Protokół Nr I/10

                                                                                   Nurzec-Stacja, dnia 30 listopada 2010 r.

 

            P R O T O K O Ł Nr I/10

z I inauguracyjnej Sesji Rady Gminy Nurzec-Stacja, odbytej w dniu 30 listopada 2010 r.

 

            Obrady I sesji Rady Gminy Nurzec-Stacja odbyły się w sali konferencyjnej Urzędu Gminy w Nurcu-Stacji.

 

            Obrady rozpoczęto o godz. 1000, a zakończono o godz.1420.

 

            Rada liczy 15 radnych, obecnych na posiedzeniu sesji było 15 radnych.

 

Radni obecni:

 

1.      Jezierska Katarzyna                   - Nurzec-Stacja              

2.  Rosa Antonina                           - Nurzec-Stacja   

3.  Olesiński Zbigniew                    - Nurzec-Stacja   

4.      Podbielski Zenon                       - Nurzec-Stacja    

5.      Nalewajek Piotr                         - Nurzec-Stacja    

6.      Szpański Jan                             -  Nurzec-Stacja     

7.      Pachwicewicz Aleksander          - Żerczyce            

8.      Kozulko Małgorzata                     Nurzec              

9.      Nikiforuk Jarosław                    - Siemichocze        

10.  Muszkatel Michał                      - Wólka Nurzecka  

11.  Olesiuk Jerzy                             - Tymianka           

12.  Barańczuk Jerzy                        - Wyczółki              

13.  Grzyb Kamil                              - Zalesie                  

14.  Miler-Wawrzyniak Magdalena  - Nurzec-Stacja         

15. Karpiuk Wiktor                         - Moszczona Pańska

 

Spoza Rady w sesji udział wzięli:

1/ Pani Jadwiga Gronowska – Przewodnicząca Gminnej Komisji Wyborczej,

2/ Członkowie Gminnej Komisji Wyborczej,

3/ Pan Piotr Jaszczuk – Wójt,

4/ Pani Maria Szatyłowicz – Skarbnik Gminy,

5/ Kierownicy jednostek organizacyjnych Gminy Nurzec-Stacja,

6/ Sołtysi.

/Listy obecności w załączeniu/          Zał. Nr 1.

 

            Obradom I sesji Rady Gminy /do czasu wyboru przewodniczącego rady gminy/ przewodniczył zgodnie z art. 20 ust. 2c ustawy o samorządzie gminnym, najstarszy wiekiem radny Pan Wiktor Karpiuk.

 

Do punktu 1-go

 

            Przewodniczący obrad otwierając obrady stwierdził, iż ilość obecnych na sali radnych zabezpiecza regulaminowe quorum, przy którym może obradować i podejmować uchwały Rada Gminy.

 

            Następnie powitał radnych Gminy Nurcu-Stacja, Gminną Komisje Wyborczą, Pana Piotra Jaszczuka Wójta, sołtysów, kierowników jednostek organizacyjnych gminy oraz wszystkich obecnych.

 

Do punktu 2-go

 

            W punkcie tym, Przewodnicząca Gminnej Komisji Wyborczej Pani Jadwiga Gronowska przedstawiła informacji o wyborach rady i wójta oraz wręczyła zaświadczenia o wyborze radnym.

/Informacja w załączeni/           Zał. Nr 2.

 

Do punktu 3-go

 

            W punkcie tym przewodniczący obrad przypomniał, że zgodnie z art. 23a ust. 1 i 2 przed przystąpieniem do wykonywania mandatu radni składają ślubowanie: „Wierny Konstytucji i prawy Rzeczypospolitej Polskiej, ślubuję uroczyście obowiązki radnego sprawować godnie, rzetelnie i uczciwie, mając na względzie dobro mojej gminy i jej mieszkańców”. Ślubowanie odbywa się w ten sposób, że po odczytaniu roty wywołani kolejno radni powstają i wypowiadają słowo „ślubuję”. Ślubowanie może być złożone z dodaniem zdania: „Tak mi dopomóż Bóg”.

 

            Następnie przystąpiono do złożenia ślubowania przez radnych. Przewodniczący obrad odczytał rotę ślubowania, a następnie czytał listę radnych, a radni wypowiadali słowo „ślubuję”. Część radnych dodało zdanie „Tak mi dopomóż Bóg”. Wszyscy radni złożyli ślubowanie.

 

Do punktu 4-go

 

            W punkcie tym Przewodniczący obrad Pan Wiktor Karpiuk przedstawił porządek obrad, a następnie zapytał, czy są uwagi do przedstawionego porządku obrad.

 

            Uwag do proponowanego porządku obrad nie wniesiono.

 

            W wyniku jawnego głosowania porządek obrad został przyjęty jednogłośnie 15 głosami za. A brzmi on następująco:

  1. Otwarcie obrad i stwierdzenie quorum.
  2. Przedstawienie informacji z wyborów Rady i Wójta Gminy Nurzec-Stacja przez przedstawiciela Gminnej Komisji Wyborczej oraz wręczenie zaświadczeń o wyborze na radnego.
  3. Ślubowanie radnych.
  4. Przyjęcie porządku obrad.
  5. Wybór przewodniczącego Rady Gminy Nurzec-Stacja.

a)      Wybór komisji skrutacyjnej,

b)      Zgłoszenie kandydatów,

c)      Przeprowadzenie głosowania.

  1. Przejęcie prowadzenia obrad przez Przewodniczącego Rady.
  2. Wybór zastępcy Przewodniczącego Rady Gminy Nurzec-Stacja.

a)      Wybór komisji skrutacyjnej,

b)      Zgłoszenie kandydatów,

c)      Przeprowadzenie głosowania.

  1. Powołanie Komisji Rewizyjnej i wybór jej przewodniczącego.
  2. Ustalenie liczby i rodzajów stałych komisji rady oraz ustalenie przedmiotu ich działania.
  3. Powołanie składów osobowych stałych komisji rady i wybór przewodniczącego.
  4. Wolne wnioski i zapytania.
  5.  Zamknięcie sesji.

 

Do punktu 5-go

 

            Przystępując do wyboru przewodniczącego Rady Gminy Nurzec-Stacja przewodniczący obrad Pan Wiktor Karpiuk poprosił Sekretarza Gminy Pana Krzysztofa Staniszewskiego o omówienie zasad wyboru.

 

            Sekretarz Gminy Pan Krzysztof Staniszewski omówił zasady wyboru przewodniczącego rady gminy. Zgodnie z ustawą o samorządzie gminnym rada gminy wybiera ze swego grona przewodniczącego rady. Wyboru przewodniczącego rady dokonuje się w glosowaniu tajnym bezwzględną większością głosów, dlatego zgodnie ze Statutem gminy do przeprowadzenia głosowania powołuje się komisję skrutacyjną, spośród radnych. Ilość członków komisji skrutacyjnej nie jest określona w statucie i może być dowolna ilość członków komisji. Przewodniczącego Komisji skrutacyjnej powołuje rada w głosowaniu jawnym. Kandydaci na członków komisji, kandydaci na przewodniczącego komisji a także kandydaci na przewodniczącego rady musza wyrazić zgodę na kandydowanie. Z przeprowadzonego głosowania tajnego komisja skrutacyjna sporządza protokół, który jest przedstawiany radzie przez przewodniczącego komisji skrutacyjnej.

 

1/ Pan Piotr Nalewajek – Radny, Nurzec-Stacja – stwierdził, iż w projektach uchwał zostały przytoczone zostały dzienniki ustaw. Poprosił o wyjaśnienie, co te dzienniki mówią.

 

2/ Pan Krzysztof Staniszewski – Sekretarz Gminy – wyjaśnił, iż pierwszy projekt uchwały dotyczący stwierdzenia wyboru przewodniczącego rady w podstawie prawnej powołuje się na art. 19 ust. 1 o samorządzie gminnym, który mówi że „rada gminy wybiera ze swego grona przewodniczącego rady i 1-3 wiceprzewodniczących, bezwzględną większością głosów..

 

3/ Pan Piotr Nalewajek – Radny, Nurzec-Stacja – stwierdził, iż chodzi mu o dzienniki ustaw przytoczone w podstawie prawnej, wskazał przy tym, że nie wszystkie wymienione dzienniki dotyczą ustawy o samorządzie gminnym. Jako przykład podał dziennik z 2003 r. nr 162, poz. 1568 jest to ustawa o ochronie zabytków, z 2004 r. Nr 116, poz. 1203 jest to ustawa o zmianie ustawy o zakwaterowaniu sił zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej oraz niektórych innych ustaw.

 

4/ Pan Krzysztof Staniszewski – Sekretarz Gminy – wyjaśnił, iż generalną zasadą tworzenia aktów normatywnych, którym są uchwały rady gminy jest: tytuł uchwały, podstawa prawna w której należy wskazać wszystkie dzienniki, które nowelizują tekst ustawy o samorządzie, chociaż w swoim tytule nie dotyczą bezpośrednio ustawy o samorządzie gminnym. Nastepnie w uchwale podaje się przedmiot uchwały, zlecenie wykonania uchwały oraz termin wejścia w życie uchwały. Uchwały wchodzą w życie z dniem podjęcia bądź, jeśli uchwała stanowi przepis gminny wchodzi w życie 14 dni od dnia ogłoszenia w dzienniku urzędowym województwa.

 

W związku z brakiem uwag do przedstawionych zasad wyboru przewodniczącego rady gminy przewodniczący obrad Pan Wiktor Karpiuk zaproponował, aby przystąpić do zgłaszania kandydatów do komisji skrutacyjnej.

 

Zgłaszanie kandydatów do Komisji Skrutacyjnej:

 

1/ Radny, Pan Zenon Podbielski zgłosił Radnego, Pana Zbigniewa Olesińskiego /kandydat wyraził zgodę pracować w komisji skrutacyjnej/,

2/ Radny, Pan Jerzy Olesiuk zgłosił Radną, Panią Małgorzatę Kozulko /kandydatka wyraziła zgodę pracować w komisji skrutacyjnej/,

3/ Radny, Pan Piotr Nalewajek zgłosił Radną, Panią Magdalenę Miler-Wawrzyniak / kandytatka wyraziła zgodę pracować w komisji skrutacyjnej/.

 

            Uwag do proponowanego składu komisji skrutacyjnej nie wniesiono.

 

            Przewodniczący obrad Pan Wiktor Karpiuk poddał pod głosowanie proponowany skład komisji skrutacyjnej.

 

            W wyniku jawnego glosowania jednogłośnie 15 głosami za w obecności 15 radnych powołano komisję skrutacyjną w następującym składzie osobowym:

1/ Pan Zbigniew Olesiński,

2/ Pani Małgorzata Kozulko,

3/ Pani Magdalena Miler-Wawrzyniak.

 

            Nastepnie przewodniczący obrad Pan Wiktor Karpiuk zaproponował, aby przystąpić do wyboru przewodniczącego komisji skrutacyjnej.

 

Zgłaszanie kandydatów na przewodniczącego komisji skrutacyjnej:

 

1/ Radny, Pan Piotr Nalewajek zgłosił na przewodniczącego komisji skrutacyjnej Panią Magdalenę Miler-Wawrzyniak /kandydatka wyraziła zgodę na kandydowanie/.

 

2/ Radny, Pan Jerzy Olesiuk zgłosił na przewodniczącego komisji skrutacyjnej Pana Zbigniewa Olesińskiego /kandydat wyraził zgodę na kandydowanie/.

 

            Przewodniczący obrad Pan Wiktor Karpiuk poddał pod głosowanie kandydaturę na przewodniczącego komisji skrutacyjnej Pani Magdaleny Miler-Wawrzyniak, a nastepnie kandydaturę Pan Zbigniewa Olesińskiego.

 

            W wyniku jawnego głosowania za kandydaturą Pani Magdaleny Miler-Wawrzyniak 1 głos za, za kandydaturą Pan Zbigniewa Olesińskiego 13 głosów za 1 głosy wstrzymujące.

 

            Wobec powyższego przewodniczącym Komisji Skrutacyjnej został wybrany Radny, Pan Zbigniew Olesiński.

 

            Pan Wiktor Karpiuk przewodniczący obrad poprosił o zgłaszanie kandydatów na przewodniczącego rady gminy.

 

Zgłaszanie kandydatów na przewodniczącego Rady Gminy:

 

1/ Radny, Pan Jerzy Olesiuk – zgłosił kandydaturę na przewodniczącego rady gminy radnego Pana Zenona Podbielskiego. Nadmienił, iż Pan Zenon Podbielski, był radnym w trzech kadencjach, a przez dwie kadencje był przewodniczącym Rady. Zna problemy gminy i prawidłowo stara się je rozwiązywać. Uważa, że zasługuje na ponowne powierzenie mu tej funkcji.

            Przewodniczący obrad zapytał, czy Radny Pan Zenon Podbielski wyraża zgodę na kandydowanie na przewodniczącego rady gminy.

 

            Pan Zenon Podbielski – wyraził zgodę na kandydowanie na przewodniczącego rady gminy.

 

2/ Radny, Pan Piotr Nalewajek - zgłosił kandydaturę na przewodniczącego rady gminy radnego Pana Aleksandra Pachwicewicza. Nadmienił, iż Pan Aleksander Pachwicewicz, jest osobą uczciwą, cieszącą się dużym zaufaniem wśród mieszkańców. Nastepnie zwrócił uwagę, że w piątek odbyło się nieoficjalne posiedzenie rady, na którym były poczynione jakieś ustalenia. W związku z powyższym, wezwał radnych do uczciwego głosowania, zgodnie z własnym sumieniem.

 

            Przewodniczący obrad zapytał, czy Radny Pan Aleksander Pachwicewicz wyraża zgodę na kandydowanie na przewodniczącego rady gminy.

 

            Pan Aleksander Pachwicewicz – wyraził zgodę na kandydowanie na przewodniczącego rady gminy.

 

            W związku z brakiem dalszych zgłoszeń kandydatów, przewodniczący obrad Pan Wiktor Karpiuk zamknął listę zgłoszeń kandydatów na przewodniczącego Rady Gminy.

 

            Komisja skrutacyjna przystąpiła do wykonywania swoich zadań. Przewodniczący obrad ogłosił przerwę w obradach, do czasu przygotowania kart do glosowania przez komisje skrutacyjną.

 

Wznowienie obrad.

 

Głosowanie:

           

            Ustalenia wyników wyborów Komisja dokonała na sali obrad, w obecności radnych i wszystkich obecnych na sesji. Protokół komisji przedstawił Pan Zbigniew Olesiński – Przewodniczący Komisji.

 

            W wyniku tajnego glosowania przewodniczącym Rady Gminy został wybrany Radny, Pan Zenon, Podbielski, który otrzymał 11 głosów na ogólna liczbę radnych 15, co stanowi bezwzględną większość.

 

            Uchwałę w sprawie wyboru Przewodniczącego Rady Gminy przedstawił Pan Wiktor Karpiuk – przewodniczący obrad.

/Uchwała Nr I/1/10 w załączeniu/                  Zał. Nr 3.

 

Do punktu 6-go

 

            Pan Wiktor Karpiuk przewodniczący obrad złożył gratulacje nowo wybranemu przewodniczącemu Rady Gminy oraz wręczył kwiaty. Następnie poprosił o przyjęcie dalszego przewodnictwa obrad sesji.

 

            Pan Zenon Podbielski – Radny, Nurzec-Stacja – przyjmują dalsze przewodnictwo obradom podziękował, za zaufanie i wybór jego osoby na przewodniczącego Rady Gminy, po raz trzeci. Uważa, że powierzenie mu tej funkcji po raz kolejny jest zaufaniem i pozytywną oceną jego dotychczasowej pracy jako przewodniczącego. Zapewnił, iż będzie dokładał wszelkich starań, aby współpraca ze wszystkimi radnymi układała się dobrze. Kończąc, zwrócił się do radnych, o wzajemne zrozumienie i dbanie o dobro gminy. Nastepnie ogłosił 3 minutową przerwę w obradach.

 

Wznowienie obrad.

 

Do punktu 7-go

 

            Przystępując do wyboru wiceprzewodniczącego rady gminy Pan Zenon Podbielski poinformował, że zasady wyboru są takie same jak przy wyborze przewodniczącego rady gminy.

Następnie zaproponował, aby przeprowadzenie wyborów wiceprzewodniczącego rady gminy powierzyć komisji skrutacyjnej powołanej na dzisiejszej sesji do przeprowadzenia wyborów przewodniczącego rady.

 

            Uwag do wniosku przewodniczącego rady dotyczącego powierzenia przeprowadzenia wyborów wiceprzewodniczącego rady powołanej wcześniej komisji skrutacyjnej nie wniesiono.

 

Przewodniczący Rady Gminy Pan Zenon Podbielski –poprosił o zgłaszanie kandydatów na wiceprzewodniczącego rady gminy

 

Zgłaszanie kandydatów na wiceprzewodniczącego Rady Gminy:

 

1/ Radny, Pan Piotr Nalewajek – zgłosił kandydaturę Radnego, Pana Aleksandra Pachwicewicza.

            Radny, Pan Aleksander Pachwicewicz nie wyraził zgody na kandydowanie na wiceprzewodniczącego rady gminy..

 

2/ Radny, Pan Jerzy Barańczuk – zgłosił kandydaturę Radnej, Pani Katarzyny Jezierskiej.

Radna Pani Katarzyna Jezierska wyraziła zgodę na kandydowanie na wiceprzewodniczącego rady gminy.

 

3/ Radna, Pani Magdalena Miler-Wawrzyniak – zgłosiła kandydaturę Radnego, Pana Piotra Nalewajek.

            Radny Pan Piotr Nalewajek wyraził zgodę na kandydowanie na wiceprzewodniczącego rady gminy.

 

            W związku z brakiem dalszych zgłoszeń kandydatów, przewodniczący obrad Pan Zenon Podbielski zamknął listę zgłoszeń kandydatów na przewodniczącego Rady Gminy.

 

            Komisja skrutacyjna przystąpiła do wykonywania swoich zadań. Przewodniczący obrad ogłosił przerwę w obradach, do czasu przygotowania kart do glosowania przez komisje skrutacyjną.

 

Wznowienie obrad.

 

Głosowanie – wybór wiceprzewodniczącego rady gminy:

 

            Komisja dokonała ustalenia wyników wyborów, na sali obrad w obecności radnych i wszystkich uczestników sesji. Protokół komisji przedstawił Pan Zbigniew Olesiński – Przewodniczący Komisji.

 

            W wyniku tajnego głosowania wiceprzewodniczącym Rady Gminy została wybrana Radna, Pani Katarzyna Jezierska , który otrzymała 12 głosów na ogólna liczbę radnych 15, co stanowi bezwzględną większość.

 

            Uchwałę w sprawie wyboru wiceprzewodniczącego Rady Gminy przedstawił Pan Zenon Podbielski– Przewodniczący Rady Gminy.

/Uchwała Nr I/2/10 w załączeniu/                  Zał. Nr 4.

 

            Pan Zenon Podbielski przewodniczący obrad złożył Pani Katarzynie Jezierskiej w związku z powierzeniem przez radę funkcji wiceprzewodniczącego rady.

 

            Radna, Pani Katarzyna Jezierska podziękowała, za wybór na stanowisko wiceprzewodniczącego Rady Gminy. Zapewniła, że w swoim postępowaniu dołoży wszelkich starań, aby właściwie wykonywać zadania przewidziane dla wiceprzewodniczącego rady gminy.

 

Do punktu 8-go

 

            W punkcie tym, Pan Zenon Podbielski – Przewodniczący Rady Gminy poinformował, że zgodnie z art. 18a ustawy o samorządzie gminy mamy powołać komisję rewizyjną. Następnie poinformował, że zgodnie ze statutem gminy komisja rewizyjna powoływana jest w składzie trzy osobowym.

 

Radny, Pan Piotr Nalewajek zaproponował, aby komisja rewizyjna pracowała w składzie pięcioosobowym, co pozwoliłoby udział w pracach komisji przedstawicielom wszystkich komitetów wyborczych.

 

            Pan Krzysztof Staniszewski – Sekretarz Gminy – wyjaśnił, iż w składach komisji powinny być przedstawiciele poszczególnych klubów radnych. W chwili obecnej kluby radnych nie zostały jeszcze powołane. Wyjaśnił, że zgodnie z § 3 ust. 2 załącznika nr 4 do statutu gminy w skład komisji rewizyjnej wchodzi 3 radnych z wyjątkiem przewodniczącego i wiceprzewodniczącego rady. Zwiększenie składu osobowego komisji rewizyjnej będzie niezgodnie z zapisem w statucie. Wyboru składu osobowego komisji oraz jej przewodniczącego dokonuje rada gminy w głosowaniu jawnym, zwykłą większością głosów. Nadmienił, iż chcąc postąpić zgodnie z prawem należałoby w pierwszej kolejności zmienić zapis w statucie gminy, a następnie zwiększać skład osobowy komisji rewizyjnej.

 

            Radny, Pan Piotr Nalewajek – wnioskował, aby komisję rewizyjna powołać w składzie pięcioosobowym, aby była możliwość zachowania przedstawicielstwa każdego komitetu wyborczego..

 

            Pan Zenon Podbielski – Przewodniczący Rady Gminy poddał pod głosowanie wniosek Radnego Pana Piotra Nalewajek dotyczący pięcioosobowego składu komisji rewizyjnej.

 

            Radny, Pan Jerzy Olesiuk – zwrócił się do Sekretarza Gminy Pana Krzysztofa Staniszewskiego o wyjaśnienie czy może być rozpatrywany wniosek Radnego Pana Piotra Nalewajek dotyczący zwiększenia składu osobowego komisji rewizyjnej skoro statut określa, że komisja rewizyjna jest powoływana w składzie trzyosobowym.

 

            Pan Zenon Podbielski – Przewodniczący Rady Gminy – wyjaśnił, iż mogą być zgłoszeni kandydaci do składu komisji rewizyjnej z wszystkich komitetów wyborców. Wówczas wszystkie kandydatury zostaną poddane pod glosowanie i wyłoniony zostanie skład komisji rewizyjnej trzyosobowy spośród tych kandydatów, którzy otrzymają największą ilość głosów.

 

            Pan Krzysztof Staniszewski - Sekretarz Gminy – wyjaśnił, zasady tworzenia klubów radnych. Zgodnie z § 19 radni mogą tworzyć kluby radnych. Warunkiem utworzenia klubu jest zadeklarowanie w nim udziału, co najmniej 5-ciu radnych. Nadmienił, iż nie ma zapisu odnośnie komitetów wyborczych. Następnie poinformował, że zgodnie z ustawą o samorządzie gminnym w statucie gminy zostało określone, że skład komisji rewizyjnej jest 3 osobowy.

 

            Pan Zenon Podbielski – Przewodniczący Rady Gminy stwierdził, iż zgodnie z wyjaśnieniami Sekretarza Gminy, który zapoznał szczegółowo, ze statutem gminy komisja rewizyjna musi być powołana w składzie 3 osobowym. Nastepnie zaproponował zgłaszanie kandydatów do komisji rewizyjnej.

 

Zgłaszanie kandydatów do komisji rewizyjnej:

 

1/ Radny, Pan Zenon Podbielski zgłosił do składu komisji rewizyjnej kandydatury Radnego Pan Jerzego Olesiuka i Radnego Pana Kamila Grzyb.

Radny, Pan Jerzy Olesiuk wyraził zgodę na kandydowanie do komisji rewizyjnej.

Radny, Pan Kamil Grzyb wyraził zgodę na kandydowanie do komisji rewizyjnej.

 

2/ Radny, Pan Jerzy Olesiuk zgłosił do składu komisji rewizyjnej kandydaturę Radnego, Pana Wiktora Karpiuka.

Radny, Pan Wiktor Karpiuk wyraził zgodę na kandydowanie do komisji rewizyjnej.

 

3/ Radny, Pan Piotr Nalewajek zgłosił do składu komisji rewizyjnej kandydaturę Radnego, Pana Jana Szpańskiego.

Radny, Pan Jan Szpański  wyraził zgodę na kandydowanie do komisji rewizyjnej.

 

            W związku z brakiem dalszych zgłoszeń kandydatów do komisji rewizyjnej Pan Zenon Podbielski – przewodniczący Rady Gminy poddał pod głosowanie kandydatury poszczególnych radnych do składu komisji rewizyjnej. I tak w wyniku jawnego glosowania:

 

1/ Kandydatura Radnego Pana Jerzego Olesiuka – 14 głosów za, 1 głos wstrzymujący w obecności 15 radnych.

 

2/ Kandydatura Radnego Pana Kamila Grzyb – 11 głosów za, 1 głos przeciw, 3 głosy wstrzymujące w obecności 15 radnych.

 

3/ Kandydatura Radnego Pana Wiktora Karpiuka – 12 głosów za, 1 głos przeciw, 2 głosy wstrzymujące w obecności 15 radnych.

 

4/ Kandydatura Radnego Pana Jana Szpańskiego – 7 głosów za, 2 głosy przeciw, 6 głosów wstrzymujących w obecności 15 radnych.

 

            Wobec powyższego glosowania do komisji rewizyjnej zostali wybrani następujący radni:

1/ Pan Jerzy Olesiuk,

2/ Pan Kamil Grzyb,

3/ Pan Wiktor Karpiuk.

 

            Po dokonaniu wyboru składu osobowego komisji rewizyjnej Przewodniczący Rady Gminy Pan Zenon Podbielski poprosił o zgłaszanie kandydatów na przewodniczącego tej komisji.

 

Zgłaszanie kandydatów na przewodniczącego komisji rewizyjnej:

 

1/ Radny, Pan Zenon Podbielski zgłosił kandydaturę na przewodniczącego komisji rewizyjnej Pana Jerzego Olesiuka,

- Pan Jerzy Olesiuk wyraził zgodę na kandydowanie na przewodniczącego komisji rewizyjnej.

 

2/ Radny, Pan Piotr Nalewajek zgłosił kandydaturę na przewodniczącego komisji rewizyjnej Pana Kamila Grzyb.

- Pan Kamil Grzyb wyraził zgodę na kandydowanie na przewodniczącego komisji rewizyjnej.

 

W związku z brakiem dalszych zgłoszeń kandydatów na przewodniczącego komisji rewizyjnej Pan Zenon Podbielski – przewodniczący Rady Gminy poddał pod głosowanie kandydatury poszczególnych radnych na przewodniczącego komisji rewizyjnej. I tak w wyniku jawnego glosowania:

 

1/ Kandydatura Radnego Pana Jerzego Olesiuka – 13 głosów za, 1 głos przeciw, 1 głos wstrzymujący w obecności 15 radnych.

 

2/ Kandydatura Radnego Pana Kamila Grzyb – 2 głosy  za, 3 głosy przeciw, 10 głosów wstrzymujących w obecności 15 radnych.

 

Wobec powyższego głosowania przewodniczącym komisji rewizyjnej został wybrany Radny, Pan Jerzy Olesiuk.

 

            Uchwałę w sprawie wyboru członków Komisji Rewizyjnej Rady Gminy Nurzec-Stacja przedstawił Pan Zenon Podbielski – Przewodniczący Rady Gminy.

 

            W wyniku jawnego głosowania uchwała w sprawie wyboru członków Komisji Rewizyjnej Rady Gminy Nurzec-Stacja została podjęta 14 głosami za, 1 głosem przeciw w obecności 15 radnych.

/Uchwała Nr I/3/10 w załączeniu/                   Zał. Nr 5.

 

Do punktu 9-go

 

            W punkcie tym Przewodniczący Rady Gminy Pan Zenon Podbielski poinformował, że zgodnie z art. 21 ustawy o samorządzie gminy rada może powołać komisje stałe. Poprosił o zgłaszanie propozycji odnośnie liczby i rodzajów oraz określenia przedmiotu ich działania.

 

            Radny, Pan Jerzy Olesiuk zaproponował, aby powołać jedną komisję stałą tj. problemowo-budżetową. Powołanie tylko jednej komisji umożliwi branie udziału przy rozpatrywaniu spraw wszystkim radnym. Nadmienił, iż swego czasu była również powoływana komisja kultury i oświaty, jednak w praktyce okazało się, że niecelowym jest powoływanie większej ilości komisji.

 

            Radny, Pan Piotr Nalewajek zaproponował, aby powołać jako drugą komisję kultury i oświaty. Powołanie tej komisji umożliwi promowanie kultury i oświaty na terenie gminy.

 

W związku z brakiem dalszych wniosków dotyczących powołania komisji stałych rady gminy Pan Zenon Podbielski – przewodniczący Rady Gminy poddał pod głosowanie zgłoszone wnioski. I tak w wyniku jawnego głosowania:

 

1/ Wniosek Radnego, Pana Jerzego Olesiuka dotyczący powołania jednej komisji problemowo-budżetowej – 11 głosów za, 1 przeciw, 3 głosy wstrzymujące, w obecności 15 radnych.

 

            W związku z wynikami powyższego głosowania Przewodniczący Rady Gminy stwierdził, iż został przyjęty wniosek Radnego Jerzego Olesiuka dotyczący powołania jednej komisji problemowo budżetowej, dlatego nie ma sensu głosowania kolejnego wniosku.

 

            Radny, Pan Piotr Nalewajek stwierdził, iż należy przegłosować również drugi wniosek, aby ustalić czy rada chce, żeby była powołana komisji kultury i oświaty.

 

            Radna, Pani Katarzyna Jezierska stwierdziła, iż skoro przeszedł wniosek Radnego Olesiuka dotyczący powołania jednej komisji problemowo budżetowej, to głosowanie drugiego wniosku jest bezprzedmiotowe.

 

            Radny, Pan Piotr Nalewajek stwierdził, iż powinny być przegłosowane wszystkie wnioski. Nie może być takiej sytuacji, że jest przegłosowany jeden wniosek i reszta rady nie ma nic do powiedzenia.

 

            Pan Zenon Podbielski – Przewodniczący Rady Gminy wyjaśnił, iż rada decyduje o przyjęciu wniosku, gdyż wynik głosowania może być negatywny.

 

            Pan Krzysztof Staniszewski – Sekretarz Gminy – omówił określone w § 28 ust. 12 statutu gminy zasady głosowania uchwał. W obecnej sytuacji należy przyjąć zasady glosowania poprawek do projektów uchwał. Zgodnie z zapisem w statucie gminy, jeżeli wniosek jest tak sformułowany, że jego przyjęcie wyklucza następne wnioski to nie ma sensu głosowania kolejnych wniosków.

 

            Radny, Pan Piotr Nalewajek stwierdził, iż jego wniosek jest, aby powołać dwie komisje stałe. Wobec powyższego, który wniosek jest najdalej idący.

 

            Pan Krzysztof Staniszewski – Sekretarz Gminy - wyjaśnił, iż skoro został zmodyfikowany jest dwa wnioski należy przegłosować oba wnioski.

 

            Przewodniczący obrad Pan Zenon Podbielski poddał pod ponowne glosowanie zgłoszone wnioski dotyczące powołania komisji stałych. I tak:

 

1/ wniosek dotyczący powołania jednej komisji problemowo-budżetowej – 10 głosów za, 1 głos przeciw, 4 głosy wstrzymujące, w obecności 15 radnych,

 

2/ wniosek dotyczący powołania dwóch komisji stałych – 4 głosy za, 9 głosów przeciw, 2 głosy wstrzymujące.

 

Wobec powyższego głosowania Przewodniczący obrad Pan Zenon Podbielski stwierdził, iż Rada ustaliła, że zostanie powołana jedna komisja problemowo-budżetowa, w składzie 11 osobowym.

 

Projekt uchwały w sprawie ustalenia liczby i rodzajów komisji stałych Rady Gminy Nurzec-Stacja oraz określenia przedmiotu ich działania przedstawił Pan Zenon Podbielski - Przewodniczący Rady Gminy.

 

Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.

 

W wyniku jawnego glosowania uchwała w sprawie ustalenia liczby i rodzajów komisji stałych Rady Gminy Nurzec-Stacja oraz określenia przedmiotu ich działania została podjęta jednogłośnie 15 głosami za w obecności 15 radnych.

/Uchwała Nr I/4/06 w załączeniu/                Zal. Nr 6.

 

Do punktu 10-go

 

            W punkcie tym, Pan Zenon Podbielski – Przewodniczący Rady Gminy zaproponował skład osobowy komisji problemowo budżetowej tj.:

1/  Pani Antonina Rosa        

2/ Pan Zbigniew Olesiński        

3/ Pan Michał Muszkatel 

4/ Pan Jarosław Nikiforuk                      

5/ Pani Katarzyna Jezierska   

6/ Pan Jan Szapński

7/ Pan Aleksander Pachwicewicz

8/ Pan Piotr Nalewajek

9/ Pani Małgorzata Kozulko

10/ Pani Magdalena Miler-Wawrzyniak

11/ Pan Jerzy Barańczuk             

 

            Proponowany skład osobowy Komisji Problemowo Budżetowej został przyjęty jednogłośnie 15 glosami.

 

            Następnie przystąpiono do wyboru przewodniczącego komisji problemowo-budżetowej.

 

Zgłaszanie kandydatów na przewodniczącego komisji problemowo budżetowej:

 

1/ Radny, Pan Zbigniew Olesiński– zgłosił kandydaturę Radnej, Pani Antoniny Rosa, która wyraziła zgodę na kandydowanie na przewodniczącego komisji problemowo budżetowej.

 

2/ Radny, Pan Piotr Nalewajek – zgłosił kandydaturę Radnego, Pana Jana Szpańskiego, który wyraził zgodę na kandydowanie na przewodniczącego komisji problemowo budżetowej.

 

W związku z brakiem dalszych zgłoszeń kandydatów na przewodniczącego komisji problemowo-budżetowej Pan Zenon Podbielski – przewodniczący Rady Gminy poddał pod głosowanie kandydatury poszczególnych radnych na przewodniczącego komisji problemowo-budżetowej. I tak w wyniku jawnego głosowania:

 

1/ Kandydatura Radnej Pani Antonina Rosa – 11 głosów za, 1 głos przeciw, 3 głos wstrzymujący w obecności 15 radnych.

 

2/ Kandydatura Radnego Pana Jana Szpańskiego– 4 głosy  za, 3 głosy przeciw, 8 głosów wstrzymujących w obecności 15 radnych.

 

Wobec powyższego głosowania przewodniczącym komisji problemowo-budżetowej została wybrana Radny, Pani Antonina Rosa.           

 

            Projekt uchwały w sprawie wyboru członków Komisji Problemowo Budżetowej Rady Gminy Nurzec-Stacja przedstawił Pan Zenon Podbielski – Przewodniczący Rady Gminy.

 

            W wyniku jawnego głosowania uchwała w sprawie wyboru członków Komisji Problemowo-Budżetowej Rady Gminy Nurzec-Stacja została podjęta 14 głosami za, 1 głosem wstrzymującym, w obecności 15 radnych.

/Uchwała Nr I/5/06 w załączeniu/               Zał. Nr 7.

 

            Przewodniczący obrad ogłosił 10 min przerwę w obradach.

 

Wznowienie obrad.

Do punktu 11-go

 

Zapytania i wolne wnioski:

1/ Pan Jerzy Olesiuk – Radny, Tymianka – zwrócił uwagę na niewłaściwe zapalania oświetlenia ulicznego, gdyż jest zróżnicowany czas zapalania światła w różnych częściach miejscowości.

 

2/ Pan Michał Muszkatel – Radny, Wólka Nurzecka – wnioskował, aby zawrzeć porozumienie z Zarządem Dróg Powiatowych, aby odśnieżana była droga w całej miejscowości Wólka Nurzecka.

 

3/ Pan Zbigniew Olesiński – wnioskował o ustawienie tablicy ogłoszeń, ewentualnie udostępnić korytarz w lokalu remizy strażackiej do wywieszenia ogłoszeń, gdyż po obecnych wyborach nie można było zapoznać się z całym protokołem, bo szyby były zaroszone.

- posypywać całą drogę powiatową w Nurcu-Stacji, gdyż obecnie posypane było skrzyżowanie w Żerczycach, a skrzyżowanie przy „IREXPOL”  i przy remizie strażackiej zostało nie posypane i oblodzone.

 

4/ Pan Jerzy Olesiuk – Radny, Tymianka – wnioskował o odśnieżanie również drogi gminnej w Tymiance w kierunku „Agro”.

 

5/ Pan Piotr Nalewajek – Radny, Nurzec-Stacja – zapytał, jakie były zaciągnięte pożyczki, na jaki cel i jakie są terminy spłaty tych pożyczek?

- odpady z rozbiórki magazynów po jednostce wojskowej, są spalane w kotłowni SKR, co jest niezgodne z ustawą o utylizacji odpadów. Możliwe, że drewno te było impregnowane, jakimiś środkami chemicznymi, co ma negatywny wpływ na środowisko.

- zwrócił uwagę, na niewłaściwe prowadzenie strony internetowej Urzędu Gminy, brak jest dostępu do druków np do zameldowania.

- sprawa wysypiska śmieci w Tymiance, ogólny bałagan wokół wysypiska.

 

6/ Pan Aleksander Pachwicewicz – Radny, Żerczyce – wnioskował, o odśnieżanie podczas odśnieżania dróg również chodników w miejscowości Żerczyce. W miejscowości tej jest dość duży ruch, co zagraża bezpieczeństwu pieszych.

 

7/ Pan Piotr Nalewajek – Radny, Nurzec-Stacja – wnioskował, aby w celu poprawienia bezpieczeństwa na drogach gmina zakupiła kamizelki odblaskowe i przekazała funkcjonariuszom straży granicznej, funkcjonariuszom policji, którzy zamiast mandatów mogliby wręczać kamizelki.

 

8/ Pan Antoni Brzeziński – Kierownik Posterunku w Nurcu-Stacji – wyjaśnił, iż podczas kontroli nie zawsze jest możliwe wręczanie kamizelek zamiast mandatu. Nadmienił, iż podczas każdej kontroli funkcjonariusz policji podejmuje decyzję odnośnie rodzaju wykroczenia. Nie każde wykroczenie kwalifikuje się do pouczenia, czy wręczenia kamizelki odblaskowej.

 

9/ Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – udzielił odpowiedzi na zgłoszone zapytania. I tak:

- odnośnie zapalania światła w miejscowości Tymianka, nie było informacji, że niewłaściwie zapala się światło w tej miejscowości. Uważaliśmy, że światło zostało ustawione prawidłowo. Skoro jest taka sytuacja przekażemy ten wniosek do zakładu energetyczne z prośbą o naprawienie tych nieprawidłowości.

- odnośnie odśnieżania drogi powiatowej w miejscowości Wólka Nurzecka, porozumiemy się z Dyrektorem Dróg Powiatowych i postaramy się zawrzeć porozumienie odnośnie odśnieżania przez nich naszej drogi gminnej w miejscowości Wólka Nurzecka. Nadmienił, iż gmina podczas odśnieżania dróg gminnych odśnieża niektóre drogi powiatowe.

- odnośnie wywieszonych informacji z wynikami wyborów w remizie strażackiej wyjaśnił, iż nie przewidziano, że okna zostaną zaroszone i będą problemy z zapoznaniem się z wynikami wyborów. Nadmienił, iż na podstawie dotychczasowej praktyki wiemy również, że wywieszenie informacji na tablicach ogłoszeń na zewnątrz nie zdaje egzaminu, gdyż informacje są zabierane. Zapewnił, iż w przyszłości postaramy się poszukać bardziej trafnego rozwiązania.

- odnośnie zadłużenia gminy stwierdził, iż bardziej szczegółowo informacji może udzielić pani skarbnik. Uważa, że bardzo dobrze jest, że mogliśmy zaciągną kredyty i w dalszym ciągu mamy jeszcze możliwości korzystania z kredytów. Dzięki tym kredytom możliwe było zrealizowanie wielu zadań inwestycyjnych z udziałem środków zewnętrznych. W ramach tych środków przebudowa na została droga Augustynka – Tymianka – Wólka Nurzecka, droga Sycze – Wakulowicze, wykonano modernizację hydroforni w Nurcu-Stacji oraz wybudowano linię wodociągową do wsi Borysowszczyzna, Zabłocie, aktualnie jest budowana linia wodociągowa do wsi Sokóle. Nadmienił, iż gdyby nie podjęto decyzji o zadłużeniu gminy nie byłoby możliwości skorzystania z dofinansowania i zrealizowania tych inwestycji. Cieszymy się, że mamy możliwość skorzystania z pożyczek w roku następnym i będziemy mogli również realizować zadania inwestycyjne.

 

10/ Pani Maria Szatyłowicz – Skarbnik Gminy – poinformowała, o zaciągniętych przez gminę pożyczkach i kredytach. Zaciągnięto dwa rodzaje pożyczek i kredytów tj. długoterminowe i krótkoterminowe tzw. na wyprzedzające finansowanie. Wyprzedzające finansowanie oznacza. że na tę kwotę dofinansowuje nas unia europejska i do czasu rozliczenia i zwrotu środków przez unię zaciągane są instytucje, które udzielają takich krótkoterminowych pożyczek. Mamy zaciągniętą pożyczkę krótkoterminową w Wojewódzkim Funduszu Ochrony Środowiska na kwotę około 687 tys. zł. Wniosek na refundację tej kwoty został złożony na początku listopada. Natomiast zadłużenie długoterminowe na dzień 30 listopada br wynosi 3 077 000 zł, w miesiącu grudniu mamy do spłaty 25 000 zł i zadłużenie na koniec grudnia br. wyniesie 3 052 000 zł. Zadłużenie te składa się z trzech kredytów i pożyczek. W 2009 r. zaciągnęliśmy kredyt 1 000 000 zł w Banku Spółdzielczym, w roku 2010 zostanie spłacone 100 000 zł i pozostanie na koniec grudnia do spłaty 900 000 zł. Kredyt ten oprocentowany jest WIBOR 1M plus marża w wysokości 1,2%. W roku 2010 WIBOR 1M wynosił 3,61 – 3,62%. W roku 2010 zaciągnięto drugi kredyt w PEKAO SA w kwocie 1708 000 zł, oprocentowany jest WIROB 1M plus marża 0.85%. Spłata tego kredytu rozpocznie się w marcu 2011 r. Nadmieniła, iż wszystkie kredyty były zaciągane w oparciu o przetarg. Trzeci kredyt długoterminowy zaciągnięty w Wojewódzkim Funduszu Ochrony Środowiska w kwocie 444 000 zł, finansuje on rozbudowę wodociągu i modernizację stacji uzdatniania wody. Spłata tego kredytu rozpocznie się w marcu 2011 r. Na spłatę odsetek w roku 2010 r. przewidziano kwotę 100 000 zł, kwota w całości nie zostanie wykorzystana. Ostatni kredyt jest do spłaty w roku 2017. Na rok 2011 przewidujemy do spłaty kwotę 450 000 zł rat kredytu plus 200 000 odsetki. W roku bieżącym zakończono spłatę kredytu na budowę oczyszczalni i kanalizacji w Nurcu-Stacji.

 

11/ Pan Piotr Nalewajek – Radny, Nurzec-Stacja – stwierdził, iż jest pełen podziwu dla Wójta Gminy, że potrafi zaciągać tak duże obciążenia dla budżetu w formie odsetek.

 

12/ Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – wyjaśnił, iż korzystając tylko z własnych środków nie byłoby możliwości pozyskania środków zewnętrznych na realizację inwestycji. W przyszłym roku staramy się wspólnie z innymi gminami wybudować sieć szerokopasmową dostępu do internetu. Planujemy wybudowanie drogi w Werpolu i Moszczonie Pańskiej z dofinansowaniem ze środków zewnętrznych. Złożony został wniosek na zamknięcie wysypiska śmieci i do realizacji tego zadania musimy również dołożyć środki własne. Zadań tych nie będziemy mogli zrealizować nie korzystając z kredytów. Odstępując od realizacji tych inwestycji, gdyż nie będziemy korzystać z kredytów w przyszłości musimy zrealizować te zadania z własnych środków w całości.

 

13/ Pan Piotr Nalewajek – Radny, Nurzec-Stacja – stwierdził, iż z wypowiedzi Wójta wynika, że korzystanie ze środków unijnych wpływa na zadłużenie gminy. Uważa, że zaciąganie kredytów i płacenie odsetek jest niekorzystne dla gminy. Proponował, aby szukać innych możliwości finansowania inwestycji, chociażby korzystanie z obligacji.

 

14/ Pani Maria Szatyłowicz – Skarbnik Gminy – wyjaśniła, iż obligacje w pewnym okresie czasu należy również wykupić i trudno jest przewidzieć czy będzie to korzystne rozwiązanie dla gminy.

 

15/ Pan Piotr Nalewajek – Radny, Nurzec-Stacja – zapytał, kiedy nastąpi zamknięcie wysypisk śmieci.

 

16/ Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – wyjaśnił, iż możliwe, że w roku bieżącym zostanie ogłoszony przetarg na zamknięcie składowiska w Żerczycach / przy torach w Nurcu-Stacji/. Pozostałe składowiska nie są przewidziane do zamknięcia.

 

17/ Pan Piotr Nalewajek – Radny, Nurzec-Stacja – zapytał, czy SKR ma zezwolenie na spalanie odpadów.

 

18/ Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – poinformował, iż nie jest zorientowany, na jakiej zasadzie odbywa się spalanie odpadów w SKR. Odnośnie odśnieżania chodników w Żerczycach, wyjaśnił, iż każdy mieszkaniec powinien odśnieżyć przy swojej posesji. Z uwagi na bezpieczeństwo w miarę naszych możliwości staramy się odśnieżać chodniki.

 

19/ Pan Michał Muszkatel – Radny, Wólka Nurzecka – stwierdził, iż zamknięcie składowisk śmieci spowoduje, że zwiększy  się ilość śmieci pozostawianych w rowach i lasach.

 

20/ Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – wyjaśnił, iż musimy sukcesywnie likwidować wysypiska, gdyż zobowiązują nas przepisy prawa. W celu wyeliminowania tego problemu zostały wprowadzone kosze do zbiórki odpadów.

 

21/ Pan Aleksander Pachwicewicz – Radny, Żerczyce – zapytał, czy nie byłoby możliwości ustawienia pojemników do selektywnej zbiórki odpadów we wszystkich miejscowościach oraz zorganizowanie okresowo odbioru sprzętu elektronicznego.

 

22/ Pani Magdalena Miler-Wawrzyniak – Radna, Augustynka – zapytała, jaka będzie możliwość korzystania z internetu nawet za odpłatnością, po wybudowaniu internetowej sieci szerokopasmowej.

 

23/ Pan Zenon Podbielski – Przewodniczący Rady Gminy – wyjaśnił, iż po wybudowaniu internetu szerokopasmowego będzie możliwość uzyskania internetu do 2 mega.

 

24/ Pan Artur Trochimiak – Sołtys Borysowszczyzna – zapytał, czy jest gwarancja na wykonanie „Orlika”, gdyż ma informacje od dzieci, iż nawierzchnia boiska „Orlik” ulega niszczeniu.

 

25/ Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – wyjaśnił, iż na boisko „Orlik”  mamy gwarancje na okres 5-ciu lat.

 

26/ Pan Jerzy Barańczuk – Radny, Wyczółki – zwrócił się z prośbą, aby podczas odśnieżania drogi powiatowej odśnieżać również pobocze, przy przystanku autobusu, aby mógł zawracać autobus.

 

27/ Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – wyjaśnił, iż na odśnieżanie dróg wygrało przetarg pewne przedsiębiorstwo, które  nie zawsze w ramach przyjęte zlecenia chce wykonać prace dodatkowe. Nadmienił, iż wystąpi do Zarządu Dróg z prośbą o rozważenie możliwości wykonania dodatkowych prac przy przystankach, gdzie zawracają autobusy.

 

28/ Pan Jarosław Nikiforuk – Radny, Siemichocze – wnioskował, aby odśnieżać drogi dojazdowe do poszczególnych kolonii np. do Pana Kota, Pana Radziszewskiego w Siemichoczach.

 

29/ Pan Zenon Podbielski – Przewodniczący Rady Gminy – wyjaśnił, iż w ciągu jednego dnia nie ma możliwości odśnieżyć wszystkich dróg, dlatego w pierwszej kolejności sa odśnieżane drogi, którymi jeździ autobus szkolny, następnie tam gdzie są większe skupiska mieszkańców.

 

30/ Pani Anna Romaniuk – Sołtys Sołectwa Zalesie – wnioskowała o odśnieżanie pętli przy świetlicy w Zalesiu, gdzie zawraca autobus szkolny.

 

31/ Pan Piotr Jaszczuk – Wójt Gminy – wyjaśnił, iż przy świetlicy w Zalesiu jest odśnieżane pobocze do zawracania autobusu.

 

32/ Pan Piotr Nalewajek – Radny, Nurzec-Stacja – zapytał, czy byłaby możliwość zakupu i wręczenia kamizelek dla mieszkańców.

 

33/ Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – zaproponował, aby rozważyć czy celowym jest zakupywanie i wręczanie kamizelek dla mieszkańców w szczególności rowerzystów, gdyż nie mamy pewności czy będą one wykorzystywane, przez poszczególne osoby.

 

34/ Pan Piotr Nalewajek – Radny, Nurzec-Stacja – poinformował, iż jednej mieszkance gminy wręczył osobiście kamizelkę i osoba ta zawsze korzysta z tej kamizelki.

 

35/ Pan Antoni Brzeziński – Kierownik Posterunku Policji – złożył gratulacje Wójtowi Gminy w związku z wyborem, Przewodniczącemu Rady, Zastępcy oraz wszystkim radnym. Podkreślił, iż radni są organem stanowiącym w gminie i musicie dbać, aby mieszkańcom żyło się lepiej i bezpieczniej. Nadmienił, iż w ustawie o samorządzie gminnym jest punkt mówiący, że zadaniem gminy jest zabezpieczenie ładu i porządku na terenie gminy, dlatego zaproponował radni włączyli się do realizacji tych zadań. Odnośnie wspomnianych kamizelek przez Radnego uważa, że byłaby możliwość ich wręczenia mieszkańcom.

 

36/ Pan Zenon Podbielski – Przewodniczący Rady Gminy – stwierdził, iż współpraca z funkcjonariuszami policji ma polegać nie tylko na wręczaniu kamizelek, lecz musimy współpracować również w zakresie realizacji przepisów dotyczących odśnieżania chodników.

 

37/ Pan Antoni Brzeziński – Kierownik Posterunku Policji - poinformował, że zgodnie z ustawą każdy właściciel nieruchomości, która przylega do chodnika ma obowiązek odśnieżania chodnika. Apelował, do sołtysów, aby wyjaśniali mieszkańcom, o konieczności realizacji tego obowiązku, gdyż mogą być większe konsekwencje aniżeli ukaranie jeśli dojdzie do wypadku przy danej posesji.

 

38/ Pan Jerzy Olesiuk – Radny, Tymianka – zaproponował, aby na zebrania wyborcze sołtysów zapraszać funkcjonariuszy policji, którzy by wyjaśnili mieszkańcom sprawy związane z bezpieczeństwem na terenie gminy.

 

39/ Pan Anatol Wiktoruk – Sołtys Sołectwa Siemichocze – uważa, że zakup kamizelek jest niecelowy.

 

            Pan Zenon Podbielski – Przewodniczący Rady Gminy -  poinformował, że 3 grudnia o godz. 13 odbędzie się II sesja Rady Gminy. Nadmienił, iż za chwilę zostaną wręczone zaproszenia na sesję oraz przekazany zostanie projekt budżetu gminy na 2011 rok.

 

Do punktu 12-go

 

            W związku z wyczerpaniem porządku obrad Przewodniczący Rady Gminy zamknął obrady I sesji Rady Gminy.

 

            Na tym protokół zakończono.

 

Protokołowała:                                                                       Przewodniczący Rady

 

Eugenia Naumiuk                                                                       Zenon Podbielski

 

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Gminy Nurzec-Stacja

Wytwarzający/odpowiadający: Norbert Jadczuk

Wprowadzający: Norbert Jadczuk

Data wprowadzenia: 2011-02-08

Data modyfikacji: 2011-02-08

Opublikował: Norbert Jadczuk

Data publikacji: 2011-02-08