wybudowania zatoczki. Nadmienił, iż w sprawie tej było kilka negatywnych odpowiedzi Zarządu Dróg Wojewódzkich.

 

10/ Pan Jan Raczyński – Radny, Zalesie – poinformował, że załatwi oświadczenie właściciela innej działki, która jest położona wizawi słupka przystankowego o wyrażeniu zgody na ustawienie wiaty przystankowej.

Następnie przedstawił wniosek następującej treści:

Przenieść chodnik z ulicy do oczyszczalni ścieków w Żerczycach do Nurca-Stacji na ul. Okrężną. Wykonać dokumentację na budowę chodnika przy ul. Okrężnej na odcinku od ul. Leśnej do istniejącego chodnika. Środki finansowe na opracowanie dokumentacji przeznaczyć z rezerwy Wójta. Nadmienił, iż do czasu uchwalenia budżetu o przeznaczeniu środków decyduje rada gminy.

 

11/ Pan Krzysztof Staniszewski – Sekretarz Gminy – wyjaśnił, iż rada gminy uchwala rezerwę do dyspozycji Wójta. Zabranie rezerwy budżetowej z przeznaczeniem na inwestycje jest niezgodne z prawem.

 

12/ Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – poinformował, że był przeciwny budowie chodnika do oczyszczalni ścieków. Obecnie trudno jest wracać do historii i ciągle drążyć ten temat. Odnośnie rozebrania chodnika poinformował, że koszty rozebrania, przeniesienia będą dość znaczące. Ponadto chodnik ulegnie zniszczeniu, podczas rozbiórki, dlatego nie należy przenosić tego chodnika.

Odnośnie dokumentacji na budowę chodnika na ul. Okrężnej w roku bieżącym nie mamy środków finansowych., gdyż liczymy, że otrzymam dofinansowanie do planowanych zadań w zakresie drogownictwa, na budowę, których złożyliśmy wniosek o dofinansowanie. W przyszłości musimy myśleć o przystąpieniu do opracowania dokumentacji na budowę ul. Pogodnej i innych dróg, aby móc realizować kolejne zadania.

 

13/ Pan Jan Raczyński – Radny, Zalesie – stwierdził, iż chodnik do oczyszczalni ścieków jest zarośnięty, nikt po nim chodzi, dlatego należy go rozebrać i przenieść do Nurca-Stacji. Nie jest prawdą, że nie można zabrać rezerwy przewidzianej do dyspozycji Wójta. Do czasu uchwalenia budżetu rezerwę można zmniejszyć, gdyż należy ona do kompetencji rady.

 

            Przewodniczący obrad Pan Zenon Podbielski poddał pod głosowanie wnioski zgłoszone przez Radnego Pana Jana Raczyńskiego. Jako pierwszy poddał pod głosowanie wniosek dotyczący przeniesienia chodnika do oczyszczalni ścieków.

 

W wyniku jawnego głosowania 1 głosem za wnioskiem, 6 głosami przeciwnymi i 6 głosami wstrzymującymi w obecności 13 radnych, wniosek w sprawie przeniesienia chodnika przy drodze do oczyszczalni ścieków nie został przyjęty.

 

            Następnie przewodniczący obrad poddał pod głosowanie wniosek dotyczący opracowania dokumentacji na budowę chodnika przy ulicy okrężnej z wykorzystaniem środków finansowych przewidzianych jako rezerwa do dyspozycji Wójta.

 

W wyniku jawnego głosowania 1 głosem za wnioskiem, 3 głosami przeciwnymi i 9 głosami wstrzymującymi w obecności 13 radnych, wniosek w sprawie opracowania dokumentacji na budowę chodnika przy ul. Okrężnej z wykorzystaniem rezerwy przewidzianej do dyspozycji Wójta nie został przyjęty.

 

Projekt uchwały w sprawie uchwalenia budżetu gminy na 2009 r. przedstawił Pan Zenon Podbielski – Przewodniczący Rady Gminy.

 

W związku z brakiem uwag do projektu uchwały przewodniczący poddał pod głosowanie projekt uchwały w sprawie uchwalenia budżetu gminy na 2009 rok.

 

W wyniku jawnego głosowania 12 głosami za, 1 głosem przeciw, w obecności 13 radnych, uchwała w sprawie uchwalenia budżetu gminy została podjęta.

/Uchwała Nr XV/99/08 w załączeniu/ Zał. Nr 6.

 

Do punktu 6-go:

Podjęcie uchwał w sprawach:

 

Do p. punktu 1-go:

 

            Projekt uchwały w sprawie przyjęcia „Programu usuwania wyrobów zawierających azbest dla Gminy Nurzec-Stacja na lata 2008-2032” omówiła Pani Irena Kowalewicz – Kierownik Referatu Rozwoju Gminy. Następnie poinformowała, że zostało dwa dni na złożenie wniosków o dofinansowanie do likwidacji azbestu w 2009 roku. Omówiła również zasady dofinansowania.

 

            Opinię Komisji Problemowo Budżetowej i Komisji Rewizyjnej do projektu uchwały w sprawie przyjęcia „Programu usuwania wyrobów zawierających azbest dla Gminy Nurzec-Stacja na lata 2008-2032” przedstawiła Pani Antonina Rosa – Przewodnicząca Komisji Problemowo Budżetowej.

/Opinia w załączeniu/ Zał. Nr 7.

 

D y s k u s j a:

 

1/ Pan Michał Jadczuk – Radny, Nurzec-Stacja – zapytał, czy w sytuacji, jeśli zostanie złożony wniosek o dofinansowanie do likwidacji eternitu w roku 2009 r., a wnioskodawca nie będzie miał możliwości realizacji, gdyż nie będzie posiadał środków finansowych na zakup nowego pokrycia, czy będą sankcje karne.

 

2/ Pani Irena Kowalewicz – Kierownik Referatu Rozwoju Gminy – wyjaśniła, że w oparciu o złożone deklaracje gmina szuka wykonawcę do zdjęcia eternitu, transportu i utylizacji. dlatego jeśli wydana zostanie decyzja wówczas musi być realizowane zadanie. Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska nie może dotować nowego pokrycia.

 

3/ Pan Mirosław Laszuk – Sołtys Sołectwa Sycze – zapytał, czy jeśli w danym roku wniosek nie zostanie zrealizowany, przejdzie on na następny rok, czy trzeba będzie składać wniosek ponownie.

 

4/ Pani Irena Kowalewicz – Kierownik Referatu Rozwoju Gminy – wyjaśniła, iż wykonawcę ustala gmina, a wnioski nie zrealizowane przejdą na rok następny.

 

5/ Pan Zbigniew Olesiński – Radny, Nurzec-Stacja – zapytał, jaki koszt zdjęcia eternitu?

 

6/ Pani Irena Kowalewicz – Kierownik Referatu Rozwoju Gminy – wyjaśniła, że koszt zdjęcia eternitu wynosi 30 zł bez podatku VAT od 1 m2 powierzchni.

 

7/ Pan Wiktor Karpiuk – Radny, Moszczona Pańska – stwierdził, iż kiedyś, gdy zmieniano pokrycie dachu to była udzielana pożyczka bezprocentowa.

 

            Projekt uchwały w sprawie przyjęcia „Programu usuwania wyrobów zawierających azbest dla Gminy Nurzec-Stacja na lata 2008-2032” przedstawił Pan Zenon Podbielski – Przewodniczący Rady Gminy.

 

            W związku z brakiem uchwał do projektu uchwały Przewodniczący Rady Gminy Pan Zenon Podbielski poddał pod głosowanie omawiany projekt uchwały.

 

            W wyniku jawnego głosowania uchwała w sprawie przyjęcia „Programu usuwania wyrobów zawierających azbest dla Gminy Nurzec-Stacja na lata 2008-2032”  została podjęta 14 głosami za, w obecności 14 radnych.

/Uchwała Nr XV/100/08 w załączeniu/ Zał. Nr 8

 

Do p. punktu 2-go:

 

Projekt uchwały  w sprawie zmiany w planie budżetu gminy na 2008 rok omówiła Pani Maria Szatyłowicz – Skarbnik Gminy.

 

Opinię Komisji Problemowo Budżetowej i Komisji Rewizyjnej do projektu uchwały w sprawie zmian w planie budżetu gminy na 2008 r. przedstawiła Pani Antonina Rosa – Przewodnicząca Komisji Problemowo Budżetowej.

/Opinia w załączeniu/ Zał. Nr 9.

 

            Uwag do projekt uchwały i opinii komisji nie wniesiono.

 

            Projekt uchwały w sprawie zmian w planie budżetu gminy na 2008 r. przedstawił Pan Zenon Podbielski, a następnie poddał go pod głosowanie.

 

            W wyniku jawnego głosowania jednogłośnie 14 głosami za, w obecności 14 radnych uchwała w sprawie zmian w budżecie gminy na 2008 rok została podjęta.

/Uchwała Nr XV/101/08 w załączeniu/ Zał. Nr 10.

 

Do p. punktu 3-go:

 

         Projekt uchwały w sprawie programu współpracy Gminy Nurzec-Stacja z organizacjami pozarządowymi i podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na 2009 rok omówił Pan Krzysztof Staniszewski – Sekretarz Gminy.

 

   Opinię Komisji Problemowo Budżetowej i Komisji Rewizyjnej do projektu uchwały w sprawie programu współpracy Gminy Nurzec-Stacja z organizacjami pozarządowymi i podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na 2009 rok przedstawiła Pani Antonina Rosa – Przewodnicząca Komisji Problemowo Budżetowej.

/Opinia w załączeniu/ Zał. Nr 11.

 

         Uwag do projektu uchwały i opinii komisji nie wniesiono.

 

         Projekt uchwały w sprawie programu współpracy Gminy Nurzec-Stacja z organizacjami pozarządowymi i podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na 2009 rok przedstawił Pan Zenon Podbielski, a następnie poddał go pod głosowanie.

 

         W wyniku jawnego głosowania uchwała w sprawie programu współpracy Gminy Nurzec-Stacja z organizacjami pozarządowymi i podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na 2009 rok została podjęta jednogłośnie 14 głosami za, w obecności 14 radnych.

/Uchwała Nr XV/102/08 w załączeniu/ Zał. Nr 12.

 

Do p. punktu 4-go:

 

         Projekt uchwały w sprawie przyjęcia planu pracy Rady Gminy Nurzec-Stacja na 2009 rok omówił Pan Krzysztof Staniszewski – Sekretarz Gminy.

 

   Opinię Komisji Problemowo Budżetowej i Komisji Rewizyjnej do projektu uchwały w sprawie przyjęcia planu pracy Rady Gminy na 2009 rok przedstawiła Pani Antonina Rosa – Przewodnicząca Komisji Problemowo Budżetowej.

/Opinia w załączeniu/ Zał. Nr 13.

 

         Uwag do projektu uchwały i opinii komisji nie wniesiono.

 

         Projekt uchwały w sprawie przyjęcia planu pracy Rady Gminy na 2009 rok przedstawił Pan Zenon Podbielski, a następnie poddał go pod głosowanie.

 

         W wyniku jawnego głosowania uchwała w sprawie przyjęcia planu pracy Rady Gminy na 2009 rok została podjęta jednogłośnie 14 głosami za, w obecności 14 radnych.

/Uchwała Nr XV/103/08 w załączeniu/ Zał. Nr 14.

 

Do p. punktu 5-go:

 

         Projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały upoważniającej Kierownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Nurcu-Stacji Panią Bożenę Mariannę Szyszko do podejmowania działań wobec dłużników alimentacyjnych omówił Pan Krzysztof Staniszewski – Sekretarz Gminy.

 

         Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.

 

            Projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały upoważniającej Kierownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Nurcu-Stacji Panią Bożenę Mariannę Szyszko do podejmowania działań wobec dłużników alimentacyjnych przedstawił Pan Zenon Podbielski, a następnie poddał go pod głosowanie.

 

         W wyniku jawnego głosowania uchwała w sprawie zmiany uchwały upoważniającej Kierownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Nurcu-Stacji Panią Bożenę Mariannę Szyszko do podejmowania działań wobec dłużników alimentacyjnych została podjęta 13 głosami za, 1 głosem wstrzymującym, w obecności 14 radnych.

/Uchwała Nr XV/104/08 w załączeniu/ Zał. Nr 15.

 

Do punktu 7-go:

 

Odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych.

 

1/ Pan Piotr Jaszczuk – Wójt - udzielił odpowiedzi na zapytanie Radnego Olesińskiego dotyczące ostatecznego wyjaśnienia odnośnie jakości wody na osiedlu „Zielone”. Poinformował, iż nie mamy komunikatu od Terenowego Inspektora Sanitarnego o przydatności wody do spożycia w stanie surowym., dlatego uważamy, że woda w dalszym ciągu nie nadaje się do spożycia w stanie surowym.

 

- Odnośnie wykorzystania gruzu z rozbiórki magazynów po Jednostce Wojskowej do naprawy dróg poinformował, iż z chwilą rozpoczęcia prac związanych z rozbiórką magazynów wystąpiliśmy z zapytaniem do Państwowej Inspekcji Ochrony Środowiska czy firma ta posiada stosowne koncesje na gromadzenie i składowanie odpadów. Po rozpoczęciu prac firma wywoziła gruz /dość duże bryły/ na pola i tereny leśne. Po naszej interwencji gruz jest kruszony i można by było go wykorzystać na drogi o ile firma ta przedstawi specjalne ekspertyzy, czy gruz nadaje się do składowania na drogi gminne.

 

Pan Zenon Podbielski – Przewodniczący Rady Gminy – poinformował, że firma podpisała porozumienie z Nadleśnictwem, że jeśli gruz zostanie skruszony będzie on wykorzystywany do naprawy dróg. W poniedziałek będzie podpisany protokół na wyznaczenie terenu do składowania gruzu i Nadleśnictwo stanie właścicielem  tego gruzu.

 

2/ Pani Irena Janoszuk – Dyrektor GOUK – udzieliła odpowiedzi na wniosek Radnego Michała Muszkatel. Poinformowała, że świetlica w Wólce Nurzeckiej była częściowo wynajmowana na prowadzenie działalności handlowej. Najemca nie był zainteresowany wymianą okien. Obecnie po rozwiązaniu umowy najmu, w przyszłym roku zostanie dokonana wymiana okna w tym pomieszczeniu.

 

3/ Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – udzielił odpowiedzi na wniosek Radnej Antoni Rosa, dotyczący zwiększenia liczby pojemników do selektywnej zbiórki odpadów. Poinformował, że firma, która wstawiła pojemniki do selektywnej zbiórki odpadów wstawiła je czasowo i prosiła, aby do tych pojemników nie wrzucano innych odpadów jak te, na które są one przeznaczone. Z informacji, którą otrzymałem od przedsiębiorstwa, mieszkańcy starają się wykorzystywać je zgodnie z przeznaczeniem. Zapewnił, iż dołoży starań, aby firma wstawiła dodatkowy pojemnik w rejonie ulicy Tartacznej, Leśnej.

 

4/ Pani Maria Szatyłowicz – Skarbnik Gminy – udzieliła wyjaśnień na zapytanie Radnego Raczyńskiego dotyczące egzekwowania zadłużenia po firmie działającej na bazie tartaku. Poinformowała, że od poprzednich wyjaśnień Pana mecenasa w tym temacie nic się nie zmieniło. Przypomniała, że my jako gmina posiadamy hipotekę przymusową na te nieruchomości. Oprócz nas wpisy posiada jeszcze wiele firm, między innymi, ZUS, Bank. Należności Nadleśnictwa prawdo[podobnie przejął Megagaz. W 2007 r. była prowadzona przez Komornika Sądowego pierwsza i druga licytacja i nie zgłosił się żaden licytant. W związku z tym nieruchomość nie została sprzedana i dalej figuruje zaległość.

 

Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – poinformował, że w związku z tym, że teren ten znajduje się w centrum Nurca i zagraża bezpieczeństwu dzieciom jak i osobom dorosłym. Wystąpiliśmy do Nadzoru Budowlanego o wydanie nakazu rozbiórki. Biorąc pod uwagę, że jest to sprawa bardzo zawiła, gdyż nie ma kontaktu z byłym właścicielem tej nieruchomości. Nadmienił, iż uzyskano informacje, że prawdopodobnie zostanie wyznaczony kurator, który przejmie tę nieruchomości i będzie dokonywał zabezpieczenia tego terenu, aby nie stanowił on zagrożenia dla mieszkańców.

 

5/ Pan Robert Sobieszuk – Dyrektor Szkoły Podstawowej w Nurcu-Stacji – udzielił odpowiedzi na zapytanie Radnego Raczyńskiego dotyczące funkcjonowania świetlicy szkolnej. Poinformował, że świetlica szkolna działa, funkcjonuje.

 

Pan Jan Raczyński – Radny, Zalesie – stwierdził, iż z uzyskanych informacji wie, że świetlica jest zamknięta, a dzieci przebywają w bibliotece. Czy jest tak, czy nie?

 

Pan Robert Sobieszuk – Dyrektor Szkoły Podstawowej – wyjaśnił, iż nie jest tak. Świetlica jest zorganizowana w salach lekcyjnych. Dzieci przebywają w szkole pod opieką nauczycieli.

 

Pan Jan Raczyński – Radny, Zalesie – zapytał, dlaczego zabrano pomieszczenie świetlicy i na jaki cel ma być ono przeznaczone.

 

Pan Robert Sobieszuk – Dyrektor Szkoły Podstawowej – wyjaśnił, iż pomieszczenie po świetlicy jest przeznaczone na bibliotekę multimedialną.

6/ Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – udzielił wyjaśnień na zapytanie związane z pozyskaniem nieruchomości od Agencji Rolnej Skarbu Państwa z przeznaczeniem na budowę zbiornika małej retencji. Poinformował, że uległy zmianie przepisy prawne i nieruchomość nie może być przekazana gminie przez Agencje Rolną. Agencja Rolna Skarbu Państwa sprzedaje nieruchomości, a nie przekazuje nieodpłatnie. Gdy będzie ogłoszony przetarg, my jako gmina przystąpimy do przetargu. 

 

7/ Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – udzielił odpowiedzi na zapytanie dotyczące remontu budynku Apteki. Poinformował, że remont Apteki jest potrzebny. Możliwe, że zostanie on wykonany w ramach środków z rezerwy Wójta, jeśli nie będzie pilnych nieprzewidzianych potrzeb.

 

8/ Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – udzielił odpowiedzi na zapytanie dotyczące działań podejmowanych w celu otrzymania karetki pogotowia lub ratownictwa medycznego z siedzibą w Nurcu-Stacji. Poinformował, iż problem ten nie jest znany. Wystąpimy do ZOZ wyjaśnienie tego problemu, czy jest możliwość pozyskania karetki.

 

 9/ Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – udzielił odpowiedzi na zapytanie:, „Kiedy zostaną naprawione dziury w bruku we wsi Zalesie i kiedy zostanie usunięta kałuża gnojowicy z drogi zagumiennej w Zalesiu”. Poinformował, iż sprawa związana z naprawą drogi w Zalesiu była już kilkakrotnie wyjaśniana. Dodatkowo dzisiaj padło to pytania w związku z tym, że są na sesji media i dodatkowo może być opisane w prasie. Przypomniał, iż w tej sprawie była udzielana odpowiedź w miesiącu październiku, lipcu, ustnie na posiedzeniu komisji. Przypomniał, iż na zebraniu wiejskim Radny Raczyński sam zaproponował, aby wykonać tylko jedną dziurę, aby sprawdzić czy zda egzamin, gdyż jest obawa, że masa asfaltowa z dziur może się wykruszyć i zostaną zmarnotrawione środki finansowe.

 

Pan Jan Raczyński – Radny, Zalesie – potwierdził, iż wnioskował, aby uzupełnić masą bitumiczną tylko kilka dziur, aby sprawdzić czy ta metoda naprawy drogi zda egzamin. Wyraził, jednak niezadowolenia, że droga w Zalesiu nie jest przewidziana do naprawy. Nadmienił, iż w ramach żwirowania dróg chcieliśmy, aby uzupełnić dziury w drodze żwirem, na co nie uzyskaliśmy zgody.

 

Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – wyjaśnił, iż było uzgodnione, że każda miejscowość otrzyma żwir i zadecyduje o jego wykorzystaniu. Skoro mieszkańcy uważali, że najpilniejszą sprawą jest zasypanie dziur na drodze we wsi Zalesie to należało żwir wykorzystać na tę drogę. Skoro wykorzystano żwir na inne drogi to zabrakło na zasypanie dziur we wsi. Nie może być takiej sytuacji, że kosztem innych miejscowości będą naprawiane drogi w Zalesiu.

 

Do punktu 8-go:

 

 Sprawy różne i wolne wnioski.

 

1/ Pan Wiktor Karpiuk – Radny, Moszczona Pańska – poinformował, że na drodze do Pana Pyszko były bardzo duże dziury to mieszkańcy wykonali we własnym zakresie. Gdyby w Zalesiu droga była trudno przejezdna to mieszkańcy sami by ja naprawili.

 

2/ Pan Jan Raczyński – Radny, Zalesie – stwierdził, iż mieszkańcy Zalesia dokonywali naprawy dróg w ramach czynu społecznego. Uważa, że ciągle nie można naprawiać dróg w czynie skoro w innych miejscowościach drogi naprawiane są przez gminę.

3/ Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – zachęcał, do zgłaszania wniosków i problemów, które wymagają załatwienia w okresie międzysesyjnym bezpośrednio do pracowników urzędu.

 

4/ Pan Jan Raczyński – Radny, Zalesie – stwierdził, iż pracuje i nie ma możliwości załatwiania spraw społecznych poza sesjami. Uważa, że po to jest sesja aby można było zgłaszać wnioski. Stwierdził, że nie są realizowane wnioski z terenu wsi Zalesie.

 

5/ Pan Zenon Podbielski – Przewodniczący Rady Gminy – zwrócił, się do Radnego Raczyńskiego, że nie tylko we wsi Zalesie są sprawy do realizacji. W każdej miejscowości są problemy związane z naprawą dróg, i innymi sprawami.

 

5/ Pan Michał Jadczuk – Radny, Nurzec-Stacja – wnioskował, aby zakupić uchwyty do wywieszania flag, wówczas może flagi nie będą niszczone.

 

6/ Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – wyjaśnił, iż biorąc pod uwagę, że flagi bardzo często giną, pracownicy starają się je umieszczać jak najwyżej. Nadmienił, iż w przyszłym roku postaramy się wygospodarować środki finansowe na zakup uchwytów do flag.

 

7/ Pan Jan Raczyński – Radny, Zalesie – zapytał, czy gmina dofinansowywała do naprawy drogi w Wyczółkach.

 

8/ Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – wyjaśnił, iż gmina nie dofinansowywała do naprawy drogi w Wyczółkach.

 

9/ Pan Jan Raczyński – Radny, Zalesie – zapytał, czy została zakończona sprawa związana z wytyczeniem drogi wnioskowanej przez Pana Kosieradzkiego.

 

10/ Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – poinformował, że sprawa wytyczenia drogi wnioskowanej przez Pana Kosieradzkiego nie została zakończona.

 

11/ Pan Jerzy Pytel – Sołtys Sołectwa Wólka Nurzecka – zapytał, jak ma być wykorzystana nieruchomość po byłej RSP w Wólce Nurzeckiej.

 

12/ Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – nieruchomość ta została zakupiona przez osobę prywatną. Obecnie opracowywana jest dokumentacja techniczna na wykonanie remontu tych nieruchomości.

 

13/ Pan Michał Muszkatel – Radnym, Wólka Nurzecka – wnioskował o wprowadzenie zakazu wydawania pozwoleń na zalesienie gruntów w terenie gruntów ornych.

 

14/ Pan Krzysztof Staniszewski – Sekretarz Gminy – wyjaśnił, zasady zalesiania gruntów. Nadmienił, iż osoba wykonująca zalesienie z własnych środków finansowych nie musi zwracać się o pozwolenie na zalesienie gruntów.

 

15/ Pani Alfreda Siedlecka – Sołtys Kolonia Klukowicze – wnioskowała, aby autobus szkolny zajeżdżał po dzieci do Koloni Klukowicze do posesji Pana Chmielewskiego.  Wniosek swój uzasadniała tym, że w Koloni Klukowicze mieszka Pani niepełnosprawna, która ma dziecko uczęszczające do 3 klasy i ma problemy z dowozem dziecka do szkoły.

-ustawić wiatę przystankową na przystanku w Koloni Klukowicze, tam gdzie zatrzymuje się autobus szkolny.

-          zmienić ustawienie linii energetycznej, gdyż linia utrudnia dojazd do pól oraz zainstalować lampy oświetlenia ulicznego.

 

16/ Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – wyjaśnił, iż problem związany z dowożeniem dzieci jest bardzo trudny do rozwiązania, gdyż każda zmiana trasy wydłuża czas dowozu dzieci. W związku z tym dzieci muszą wcześniej wstawać, aby zdążyć dojechać do szkoły. Realizacja wniosku w zakresie wydłużenia trasy przejazdu autobusu jest niemożliwa.

Zapewnił, iż w 2009 roku wiata przystankowa, aby dzieci mogły spokojnie oczekiwać na przejazd autobusu zostanie wykonana.

Odnośnie linii energetycznej wyjaśnił, iż linia jest własnością zakładu energetycznego i należy bezpośrednio do nich zwracać się o zmianę jej usytuowania.

 

17/ Pan Robert Sobieszuk – Dyrektor Szkoły Podstawowej w Nurcu-Stacji – poinformował, iż firma, która dokonuje rozbiórki magazynów po jednostce wojskowej ufundowała paczki świąteczne dla uczniów Szkoły Podstawowej. W dniu dzisiejszym paczki trafią do każdego ucznia.

 

18/ Pan Zenon Podbielski – Przewodniczący Rady Gminy – zapoznał z pismem Księdza Proboszcza Parafii Rzymskokatolickiej w Nurcu-Stacji w sprawie wyrażenia opinii, co do umieszczenia na przęsłach ogrodzenia kościoła historii upadłych zakładów pracy. Poprosił Sekretarza Gminy o udzielenie wyjaśnień odnośnie kompetencji dla Rady Gminy w tej sprawie.

/pismo w załączeniu/ Zał. Nr 16.

 

19/ Pan Krzysztof Staniszewski – Sekretarz Gminy – wyjaśnił, iż zasadne byłoby wyrażenie opinii wówczas, gdyby w planie zagospodarowania przestrzennego były wyznaczone tereny o określonym sposobie zabudowy. Sytuacje takie występują w dużych miastach. W małych miejscowościach rzadko to jest spotykane. W sytuacji, jeśli w planie zagospodarowania są takowe zapisy, wówczas każda zmiana wymaga zatwierdzenia przez Radę Gminy. W tym przypadku, jeśli Ksiądz Proboszcz buduje to ogrodzenie to powinno być tylko zgłoszenie do nadzoru budowlanego, gdyż ogrodzenia nie wymaga pozwolenia. Odnośnie ozdobienia przęseł płotu przy kościele nie jest to kompetencja rady.

 

20/ Pan Zenon Podbielski – Przewodniczący Rady Gminy –poprosił Radnego Olesińskiego o przybliżenie wniosku dotyczącego ozdobienia płotu przy Kościele, skoro żołnierze zawodow9i wystąpili z taką inicjatywą/

 

21/ Pan Zbigniew Olesiński – Radny, Nurzec-Stacja – poinformował, iż inicjatywa w tej sprawie należała do Pana Prochowicza i on dokładniej przedstawiłby tę sprawę. Na podstawie posiadanych informacji wyjaśnił, iż była to następująca propozycja: aby na metalowym przęśle płotu umieścić w środku godło ufundowane przez byłych żołnierzy zawodowych.

 

22/ Pan Zenon Podbielski – Przewodniczący Rady Gminy – stwierdził, iż rada nie ma możliwości nakazać byłym pracownikom ufundowania swoich emblematów.

 

23/ Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – złożył życzenia świąteczne i noworoczne radnym, sołtysom a za ich pośrednictwem wszystkim mieszkańcom gminy. Życzył spokojnych, radosnych i zdrowych świąt Bożego Narodzenia oraz wszystkiego najlepszego w nadchodzącym Nowym Roku.

 

23/ Pani Irena Janoszuk – Dyrektor GOUK – zaprosiła, radnych ze swoimi rodzinami na koncert kolęd, który odbędzie się w dniu 11 stycznia 2009 r. w sali gimnastycznej Szkoły Podstawowej w Nurcu-Stacji. Początek o godzinie 14-tej.

 

24/ Pan Zenon Podbielski – Przewodniczący Rady Gminy – złożył życzenia świąteczne i noworoczne. Życzył, spokojnych i zdrowych świąt Bożego Narodzenia, a nadchodzący Nowy Rok, aby był milszy, przyjemniejszy, pozwolił na realizację nurtujących nas zadań inwestycyjnych na terenie gminy.

 

            W związku z wyczerpaniem porządku obrad Przewodniczący zamknął obrady XV sesji Rady Gminy Nurzec-Stacja.

 

            Na tym protokół zakończono.

 

Protokołowała:                                                                        Przewodniczący Rady

 

Eugenia Naumiuk                                                                                     Zenon Podbielski

 

 

 

 

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Gminy Nurzec-Stacja

Wytwarzający/odpowiadający: Norbert Jadczuk

Wprowadzający: Norbert Jadczuk

Data wprowadzenia: 2009-11-04

Data modyfikacji: 2009-11-04

Opublikował: Norbert Jadczuk

Data publikacji: 2009-11-04