Ogłoszenie o konkursie plastycznym („Jak widzisz projekt herbu Gminy Nurzec-Stacja”)

Zgłoszone propozycje herbów:


O G Ł O S Z E N I E  

O   K O N K U R S I E   P L A S T Y C Z N Y M

 

Wójt Gminy ogłasza konkurs plastyczny  pt. „Jak widzisz projekt herbu Gminy Nurzec-Stacja”.

REGULAMIN KONKURSU PLASTYCZNEGO

Konkurs przeznaczony jest dla mieszkańców Gminy Nurzec-Stacja. Organizacja konkursu ma na celu zachęcenie jego uczestników do poznania symboli, kultury, historii związanych z Gminą Nurzec-Stacja.

I. Organizatorem konkursu.

Organizatorem konkursu jest Gmina Nurzec-Stacja, ul. Żerczycka 33, 17-330 Nurzec-Stacja, zwana dalej „organizatorem”.

II. Adresaci konkursu

  1. Konkurs ma charakter otwarty. W konkursie mogą uczestniczyć osoby fizyczne oraz podmioty prawne. W konkursie nie mogą uczestniczyć członkowie komisji konkursowej i członkowie ich rodzin.
  2. Konkurs obejmuje wykonanie projektu herbu w postaci rysunku w oparciu o miejscową tradycję historyczną, kulturalną, położenie geograficzne, faunę i florę Gminy Nurzec-Stacja

III. Cel konkursu

Celem Konkursu jest zebranie propozycji graficznych prac o najwyższych walorach plastycznych i merytorycznych, które będą posiadała cechy identyfikacyjne, reprezentacyjne oraz promocyjne Gminy Nurzec-Stacja. Będą również sugestiami do opracowanie projektu herbu.

IV. Warunki udziału w konkursie

Warunki (techniczne) zgłoszenia projektu herbu do konkursu oraz warunki uczestnictwa:

 

  1. Do konkursu można zgłaszać maksymalnie 2 projekty herbu w 2 wersjach.
  2. Prace należy wykonać techniką plastyczną z wykorzystaniem farb lub kredek, (prace wykonane wyłącznie ołówkiem – czarno-białe, nie będą brane pod uwagę), na podłożu papierowym, w taki sposób, aby możliwe było ich zeskanowanie i wykorzystanie do druku.
  3. Można również złożyć projektu herbu w formie elektronicznej, wykonany na komputerze - barwna grafika komputerowa, opracowana na siatce proporcji (plik z rozszerzeniem CDR) lub inny powszechnie dostępny edytowalny format. Prace wykonane na komputerze należy wydrukować w kolorze na papierze formatu A 4 a wersje elektroniczną pliku dołączyć na nośniku, np. cd.
  4. Format prac: A 4 (210 x 297 mm), wykonane w pozycji pionowej - prace o mniejszym formacie, oprawione passe partout lub wykonane w pozycji poziomej, przesłane droga elektroniczną nie będą brane pod uwagę.
  5. Do projektu należy dołączyć opis herbu wraz z jego symboliką i uzasadnieniem historyczno – heraldycznym herbu. Brak opisu herbu powodować będzie dyskwalifikację projektu z konkursu. W przygotowaniu projektu herbu należy kierować się przepisami Ustawy z dnia 21 grudnia 1978 roku o odznakach i mundurach (Dz.U. z 2016 r., poz. 38), szczególnie art. 3 ust. 2, który mówi o tym, iż wzory symboli ustanawiane są w zgodzie z zasadami heraldyki, leksykologii i miejscową tradycją historyczną.
  6. Prace powinny być zgodne z zasadami heraldyki i weksykologii, tzn.:

a. Tarcza późnogotycka, zaokrąglona u dołu (tzw. hiszpańska). Tarcza ograniczona jednolitą, czarną linią konturową.

b. W herbie nie może być żadnych napisów.

c. Barwy stosowane w heraldyce to: dwa metale - złoto i srebro, zastępowane kolorami żółtymi i białymi oraz cztery barwy: czerwona, błękitna, zielona i czarna. Zgodnie z zasadą alternacji nie kładzie się barwy na barwę i metalu na metal. Wiąże się to z rozpoznawalnością herbu z pewnej odległości. Większy kontrast między kolorem pola tarczy a znajdującym się na niej godłem sprawia, że łatwiej jest rozpoznać herb.

d. W polskiej tradycji heraldycznej nie stosuje się podziałów tarczy. Można ją podzielić tylko w przypadku połączenia herbów rodowych lub dwóch bądź trzech jednostek. Nie należy stosować podziału pola tarczy w skos.

e. Nie stosuje się fotograficznych przedstawień postaci lub zabytków.

f. Wszystkie godła powinny być obwiedzione czarną linią konturową jednakowej grubości, cieńszą niż kontur tarczy. Nie stosuje się cieniowania i innych zabiegów służących do uplastycznienia godeł.

g. Rysunek musi być najprostszy, wyrazisty.

h. Nie stosuje się elementów zewnętrznych takich jak: hełmy, labry, korona, korona murowa, trzymacze, nazwa jednostki samorządowej, dewiza.

i. Polska heraldyka samorządowa nie stosuje tzw. herbu wielkiego.

7. Każda praca na odwrocie musi posiadać następujące informacje:

Imię i nazwisko autora, adres zamieszkania autora i czytelny podpis. Jeżeli autorem jest osoba niepełnoletnia – dodatkowo podpis opiekuna prawnego autora - wiek/ klasa, adres szkoły, ewentualnie imię i nazwisko, telefon opiekuna artystycznego autora.

Wszelkie koszty związane z uczestnictwem w konkursie ponosi sam uczestnik konkursu.

  1. Klauzula informacyjna:

Zgodnie  z  art.  13  ust.  1  i  ust.  2  rozporządzenia  Parlamentu  Europejskiego i  Rady  (UE) 2016/679 z   27   kwietnia   2016   r.   w   sprawie   ochrony   osób   fizycznych   w   związku   z przetwarzaniem  danych  osobowych  i  w  sprawie  swobodnego  przepływu  takich  danych  oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO), informujemy, iż:

  1. Administratorem Pani/Pana danych   osobowych   jest   Wójt Gminy Nurzec-Stacja. Adres: ul. Żerczycka 33, 17-330 Nurzec-Stacja, adres e-mail: ug@nurzec-stacja.eu, tel. 85 6575078.
  2. Kontakt z Inspektorem Ochrony Danych w Urzędzie Gminy w Nurcu-Stacji możliwy jest pod adresem email: iod@nurzec-stacja.eu .
  3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu realizacji obowiązków wynikających z przepisów prawa na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a, c - ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. w związku z  ustawą z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym    (Dz. U. z 2019 r., poz. 506).
  4. Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą podmioty upoważnione na podstawie przepisów prawa.
  5. Pani/Pana dane osobowe przechowywane będą przez okres wynikający z kategorii archiwalnych Jednolitego Rzeczowego Wykazu Akt.
  6. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest wymogiem ustawowym. W określonych przypadkach, zbierane są dane osobowe w postaci np.: numeru telefonu lub adresu poczty elektronicznej e-mail w celu łatwiejszego kontaktu urzędu z petentem, wówczas wymagana jest pisemna zgoda.
  7. W ramach postępowań prowadzonych na podstawie Ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego posiada Pani/Pan prawo do żądania od administratora danych dostępu do swoich danych osobowych oraz prawo do ich sprostowania.
  8. W związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych przysługują Pani/Panu następujące uprawnienia:

- prawo dostępu do danych osobowych, w tym prawo do uzyskania kopii tych danych,

- prawo do żądania sprostowania (poprawiania) danych osobowych,

- prawo do żądania usunięcia danych osobowych,

- prawo do żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych,

- prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych.

i. Ma Pani/Pan prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO.

j. Pani/Pana dane nie będą poddane zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji (profilowaniu), polegającemu na wykorzystaniu danych osobowych do oceny niektórych czynników osobowych osoby fizycznej, w szczególności do analizy lub prognozy aspektów dotyczących efektów pracy, tej osoby fizycznej, jej sytuacji ekonomicznej, zdrowia, osobistych preferencji, zainteresowań, wiarygodności, zachowania, lokalizacji lub przemieszczania się.

k. Administrator nie będzie przetwarzać danych osobowych w innym celu niż cel, w którym dane osobowe zostały zebrane na podstawie przepisów prawa.

l. Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazane odbiorcy w państwie trzecim lub organizacji międzynarodowej.

V. Organizacja konkursu:

  1. Prace ocenia powołana przez organizatorów Komisja Konkursowa..
  2. Spośród dostarczonych prac Komisja Konkursowa wyłoni sześć najlepszych prac.
  3. Rozstrzygnięcie Komisji Konkursowej jest ostateczne (od werdyktu nie przysługuje odwołanie).
  1. Organizator nie odsyłają prac. Prace przechodzą na własność organizatora.
  2. Uczestnicy konkursu są zobowiązani dołączyć podpisany formularz zgłoszeniowy na udział w konkursie, stanowiący załącznik Nr 1 do regulaminu. W przypadku osób niepełnoletnich zgodę podpisuje przedstawiciel ustawowy uczestnika konkursu.
  3. Wszystkie prace biorące udział w konkursie pozostają własnością organizatora. Złożenie podpisanego oświadczenia, stanowiącego załącznik Nr 2 do regulaminu jest równoznaczne z zawarciem z Organizatorem umowy przeniesienia praw autorskich oraz udzielenia zgody na przetwarzanie danych osobowych w zakresie niezbędnym do przeprowadzenia konkursu. W przypadku osób niepełnoletnich zgodę podpisuje przedstawiciel ustawowy uczestnika konkursu. Przedstawiciel ustawowy autora składa również dodatkowe oświadczenie stanowiące załącznik Nr 3 do niniejszego regulaminu.
  4. Organizator zastrzega sobie prawo do wprowadzania wszelkich zmian w projekcie herbu.
  5. Uczestnik Konkursu może przysłać  pracę  wyłącznie  taką,  która  jest  wytworem  jego  oryginalnej twórczości, co oznacza, że praca nie może stanowić plagiatu, być kopią innych prac lub ich fragmentów. Praca nie może być wcześniej publikowana ani nagradzana - dotyczy to  także publikacji internetowych.
  6. Uczestnictwo w konkursie, a także wygrana nie są równoznaczne z przyjęciem pracy konkursowej jako herbu Gminy Nurzec-Stacja. Organizator zastrzega sobie prawo do wykorzystania całej lub części pracy w celu przygotowania nowego herbu Gminy Nurzec-Stacja.
  7. Brak oświadczeń - załączników nr 1, 2 i 3 do niniejszego ogłoszenia spowoduje wyłączenie zgłoszonych prac z oceny konkursowej.

VI. Nagrody:

  1. Organizator przewiduje zwycięzcy konkursu oraz za zajecie drugiego i trzeciego miejsca nagrody rzeczowe.
  2. Ze zwycięskich i innych wybranych prac plastycznych biorących udział w konkursie zostanie zorganizowana wystawa w Bibliotece Gminnej w Nurcu-Stacji. Zwycięskie prace dodatkowo zostaną zamieszczone na stronie internetowej gminy.

VII.     Kryteria oceny:

  1. Poziom artystyczny i estetyka prezentowanych prac.
  2. Zgodność pracy z tematem przewodnim oraz zasadami heraldyki i weksykologii.
  3. Opis herbu wraz z jego symboliką i uzasadnieniem historyczno – heraldycznym herbu.
  4. Indywidualne potraktowanie tematu.
  5. Samodzielność w wykonaniu pracy.

 

VIII.   Terminy konkursu:

  1. Termin nadsyłania prac wraz z formularzem zgłoszeniowym i złącznikami: do 31 października 2019 
  2. Termin rozstrzygnięcia konkursu i wyniki zostaną ogłoszone na stronie internetowej pod adresem: nurzec-stacja.eu .
  3. Prace należy dostarczyć na adres: Urząd Gminy w Nurcu-Stacji, ul. Żerczycka 33, 17-330 Nurzec-Stacja.

 

SERDECZNIE

ZAPRASZAMY   DO  UDZIAŁU  W  KONKURSIE

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Gminy Nurzec-Stacja

Wytwarzający/odpowiadający: Wójt Gminy - Piotr Jaszczuk

Data wytworzenia: 2019-08-05

Wprowadzający: Norbert Jadczuk

Data modyfikacji: 2019-12-19

Opublikował: Norbert Jadczuk

Data publikacji: 2019-08-05