Protokół Nr XVI/13

P R O T O K O Ł  Nr  XVI/13

z XVI Sesji Rady Gminy Nurzec-Stacja, odbytej w dniu 20 czerwca 2013 r.

 

            Obrady XVI sesji Rady Gminy Nurzec-Stacja odbyły się w sali konferencyjnej Urzędu Gminy w Nurcu-Stacji.

 

            Obrady rozpoczęto o godz. 1000, a zakończono o godz.1255.

 

            Rada liczy 14 radnych, obecnych na posiedzeniu sesji było 12 radnych.

 

Radni obecni:

 

  1. Jezierska Katarzyna                   - Nurzec-Stacja             

2.  Rosa Antonina                           - Nurzec-Stacja   

3.  Olesiński Zbigniew                    - Nurzec-Stacja

4. Nalewajek Piotr                          - Nurzec-Stacja

5.  Podbielski Zenon                        - Nurzec-Stacja

6.  Szpański Jan                              -  Nurzec-Stacja

7.  Grzyb Kamil                              - Zalesie     

8. Pachwicewicz Aleksander          -  Żerczyce          

9. Kozulko Małgorzata                   -  Nurzec  

10. Barańczuk Jerzy                          - Wyczółki

11. Miler-Wawrzyniak Magdalena  - Augustynka

12. Karpiuk Wiktor                          - Moszczona Pańska

 

Radni nieobecni:

 

1. Nikiforuk Jarosław                     - Siemichocze ,

2. Jerzy Olesiuk                              - Tymianka.                

 

Spoza Rady w sesji udział wzięli:

 

1/ Pan Piotr Jaszczuk – Wójt,

2/ Pani Maria Szatyłowicz – Skarbnik Gminy,

3/ Pan Krzysztof Staniszewski – Sekretarz Gminy,

4/ Kierownicy jednostek organizacyjnych Gminy Nurzec-Stacja,

5/ Sołtysi.

/Listy obecności w załączeniu/ Zał. Nr 1.

 

            Obradom XVI sesji Rady Gminy przewodniczył Pan Zenon Podbielski – Przewodniczący Rady Gminy.

 

Do punktu 1-go

 

            Przewodniczący obrad otwierając obrady stwierdził, iż ilość obecnych na sali radnych zabezpiecza regulaminowe quorum, przy którym może obradować i podejmować uchwały Rada Gminy.

Następnie powitał Radnych Gminy Nurcu-Stacja oraz wszystkich obecnych.

 

            Przewodniczący obrad poinformował, że protokół z XV sesji wyłożony był do wglądu radnych i obecnie znajduje się na sali obrad. Do chwili obecnej nie wpłynęły uwagi do protokołu. Zapytał, czy są uwagi do protokołu z XV sesji Rady Gminy.

 

            Uwag do protokołu z XV sesji Rady Gminy nie wniesiono.

 

            W wyniku jawnego głosowania protokół z XV sesji Rady Gminy Nurzec-Stacja został przyjęty jednogłośnie 12 głosami za, w obecności 12 radnych.

 

Do punktu 2-go

           

Przystępując do realizacji punktu przyjęcie porządku obrad Przewodniczący obrad Pan Zenon Podbielski przedstawił proponowany porządek obrad.

 

 Następnie zapytał, czy są uwagi do proponowanego porządku obrad.

 

            Uwag do proponowanego porządku obrad nie zgłoszono.

 

Przewodniczący obrad Pan Zenon Podbielski poddał pod głosowanie zaproponowany porządek obrad.

 

            W wyniku jawnego głosowania porządek obrad został przyjęty jednogłośnie 12 głosami za, w obecności 12 radnych. A brzmi on następująco:

  1. Otwarcie obrad i przyjęcie protokołu z XV sesji Rady Gminy.
  2.  Przyjęcie porządku obrad.
  3.  Informacja o realizacji uchwał Rady Gminy Nurzec-Stacja.
  4.  Interpelacje i zapytania radnych.
  5.  Ocena zasobów pomocy społecznej za 2012 r.
  6.  Sprawozdanie z działalności GOPS w Nurcu-Stacja za 2012 r. oraz potrzeby w zakresie pomocy społecznej na 2013 rok.
  7. Sprawozdania budżetowe i finansowe za 2012 r.

- zatwierdzenie sprawozdania finansowego wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu Gminy za 2012 rok.

- zatwierdzenie rocznego sprawozdania finansowego instytucji kultury za 2012 rok.

- udzielenie Wójtowi Gminy Nurzec-Stacja absolutorium z tytułu wykonania budżetu za 2012 rok.

8. Podjęcie uchwał w sprawach:

    1/ Udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Siemiatyckiemu.

    2/ Zmiany w budżecie gminy na 2013 r.

    3/ Zmiany w wieloletniej prognozie finansowej Gminy Nurzec-Stacja na lata 2013 – 2024.

    4/ Stwierdzenia wygaśnięcia mandatu radnego.

    5/ Regulaminu korzystania ze stadionu sportowego w Nurcu-Stacji.

    6/ Zmieniająca uchwałę w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Nurzec-Stacja.

    7/ Zmieniająca uchwałę w sprawie wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz określenia terminu i miejsca składania deklaracji..

    8/ Zmieniająca uchwałę w sprawie terminu, częstotliwości i trybu uiszczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.

    9/ Szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi na terenie Gminy Nurzec-Stacja.

    10/ Przyjęcia zmiany statutu Związku Gmin Regionu Puszczy Białowieskiej.

9. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych.

10. Sprawy różne i wolne wnioski.

 

Do punktu 3-go:

 

            Informację o realizacji uchwał podjętych na XV sesji rady gminy przedstawił Pan Piotr Jaszczuk – Wójt Gminy.

/Informacja o realizacji uchwał w załączeniu/ Zał. Nr 2.

Następnie poinformował o realizacji zadań w okresie między sesjami tj. od 11 marca 2013 r. do 20 czerwca 2013 r.. I tak:

- Zakończono przebudowę ul. Nowej oraz naprawiono część ul. Szkolnej i ul. Okrężnej. Zadanie wykonywało Przedsiębiorstwo „MAXBUD”, odbiór prac ma nastąpić do końca czerwca.

- W zakresie budowy sali gimnastycznej otrzymaliśmy informację, że środki finansowe zostały częściowo przesunięte w Ministerstwie Sportu z roku 2014 na 2013 rok, w kwocie 300 tys. zł. Zakres wykonanych prac w bieżącym roku będzie większy w stosunku do planu. Zakończenie prac i przekazanie do użytkowania przewidziane jest na marzec 2014 r.. Nadmienił, iż jeśli przedsiębiorstwo zakończy prace zgodnie z obietnicami w bieżącym roku a Ministerstwo Sportu przekaże środki to być może inwestycja ta zostanie zrealizowana w bieżącym roku. Otrzymaliśmy dodatkowo środki finansowe z PFRON w kwocie 225 000 zł, na realizację tej inwestycji, co pozwoli na zmniejszenie naszego wkładu własnego.

- Ogłoszono przetarg na wyłonienie wykonawcy na modernizację kotłowni w Szkole Podstawowej i Gimnazjum, celem przystosowania jej do ogrzewania sali gimnastycznej. Nadmienił, iż w poprzednim przetargu było trzy oferty, a przedsiębiorstwo, które wygrało odmówiło podpisania umowy i utraciło wadium. Liczymy, że w tym przetargu uda się wyłonić wykonawcę, który wykona te zadanie.

- Obecnie chcemy wykonać projekt i wybudować łącznik budynku szkoły i sali sportowej, dlatego w projekcie uchwały w sprawie zmian w budżecie przewidujemy zwiększenie środków finansowych dla Zespołu Szkolno Przedszkolnego.

- Zakończono przewidzianą na ten rok budowę zbiornika wodnego. W ramach tego zadania wydobyto 3300m3 kruszywa, które zostało przeznaczone na dożwirowanie dróg w sołectwach, gdzie fundusz sołecki przeznaczono na dożwirowanie dróg. Podziękował Sołtysom za zaangażowanie i pomoc w naprawie nawierzchni dróg.

- Zakończyliśmy wymianę przykrycia dachu świetlicy w Moszczonie Pańskiej. Na realizację tego zadania otrzymaliśmy dofinansowanie z Urzędu Marszałkowskiego w kwocie 25 000 zł. Dzięki zaangażowaniu mieszkańców wykonano dodatkowo podbitkę i zewnętrznie świetlica wygląda już ładnie. Należy jeszcze dokonać wymiany drzwi i elewacji.

- Dużym wkładem w realizacji zadań w ramach funduszu sołeckiego był udział mieszkańców w niektórych miejscowościach, między innymi w Nurcu, Stołbcach, Borysowszczyźnie, Wyczółkach. Podkreślił, iż w jego odczuciu bardzo dobrze jest, jeśli fundusz sołecki jednoczy mieszkańców i zadania są realizowane z udziałem czynu społecznego.

- W trakcie realizacji jest wytyczenie i wycięcie drzewostanu na drodze po scaleniu w Wólce Nurzeckiej.

- Zleciliśmy opracowanie dokumentacji projektowej na przebudowę drogi we wsi Zalesie. W trakcie opracowania wtórników okazało się, że droga w niektórych miejscach jest zbyt wąska i należy wytyczyć oraz dokonać podziału około 40 działek i przejąć na własność gminy. Dodatkowym problemem jest niewłaściwe ułożenie kabla linii telefonicznej. Występujące problemy wydłużą termin opracowania dokumentacji technicznej, co może uniemożliwić złożenie wniosku o dofinansowanie w terminie przewidzianym do końca września br.

- Złożyliśmy pięć wniosków na dofinansowanie do remontu świetlic, z których tylko dwa zostało zaopiniowanych pozytywnie tj. w miejscowości Tymianka i Stołbce. Po podpisaniu umowy na dofinansowanie zostaną ogłoszone przetargi na wyłonienie wykonawcy, który przeprowadzi remont tych świetlic. W Tymiance przewidziano zmianę pokrycia dachu, a w Stołbcach z uwagi na to, że mieszkańcy sami dokonali wymiany pokrycia dachu i oszalowali, w ramach pozyskanych środków w kwocie 25 000 zł, zostaną wykonane konieczne prace, aby poprawić standard tej świetlicy.

- Pozytywnie został zaopiniowany nasz wniosek na dofinansowanie do przebudowy parku w Nurcu-Stacji. Mamy nadzieję, że w miesiącu sierpniu lub wrześniu otrzymamy zaproszenie do podpisania umowy. Nadmienił, iż jeśli czas pozwoli na rozpoczęcie prac to jeszcze w tym roku ogłosimy przetarg na przebudowę parku i przystąpimy do realizacji tego zadania, a jeśli nie to w przyszłym roku prace będą wykonywane.

- Złożyliśmy wniosek do Ministerstwa Sportu na wsparcie 70% kosztów inwestycji w zakresie przebudowy stadionu na terenie byłej Jednostki Wojskowej. Zakres prac przewiduje wymianę ogrodzenia, remont budynku szatni, wyrównaniu płyty. W chwili obecnej nie wiemy czy wniosek nasz zostanie pozytywnie załatwiony.

- Odnośnie realizacji zadań w ramach funduszu sołeckiego poinformował, że w wielu miejscowościach zadania zostały wykonane. W niektórych miejscowościach są problemy z wyłonieniem wykonawcy na realizację przyjętych przez mieszkańców zadań, pomimo trzykrotnego już ogłaszania przetargu. Wykonawcy w swoich ofertach przedstawiali wyższą cenę od środków finansowych przewidzianych na realizację zadania. Biorąc pod uwagę, że nie można już dalej przedłużać wykonania wnioskowanych zadań, zostaną zwiększone środki finansowe dla niektórych sołectw i zostanie podpisana umowa z wykonawcą, który przedstawił najniższą cenę. Dotyczy do zadania przewidziane w zakresie docieplenia świetlicy/remizy w Nurcu-Stacji, wymiany pokrycia dachu świetlicy w Zabłociu, do zadania przewidzianego do realizacji przez Sołectwo Augustynka i Litwinowicze. Poza przetargiem zostanie zlecone wykonanie z wolnej ręki wykonanie wymiany okna w świetlicy w Klukowiczach i obudowanie studni w Chaniach-Chursach.

- W zakresie realizacji zadań w zakresie kultury fizycznej podziękował grupie młodzieży, która zaangażowała się i przywróciła działalność klubu sportowego „HUSAR”. Nadmienił, iż drużyna zajęła pierwsze miejsce w grupie, a rozgrywki piłkarskie, które odbywają się na terenie stadionu cieszą się dużym zainteresowaniem mieszkańców.

- Gminny Ośrodek Upowszechniania Kultury zorganizował imprezę rozrywkową „Majówka z rodziną” na terenie Parku w Nurcu-Stacji. Pomimo niezbyt sprzyjających warunków atmosferycznych było zainteresowanie mieszkańców tą imprezą.

- Z upoważnienie organizatorów imprezy w Moszczonie Pańskiej zaprosił wszystkich zebranych na imprezę „Dzień Moszczony Pańskiej” w dniu 23 czerwca 2013 r. Następnie zaprosił na imprezę „Dzień Nurca”, która odbędzie się w ostatnią niedzielę lipca. Apelował do sołtysów, aby poszczególne sołectwa włączyły się do udziału w konkurencjach.

- W zakresie gospodarki nieruchomościami poinformował, że przejęliśmy od Skarbu Państwa niektóre nieruchomości. Między innymi w celu uporządkowania stanu prawnego drogi do Zalesia przejęto: część drogi ul. Szkolnej tylko do terenów leśnych (dalszy odcinek drogi jest zamknięty), fragment drogi na terenie wsi Żerczyce i cały ciąg drogi od drogi wojewódzkiej przez wieś Zalesie aż do drogi wojewódzkiej.

- Sukcesywnie odbywają się spotkania w miejscowościach tam gdzie są wspólnoty gruntowe i powołane zostały już zarządy wspólnot między innymi w Klukowiczach, Siemichoczach, Syczach. Pozostało jeszcze powołanie zarządów w miejscowości Borysowszczyzna i Werpol.

- Podpisano porozumienie ze Starostwem Powiatowym w Siemiatyczach w zakresie przejęcia dwóch nieruchomości w miejscowości Sycze, między innymi zabudowanej budynkiem drewnianym, który mieszkańcy chcą przeznaczyć na świetlicę oraz działkę, którą mieszkańcy chcą przeznaczyć na boisko sportowe. 28 czerwca br. zostanie podpisany Akt Notarialny na przejęcie tych nieruchomości.

- W zakresie realizacji ustawy o utrzymaniu czystości i porządku na terenie gminy poinformował, iż do 30 czerwca obowiązują dotychczasowe umowy zawarte pomiędzy firmami świadczącymi usługi a mieszkańcami. Od 1lipca br podpisane będą umowy z MPO i PUK na odbiór śmieci na okres do czasu wyłonienia nowego wykonawcy na odbiór śmieci. Nadmienił, iż w zakresie odbioru odpadów komunalnych nie będzie znaczących zmian od 1 lipca z wyjątkiem wnoszenia opłat przez mieszkańców i rozliczeń z usługodawcą, gdyż opłaty będą wnoszone do Urzędu Gminy. Odnośnie stawek za odbiór śmieci poinformował, że MOP chce zachować dotychczasowe stawki, natomiast z PUK nie mamy jeszcze informacji w zakresie stawek na odbiór odpadów.

 

Do punktu 4-go:

 

Interpelacje i zapytania radnych:

 

1/ Pan Jerzy Barańczuk – Radny, Wyczółki – zwrócił się z zapytaniem, czy jest możliwość wyrównania dróg?

 

2/ Pan Piotr Nalewajek – Radny, Nurzec-Stacja – zapytał, jakie działki przy ul. Okrężnej mają nieuregulowany stan prawny, co nie pozwala zrealizować zadania w zakresie budowy chodnika przy tej ulicy? Jaki jest stan prawny działki 1087, o której Pan Wójt wspominał? Czy są inne działki, które mają nieuregulowany stan prawny, jeśli tak to prosił o podanie ich numerów?

- Wnioskował o uporządkowanie pasa drogowego, gdyż po wycięciu drzewostanu na odcinku około 300 m zalegają śmieci.

 

3/ Pani Antonina Rosa – Radna, Nurzec-Stacja – zapytała, kiedy będzie naprawiona droga od Pana Błażejaka w kierunku Augustynki? Nadmieniła, iż droga ta miała być naprawiona po zakończeniu prac na ul. Nowej. Firma zakończyła budowę ul. Nowej, a droga na wspomnianym odcinku nie została naprawiona.

 

4/ Pan Jan Szpański – Radny, Nurzec-Stacja – poprosił o poinformowanie odnośnie działalności powstającego stowarzyszenia w Żerczycach. Co to jest za stowarzyszenie i na jakich zasadach ma funkcjonować?

 

5/ Pan Piotr Nalewajek – Radny, Nurzec-Stacja – poinformował, że na rzeczce za wsią Wólka Nurzecka pojawiły się bobry. W pobliżu jest dzikie wysypisko śmieci. Wspomniane wysypisko śmieci plus budowle utworzone przez bobry stworzyło bardzo brzydki widok. Nadmienił, iż nie widzi możliwości rozwiązania tego problemu, gdyż uporządkowanie tego wysypiska będzie zbyt dużym obciążeniem dla budżetu gminy.

 

Do punktu 5-go:

 

            Ocenę zasobów pomocy społecznej za 2012 rok przedstawiła Pani Bożena Szyszko – Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Nurcu-Stacji.

 

Opinię Komisji Problemowo Budżetowej i Komisji Rewizyjnej do oceny zasobów pomocy społecznej za 2012 r. przedstawiła Pani Antonina Rosa – Przewodnicząca Komisji Problemowo Budżetowej.

/Opinia komisji w załączeniu/ Zał. Nr 3.

 

            Uwag do przedstawionej oceny nie wniesiono.

 

            W związku z brakiem głosów w dyskusji, Przewodniczący Rady Gminy Pan Zenon Podbielski poddał pod głosowanie przyjęcie oceny zasobów pomocy społecznej za 2012 rok.

 

            W wyniku jawnego głosowania jednogłośnie 12 głosami za, w obecności 12 radnych Rada przyjęła ocenę zasobów pomocy społecznej zasobów społecznych za 2012 rok.

 

Do punktu 6-go:

           

            Sprawozdanie z działalności Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Nurcu-Stacji za 2012 rok oraz potrzeby w zakresie pomocy społecznej na 2013 rok przedstawiła Pani Bożena Szyszko – Kierownik GOPS.

 

Opinię Komisji Problemowo Budżetowej i Komisji Rewizyjnej do sprawozdania z działalności Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Nurcu-Stacji za 2012 rok oraz potrzeb w zakresie pomocy społecznej na 2013 rok przedstawiła Pani Antonina Rosa – Przewodnicząca Komisji Problemowo Budżetowej.

/Opinia komisji w załączeniu/ Zał. Nr 4.

 

D y s k u s j a:

 

1/ Pan Piotr Nalewajek – Radny, Nurzec-Stacja – zapytał, ile wniosków wpłynęło o wypłatę dodatków mieszkaniowych, ile załatwiono pozytywnie, a ile negatywnie?

- Następnie zapytał, czy wykazane w sprawozdaniu trzy osoby bezdomne, którym została udzielona pomoc są mieszkańcami naszej gminy?

 

2/ Pani Bożena Szyszko – Kierownik GOPS – poinformowała, że o wypłatę dodatków mieszkaniowych wpłynęło 13 wniosków i wszystkie wnioski zostały załatwione pozytywnie.

Odnośnie udzielonej pomocy osobom bezdomnym poinformowała, że osoby bezdomne przebywają poza terenem naszej gminy w tym: jedna osoba przebywa w Białymstoku, jedna w Warszawie i jedna w Świnoujściu.

 

            W związku z brakiem głosów w dyskusji, Przewodniczący Rady Gminy Pan Zenon Podbielski poddał pod głosowanie projekt uchwały w sprawie przyjęcia sprawozdania z działalności Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Nurcu-Stacja za 2012 r. oraz potrzeby w zakresie pomocy społecznej na 2013 rok.

 

            W wyniku jawnego głosowania jednogłośnie 12 głosami za, w obecności 12 radnych Rada podjęła uchwałę w sprawie przyjęcia sprawozdania z działalności Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Nurcu-Stacja za 2012 r. oraz potrzeby w zakresie pomocy społecznej na 2013 rok.

/Uchwała Nr XVI/163/2013 w załączeniu/ Zał. Nr 5.

 

Do punktu 7-go:

 

            Sprawozdanie z wykonania budżetu gminy i zadań rzeczowych za 2012 rok, Sprawozdanie finansowe za 2012 rok oraz Uchwałę Regionalnej Izby Obrachunkowej w sprawie sprawozdania z wykonania budżetu gminy za 2012 r. przedstawiła Pani Maria Szatyłowicz - Skarbnik Gminy.

 

            Opinię Komisji Problemowo Budżetowej w sprawie przyjęcia sprawozdania z wykonania budżetu gminy za 2012 rok przedstawiła Pani Antonina Rosa - Przewodnicząca Komisji Problemowo Budżetowej.

/Opinia komisji w załączeniu/ Zał. Nr 6.

 

            Opinię Komisji Rewizyjnej w sprawie rozpatrzenia sprawozdania finansowego, sprawozdania z wykonania budżetu gminy i zadań rzeczowych za 2012 oraz udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy przedstawił Pan Kamil Grzyb – Zastępca Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej.

/opinia w załączeniu/ Zał. Nr 7.

 

            Uchwałę Regionalnej Izby Obrachunkowej w sprawie wyrażenia opinii o przedłożonym przez Komisję Rewizyjną Rady Gminy Nurzec-Stacja wniosku o udzielenie Wójtowi absolutorium za 2012 rok przedstawił Pan Zenon Podbielski – Przewodniczący Rady Gminy.

/Uchwała w załączeniu/ Zał. Nr 8.

 

            Uwag do omawianych sprawozdań nie wniesiono.

 

            W związku z brakiem głosów w dyskusji, Przewodniczący Rady Gminy Pan Zenon Podbielski poddał pod głosowanie projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu gminy za 2012 r..

 

            W wyniku jawnego głosowania 11 głosami za, 1 głosem wstrzymującym, w obecności 12 radnych Rada podjęła uchwałę w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu gminy za 2012 r..

/Uchwała Nr XVI/164/2013 w załączeniu/ Zał. Nr 9.

 

Roczne sprawozdanie finansowe instytucji kultury za 2012 rok przedstawiła Pani Maria Szatyłowicz – Skarbnik Gminy.

 

Opinię Komisji Problemowo Budżetowej i Komisji Rewizyjnej do rocznego sprawozdania finansowego instytucji kultury za 2012 rok przedstawiła Pani Antonina Rosa – Przewodnicząca Komisji Problemowo Budżetowej.

/Opinie komisji w załączeniu/ Zał. Nr 10, 11.

 

Uwag do omawianych sprawozdań nie wniesiono.

 

            W związku z brakiem głosów w dyskusji, Przewodniczący Rady Gminy Pan Zenon Podbielski poddał pod głosowanie projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia rocznego sprawozdania finansowego instytucji kultury za 2012 rok.

 

            W wyniku jawnego głosowania jednogłośnie 12 głosami za, w obecności 12 radnych Rada podjęła uchwałę w sprawie zatwierdzenia rocznego sprawozdania finansowego instytucji kultury za 2012 rok

/Uchwała Nr XVI/165/2013 w załączeniu/ Zał. Nr 12.

 

            Nastepnie Przewodniczący obrad Pan Zenon Podbielski poddał pod głosowanie projekt uchwały w sprawie udzielenia Wójtowi Gminy Nurzec-Stacja absolutorium z tytułu wykonania budżetu za 2012 rok.

 

D y s k u s j a:

1/ Pan Piotr Nalewajek – Radny Nurzec-Stacja – zwrócił się do Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej o przedstawienie pkt. 7 opinii Komisji Rewizyjnej w sprawie rozpatrzenia sprawozdania            finansowego, sprawozdania z wykonania budżetu gminy i zadań rzeczowych za 2012 rok oraz udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy.

 

2/ Pan Kamil Grzyb – Zastępca Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej – zapoznał z pkt 7 opinii komisji.

 

            W wyniku jawnego głosowania 11 głosami za, 1 głosem wstrzymującym, w obecności 12 radnych Rada podjęła uchwałę w sprawie udzielenia Wójtowi Gminy Nurzec-Stacja absolutorium z tytułu wykonania budżetu za 2012 rok.

/Uchwała Nr XVI/166/2012 w załączeniu/ Zał. Nr 13.

 

Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – podziękował za udzielone absolutorium. Dziękując za udzielenie absolutorium, podziękował radnym za podjęcie decyzji w sprawie przebudowy ulic na osiedlu w Nurcu-Stacji. Dzięki tej inwestycji został rozwiązany problem nurtujący gminę jak i mieszkańców od wielu lat.

 

Przewodniczący obrad ogłosił 10 minutową przerwę.

Wznowienie obrad.

 

Do punktu 8-go:

 

Podjęcie uchwał w sprawach:

 

Do p. punktu 1-go:

 

         Projekt uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Siemiatyckiemu omówiła Pani Maria Szatyłowicz – Skarbnik Gminy.

 

         Opinię Komisji Problemowo Budżetowej i Komisji Rewizyjnej do projektu uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Siemiatyckiemu przedstawiła Pani Antonina Rosa – Przewodnicząca Komisji Problemowo Budżetowej.

/Opinia Komisji w załączeniu/ Zał. Nr 14.

 

Uwag do omawianego projektu uchwały nie wniesiono.

 

            W związku z brakiem głosów w dyskusji, Przewodniczący Rady Gminy Pan Zenon Podbielski poddał pod głosowanie projekt uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Siemiatyckiemu.

 

            W wyniku jawnego głosowania jednogłośnie 10 głosami za, w obecności 10 radnych Rada podjęła uchwałę w sprawie udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Siemiatyckiemu.

/Uchwała Nr XVI/167/2013 w załączeniu/ Zał. Nr 15.

 

Do p. punktu 2-go:

 

            Projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na 2013 r. omówiła Pani Maria Szatyłowicz – Skarbnik Gminy.

 

         Opinię Komisji Problemowo Budżetowej i Komisji Rewizyjnej do projektu uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na 2013 rok przedstawiła Pani Antonina Rosa – Przewodnicząca Komisji Problemowo Budżetowej.

/Opinia Komisji w załączeniu/ Zał. Nr 16.

 

D y s k u s j a:

1/ Pan Piotr Nalewajek – Radny, Nurzec-Stacja – zapytał, czy nie celowym byłoby ulokowanie wolnych środków finansowych na spłatę zadłużenia.

 

2/ Pani Maria Szatyłowicz – Skarbnik Gminy – poinformowała, że przed końcem III kwartału chcemy zejść z planowanego na bieżący rok kredytu w kwocie 533 500 zł i pozostałą cześć wolnych środków przeznaczyć na spłatę kredytów z lat ubiegłych. Na ten moment nie możemy zmniejszyć wydatków. Nadmieniła, iż zmniejszenie zadłużenia w III kwartale jest konieczne z uwagi na projektowanie budżetu na 2014 r.

 

            W związku z brakiem głosów w dyskusji, Przewodniczący Rady Gminy Pan Zenon Podbielski poddał pod głosowanie projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na 2013 r..

 

            W wyniku jawnego głosowania 10 głosami za, 1 głosem wstrzymującym, w obecności 11 radnych Rada podjęła uchwałę w sprawie zmian w budżecie gminy na 2013 rok.

/Uchwała Nr XVI/168/2013 w załączeniu/ Zał. Nr 17.

 

Do p. punktu 3-go:

 

            Projekt uchwały w sprawie zmian w wieloletniej prognozie finansowej Gminy Nurzec-Stacja na lata 2013 – 2024 omówiła Pani Maria Szatyłowicz – Skarbnik Gminy.

 

            Opinię Komisji Problemowo Budżetowej i Komisji Rewizyjnej do projektu uchwały w sprawie zmian w wieloletniej prognozie finansowej Gminy Nurzec-Stacja na lata 2013 – 2024 przedstawiła Pani Antonina Rosa – Przewodnicząca Komisji Problemowo Budżetowej.

/Opinia Komisji w załączeniu/ Zał. Nr 18.

 

Uwag do omawianego projektu uchwały nie wniesiono.

 

            W związku z brakiem głosów w dyskusji, Przewodniczący Rady Gminy Pan Zenon Podbielski poddał pod głosowanie projekt uchwały w sprawie zmian w wieloletniej prognozie finansowej Gminy Nurzec-Stacja na lata 2013 – 2024.

 

            W wyniku jawnego głosowania 10 głosami za, 1 głosem wstrzymującym, w obecności 11 radnych Rada podjęła uchwałę w sprawie zmian w wieloletniej prognozie finansowej Gminy Nurzec-Stacja na lata 2013 – 2024.

/Uchwała Nr XVI/169/2013 w załączeniu/ Zał. Nr 19.

 

Do p. punktu 4-go:

 

            Projekt uchwały w sprawie stwierdzenia wygaśnięcia mandatu radnego omówił Pan Krzysztof Staniszewski – Sekretarz Gminy.

 

         Opinię Komisji Problemowo Budżetowej i Komisji Rewizyjnej do projektu uchwały w sprawie stwierdzenia wygaśnięcia mandatu radnego przedstawiła Pani Antonina Rosa – Przewodnicząca Komisji Problemowo Budżetowej.

/Opinia Komisji w załączeniu/ Zał. Nr 20.

 

Uwag do omawianego projektu uchwały nie wniesiono.

 

            W związku z brakiem głosów w dyskusji, Przewodniczący Rady Gminy Pan Zenon Podbielski poddał pod głosowanie projekt uchwały w sprawie stwierdzenia wygaśnięcia mandatu radnego.

 

            W wyniku jawnego głosowania 10 głosami za, 1 głosem wstrzymującym, w obecności 11 radnych Rada podjęła uchwałę w sprawie stwierdzenia wygaśnięcia mandatu radnego.

/Uchwała Nr XVI/170/2013 w załączeniu/ Zał. Nr 21.

 

Do p.punktu 5-go:

 

            Projekt uchwały w sprawie regulaminu korzystania ze stadionu sportowego w Nurcu-Stacji omówił Pan Krzysztof Staniszewski – Sekretarz Gminy.

 

         Opinię Komisji Problemowo Budżetowej i Komisji Rewizyjnej do projektu uchwały w sprawie regulaminu korzystania ze stadionu sportowego w Nurcu-Stacji przedstawiła Pani Antonina Rosa – Przewodnicząca Komisji Problemowo Budżetowej.

/Opinia Komisji w załączeniu/ Zał. Nr 22.

 

D y s k u s j a:

1/ Pan Piotr Nalewajek – Radny, Nurzec-Stacja – zapytał, czy uczestnik imprezy, jeśli chce zrobić zdjęcie lub nagrać fragment imprezy musi mieć zgodę Wójta?

 

2/ Pan Krzysztof Staniszewski – Sekretarz Gminy – wyjaśnił, iż musi być zgoda organizatora imprezy. Obowiązek uzyskania zgody na fotografowanie nie dotyczy służb porządkowych, gdyż mają oni takie uprawnienia z mocy ustawy.

 

            W związku z brakiem głosów w dyskusji, Przewodniczący Rady Gminy Pan Zenon Podbielski poddał pod głosowanie projekt uchwały w sprawie regulaminu korzystania ze stadionu sportowego w Nurcu-Stacji.

 

            W wyniku jawnego głosowania jednogłośnie 11 głosami za, w obecności 11 radnych Rada podjęła uchwałę w sprawie regulaminu korzystania ze stadionu sportowego w Nurcu-Stacji.

/Uchwała Nr XVI/171/2013 w załączeniu/ Zał. Nr 23.

 

Do p. punktu 6-go – 9-go:

 

            Pani Katarzyna Jóźwiak – przedstawiła projekty uchwał w sprawach:

- Zmieniająca uchwałę w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Nurzec-Stacja.

- Zmieniająca uchwałę w sprawie wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz określenia terminu i miejsca składania deklaracji.

- Zmieniająca uchwałę w sprawie terminu, częstotliwości i trybu uiszczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.

- Szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi na terenie Gminy Nurzec-Stacja.

 

            Opinię Komisji Problemowo Budżetowej i Komisji Rewizyjnej do poszczególnych projektów uchwał przedstawiła Pani Antonina Rosa – Przewodnicząca Komisji Problemowo Budżetowej.

/Opinie w załączeniu/ Zał. Nr 24, 25, 26, 27.

 

D y s k u s j a:

1/ Pan Aleksander Pachwicewicz – Radny, Żerczyce – zapytał, czy w stosunku do osób, które nie złożyły deklaracji na odbiór odpadów będą wyciągane konsekwencje.

 

2/ Pani Katarzyna Jóźwiak – poinformowała, że w dalszym ciągu składane są deklaracje. Po 1 lipca br. osoby, które nie złożyły deklaracji będą obciążone w formie decyzji.

  

            W związku z brakiem głosów w dyskusji, Przewodniczący Rady Gminy Pan Zenon Podbielski poddał pod głosowanie projekty omawianych uchwał. I tak:

 

            W wyniku jawnego głosowania jednogłośnie 11 głosami za, w obecności 11 radnych Rada podjęła uchwałę zmieniającą uchwałę w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Nurzec-Stacja.

/Uchwała Nr XVI/172/2013 w załączeniu/ Zał. Nr 28.

 

            W wyniku jawnego głosowania jednogłośnie 11 głosami za, w obecności 11 radnych Rada podjęła uchwałę zmieniającą uchwałę w sprawie wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz określenia terminu i miejsca składania deklaracji.

/Uchwała Nr XVI/173/2013 w załączeniu/ Zał. Nr 29.

 

            W wyniku jawnego głosowania jednogłośnie 11 głosami za, w obecności 11 radnych Rada podjęła uchwałę zmieniającą uchwałę w sprawie terminu, częstotliwości i trybu uiszczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.

/Uchwała Nr XVI/174/2013 w załączeniu/ Zał. Nr 30.

 

            W wyniku jawnego głosowania jednogłośnie 11 głosami za, w obecności 11 radnych Rada podjęła uchwałę w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi na terenie Gminy Nurzec-Stacja.

/Uchwała Nr XVI/175/2013 w załączeniu/ Zał. Nr 31.

 

Do p. punktu 10-go:

 

            Projekt uchwały w sprawie przyjęcia zmiany statutu Związku Gmin Regionu Puszczy Białowieskiej omówił Pan Krzysztof Staniszewski – Sekretarz Gminy.

 

         Opinię Komisji Problemowo Budżetowej i Komisji Rewizyjnej do projektu uchwały w sprawie przyjęcia zmiany statutu Związku Gmin Regionu Puszczy Białowieskiej przedstawiła Pani Antonina Rosa – Przewodnicząca Komisji Problemowo Budżetowej.

/Opinia Komisji w załączeniu/ Zał. Nr 32.

 

D y s k u s j a:

 

1/ Pan Piotr Nalewajek – Radny, Nurzec-Stacja – poprosił o przybliżenie zakresu zadań związku gmin. Czy będzie on zajmował się gospodarką odpadami?

 

2/ Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – wyjaśnił, iż powstanie związku miało na celu sprostanie założeniom, że na 150 000 mieszkańców może powstać jedna sortownia, jedna spalarnia, aby nie wozić śmieci do odległych miejscowości. Utworzenie związku gmin z trzech powiatów tj. Siemiatyckiego, Bielskiego i Hajnowskiego, pozwoliło sprostać warunkowi, pod względem liczby mieszkańców. W okresie działalności związku prowadzone były prace związane z nowelizacją przepisów prawa odnośnie gospodarki odpadami. Związek przedstawiał swoje postulaty, wnioski do projektu ustawy. Występowaliśmy o wyrażenie zgody na utworzenie na terenie poszczególnych powiatów sortowni odpadów, na co uzyskaliśmy zgody. Okazało się, że na terenie wszystkich gmin występuje problem związany z znalezieniem miejsca dla bezdomnych zwierząt. Należałoby rozważyć możliwość utworzenia schroniska dla zwierząt, dlatego zachodzi konieczność wprowadzenia zmian do statutu.

 

            W związku z brakiem głosów w dyskusji, Przewodniczący Rady Gminy Pan Zenon Podbielski poddał pod głosowanie projekt uchwały w sprawie przyjęcia zmiany statutu Związku Gmin Regionu Puszczy Białowieskiej.

 

            W wyniku jawnego głosowania jednogłośnie 11 głosami za, w obecności 11 radnych Rada podjęła uchwałę w sprawie przyjęcia zmiany statutu Związku Gmin Regionu Puszczy Białowieskiej.

/Uchwała Nr XVI/176/2013 w załączeniu/ Zał. Nr 33.

 

Do punktu 9-go:

 

Odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych:

 

1/ Pan Piotr Jaszczuk – Wójt - udzielił odpowiedzi na zapytanie Radnego Pana Jerzego Barańczuka dotyczące równania dróg. Poinformował, iż z uwagi na skromny budżet na realizację zadań w zakresie utrzymania dróg staramy się wykonać te pracy w okresie późniejszym, aby utrzymać przejezdność dróg w okresie jesiennym. Drogi, które wymagały niezwłocznego równania, szczególnie te, którymi jeździ autobus szkolny zostały wyrównane w miesiącu kwietniu br., pozostałe drogi zostaną wyrównane pod koniec lipca br.

 

2/ Pani Irena Kowalewicz – Kierownik Referatu Rozwoju Gminy – udzieliła odpowiedzi na zapytanie Radnego Pana Piotra Nalewajek dotyczące stanu prawnego nieruchomości przy ul. Okrężnej. Poinformowała, że działka nr 1087 w ewidencji gruntów jest zapis władanie Urzędu Gminy Nurzec-Stacja. Władanie Urzędu Gminy Nurzec-Stacja nie jest jednoznaczne z własnością. My na terenie gminy mamy bardzo dużo dróg, które są tak zaewidencjonowane w ewidencji gruntów. Na terenie gminy wszystkie drogi zaewidencjonowane jako własność występują na obrębach geodezyjnych: Wólka Nurzecka, Werpol, Szumiłówka, Sycze i Grabarka. Na terenie pozostałych obrębów geodezyjnych mamy tylko władanie, a do uregulowania tego stanu prawnego przewidziana jest tylko droga sądowa.

 

- Pan Piotr Nalewajek – Radny, Nurzec-Stacja – zapytał, czy Wojewoda nie jest władny do podjęcia decyzji w tej kwestii.

 

- Pani Irena Kowalewicz – Kierownik Referatu Rozwoju Gminy – wyjaśniła, iż komunalizacja następuje tylko w jednym przypadku, gdy właścicielem jest Skarb Państwa, wówczas na nasz udokumentowany wniosek Pan Wojewoda Wydaje decyzję komunalizacyjną. W przypadku władania pozostaje tylko droga sądowa.

 

- Pan Piotr Nalewajek Radny, Nurzec-Stacja – zapytał, czy chodzi to tylko o tę jedną działkę?

 

- Pani Irena Kowalewicz – Kierownik referatu Rozwoju Gminy – wyjaśniła, iż chodzi tylko o tylko o działkę nr 1087, która kończy się na wysokości remizy strażackiej, o powierzchni 800 m2.

 

3/ Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – udzielił odpowiedzi na zapytanie radnego Pana Piotra Nalewajek dotyczące zalegających śmieci na odkrzaczanej drodze w Wólce Nurzeckiej. Poinformował, iż ogłoszony został przetarg na wyłonienie wykonawcy na usuwanie pni drzew na tej drodze. Nadmienił, iż najczęściej tak jest, gdy odsłoni się naturalną osłonę, jaką jest las okazuje się, że mieszkańcy przez wiele lat w pobliżu swoich zabudów wyrzucają śmieci. Zapewnił, iż śmieci zostaną uprzątnięte.

 

- Pan Piotr Nalewajek – Radny, Nurzec-Stacja – zapytał, czy firma, która zajmuje się usuwaniem drzewostanu nie powinna uporządkować po sobie terenu drogi.

 

- Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – wyjaśnił, iż firma po sobie zrobi porządek, jednak trudno jest wymagać by porządkowali śmieci, które zalegają na tej drodze.

 

4/ Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – udzielił odpowiedzi za zapytanie radnego Pana Piotra Nalewajek dotyczące terenów zalewowych, gdzie jest dzikie wysypisko śmieci. Poinformował, że z chwilą rozpoczęcia funkcjonowania zmienionej ustawy o utrzymaniu porządku i czystości problem dzikich wysypisk śmieci zostanie rozwiązany. Mieszkańcy wnosząc opłaty do gminy zaprzestaną wyrzucania śmieci do lasy i na inne tereny, tylko będą składać je do pojemników.

 

5/ Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – udzielił odpowiedzi na zapytanie Radnej Pani Antoniny Rosa dotyczące naprawy drogi od posesji Pana Błażejaka w kierunku Augustynki. Poinformował, iż były takie ustalenia ze Starostą, aby podczas przebudowy ul. Nowej naprawić drogę powiatową w kierunku Augustynki. Natomiast prawo zamówień publicznych nie daje możliwości wykonania dodatkowych prac. Obecnie na stronach internetowych starostwa ogłoszony jest przetarg na wyłonienie wykonawcy na naprawę tego odcinka drogi i w miesiącu lipcu droga ta powinna być naprawiona.

 

6/ Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – udzielił odpowiedzi na zapytanie Radnego Pana Jana Szpańskiego dotyczące funkcjonowania stowarzyszenia w Żerczycach. Poinformował, iż nie mamy żadnych informacji odnośnie funkcjonowania fundacji/stowarzyszenia w Żerczycach, gdyż nie wpłynęło do Urzędu Gminy żadne zgłoszenie.

 

- Pan Jan Szpański – Radny, Nurzec-Stacja – poinformował, iż w rozmowie z mieszkańcami uzyskał informacje, że osoby te chodzą zbierają pety, zaglądają do śmietników.

 

- Pani Bożena Szyszko – Kierownik GOPS – poinformowała, że nie mamy oficjalnych zgłoszeń. Do Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej wpływają wnioski z sąsiednich gmin o sporządzenie wywiadu na rzecz przebywających tam osób.

 

Do punktu 10-go:

 

Sprawy różne i wolne wnioski:

 

1/ Pan Jan Szpański – Radny, Nurzec-Stacja – zwrócił uwagę na utrzymanie poboczy dróg, które są zarośnięte i utrudniają widoczność. Wnioskował o odkrzaczenie w szczególności zakrętu na drodze powiatowej Augustynka – Siemichocze w pobliżu drogi gminnej twz. Ścianka, gdyż zarośnięte pobocze powoduje brak widoczności a tym samym zagraża bezpieczeństwu.

 

2/ Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – poinformował, iż wniosek zostanie przekazany do Starostwa Powiatowego w Siemiatyczach.

 

3/ Pan Jerzy Pytel – Sołtys Sołectwa Wólka Nurzecka – zapytał, czy będzie naprawiana droga Tymianka – Wólka Nurzecka, gdyż jest trudno przejezdna?

Czy będą robione inne drogi po scaleniu na terenie Wólki Nurzeckiej?

 

4/ Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – udzielił odpowiedzi na zgłoszone zapytania dotyczące naprawy drogi Tymianka – Wólka Nurzecka oraz budowy dróg po scaleniu. Poinformował, że droga Tymianka – Wólka Nurzecka jest drogą powiatową, dlatego w sprawie jej naprawy należy rozmawiać z Starostą Siemiatyckim. Odnośnie budowy dróg po scaleniu na terenie miejscowości Wólka Nurzecka poinformował, że w pierwszej kolejności musimy uporządkować tę drogę, której budowa zaczęła rozpoczęta tak, aby była w miarę przejezdna. W późniejszym okresie, jeżeli będzie taka możliwość będziemy sukcesywnie porządkować drogi po scaleniu, aby nie dochodziło do tego, że jeździ się po gruncie prywatnym. Zadanie w zakresie porządkowania dróg będzie realizowane nie tylko na terenie miejscowości Wólka Nurzecka, ale również na terenie Nurca i Tymianki.

 

5/ Pan Aleksander Pachwicewicz – Radny, Żerczyce – zapytał, czy osoby, które sprzątają mają za zadanie sprzątnąć tylko tam gdzie jest chodnik, a druga strona pobocza drogi nie jest sprzątana. Wnioskował, aby sprzątać przynajmniej jezdnię z drugiej strony, gdzie jest najwięcej nieczystości.

- Naprawić kratkę na drodze wojewódzkiej w Żerczycach, na przeciw drogi do Zabłocia, gdyż może zagrażać bezpieczeństwu.

 

6/ Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – udzielił odpowiedzi na zgłoszone zapytania przez Radnego Aleksandra Pachwicewicza. Odnośnie naprawy kratki ściekowej w Żerczycach poinformował, że pracownicy odpowiedzialni za utrzymanie dróg wojewódzkich bardzo często jeżdżą i sprawdzają stan nawierzchni drogi. Uważa, iż zaistniała sytuacja jest wynikiem tego, że nie zauważono tego uszkodzenia.

Odnośnie sprzątania chodnika przy drodze wojewódzkiej wyjaśnił, iż Zarząd Dróg Wojewódzkich wyłania wykonawcę na utrzymanie poboczy dróg w formie przetargu. W miejscowościach, gdzie jest chodnik to oni wykonują prace porządkowe, tam gdzie jest nieuregulowany stan prawny nieruchomości bądź właściciel opieszale podchodzi do realizacji swojego obowiązku. Natomiast tam gdzie właściciel prawidłowo realizuje swoje obowiązki i sprząta pobocze, chodnik to nie zachodzi taka potrzeba.

 

7/ Pan Zbigniew Olesiński – Radny, Nurzec-Stacja – wnioskował o zakupienie nożyc do strzyżenia żywopłotu.

 

8/ Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – wyjaśnił, iż pracownicy gospodarki komunalnej mieli do dyspozycji nożyce, które zostały przekazane do naprawy. W związku z tym, że nie mogą one być naprawione zostaną zakupione nowe nożyce.

 

9/ Pani Alfreda Siedlecka – Sołtys Sołectwa Klukowicze Kolonia – wnioskowała o wybudowanie przepustu na drodze Stołbce – Klukowicze (w tzw. wierzbach), aby woda poszła ze strony południowej na północną do rzeczki i rzeczką do Wyczółek. Obecnie powstają zastoiny i woda zalewa pola uprawne.

 

10/ Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – wyjaśnił, iż na tej drodze nie ma przepustu. Przyjmując do realizacji zadanie należy opracować dokumentację oraz uzyskać pozwolenie na budowę przepustu.

 

W związku z wyczerpaniem porządku obrad Przewodniczący Rady Gminy Pan Zenon Podbielski zamknął obrady XVI sesji Rady Gminy.

 

Na tym protokół XVI sesji Rady Gminy zakończono.

 

Protokołowała:                                                              Przewodniczący Rady

 

Eugenia Naumiuk                                                                        Zenon Podbielski

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Gminy Nurzec-Stacja

Wytwarzający/odpowiadający: Norbert Jadczuk

Wprowadzający: Norbert Jadczuk

Data wprowadzenia: 2013-09-04

Data modyfikacji: 2013-09-04

Opublikował: Norbert Jadczuk

Data publikacji: 2013-09-04