P R O T O K Ó Ł Nr IX/04 z IX sesji Rady Gminy Nurzec Stacja, odbytej w dniu 12 stycznia 2004 roku

                                                                                                   Nurzec Stacja, dnia 12 stycznia 2004 r.

 

P R O T O K Ó Ł  Nr IX/04

z IX sesji Rady Gminy Nurzec Stacja, odbytej w dniu 12 stycznia 2004 roku.

 

 

 

             Obrady IX sesji Rady Gminy Nurzec Stacja, odbyły się w sali konferencyjnej Urzędu Gminy w Nurcu Stacji.

 

              Obrady rozpoczęto o godz. 10°°, zakończono o godz. 14³°.

 

              Rada liczy 14 radnych, obecnych na posiedzeniu Sesji było 14 radnych.

 

Radni obecni:

1. Pan Jan Demianowicz                   - Chanie Chursy,

2. Pan Jerzy Fiedoruk                       - Klukowicze,

3. Pan Piotr Jaszczuk                        - Żerczyce,

4. Pan Wiktor Karpiuk                      - Moszczona Pańska,

5. Pan Zbigniew Kołtek                     - Nurzec Stacja,

6. Pan Aleksander Mikołajuk            - Siemichocze,

7. Pan Michał Muszkatel                 - Wólka Nurzecka,

8. Pan Jerzy Olesiuk                          -Tymianka,

9. Pan Anatol Naumnik                      - Nurzec Stacja,

10. Pan Jan Raczyński                         - Zalesie,

11. Pan Zenon Podbielski                  - Nurzec Stacja,

12. Pani Elżbieta Stępniak                 - Augustynka,

13. Pani Adela Halina Wrona            - Nurzec Stacja,

14. Pan Roman Wudarski                   - Nurzec Stacja.

 

Spoza Rady w sesji udział wzięli:

1. Pani mgr Raisa Pachwicewicz – Wójt,

2. Pan mgr Krzysztof Staniszewski – Sekretarz Gminy,

3. Pani mgr Maria Szatyłowicz – Skarbnik Gminy,

4. Kierownicy jednostek organizacyjnych Gminy Nurzec Stacja,

5. Pan Sergiusz Putko – Radny Rady Powiatu,

8. Sołtysi.

9. Pani Katarzyna Sawicka – Radca prawny.

/Listy obecności w załączeniu/                                            Zał. Nr 1.

 

            Obradom IX sesji Rady Gminy przewodniczył Pan Zenon Podbielski – Przewodniczący Rady Gminy.

 

Do punktu 1-go

 

             Przewodniczący obrad otwierając obrady stwierdził, iż ilość obecnych na sali radnych zabezpiecza regulaminowe quorum do podejmowania prawomocnych uchwał.

 

               Kontynuując otwarcie obrad serdecznie powitał przybyłych na Sesję Radnych,  gości zaproszonych  i wszystkich uczestników Sesji.

 

               Następnie poinformował, że do protokołu z VIII sesji Rady Gminy nie zostały zgłoszone uwagi ani poprawki. Zaproponował przyjęcie protokołu z VIII sesji Rady Gminy..

 

                W wyniku jawnego głosowania protokół z VIII sesji  Rady Gminy został przyjęty bez uwag, jednogłośnie w obecności 14 radnych.

 

Do punktu 2-go

 

                 W punkcie tym, Przewodniczący obrad - Pan Zenon Podbielski – zaproponował wprowadzenie zmian w porządku obrad sesji, w związku z wycofaniem wniosku przez Gospodarstwo Pomocnicze przy Wojewódzkim Zarządzie Melioracji i Urządzeń Wodnych Eksploatacja Wodociągów w Białymstoku, wycofanie punktu 5 Zatwierdzenie taryf za zbiorowe doprowadzenie wody i odprowadzenie ścieków.

 

                  Uwag do proponowanych zmian w porządku obrad nie wniesiono.

 

                  Następnie Przewodniczący obrad przedstawił porządek obrad po dokonanej zmianie. 

 

                 Uwag do proponowanego porządku obrad nie wniesiono.

 

                  W wyniku jawnego głosowania proponowany porządek obrad został przyjęty jednogłośnie w obecności 14 radnych,  a brzmi on następująco:

1.      Otwarcie obrad i przyjęcie protokołu z VIII sesji Rady Gminy.

2.      Przyjęcie porządku obrad.

3.      Informacja o działalności Wójta w okresie między sesjami oraz realizacji uchwał Rady.

4.      Interpelacje i zapytania radnych.

5.      Zmiana uchwały w sprawie uchwalenia Statutu Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej.

6.      Ustalenie najniższego wynagrodzenia w I kategorii zaszeregowania oraz zatwierdzenie wartości jednego punktu w poszczególnych kategoriach zaszeregowania dla pracowników GOPS i pracowników obsługi GOPS.

7.      Projekt uchwały w sprawie obniżenia wskaźników procentowych.

8.      Odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych.

9.      Sprawy różne.

 

Do punktu 3-go

 

Informację o działalności Wójta w okresie między sesjami oraz  realizacji uchwał Rady przedstawiła Pani Raisa Pachwicewicz – Wójt. Następnie zapytała, czy przedstawiać informację o działalności GOUK.

Pan Roman Wudarski – Przewodniczący Komisji Kulturalno Oświatowej – zaproponował, aby odstąpić od przedstawiania informacji o pracy GOUK, gdyż szczegółowo była rozpatrzona na wspólnym  posiedzeniu komisji.

/Informacja w załączeniu/   Zał. Nr 2.

 

Do punktu 4-go

 

Interpelacje i zapytania radnych:

 

  1. Pan Roman Wudarski – Radny, Nurzec Stacja – zapytał, jakie korzyści ma gmina z przystąpienia do Stowarzyszenia Powiatów i Gmin Nadbużańskich, czy jest sens dalszej przynależności i opłacania składek.

 

  1. Pan Michał Muszkatel – Radny, Wólka Nurzecka – stwierdził, iż dom strażaka w Wólce Nurzeckiej wybudowali mieszkańcy. Obecnie gmina pobiera podatki i opłaty od osoby wynajmującej lokal.

 

  1. Pan Jerzy Fiedoruk – Radny, Klukowicze – zapytał, gdzie były dożwirowania dróg w Klukowiczach, gdyż w największych zadoleniach nic nie zostało naprawione.

 

  1. Pan Jerzy Olesiuk – Radny, Tymianka – zapytał, komu należą się bony paliwowe i na jakich zasadach są wydawane. Czy w dalszym ciągu będą wydawane. Na jakich zasadach prowadzona jest opieka medyczna, czy podpisano umowy z kasą chorych.

 

  1. Pan Roman Wudarski – Radny, Nurzec Stacja – zapytał, kto zarządza remizą strażacką w Nurcu Stacji. Do kogo należy się zwracać o jej udostępnienie.

 

 

Do punktu 5-go

 

 

            Zmiany w Statucie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej omówił Krzysztof Staniszewski.

 

            Opinię Komisji Problemowo Budżetowej w sprawie projektu uchwały w sprawie zmiany statutu GOPS przedstawił Pan Anatol Naumnik – Przewodniczący Komisji.

/Opinia Komisji w załączeniu/           Zał. Nr 3.

 

             Uwag do opinii Komisji nie wniesiono.

 

             Projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały w sprawie uchwalenia Statutu Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej przedstawił Pan Zenon Podbielski – Przewodniczący Rady Gminy.

 

             Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.

 

             W wyniku jawnego głosowania uchwała w sprawie zmiany uchwały w sprawie uchwalenia Statutu Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej została podjęta 13 głosami, przy 1 głosie wstrzymującym, w obecności 14 radnych.

/Uchwała Nr IX/59/04 w załączeniu/         Zał. Nr 4.

 

 

Do punktu 6-go

 

           Wyjaśnień do projektów uchwał w sprawie ustalenia najniższego wynagrodzenia w I kategorii zaszeregowania oraz zatwierdzenia wartości jednego punktu w poszczególnych kategoriach zaszeregowania dla pracowników GOPS i pracowników obsługi GOPS udzielił Pan Krzysztof Staniszewski – Sekretarz Gminy. Nadmienił, iż konieczność zmiany tych uchwał zachodzi w związku z przewidywaną 3% podwyżką płac.

 

            Opinię Komisji Problemowo Budżetowej w sprawie projektów uchwał w sprawie ustalenia najniższego wynagrodzenia w I kategorii zaszeregowania oraz zatwierdzenia wartości jednego punktu w poszczególnych kategoriach zaszeregowania dla pracowników GOPS i pracowników obsługi GOPS przedstawił Pan Anatol Naumnik – Przewodniczący Komisji.

/Opinia Komisji w załączeniu/     Zał. Nr 5.

 

            Uwag do opinii komisji nie wniesiono.

 

            Projekt uchwały w sprawie ustalenia najniższego wynagrodzenia w I kategorii zaszeregowania oraz zatwierdzenia wartości jednego punktu w poszczególnych kategoriach zaszeregowania dla pracowników Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Nurcu Stacji przedstawił Pan Zenon Podbielski – Przewodniczący Rady Gminy.

 

            Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.

 

             W wyniku jawnego glosowania uchwała w sprawie ustalenia najniższego wynagrodzenia w I kategorii zaszeregowania oraz zatwierdzenia wartości jednego punktu w poszczególnych kategoriach zaszeregowania dla pracowników Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Nurcu Stacji  podjęto 9 głosami za i 5 wstrzymującymi w obecności 14 radnych.

 /Uchwała Nr IX/60/04 w załączeniu/             Zał. Nr 6.

 

              Projekt uchwały w sprawie ustalenia najniższego wynagrodzenia w I kategorii zaszeregowania oraz zatwierdzenia wartości jednego punktu w poszczególnych kategoriach zaszeregowania dla pracowników obsługi Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Nurcu Stacji przedstawił Pan Zenon Podbielski – Przewodniczący Rady Gminy.

 

              Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.

 

               W wyniku jawnego głosowania uchwała w sprawie ustalenia najniższego wynagrodzenia w I kategorii zaszeregowania oraz zatwierdzenia wartości jednego punktu w poszczególnych kategoriach zaszeregowania dla pracowników obsługi Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Nurcu Stacji została podjęta 9 głosami, przy 5 głosach wstrzymujących, w obecności 14 radnych. 

/Uchwała Nr IX/61/04 w załączeniu/        Zał. Nr 7.

 

Do punktu 7-go

 

              Projekt uchwały w sprawie obniżenia wysokości wskaźników procentowych omówił Pan Krzysztof Staniszewski – Sekretarz Gminy.

 

              Opinię Komisji Problemowo Budżetowej w sprawie projektu uchwały o obniżeniu wysokości wskaźników procentowych przedstawił Pan Anatol Naumnik – Przewodniczący Komisji.

 

D y s k u s j a:

 

1/ Pan Roman Wudarski – Radny, Nurzec Stacja – stwierdził, iż obniżając wysokość wskaźników procentowych sięgamy do kieszeni ludzi najuboższych, gdyż z dodatków mieszkaniowych korzystają ludzie najubożsi. Gdyby była zorganizowana praca ludzie ci by pracowali i nie korzystaliby z dodatków. Proponował, aby szukać innego rozwiązania dla oszczędności w budżecie a nie obniżać dodatki dla ludzi, którzy niejednokrotnie nie mają na chleb. W poprzednim punkcie podjęliśmy uchwałę o podwyższeniu o 3% wynagrodzenia dla pracowników a dla osób najbiedniejszych obniżamy dodatki.

 

               Inni radni uwag nie wnieśli.

 

               Projekt uchwały w sprawie obniżenia wysokości wskaźników procentowych przedstawił Pan Zenon Podbielski – Przewodniczący Rady Gminy.

 

                Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.

 

                 W wyniku jawnego glosowania 9 głosami za projektem uchwały, 3 przeciwnymi i 2 wstrzymującymi w obecności 14 radnych uchwała w sprawie obniżenia wysokości wskaźników procentowych została podjęta.

/Uchwała IX/62/04 w załączeniu/                 Zał. Nr 8.

 

Do punktu 8-go

 

Odpowiedzi na zapytania i interpelacje radnych:

 

1/ Pani Raisa Pachwicewicz – Wójt – wyjaśniła, iż wstąpiliśmy do związku Gmin i Powiatów z myślą, że łatwiej wspólnie będzie pozyskać dofinansowanie z funduszy. Wniosek nasz na dofinansowanie do oczyszczalni i kanalizacji został załatwiony negatywnie. W roku ubiegłym już nie były opłacane składki. Zgodnie ze statutem, nie powinniśmy być członkiem związku.

 

2/ Pan Piotr Mudel – Inspektor Urzędu Gminy – poprosił o powtórzenie pytania, które zadawał Radny Muszkatel.

-         Pan Michał Muszkatel – Radny, Wólka Nurzecka – dlaczego osoba prowadząca działalność gospodarczą w budynku gminy obciążona jest podatkiem od nieruchomości.

-         Pan Piotr Mudel – Inspektor Urzędu Gminy – poinformował, iż zgodnie z ustawą o podatkach i opłatach lokalnych  od 2003 r. podatkiem od nieruchomości obciążone są wszystkie nieruchomości zajęte na prowadzenie działalności gospodarczej, nawet w części.

-         Pan Michał Muszkatel – Radny Wólka Nurzecka – stwierdził, iż osoba wynajmująca lokal w Wólce Nurzeckiej na prowadzenie działalności gospodarczej obciążona jest wieloma podatkami, między innymi za światło, wodę, czynsz dzierżawny a obecnie jeszcze podatkiem od nieruchomości. Wnioskował o umorzenie części opłat dla

 

 

dzierżawcy lokalu w Wólce Nurzeckiej. Nadmienił, iż w okresie wakacji z świetlicy korzysta młodzież, a osoba wynajmująca lokal opłaca za zużycie energii elektrycznej.

-         Pan Roman Wudarski – Radny, Nurzec Stacja – stwierdził, iż sprawa opłat nie ciągnie się od wczoraj. Jeszcze w poprzednim okresie, gdy budynek ten wynajmował Pan Rosa problem ten występował. Proponował, aby szanować każde tworzone miejsce pracy. Proponował, aby rozważyć możliwość odstąpienia od podatków i opłat czynszowych.

-         Pan Zenon Podbielski – Przewodniczący Rady Gminy – zwrócił uwagę, aby właściwie interpretować należności czynszu i podatków.

-         Pan Piotr Jaszczuk – Radny, Żerczyce – stwierdził, iż należy wziąć pod uwagę umowę na wynajem lokalu. Jeżeli w umowie nie wzmianki o podatki, nie powinna ona być obciążona podatkiem od nieruchomości. Ewentualnie powinien być wprowadzony aneks do umowy. 

-         Pan Piotr Mudel – Inspektor Urzędu Gminy – umowa na wynajem lokalu była zawarta w okresie, gdy nieruchomość ta nie była obciążana podatkiem od nieruchomości.

-         Pan Roman Wudarski – stwierdził, iż skoro umowa była zawarta przed wejściem w życie ustawy o podatku od nieruchomości, nie możemy obciążać czynszem ustalonym wcześniej. Gdyby obecnie miała być zawierana umowa, na pewno najem czyni nie zgodziłaby się na taki czynsz.

-         Pan Anatol Naumnik – Radny, Nurzec Stacja – stwierdził, iż zbędnie gdybamy nad tą sprawą. Po wyjaśnieniu pod względem prawnym, decyzję podejmie Pani Wójt.

-         Pan Zenon Podbielski – Przewodniczący Rady Gminy – skoro było pytanie musi być odpowiedź. Ewentualnie odpowiedź powinna być udzielona w ciągu dwóch tygodni na piśmie. Następnie zapytał Radnego Muszkatla, czy jest usatysfakcjonowany z odpowiedzi.

-         Pan Michał Muszkatel – Radny, Wólka Nurzecka – stwierdził, iż nie jest usatysfakcjonowany z odpowiedzi, gdyż Pani wynajmująca lokal powiedziała, że zrezygnuje z działalności.

-         Pan Krzysztof Staniszewski – Sekretarz Gminy – zapytał, czy Pani ta zgłaszała się do Pani Wójt w tej sprawie.

-         Pan Michał Muszkatel – Radny, Wólka Nurzecka – wyjaśnił, iż na jesieni dali pismo w sprawie podatku, że ma opłacić. Opłacenie wszystkich należności tj. światło woda i podatki, jest bardzo dużym kosztem dla osoby prowadzącej działalność co woduje brak opłacalności prowadzenia działalności gospodarczej.

-         Pan Zenon Podbielski – Przewodniczący Rady Gminy – poprosił o wyjaśnienie Panią Radcę prawnego o wyjaśnienie czy musiał być aneks do umowy.

-         Pani Katarzyna Sawicka – Radca Prawny – wyjaśniła, iż w innych obciążeniach poza czynszem nie musiał nastąpić aneks do umowy. Gdyby była dodatkowa wzmianka wynikająca z umowy musiałby nastąpić aneks. Skoro ona brała pod uwagę tylko to, że przyszedł nakaz o obciążeniu podatkiem od nieruchomości, powinna zwrócić się do Pani Wójt o negocjację czynszu w związku z dodatkowym obciążeniem.

-         Pan Michał Muszkatel – Radny, Wólka Nurzecka – stwierdził, iż krzywdzącym jest dla Pani, która wynajmuje lokal w Wólce Nurzeckiej opłacanie wszystkich należności tj. za światło, wodę i dodatkowo jeszcze podatek.

-         Pan Zenon Podbielski – Przewodniczący Rady Gminy – stwierdził, iż należności takie opłacają wszystkie osoby prowadzące działalność gospodarczą. 

-         Pani Raisa Pachwicewicz – Wójt – wyjaśniła, iż rozmawiała z tą Panią przez telefon i wyjaśniła, jakie jest ewentualne rozwiązanie w tej sprawie. Pani ta powinna przyjechać do Urzędu Gminy i negocjować w tej sprawie, a nawet złożyć odpowiednie

 

dokumenty. My jako Gmina będziemy starali się aby jej pomóc. Następnie poprosiła o udzielenie odpowiedzi w zakresie drogownictwa Pana Eugeniusza Staniszewskiego.

 

2/       Pan Eugeniusz Staniszewski – Inspektor Urzędu Gminy – poprosił o powtórzenie pytania.

 

-         Pan Jerzy Fiedoruk – Radny, Klukowicze – poprosił o wyjaśnienie jakie zadania zostały wykonane w zakresie żwirowania dróg a szczególnie we wsi Klukowicze.

-         Pan Eugeniusz Staniszewski – Inspektor Urzędu Gminy – poinformował, że wożono żwir na drogi w Klukowiczach, Augustynce, Moszczonie Pańskiej, Stołbce, Zalesie. W Klukowiczach był Pan obecny, przy wożeniu żwiru. Proponował Pan aby dowieść żwiru na działkę Pana Błockiego na co ja nie wyraziłem zgody.

-         Pan Jerzy Fiedoruk – Radny, Klukowicze – wyjaśnił, iż prosił o dowiezienie żwiru na wiele dróg, między innymi na drogę za stodołami i inne żwirówki.

-         Pan Eugeniusz Staniszewski – Inspektor Urzedu Gminy – wyjaśnił, iż prosił Pan o dowiezienie żwiru do porzeczki Pana Błockiego. My nie mamy funduszy na realizację wszystkich wniosków.

-         - Pan Jerzy Fiedoruk – Radny, Klukowicze – wyjaśnił, iż prosił o zawiezienie jednego kamaza żwiru do zasypania dołu przy drodze.             

-         Pan Jerzy Olesiuk – Radny, Tymianka – poprosił o wyjaśnienie  gdzie było wykonane żwirowanie.

-         Pan Eugeniusz Staniszewski – Inspektor Urzędu Gminy – wyjaśnił, iż żwirowanie wykonano w całej gminie tj. w Moszczonie wykonano 200 m, w Zalesiu około 5 wywrotek, w Augustynce wykonano troszkę więcej.

-         Pan Zenon Podbielski – Przewodniczący Rady Gminy – stwierdził, iż takim dożwirowywaniem wprowadzamy tylko chaos i zamieszanie, gdyż wozi się po kilka wywrotek, co nie daje efektów.

-         Pan Eugeniusz Staniszewski – Inspektor Urzędu Gminy – wyjaśnił, iż skoro są uwagi to należy ustalić jakie zadania należy realizować i będę te prace wykonywać.

-         Pan Michał Muszkatel – Radny, Wólka Nurzecka – uważa, że dowiezienie nawet jednej czy dwóch wywrotek żwiru już rozwiązuje problem, gdy nie mamy możliwości budowy drogi.

-         Pan Zenon Podbielski – Przewodniczący Rady Gminy – często jest tak, że dowiezienie kilku wywrotek żwiru nie zabezpiecza potrzeb i praca zostaje jakoby nie zakończona. Takie jest odczucie.

-         Pan Wiktor Karpiuk – Radny, Moszczona Pańska – stwierdził, iż trudno jest winić Pana Staniszewskiego skoro jest wiele zadań do wykonania a mało środków finansowych.

-         Pan Roman Wudarski – Radny, Nurzec Stacja – proponował, aby opracować strategię, w porozumieniu z Radnymi i Sołtysami.

-         Pan Jerzy Fiedoruk – Radny, Klukowicze – stwierdził, iż trudno jest winić Pana Staniszewskiego, skoro Pani Wójt mówi, że nie ma pieniędzy na wykonanie dodatkowych zadań.

-         Pan Zenon Podbielski – Przewodniczący Rady Gminy – zapytał, czy Radny Fiedoruk usatysfakcjonowany jest odpowiedzią.

-         Pan Fiedoruk – Radny Klukowicze – stwierdził, iż zgadza się z odpowiedzią.

 

 

3/  Pani Raisa Pachwicewicz – Wójt – poprosiła o udzielenie odpowiedzi na zapytanie w sprawie bonów paliwowych Pan Piotra Mudla – Inspektora Urzedu Gminy.

 

-         Pan Piotr Mudel – Inspektor Urzędu Gminy – poprosił o powtórzenie pytania.

-         Pan Jerzy Olesiuk – Radny, Tymianka – zapytał, komu wydano i na jakiej podstawie bony paliwowe i czy będą one wydawane w roku bieżącym.

-         Pan Piotr Mudel – Inspektor Urzędu Gminy – wyjaśnił, iż bony paliwowe w roku bieżącym będą wydawane do końca kwietnia. Dotychczas nie mamy informacji na jaką kwotę. Następnie omówił kryteria wydawania bonów,  są nadal aktualne. Aby móc otrzymać bony, osoba musi prowadzić działalność rolniczą, posiadać ciągnik, nie może zalegać w opłacaniu podatku rolnego. Wszystkie osoby, które złożyły wniosek i spełniały kryteria otrzymały bony.

 

4/ Pani Raisa Pachwicewicz – Wójt – poprosiła o udzielenie odpowiedzi na zapytanie dotyczące służby zdrowia Radną Halinę Wrona.

-         Pani Halina Wrona – poinformowała, że lekarze pracują na dotychczasowych zasadach, jedynie do czasu podpisania umowy z funduszem nie mogą wydawać skierowań na badania. Obecnie lekarze czekają na wezwanie od Białostockiego Funduszu i podpisanie umowy.

 

5/ Pani Raisa Pachwicewicz – Wójt – poprosiła Pana Krzysztofa Staniszewskiego - Sekretarza Gminy o udzielenie wyjaśnień odnośnie wynajmu remiz.

-         Pan Krzysztof Staniszewski – Sekretarz Gminy – wyjaśnił, zasady gospodarowania mieniem gminy. Świetlice wiejskie zapisem w Statutach sołectw zostały przekazane w zarząd Rad Sołeckich. Zarząd jest to możliwość dysponowania, bez możliwości sprzedaży. Remizy strażackie są mieniem gminy, które zostało przekazane w użytkowanie dla Ochotniczych Straży Pożarnych, gdyż przy rejestracji OSP w Sądzie musiała być siedziba.  My jako gmina mamy obowiązek finansowania OSP. Każdy wynajem wiąże się z dodatkowymi kosztami, a jeśli jest to działalność zarobkowa nie możemy finansować tych kosztów z budżetu gminy.

-         Pan Roman Wudarski – Radny, Nurzec Stacja – poinformował, o niewłaściwym zarządzaniu remizą strażacką w Nurcu Stacji. Strażacy nie chcą udostępniać remizy dla Rady Sołeckiej.  Stwierdził, iż remizy strażackie są lokalami gminnymi i powinny być udostępniane dla Rady Sołeckiej, na organizowanie imprez ogólnodostępnych. Remiza jest własnością nas wszystkich i powinna być udostępniana.

-         Pan Krzysztof Staniszewski – Sekretarz Gminy -  wyjaśnił, iż remizy są użyczone dla OSP, jednak są udostępniane za zgodą Pani Wójt.

-         Pan Wudarski Roman – Radny, Nurzec Stacja – rozumiem że zgodę wydaje Pani Wójt.

-         Pan Zenon Podbielski – Przewodniczący Rady Gminy – zapytał, kto ma wydać zezwolenie.

-         Pan Krzysztof Staniszewski – Sekretarz Gminy – wyjaśnił, iż użyczenie daje możliwość gospodarowania. Wszyscy Prezesi udostępniają lokal, informując o tym Panią Wójt. Zgodę wydają Prezesi OSP.

-         Pan Zenon Podbielski – Przewodniczący Rady Gminy – stwierdził, iż z użyczeniem może być różnie. Jako przykład podał użyczenie drogi, dla danej grupy mieszkańców i wówczas chcąc skorzystać z tej drogi należy pytać o pozwolenie tych mieszkańców.

-         Pan Krzysztof Staniszewski – Sekretarz Gminy – wyjaśnił, iż jest to co innego. Remiza jest użyczona na prowadzenie działalności statutowej.

 

-         Pan Zenon Podbielski – Przewodniczący Rady Gminy -  zapytał, czy w sytuacji, gdyby gmina chciała skorzystać z lokalu wówczas musi prosić o zgodę Prezesa OSP.W przypadku wynajmu lokalu na wybory też prosi o zgodę Prezesa Marciniaka.

-         Pan Krzysztof Staniszewski – Sekretarz Gminy – wyjaśnił, iż wynajem lokalu na wybory określa ustawa.

-         Pani Adela Halina Wrona -  Radna, Nurzec Stacja – zapytała, kto wykonuje remonty remizy.

-         Pan Krzysztof Staniszewski – Sekretarz Gminy – wyjaśnił, iż Gmina ma obowiązek utrzymania OSP.

-         Pan Zbigniew Kołtek – Radny, Nurzec Stacja – stwierdził, iż muszą być określone zasady dysponowania lokalem OSP.

-         Pan Anatol Naumnik – Radny, Nurzec Stacja – proponował, aby odbyć spotkanie z OSP i wypracować zasady udostępniania lokalu.

-         Pan Roman Wudarski – Radny, Nurzec Stacja – stwierdził, iż remiza powinna być udostępniana. Nie może być takiej sytuacji, że trudno jest przewidzieć czy lokal będzie udostępniony. Była taka sytuacja, że trzeba było przenieść imprezę sylwestrową z parku do remizy i trudno było uzyskać zgodę. Kierowcy OSP pracują za wynagrodzenie i nie powinno być problemu, że został papier itp.

 

Do punktu 9-go

 

Sprawy różne:

 

1.      Pan Mirosław Wierchow – p.o. Dyrektor Gimnazjum w Nurcu Stacji – poinformował o organizowanym szkoleniu komputerowym dla rolników. Nadmienił, iż szkole jest bezpłatne dla rolników. Finansuje je Agencja Modernizacji Rolnictwa.

 

2.      Pan Zenon Podbielski – Przewodniczący Rady Gminy – poprosił Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej o przedstawienie wyników przeprowadzonej kontroli realizacji inwestycji budowy oczyszczalni i kanalizacji I etapu w Nurcu Stacji i Żerczycach.

 

Pan Jan Demianowicz – Przewodniczący Komisji Rewizyjnej – przedstawił protokół  z kontroli realizacji inwestycji oczyszczalni ścieków i kanalizacji, przeprowadzonej przez Komisję Rewizyjną.

/Protokół komisji w załączeniu/                      Zał. Nr 9.

 

D y  s k u s j a:

1/. Pan Jan Raczyński – Radny, Zalesie – przypomniał, iż w poprzedniej kadencji była delegacja z Zalesia z wnioskiem o modernizację drogi do Zalesia. Była odpowiedź, że modernizacja nie będzie robiona z uwagi na budowę kanalizacji. Czy jest opracowana dokumentacja na budowę kanalizacji do Zalesia.

2/. Pani Raisa Pachwicewicz – Wójt – wyjaśniła, iż nie ma opracowanej dokumentacji na budowę kanalizacji do Zalesia. Jest tylko koncepcja, w której przewiduje się budowę kanalizacji do tej miejscowości.

3/. Pan Jan Raczyński – Radny, Zalesie – zapytał jak jest zaplanowane w koncepcji, środkiem drogi, czy poboczem.

4/. Pan Krzysztof Staniszewski – Sekretarz Gminy – wyjaśnił, iż w koncepcji nie ma określenia przebiegu kanalizacji.

 

5/. Pan Zenon Podbielski – Przewodniczący Rady Gminy – zapytał, dlaczego wyjaśnia się mieszkańcom wsi Zalesia, że nie będzie modernizacji drogi z uwagi na budowę kanalizacji. Skoro nie ma określenia przebiegu kanału, dlaczego są udzielane takie odpowiedzi.

6/ Pan Krzysztof Staniszewski – Sekretarz Gminy – wyjaśnił, iż koncepcja przewiduje budowę kanalizacji do Zalesia.  W obecnej sytuacji trudno jest przewidzieć czy uzyskamy zgodę mieszkańców na ułożenie kanału na gruntach prywatnych.

7/ Pan Zenon Podbielski – Przewodniczący Rady Gminy – stwierdził, iż ułożenie kanału można zaplanować poboczem. Gdyby był fachowiec i określił, że można poprowadzić kanał rowem lub poboczem, nie doszłoby do kłamstwa, które zostało przekazane mieszkańcom.

8/ Pan Krzysztof Staniszewski – Sekretarz Gminy – wyjaśnił, iż nie mamy gwarancji, że zmieścimy się z kanałem w poboczu.

9/ Pan Zenon Podbielski – Przewodniczący Rady Gminy – stwierdził, iż skoro z jednej strony pobocza ułożony jest kabel telefoniczny i wodociąg, to z drugiej może być ułożony kanał ściekowy. Nadmienił, że przy kanale ściekowym nie ma takiego zagrożenia awariami jak przy wodociągu.

10/ Pan Krzysztof Staniszewski - Sekretarz Gminy – wyjaśnił, iż jest to kanał tłoczny i inne jest ułożenie.

11/ Pan Roman Wudarski – Radny, Nurzec Stacja – zapytał, że skoro obecnie bierze się pod uwagę  w Zalesiu ułożenie kanału w drodze, to dlaczego zaplanowano ułożenie kanału na gruntach prywatnych na ul. Leśnej.

12/ Pani Raisa Pachwicewicz – Wójt – wyjaśniła, iż nauczeni doświadczeniem na ul. Leśnej, nie chcemy planować ułożenia kanału na gruntach prywatnych do Zalesia.

13/ Pan Roman Wudarski – Radny, Nurzec Stacja – zapytał, dlaczego teraz za błędy mają płacić mieszkańcy, że obecnie mamy ponieść dodatkowe koszty.

14/ Pani Raisa Pachwicewicz – Wójt – wyjaśniła, iż koszty były podobne, gdyby wcześniej zaplanowano ułożenie kanału w ulicy.

15/ Pan Roman Wudarski – Radny, Nurzec Stacja – zapytał, dlaczego przetarg został przeprowadzony przed wydaniem zezwolenia na budowę inwestycji.

16/ Pani Raisa Pachwicewicz – Wójt – poinformowała, aby zdążyć z rozpoczęciem inwestycji do końca roku musieliśmy śpieszyć się z ogłoszeniem przetargu.

17/ Pan Roman Wudarski – Radny, Nurzec Stacja – stwierdził, iż w sesji powinien uczestniczyć Pan Wyszkowski. Dlaczego nie był ogłoszony przetarg na wyłonienie wykonawcy na opracowanie dokumentacji.

18/ Pani Raisa Pachwicewicz – Wójt – przedstawiła wyjaśnienia do protokołu z kontroli komisji.

/wyjaśnienia w załączeniu/                   Zał. Nr 10.

19/ Pan Michał Muszkatel – Radny, Wólka Nurzecka – poinformował, że był przeciwny budowie oczyszczalni. Nadmienił, że w Wólce gdy był budowany wodociąg to radny i sołtys rozmawiali z ludźmi, zbierali podpisy. W Nurcu przy budowie oczyszczalni i kanalizacji nie było zainteresowania radnych i sołtysa, co w pewnym sensie utrudniało prowadzenie inwestycji.

20/ Pan Roman Wudarski – Radny, Nurzec Stacja – wyjaśnił, iż Radni nie byli zaangażowani w budowę kanalizacji, gdyż dowiedzieli się gdy był już opracowany projekt.

 

21/ Pan Michał Muszkatel – Radny, Wólka Nurzecka – stwierdził, iż decyzja o budowie kanalizacji zapadła na sesji Rady Gminy. Uważa, że radni powinni włączyć się do realizacji tego zadania.

22/ Pan Roman Wudarski – Radny – Nurzec Stacja – zapytał, dlaczego Pan Wyszkowski projektował kanalizację bez zgody mieszkańców. Czy w protokole odbioru były naniesione zadania nie wykonane.

23/ Pan Zenon Podbielski – Przewodniczący Rady Gminy – zapytał, czy był sporządzony protokół rozbieżności przy odbiorze inwestycji.

24/   Pan Sergiusz Putko – Inspektor Urzędu Gminy – wyjaśnił, iż wszystkie zmiany zostały uwzględnione w projekcie budowlanym przed wydaniem zezwolenia na budowę. W trakcie realizacji inwestycji wykonawca zgłaszał swoje uwagi. Protokół rozbieżności był sporządzony i z niego wynikają te dodatkowe zadania. Uwagi do protokołu zgłaszał wykonawca i inwestor.

25/ Pan Piotr Jaszczuk – Radny, Żerczyce – stwierdził, iż trudno jest winić Wójta za popełnione błędy przy opracowaniu dokumentacji, gdyż była ona opracowana wcześniej. Zlecono wykonanie inwestycji gdyż czas naglił, dlatego popełniono błędy. Odnośnie przepompowni na ul. Wodociągowej można było ją umieścić na placu kolejowym, gdyż to usytuowanie jest niewłaściwe.

26/ Pan Jerzy Olesiuk – Radny, Tymianka – stwierdził, iż na nadzór inwestorski były wydane pieniądze, dlatego trudno jest zrozumieć, że inspektor nadzoru nie uczestniczy w posiedzeniach sesji. Wiedząc, że na każdej sesji problem ten jest poruszany.

27/ Pani Elżbieta Stępniak – Radna, Augustynka – stwierdziła, iż były wnioski o zapraszanie na sesję Pana Wyszkowskiego.

28/ Pani Raisa Pachwicewicz – Wójt – wyjaśniła, że Pan Wyszkowski był zapraszany, jednak z uwagi na sprawy służbowe nie uczestniczy w posiedzeniu.

29/ Pan Roman Wudarski – Radny, Nurzec Stacja – stwierdził, iż gdyby inspektor nadzoru był wyłoniony w drodze przetargu postępowałby inaczej. Proponował, aby zmienić inspektora nadzoru. Następnie zapytał, czy była przeprowadzona inwentaryzacja powykonawcza.

30/ Pan Sergiusz Putko – Inspektor Urzędu Gminy – wyjaśnił, iż była przeprowadzona inwentaryzacja.

31/ Pan Roman Wudarski – Radny, Nurzec Stacja – czy inwentaryzacja jest zgodna z ustaleniami w protokole rozbieżności.

32/ Pan Sergiusz Putko – Inspektor Urzędu Gminy – czy pewny jest Pan tego, że inwentaryzacja jest zgodna.

33/ Pan Roman Wudarski – Radny, Nurzec Stacja – poinformował, że ma dokument, w którym inspektor nadzoru potwierdzał nieprawdę.

34/ Pan Zenon Podbielski – Przewodniczący Rady Gminy – stwierdził, iż trudno jest przewidzieć, czy nie są tylko pomówienia. Proponował, aby posiadany dokument przedstawił Radzie Gminy.

35/ Pan Michał Muszkatel – Radny, Wólka Nurzecka – zapytał, dlaczego w trakcie kontroli komisji wiadomym było co jest zapisane w protokole.

36/ Pan Zenon Podbielski – Przewodniczący Rady Gminy – stwierdził, iż na ujawnienie protokołu nie miał wpływu. Następnie zwrócił uwagę na ustalenia zawarte w protokole komisji rewizyjnej. Stwierdził, iż komisja gdy pracowała kontaktowała się z pracownikami i w protokole zapisano, że brak przetargu na opracowanie dokumentacji a z wyjaśnień Pani Wójt wynika, że przetarg był przeprowadzony. Poprosił o wyjaśnienie tej rozbieżności.

37/ Pan Piotr Jaszczuk – Radny, Żerczyce – wyjaśnił, że komisja nie widziała dokumentacji potwierdzającej wyłonienie wykonawcy dokumentacji w przetargu. Możliwe, że przepisy nie wymagały zastosowania tego przepisu.

38/ Pan Krzysztof Staniszewski – Sekretarz Gminy – wyjaśnił, iż zlecenie opracowania koncepcji zlecono w 1996 r. Przystępując do opracowania projektu zlecono opracowanie wtórników dla Geodezji w drodze zapytania o cenę. Projektowanie oczyszczalni ścieków /sam sposób oczyszczania ścieków jest prawnie chroniony/ dlatego trudno jest wyłonić wykonawcę. Przetarg był wykonany na oczyszczalnie ścieków i kanalizację oddzielnie.

39/ Pan Zenon Podbielski – Przewodniczący Rady Gminy – w związku z brakiem głosów w dyskusji, proponował o zamknięcie tematu oczyszczalni i kanalizacji.

40/ Pan Anatol Naumnik – Radny, Nurzec Stacja – stwierdził, iż nie możemy zamknąć tematu oczyszczalni i kanalizacji  dopóki nie wyjaśni naszych wątpliwości inspektor nadzoru. Do tego tematu musimy wrócić, gdy przyjedzie na sesję inspektor nadzoru.

41/ Pan Roman Wudarski – Radny, Nurzec Stacja – stwierdził, iż nie mamy pewności, czy projektant może być inspektorem nadzoru. Następnie zapytał, dlaczego na remont remizy był ogłaszany przetarg a na opracowanie projektu dokumentacji na oczyszczalnię nie.

42/ Pan Krzysztof Staniszewski – Sekretarz Gminy – wyjaśnił, iż na opracowanie dokumentacji na budowę oczyszczalni i kanalizacji był przetarg w formie zapytania o cenę.

43/ Pani Adela Halina Wrona – Radna, Nurzec Stacja – poprosiła Panią Radcę prawną o wyjaśnienie zasad przeprowadzania przetargu, gdyż zapytanie o cenę jest również formą przetargu.

44/ Pani Katarzyna Sawicka – Radca prawny – omówiła zasady stosowania ustawy o zamówieniach publicznych. Nadmieniła, że po dokonaniu ustalenia wartości zamówienia jest możliwość wyboru trybu przeprowadzania przetargu.

45/ Pan Krzysztof Staniszewski – Sekretarz Gminy – poinformował, że my często organizujemy przetargi aby uniknąć pomówień pomimo, że jest możliwość zastosowania innego trybu.

46/ Pan Roman Wudarski – Radny, Nurzec Stacja – stwierdził, iż nawiązanie umowy z Panem Buczkiem na dowożenie dziecka z Zabłocia, powinno poprzedzone przetargiem.

47/ Pan Zenon Podbielski – Przewodniczący Rady Gminy – stwierdził, iż zawarcie umowy z Panem Buczkiem nie może być załatwione inaczej. Jest to dziecko niepełnosprawne i nie możemy narażać je na dodatkowy stres. Dziecko to miało kontakt z Panem Buczkiem i łatwiej może się zaadoptować.

48/ Pani Adela Halina Wrona – Radna Nurzec Stacja – wnioskowała o zakończenie sprawy związanej z realizacją inwestycji kanalizacji i oczyszczalni ścieków. Były popełnione błędy jednak nauczeni doświadczeniem, zostaną one wyeliminowane  w przyszłości.

49/ Pan Zenon Podbielski – Przewodniczący Rady Gminy – stwierdził, iż oczekuje od pracowników Urzędu Gminy, aby nie było kręcenia, gdyż budzi to wątpliwości. Udzielane odpowiedzi nie zawsze są zgodne z rzeczywistością, jako przykład podał odpowiedź Pana Putko, że przepompowni jest 4 a w rzeczywistości jest 5. Uważam, ę wyjaśniliśmy bardzo dużo i należy ten temat zakończyć.

 

3.      Pan Roman Wudarski – poinformował, że dotarły słuchy, o połączeniu klas w Szkole Podstawowej w Siemichoczach, czy my jako rada taką decyzję podejmowaliśmy.

1/ Pani Halina Kapuścińska – Dyrektor Szkoły Podstawowej w Siemichoczach – poinformowała, że łączenie klas nastąpiło w związku z przejściem na urlop zdrowotny nauczycielki. Była to decyzja, z którą nie mogliśmy czekać, gdyż do końca nie wiedzieliśmy o jej urlopie. Na dodatkowe zatrudnienie nie były zaplanowane środki finansowe. Z uwagi na sytuację ekonomiczną musiałam podjąć taką decyzję.

2/ Pan Jerzy Olesiuk – Radny, Tymianka – przypomniał, iż na posiedzeniu komisji było mówione o łączeniu klas od nowego roku szkolnego a nie w czasie roku szkolnego.

3/ Pani Halina Kapuścińska – Dyrektor Szkoły Podstawowej w Siemichoczach – z uwagi na urlop zdrowotny nauczycielki musiałam połączyć klasę 0 z klasą I. Nauczyciel będzie pracował równocześnie z dwoma klasami i dla dobra dziecka uważałam, że będzie to decyzja korzystna. W sytuacji rozłączenia klas byłyby dodatkowe koszty z uwagi na godziny nadliczbowe.

4/ Pan Aleksander Mikołajuk – Radny, Siemichocze – zapytał, czy nie było możliwości zatrudnienia nauczyciela z Biura Pracy. Czy zostali powiadomieni o łączeniu klas rodzice.

5/ Pani Halina Kapuścińska – Dyrektor Szkoły Podstawowej w Siemichoczach – wyjaśniła, że mamy z Urzędu Pracy jedną osobę tj. Panią Tarasiuk. W tej sytuacji nie miałam możliwości zatrudnienia osoby z Biura Pracy.

6/ Pan Aleksander Mikołajuk – Radny, Siemichocze – mówi Pani o dobru dziecka, a łączenie klasy III, gdzie jest 21 osób to jest dla dobra dziecka.

7/ Pani Halina Kapuścińska – poinformowała, że klasy III mają tylko 9 godzin łączonych.

8/ Pan Aleksander Mikołajuk – Radny, Siemichocze – stwierdził, iż nie jest nauczycielem ale nie wyobraża sobie takiej sytuacji. Czy rodzice o łączeniu wiedzą.

9/ Pani Halina Kapuścińska – Dyrektor Szkoły – poinformowała, że rodzice nie zostali zawiadomieni. Sytuacja finansowa jest inna i postąpiłam zgodnie z prawem.

10/ Pan Jerzy Olesiuk – Radny, Tymianka – na posiedzeniu Komisji w dniu 2 stycznia 2004 r. były inne ustalenia. Informowano, że w sytuacji odejścia na urlop zdrowotny Pani Szwed, będzie konieczność łączenia klas od 1 września. W tej sytuacji podjęlibyśmy inną koncepcję.

11/ Pani Halina Kapuścińska – Dyrektor Szkoły – decyzja o przejściu na urlop zdrowotny Pani Szwed zapadła w czasie ferii i nie było możliwości konsultacji. Jeżeli zostaną zabezpieczone środki finansowe mogę zatrudnić dodatkową osobę.

12/ Pan Zenon Podbielski – Przewodniczący Rady Gminy – trudno jest winić za ten stan rzeczy Panią Dyrektor. Na posiedzeniu komisji była wzmianka, że Pani Szwed może odejść na urlop zdrowotny. My jako Rada nie mamy na to wpływu, jest organ prowadzący i on podejmuje decyzję.

13/ Pan Jerzy Olesiuk – Radny, Tymianka – nie powinna być ta decyzja podjęta w ciągu roku szkolnego.

14/ Pan Zenon Podbielski – Przewodniczący Rady Gminy – stwierdził, iż o zaistniałej sytuacji Pani Wójt powinna poinformować w informacji z działalności Wójta.

15/ Pani Raisa Pachwicewicz – Wójt – decyzja o łączeniu klas zapadła z uwagi na sytuację finansową gminy. Nadmieniła, że będąc nauczycielem pracowała w klasach łączonych i były osiągnięcia w  nauczaniu. Uważa, że nie powinno być uszczerbku w nauczaniu przy klasach łączonych. Zajęcia w klasach łączonych prowadzą nauczyciele doświadczeniem a zatrudnienie nowej osoby bez doświadczenia nie zawsze da dodatkowe korzyści. Przeprosiła, że zapomniała przedstawić ten problem w informacji.

Z tytułu łączenia klas nie będzie oszczędności, gdyż dla Pani Szwed musimy płacić tak jak gdyby pracowała.

16/ Pan Zenon Podbielski – Przewodniczący Rady Gminy – stwierdził, iż bardzo dobrze, że myślimy o oszczędnościach, jednak powinno to być przedstawione nieco inaczej. W tej sytuacji musimy dokładać jeszcze więcej z uwagi na dopłatę za klasy łączone.

17/ Pan Roman Wudarski – Radny, Nurzec Stacja – stwierdził, iż nie ma jawnej polityki, wszystko jest zakamuflowane.

18/ Pan Zenon Podbielski – Przewodniczący Rady Gminy – stwierdził, iż nie jest tu nic zakamuflowane, gdyż wcześniej czy później to wyjdzie. Ponadto rozmawiano o tej sprawie jednak czekano na decyzję w sprawie urlopu zdrowotnego Pani Szwed.

19/ Pan Piotr Jaszczuk – Radny, Żerczyce – zapytał, czy za urlop zdrowotny płacimy my z własnego budżetu.

20/ Pani Olga Naumnik – poinformowała, że za urlop zdrowotny płacimy z naszego budżetu.

 

4.      Pan Roman Wudarski – Radny, Nurzec Stacja – zapytał, czy budynek przy ul. Wodociągowej w którym był pożar był ubezpieczony. Czy osoba poszkodowana zwracała się o lokal. Czy Pan Kalicki przekazał budynek. Następnie zwrócił uwagę, że w czasie pożaru hydranty były niesprawne.

1/ Pani Raisa Pachwicewicz – Wójt – wyjaśniła, iż budynek  był ubezpieczony. Pani Wróblewska zwracała się o wynajęcie jej lokalu nad Apteką. Z uwagi na duże koszty ogrzewania nastąpiło odłączenie części budynku od ogrzewania nie możemy tego lokalu wynająć. Wiemy, że Pan Kalicki się wyprowadził, jednak nie przekazał nam tego mieszkania.

2/ Pan Roman Wudarski – Radny, Nurzec Stacja – stwierdził, iż skoro Pan Kalicki nie przekazał mieszkania, należy go zmusić do przekazania.

3/ Pani Raisa Pachwicewicz – Wójt – poinformowała, że rozmawiała, z Panem Kalickim przed pożarem i oświadczył, że jeszcze nie zabrał wszystkich rzeczy.

 

5.      Pan Artur Trochimiak – Sołtys wsi Borysowszczyzna – wnioskował o zasypanie dołu na ul. Piaskowej, gdyż w okresie świąt Bożego Narodzenia ktoś nawet zaczepił misą.

6.      Pani Adela Halina Wrona – Radna, Nurzec Stacja – poinformowała, że wspomniany dół jest naprzeciwko posesji Wojciechowskich.

7.      Pan Roman Wudarski – Radny, Nurzec Stacja – wnioskował o naprawienie chodnika na ul. Szkolnej, naprzeciwko posesji Sobieszuka po stronie Apteki.

8.      Pan Piotr Jaszczuk – Radny, Żerczyce – wnioskował o ułożenie chodnika po drugiej stronie we wsi Żerczyce oraz od Żerczyc do Nurca Stacji, gdyż istniejące płytki są powykrzywiane.

9.      Pani Raisa Pachwicewicz – Wójt – wyjaśniła, iż jest to droga wojewódzka wystąpimy do Zarządu Dróg o ułożenie chodnika.

10.  Pan Wiktor Karpiuk – Radny, Moszczona Pańska – stwierdził, iż mamy wiele innych spraw do załatwienie. Uważa, że z ułożeniem chodnika w Żerczycach możemy jeszcze poczekać.

 

11.  Pan Roman Wudarski – Radny, Nurzec Stacja – zapytał, czy przejęto drogi od Nadleśnictwa, jeśli nie to dlaczego.

 

12.  Pan Krzysztof Staniszewski – Sekretarz Gminy – wyjaśnił, że drogi nie zostały przyjęte. My jako gmina mamy przygotowane dokumenty do podpisania aktu. Natomiast ze strony Nadleśnictwa są pewne niejasności co wstrzymuje załatwienie sprawy.

 

13.  Pan Michał Muszkatel – Radny, Wólka Nurzecka – stwierdził. iż wnioskujemy o budowę chodników jednak mieszkańcy dbają o ich oczyszczanie.

 

14.  Pan Zenon Podbielski – Przewodniczący Rady Gminy – zapytał, czy zostały wystosowane pisma do mieszkańców o oczyszczanie chodników.

 

15.  Pani Raisa Pachwicewicz – Wójt – poinformowała, że zostały rozwieszone obwieszczenia o obowiązku oczyszczania chodników przez właścicieli posesji.

 

16.  Pani Zinaida Owłasiuk – Sołtys wsi Litwinowicze – poinformowała, że w dniu dzisiejszym zauważyła informację o wyborach uzupełniających. Z powyższych informacji dowiedziała się, że w dniu dzisiejszym upływa termin zgłaszania kandydatów do Gminnej Komisji. Dlaczego nie został o tym poinformowany sołtys.

 

17.  Eugenia Naumiuk – Inspektor ds. obsługi Rady Gminy – poinformowała, że przekazała obwieszczenia do sołectwa. Uważała, że nie ma potrzeby dodatkowego obciążania obowiązkami sołtysa.

 

18.  Pan Krzysztof Staniszewski – Sekretarz Gminy – omówił zasady przeprowadzania wyborów uzupełniających. Następnie zapoznał z kalendarzem wyborczym.

 

19.  Pani Zinaida Owłasiuk – Sołtys wsi Litwinowicze – stwierdziła, iż skoro zrezygnował Radny z Wyczółek to powinni zgłaszać nowego kandydata mieszkańcy tych miejscowości.

 

20.  Pan Zenon Podbielski – Przewodniczący Rady Gminy – termin zgłaszania kandydatów na radnych jest do 30 stycznia i jest jeszcze czas aby zgłosić kandydatów.

 

21.  Pani Zinaida Owłasiuk – Sołtys wsi Litwinowicze – poinformowała, że tablica ogłoszeń jest zniszczona i trudno jest na niej wywiesić informację.

 

22.  Pan Roman Wudarski – Radny, Nurzec Stacja – poinformował, że w dniu 16 stycznia o godz. 16-yej są rozgrywki siatkówki w Grodzisku, są chętni do gry. Dojazd będzie autobusem szkolnym.

 

23.  Pan Zenon Podbielski – Przewodniczący Rady Gminy – zapytał, czy Radny Wudarski uzgodnił z Panią Wójt, czy będzie możliwość udostępnienia autobusu. Czy będziemy mieli możliwość odwiezienia dzieci.

 

24.  Pan Mirosław Sycewicz – Sołtys wsi Sycze – złożył życzenia noworoczne. Następnie prosił o przekazanie zbędnych płytek chodnikowych lub asfaltu do Sycz. 

 

25.  Pan Zenon Podbielski – Przewodniczący Rady Gminy – poprosił Panią Radcę Prawną o udzielenie informacji /opinii/ w sprawie utworzenia zespołu szkół.

 

26.  Pani Katarzyna Sawicka – Radca Prawny – omówiła zasady tworzenia zespołu szkół. Nadmieniła, że zespół szkół nie może skupiać kilku szkół o tym samym stopniu organizacyjnym.

 

27.  Pan Zenon Podbielski – Przewodniczący Rady Gminy – zapytał, czy jest możliwość utworzenia zespołu szkół usytuowanych w różnych budynkach.

 

28.  Pani Katarzyna Sawicka – Radca Prawny wyjaśniła, iż jest taka możliwość.

 

29.  Pan Zenon Podbielski – Przewodniczący Rady Gminy – przedstawił plan pracy Rady Gminy na 2004 rok.

 

            Uwag do planu pracy nie wniesiono.

             Plan pracy Rady Gminy na 2004 rok został przyjęty jednogłośnie.

 

30.  Pan Anatol Naumnik – Radny, Nurzec Stacja – poinformował, że do końca marca mamy złożyć oświadczenia majątkowe.

 

31.  Pan Krzysztof Staniszewski – Sekretarz Gminy – wyjaśnił, iż druki oświadczeń przekazane zostaną w miesiącu lutym, gdyż obecnie nie mamy pewności, czy nie ulegnie zmianie wzór oświadczenia.

 

               Na tym obrady IX sesji Rady Gminy zakończono.

 

Protokołowała:                                                            Przewodniczący Rady

 

E. Naumiuk                                                                     Zenon Podbielski

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Gminy Nurzec-Stacja

Wytwarzający/odpowiadający: Krzysztof Staniszewski

Wprowadzający: Krzysztof Staniszewski

Data wprowadzenia: 2006-09-29

Data modyfikacji: 2006-09-29

Opublikował: Krzysztof Staniszewski

Data publikacji: 2006-09-29