P R O T O K Ó Ł Nr XII/04 z XII sesji Rady Gminy Nurzec Stacja, odbytej w dniu 7 maja 2004 roku.

                                                                                           Nurzec Stacja, dnia 7 maja 2004 r.

 

P R O T O K Ó Ł  Nr XII/04

z XII sesji Rady Gminy Nurzec Stacja, odbytej w dniu 7 maja 2004 roku.

 

 

 

             Obrady XII sesji Rady Gminy Nurzec Stacja, odbyły się w sali konferencyjnej Urzędu Gminy w Nurcu Stacji.

 

              Obrady rozpoczęto o godz. 13³°, zakończono o godz. 16³°.

 

              Rada liczy 15 radnych, obecnych na posiedzeniu Sesji było 15 radnych.

 

Radni obecni:

1. Pan Jan Demianowicz                   - Chanie Chursy,

2. Pan Jerzy Barańczuk                    - Wyczółki,

3. Pan Jerzy Fiedoruk                       - Klukowicze,

4. Pan Piotr Jaszczuk                        - Żerczyce,

5. Pan Wiktor Karpiuk                      - Moszczona Pańska,

6. Pan Zbigniew Kołtek                     - Nurzec Stacja,

7. Pan Aleksander Mikołajuk            - Siemichocze,

8. Pan Michał Muszkatel                 - Wólka Nurzecka,

9. Pan Jerzy Olesiuk                          -Tymianka,

10. Pan Anatol Naumnik                      - Nurzec Stacja,

11. Pan Jan Raczyński                         - Zalesie,

12. Pan Zenon Podbielski                  - Nurzec Stacja,

13. Pani Elżbieta Stępniak                 - Augustynka,

14. Pani Adela Halina Wrona            - Nurzec Stacja,

15. Pan Roman Wudarski                   - Nurzec Stacja.

 

Spoza Rady w sesji udział wzięli:

1. Pani mgr Raisa Pachwicewicz – Wójt,

2. Pan mgr Krzysztof Staniszewski – Sekretarz Gminy,

3. Pani mgr Maria Szatyłowicz – Skarbnik Gminy,

4. Kierownicy jednostek organizacyjnych Gminy Nurzec Stacja,

5. Pan Sergiusz Putko – Radny Rady Powiatu,

8. Sołtysi.

9. Pani Katarzyna Sawicka – Radca prawny.

/Listy obecności w załączeniu/                                            Zał. Nr 1.

 

            Obradom XII sesji Rady Gminy przewodniczył Pan Zenon Podbielski – Przewodniczący Rady Gminy.

 

Do punktu 1-go

 

             Przewodniczący obrad otwierając obrady stwierdził, iż ilość obecnych na sali radnych zabezpiecza regulaminowe quorum do podejmowania prawomocnych uchwał.

 

               Kontynuując otwarcie obrad serdecznie powitał przybyłych na Sesję Radnych,  gości zaproszonych  i wszystkich uczestników Sesji.

 

1/ Pan Jan Raczyński – Radny, Zalesie – zapytał, dlaczego po zamknięciu obrad poprzedniej sesji odbyło się spotkanie radnych i zwołano dzisiejszą sesję.

 

2/ Pan Zenon Podbielski – Przewodniczący Rady Gminy – poinformował, iż w trakcie poprzedniej sesji nie miał możliwości ustalenia jak dalej postępować, w związku z zaistniałym głosowaniem nad uchwałą w sprawie absolutorium.

 

3/ Pan Michał Muszkatel – Radny, Wólka Nurzecka – poinformował, iż po wyjaśnieniu, że uchwała nie rozstrzyga udzielenia lub nie udzielenia absolutorium, sam prosiłem Radnych aby wrócili i ponownie rozpatrzyć sprawę absolutorium. Radni nie wyrazili na to zgody.

 

4/ Pan Roman Wudarski – Radny, Nurzec Stacja – wyjaśnił, iż nie był poinformowany o odbywanym spotkaniu.

 

5/ Pan Zenon Podbielski – Przewodniczący Rady Gminy – wyjaśnił, iż nie było organizowanego żadnego spotkania. Po zamknięciu obrad sesji podjęto działania zmierzające do wyjaśnienia sprawy głosowania nad udzieleniem absolutorium Wójtowi Gminy. Ustalono, że w wyniku głosowania nad uchwałą w sprawie absolutorium nie dokonano żadnego rozstrzygnięcia a tym samym uchwała nie została podjęta. Biorąc powyższe pod uwagę Radni złożyli wniosek o zwołanie sesji nadzwyczajnej.

 

6/ Pan Roman Wudarski – Radny, Nurzec Stacja – stwierdził, iż jego zdaniem uchwała jest nie pomyślna to można zwołać sesję nadzwyczajną.

 

7/ Pani Adela Halina Wrona – Radna, Nurzec Stacja – wyjaśniła, iż w tej sytuacji uchwała nie była pomyślna czy nie pomyślna, lecz zgodnie z przepisami prawa nie została podjęta, gdyż nie było większości głosów za udzieleniem absolutorium, ani za nie udzieleniem absolutorium. Względy te, skłoniły część Radnych do wystąpienia z wnioskiem o zwołanie sesji nadzwyczajnej.

 

               Następnie poinformował, że do protokołu z XI sesji Rady Gminy nie zostały zgłoszone uwagi ani poprawki. Zaproponował przyjęcie protokołu z XI sesji Rady Gminy..

 

                W wyniku jawnego głosowania protokół z XI sesji  Rady Gminy został przyjęty bez uwag, 14 głosami przy 1 głosie wstrzymującym.

 

Do punktu 2-go

 

                 W punkcie tym, Przewodniczący obrad - Pan Zenon Podbielski – zapoznał z proponowanym porządkiem obrad XII sesji Rady Gminy. Następnie zapytał, czy są uwagi do proponowanego porządku obrad.

 

1/ Pan Jan Raczyński – Radny, Zalesie – wnioskował o wprowadzenie zmiany w porządku obrad dodając punkt: Informacja Pani Radcy Prawnego o konsekwencjach dla gminy w związku z nie udzieleniem absolutorium

 

              W związku z tym, że sesja zwołana została na wniosek radnych zgodnie z art. 20 ust. 4 ustawy o samorządzie gminnym do wprowadzenia zmiany w porządku obrad wymagana jest zgoda wnioskodawcy. Poprosił wnioskodawców zwołania sesji o wyrażenie zgody w tym zakresie.

 

               Grupa Radnych wnioskująca o zwołanie sesji nie wyraziła zgody na wprowadzenie dodatkowego punktu. Uznali, że wyjaśnienia w sprawie skutków nie udzielenia absolutorium mogą być wyjaśnione w trakcie omawiania punktu przyjęcie sprawozdania z wykonania budżetu gminy oraz udzielenie absolutorium Wójtowi Gminy.

 

Proponowany porządek obrad brzmi następująco:    

1.      Otwarcie obrad i przyjęcie protokołu z X sesji Rady Gminy.

2.      Przyjęcie porządku obrad.

3.      Przyjęcie sprawozdania z wykonania budżetu gminy za 2003 r. i udzielenie absolutorium Wójtowi Gminy.

4.      Sprawy różne i wolne wnioski.

 

Do punktu 3-go

 

 

                Zarządzenie Wójta Gminy w sprawie przyjęcia sprawozdania z wykonania budżetu gminy za 2003 r. oraz uchwałę Regionalnej Izby Obrachunkowej w sprawie przyjęcia sprawozdania za 2003 r. przedstawiła Pani Maria Szatyłowicz – Skarbnik Gminy.

Zarządzenie w załączeniu/                                    Zał. Nr 2.

 

                 Opinię Komisji Rewizyjnej wraz z wnioskiem o udzielenie absolutorium Wójtowi Gminy oraz uchwałę Regionalnej Izby Obrachunkowej w tej sprawie przedstawił Pan Jan Demianowicz – Przewodniczący Komisji.

/Opinia Komisji w załączeniu/                               Zał. Nr 3.

 

D y s k u s j a:

 

1/ Pani Elżbieta Stępniak – Radna, Augustynka – poprosiła  aby Pani Radca prawny poinformowała jakie będą skutki prawne w związku z nie udzieleniem absolutorium Wójtowi Gminy.

 

2/ Pani Katarzyna Sawicka - Radca prawny – wyjaśniła, iż uchwała w sprawie absolutorium nie została podjęta, gdyż nie było większości ani za udzieleniem absolutorium, ani za nie udzieleniem absolutorium.  W tej sytuacji jest uchylanie się Rady od podjęcia decyzji, co może rodzić skutki odwołaniem rady przed upływem kadencji.

 

3/ Pan Anatol Naumnik – Radny, Nurzec Stacja – stwierdził, iż odwołanie rady jest niezgodne z udzieloną odpowiedzią, gdyż odwołanie rady  następuje na wniosek minimum 10 % mieszkańców. Poprosił o wyjaśnienie tej niezgodności.

 

4/ Pani Elżbieta Stępniak – Radna, Augustynka – zapytała, jakie skutki będą w przypadku nie udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy.

 

5/ Pan Jan Raczyński – Radny, Zalesie – poparł zapytanie Pani Stępniak.

 

6/ Pani Katarzyna Sawicka – Radca Prawny – poinformowała, że w przypadku nie udzielenia absolutorium umowy będą realizowane do czasu wystąpienia konieczności podpisania aneksu.

 

7/ Pan Michał Muszkatel – Radny Wólka Nurzecka – stwierdził, iż sprawozdanie z wykonania budżetu rozpatrywały wszystkie komisji i zaopiniowały pozytywnie. Komisja Rewizyjna przyjęła sprawozdanie i wystąpiła z wnioskiem o udzielenie absolutorium. Pozytywnie zaopiniowała również realizację budżetu gminy Regionalna Izba Obrachunkowa, dlaczego obecnie doszło do takiej sytuacji z udzieleniem absolutorium.

 

8/ Pan Anatol Naumnik – Radny, Nurzec Stacja – poprosił o 10 min. przerwę i wyjaśnienie wszystkich spraw związanych z nie udzieleniem absolutorium.

 

             Wniosek o przerwę w obradach Rady został przyjęty jednogłośnie 15 głosami.

 

Wznowienie obrad.

 

9/ Pan Michał Muszkatel – Radny, Wólka Nurzecka – poprosił, o wypowiedzenie się Radnych tych, którzy są przeciwni udzieleniu absolutorium i przedstawienie argumentów dlaczego podejmują taką decyzję.

 

10/ Pan Zenon Podbielski – Przewodniczący Rady Gminy – wyjaśnił, iż nie może zmuszać Radnych do wypowiedzenia się i wyjaśnienia przyczyn, dla których są przeciwni udzieleniu absolutorium. 

 

11/ Pan Krzysztof Staniszewski – Sekretarz Gminy – zapoznał z przepisami dotyczącymi udzielania absolutorium.  Nadmienił, iż zgodnie z art. 18 ust. 2 pkt 4 ustawy o samorządzie gminnym do wyłącznej właściwości rady należy rozpatrywanie sprawozdania i udzielanie absolutorium z tego tytułu. Art. 18a mówi, że komisja rewizyjna wydaje opinię i występuje z wnioskiem o absolutorium. Opinię taką nasza komisja rewizyjna wydała pozytywną. Zgodnie z art. 28 rada podejmuje uchwałę w sprawie absolutorium bezwzględną większością głosów w głosowaniu jawnym. Następnie zapoznał z orzeczeniem Sądu Najwyższego w sprawie absolutorium. Z orzeczenia wynika, że wniosek komisji rewizyjnej jest wiążący odnośnie głosowania nad absolutorium. W sytuacji gdy nie będzie większości głosów za udzieleniem absolutorium ani za nie udzieleniem absolutorium uchwała nie zostanie podjęta. Nie przyjęcie uchwały nie wiąże   żadnymi sankcjami. Obecnie trudno jest przewidzieć jakie mogą być zastosowane sankcje z tego tytułu przez organ nadzoru, któremu daje takie uprawnienia art. 96 ustawy. Odnośnie kosztów referendum statutu nasz nie określa szczegółowo, jednak z ustawy o referendum gminnym wynika, że koszt pokrywa wnioskodawca.

 

12/ Pan Michał Muszkatel – Radny, Wólka Nurzecka – stwierdził, iż jeśli nie zostanie podjęta uchwała w sprawie absolutorium to i nie zostanie przyjęte sprawozdanie z wykonania budżetu. Proponował, aby przygotować drugą uchwałę w sprawie przyjęcia sprawozdania z wykonania budżetu.

 

13/ Pan Roman Wudarski – Radny, Nurzec Stacja – stwierdził, iż wcześniej nie została podjęta uchwała w sprawie absolutorium.

 

14/ Pan Krzysztof Staniszewski – Sekretarz Gminy – poinformował, że zgodnie z przepisami rada rozpatruje sprawozdanie i udziela absolutorium Wójtowi z tego tytułu, dlatego nie podejmowana uchwała w sprawie wykonania sprawozdania.

 

15/ Pan Jan Raczyński – Radny, Zalesie – stwierdził, iż materiały powinny być rozpatrywane wcześniej. Udzielenie absolutorium Wójtowi Gminy zostało wprowadzone w trakcie sesji, dlatego nie została podjęta uchwała.

 

16/ Eugenia Naumiuk – Inspektor Urzędu Gminy – wyjaśniła, że komisje rozpatrywały sprawozdanie z wykonania budżetu i wnioskowały o udzielenie absolutorium. Udzielenie absolutorium zostało pominięte tylko w porządku obrad sesji.

 

                Projekt uchwały w sprawie udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy przedstawił Pan Zenon Podbielski – Przewodniczący Rady Gminy.

 

                Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.

 

                 W wyniku jawnego głosowania uchwała w sprawie udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy została podjęta 14 głosami za i 1 przeciwnym w obecności 15 radnych.

/Uchwała Nr XII/75/04 w załączeniu/                       Zał.  Nr 4.

 

Do punktu 4-go

 

Sprawy różne i wolne wnioski:

 

1/ Pan Piotr Jaszczuk – Radny, Żerczyce – zwrócił uwagę, ze skoro są sprzeciwy na przeprowadzenie kanalizacji przez niektóre nieruchomości, może lepiej zapłacić odszkodowania dla tych osób aniżeli zmieniać miejsce ułożenia kanału.

 

2/ Pan Sergiusz Putko – Inspektor Urzędu Gminy – poinformował, iż nie było rozmów z tymi osobami odnośnie odszkodowania. Zmiana ułożenia kanału nie spowoduje problemu zmiany dokumentacji, zwiększony zostanie tylko koszt inwestycji o koszt materiałów.

 

3/ Pan Piotr Jaszczuk – Radny, Żerczyce – proponował, aby rozważyć czy nie korzystniej byłoby przeprowadzić rozmowy w tymi osobami i wypłacić odszkodowanie.

 

 4/ Pan Michał Muszkatel – Radny, Wólka Nurzecka – proponował, aby radni i sołtys przeprowadzili rozmowy z mieszkańcami odnośnie wyrażenia zgody na przejście kanału sanitarnego przez ich posesje.

 

5/ Pan Roman Wudarski – Radny, Nurzec Stacja – stwierdził, iż za opracowanie projektu wziął wynagrodzenie projektant i on powinien rozmawiać z mieszkańcami.

 

6/ Pan Michał Muszkatel – Radny, Wólka Nurzecka – poinformował, że w trakcie realizacji inwestycji wodociągowych we wsiach rozmowy z mieszkańcami prowadzili również radni i sołtysi. Uważa, że prowadzone rozmowy przez radnych i sołtysa przynoszą lepsze rezultaty.

 

 

-   6   -

 

7/ Pan Roman Wudarski – Radny, Nurzec Stacja – poinformował, że uczestniczył w pewnym

okresie w rozmowach z mieszkańcami. Miało być pismo do mieszkańców podpisane przez Panią Wójt. Pismo takowe nie zostało wystosowane.

 

8/ Pan Sergiusz Putko – Inspektor Urzędu Gminy – poinformował, że przyjmując wariant wypłaty odszkodowań dla poszczególnych osób istnieje zagrożenie, wystąpienia o odszkodowanie tych, którzy wyrazili zgodę a wówczas będą koszty znacznie wyższe.

 

9/ Pan Piotr Jaszczuk – Radny, Żerczyce – poprosił o przedstawienie na dokumentacji, którzy mieszkańcy nie wyrażają zgody na ułożenie kanału.

 

10/ Pan Zenon Podbielski – Przewodniczący Rady Gminy – stwierdził, iż na każde posiedzenie Rady powinien być zapraszany inspektor nadzoru i wyjaśniać wszystkie problemy związane z realizacją inwestycji.

 

11/ Pani Raisa Pachwicewicz – Wójt – poinformowała, że trudno jest zapraszać inspektora nadzoru na wszystkie posiedzenia Rady. Nadmieniła, że inspektor nadzoru uczestniczył w posiedzeniu komisji i wszystkie problemy były wyjaśnione.

 

12/ Pan Roman Wudarski – Radny, Nurzec Stacja – stwierdził, iż był na posiedzeniu komisji inspektor nadzoru, lecz obecnie są nowe problemy i dlatego powinien uczestniczyć we wszystkich posiedzeniach.

 

13/ Pan Zbigniew Kołtek – Radny, Nurzec Stacja – stwierdził, iż Pan Putko nie musi znać dokładnie spraw technicznych związanych z realizacją inwestycji, dlatego szczegółowo powinien informować inspektor nadzoru.

 

14/ Pani Bożena Stasiuk – Sołtys wsi Augustynka – poinformowała, że jej córka skończyła technikum żywienia. Zapytała przy tym, dlaczego nie została zatrudniona w Przedszkolu a zatrudniono inna osobę.

 

15/ Pani Elżbieta Mazurek – Dyrektor Przedszkola – poinformowała, że została zatrudniona inna też bezrobotna osoba, która zgłosiła się pierwsza.

 

16/ Pan Jan Raczyński – Radny, Zalesie – zapytał, czy jest możliwość zawieszenia prac związanych z budową kanalizacji i położenie kanalizacji i wodociągu na ul. Szkolnej w jednym czasie, aby nie rozkopywać ponownie ulicy.

 

17/ Pan Krzysztof Staniszewski – Sekretarz Gminy – wyjaśnił, iż na budowę wodociągu w trakcie załatwienia jest pozwolenie na budowę. Wstrzymanie prac związanych z budową kanalizacji może spowodować nie wykonanie prac w terminie. Z uwagi na termin przyjęty przez SAPARD nie możemy opóźniać prac.

 

18/ Pani Raisa Pachwicewicz – Wójt – podziękowała za udzielenie absolutorium. Następnie poinformowała o realizacji zadań na terenie gminy w ubiegłej kadencji rady i obecnej. Nadmieniła, że tylko przy właściwej współpracy organu zarządzającego i wykonawczego można zrealizować wiele spraw. Obecna atmosfera jaką wywołują niektórzy Radni na pewno

 

nie sprzyja prawidłowej realizacji zadań. Kończąc poinformowała o przebiegu swojej pracy zawodowej. Apelowała o współpracę wszystkich radnych i sołtysów, aby zwracać się ze wszystkimi problemami nie tylko na sesji rady lecz również w okresie międzysesyjnym i wyjaśniać wszystkie problemy.

 

19/ Pan Sergiusz Putko – Inspektor Urzędu Gminy – poinformował, że przy realizacji inwestycji w zakresie budowy kanalizacji jeżeli przekroczymy zakres inwestycji nie będzie problemu z SAPARD lecz zmniejszenie zakresu wpłynie niekorzystnie na realizację umowy.

 

20/ Pan Roman Wudarski – Radny, Nurzec Stacja – zwrócił uwagę na przekazanie budynku w Grabarce na rzecz Ośrodka Pomocy Społecznej. Stwierdził przy tym, że ośrodek powstał i funkcjonuje, ale co dalej z mieszkańcami, którzy zostali przeniesieni z tego budynku.

 

21/ Pani Raisa Pachwicewicz – Wójt – stwierdziła, iż w jej odczuciu była słuszna decyzja poprzedniej Rady i przekazanie tego budynku na rzecz Ośrodka Pomocy Społecznej Metropolii Warszawskiej. Mieszkańcom tego budynku zostały zapewnione mieszkania, w budynkach po byłej Jednostce Wojskowej. Uważamy, że sytuacja ta z biegiem czasu zostanie wyklarowana.  W obecnej sytuacji nie bylibyśmy w stanie utrzymać tego budynku.

 

22/ Pan Roman Wudarski – Radny, Nurzec Stacja – stwierdził, iż ludzie ci nie mają zameldowania stałego z czego nie są zadowoleni, gdyż mają problemy z zaciągnięciem pożyczki itp. z uwagi na zameldowanie czasowe.

 

23/ Pani Raisa Pachwicewicz – Wójt – poinformowała, że nikt z mieszkańców zamieszkałych w Nurcu Stacji przy ul. Świerczewskiego, nie zwracał się z problemami meldunku.

 

24/ Pan Zenon Podbielski – Przewodniczący Rady Gminy – stwierdził, iż sprawy zameldowania i innych problemów powinni oni wyjaśniać w Urzędzie Gminy.

 

25/ Pani Elżbieta Stępniak – Radna, Augustynka – zapytała, czy Pani Wójt prowadziła rozmowy z mieszkańcami, odnośnie wyrażenia zgody na przejście kanału sanitarnego przez ich posesje.

 

26/ Pan Jan Raczyński – Radny, Zalesie – stwierdził, iż powinniśmy się trzymać ściśle ustalonego zakresu prac. Następnie zapytał, dlaczego nie zostało wystosowane pismo do mieszkańców w sprawie czepiania psów. Pismo w sprawie utrzymania czystości zostało skierowane tylko do sołtysów, dlaczego nie przekazano takiego pisma do radnych.

 

27/ Pan Sergiusz Putko – Inspektor Urzędu Gminy – poinformował, o problemach związanych z realizacją inwestycji zgodnie z planem.

 

28/ Pan Krzysztof Staniszewski – Sekretarz Gminy – poinformował, iż odnośnie utrzymania czystości i porządku na terenie gminy podjęta jest uchwała przez Radę Gminy, która określa zadania dla właścicieli posesji i dla gminy. Odnośnie utrzymania zwierząt obowiązek spoczywa na właścicielu zwierząt. Trudno jest ustalić czyją własnością jest dane zwierzę. My swego czasu chcieliśmy podjąć uchwałę o wyłapywaniu zwierząt, jednak z uwagi na pewne obwarunkowania tj. pozytywna opinia powiatowego lekarza weterynarii i Towarzystwa Opieki

 

nad Zwierzętami. Wymogi jakim musimy sprostać są bardzo wysokie co uniemożliwia podjęcie uchwały.

 

29/ Pani Adela Halina Wrona – Radna, Nurzec Stacja – poinformowała, że remont Ośrodka Zdrowia wykonywał nie tylko sam Urząd Gminy, lecz również dzierżawca tego lokalu.

 

30/ Pan Roman Wudarski – Radny – Nurzec Stacja – zapytał, kiedy odbędzie się przetarg na wyłonienie eksploatatora wodociągu i kanalizacji. Miało być powierzenie eksploatacji tylko do końca roku.

 

31/ Pani Adela Halina Wrona – Radna, Nurzec Stacja – poinformowała, że z tytułu pracy zawodowej uczestniczy w kontrolach ujęć wodnych. Na podstawie dokonywanych kontroli stwierdziła, iż jedynym właściwym eksploatatorem jest Gospodarstwo Pomocnicze WZMiGW. Gminy, które przekazały eksploatację innym zakładom mają problemy w właściwym utrzymaniem ujęć wodnych.

 

32/ Pan Jan Raczyński – Radny, Zalesie – stwierdził, iż obecna Rada jest bardzo dobrą Radą, gdyż rozpatruje wszystkie problemy bardzo szczegółowo i wnikliwie. Biorąc pod uwagę, że Radny musi być przygotowany do sesji, nie można wprowadzać dodatkowych spraw w trakcie sesji.

 

33/ Pan Zenon Podbielski – Przewodniczący Rady Gminy – stwierdził, podjęcie decyzji takiej czy innej zawsze jest problemem. Często patrzymy własnych interesów i to rzutuje na pewne sprawy. Widzimy niedociągnięcia urzędników a u siebie widzimy tylko same dobre strony.

 

34/ Pan Artur Trochimiak – Sołtys wsi Borysowszczyzna – zapytał jaki jest koszt dowozu dzieci autobusem PKS. Następnie zwrócił uwagę, że w planie budżetu są fundusze przewidziane na budowę wodociągów a mówimy o braku funduszy na ten cel.

 

35/ Pani Raisa Pachwicewicz – Wójt Gminy – poinformowała, że zlecenie dowożenia dzieci dla PKS wynikło z konieczności, gdyż jeden z kierowców uległ wypadkowi. Musieliśmy zapewnić dowiezienie dzieci do szkoły, dlatego zostało wydane takie zamówienie. W chwili obecnej trudno jest nawet określić koszt dowożenia dzieci przez PKS. Obecnie mamy problemy ze znalezieniem osoby,  którą można by było zatrudnić do dowożenia dzieci na okres choroby kierowcy. Nadmieniła, że w przyszłości należy jednego z kierowców OSP skierować na przeszkolenie, aby był w rezerwie jako kierowca autobusu do dowożenia dzieci.

Kończąc poprosiła o wskazanie osoby z którą można byłoby zatrudnić do dowożenia dzieci.

 

36/ Pan Jerzy Olesiuk – Radny, Tymianka – poinformował o obowiązujących przepisach odnośnie zatrudniania kierowcy autobusu do dowożenia dzieci.

 

            Ustalono, że należy przeszkolić kierowcę OSP, aby był w rezerwie jako kierowca autobusu do dowożenia dzieci.

 

37/ Pani Maria Szatyłowicz – Skarbnik Gminy – poinformowała, że w planie budżetu gminy na 2004 r. nie mamy zapewnionych funduszy na budowę wodociągów. Przewidziane fundusze są przeznaczone na opłacenie faktur za opracowane wtórniki w roku ubiegłym.

 

 

38/  Pan Jerzy Olesiuk – Radny, Tymianka – wnioskował o naprawienie drogi we wsi Werpol i przy przystanku, gdyż w obecnej sytuacji istnieje problem z zawracaniem dla autobusu.

 

39/ Pan Robert Sobieszuk – Dyrektor Szkoły Podstawowej – wnioskował o usunięcie piasku z ulicy Leśnej i Okrężnej.

 

40/ Pan Roman Wudarski – Radny, Nurzec Stacja - podziękował za aktywny udział w imprezie samorządowej.

 

41/ Pan Jan Raczyński – Radny, Zalesie – poinformował, że w grupie LZS pierwsze miejsce zajęło Zalesie.

 

42/ Pan Jan Demianowicz – Radny, Chanie Chursy – wnioskował o przygotowanie informacji o stanie technicznym dróg, które zostały przyjęto do realizacji tj. Wólka Nurzecka, Zalesie, Augustynka – Nurczyk.

 

43/ Pan Krzysztof Staniszewski – Sekretarz Gminy – zapoznał, z odpowiedzią Powiatowego Zarządu Dróg dotyczącą naprawy wnioskowany dróg.

 

44/ Pani Raisa Pachwicewicz – Wójt – poinformowała, że Pan Czmut wykonał nam dokumentację na modernizację ul. Słonecznej i nie złożył faktury. Obecnie prosi o opłacenie mu za wykonaną dokumentację.

 

45/ Pani Adela Halina Wrona – Radna, Nurzec Stacja – poinformowała, że Gmina Drohiczyn występuję o oddziaływanie na środowisko, skąd oni mogą otrzymać dotację.

 

46/ Pani Raisa Pachwicewicz – Wójt – poinformowała, że są różne formy dotacji, jednak    występując o wszystkie dofinansowania musimy mieć zagwarantowane własne środki. Do każdego wniosku musimy dołączyć naszą uchwałę budżetową z określeniem środków własnych na daną inwestycję. My mamy problem z zapewnieniem tych środków.

 

47/ Pani Maria Szatyłowicz – Skarbnik Gminy – poinformowała o wprowadzonych zmianach w budżecie gminy między paragrafami, które wprowadzono zarządzeniem Wójta. Następnie zapytała, kiedy ma przekazać Radnym kserokopię zarządzenia.

 

48/ Pan Anatol Naumnik – Radny, Nurzec Stacja – zaproponował, aby zmiany wprowadzone Zarządzeniem Wójta do budżetu gminy, przekazać przy rozpatrywaniu informacji o realizacji budżetu gminy za I półrocze 2004 r.

 

49/ Pan Wiktor Karpiuk – Radny, Moszczona Pańska – zwrócił uwagę, że do planu budżetu ustalono, aby robić dokumentację na budowę dróg. Uważa, że w pierwszej kolejności powinny być wykonane wodociągi, gdyż musimy zabezpieczyć wodę dla ludności.

 

50/ Pan Zenon Podbielski – Przewodniczący Rady Gminy – stwierdził, iż opracowanie dokumentacji na drogi jest również ważnym zadaniem. W okresie, gdy pojawi się możliwość pozyskania funduszy strukturalnych, dokumentacja na drogi będzie niezbędna.

 

 

51/ Pan Piotr Jaszczuk – Radny, Żerczyce – zapytał, czy są zapewnione środki finansowe na opracowanie dokumentacji na wodociągi.

 

52/ Pan Krzysztof Staniszewski – Sekretarz Gminy – poinformował, jakie prace zostaną wykonane na planowanych do realizacji drogach gminnych tj. do Zalesia, w Wólce Nurzeckiej i na drodze Augustynka – Nurczyk.

 

53/ Pan Jan Demianowicz – Radny, Chanie Chursy – zapytał, jakie drogi powiatowe planowane są do wykonania z udziałem funduszy SAPARD.

 

54/ Pan Sergiusz Putko – Radny Rady Powiatu – poinformował, że z dofinansowaniem SAPARD planowane są do realizacji drogi na terenie gminy Perlejewo i Drohiczyn.

 

55/ Pani Maria Szatyłowicz – Skarbnik Gminy – poinformowała, że na wodociągowanie wsi planowana jest kwota 45 tys. zł, wydaliśmy już 35 tys. zł. Trudno jest określić czy pozostała kwota będzie wystarczająca, gdyż nie znamy kosztów dokumentacji

 

56/ Pan Zbigniew Kołtek – wnioskował o wykonanie przyłącza wodociągu do Jednostki Wojskowej.

 

57/  Pan Jan Demianowicz – Radny, Chanie Chursy – zapytał, czy są ważne uchwały podjęte w poprzednim okresie o wyrażeniu zgody na sprzedaż nieruchomości, które nie zostały sprzedane.

 

58/ Pan Krzysztof Staniszewski – Sekretarz Gminy – poinformował, że każda uchwała jeśli nie została uchylona jest ważna.

 

59/ Pani Elżbieta Stępniak – Radna , Augustynka – poinformowała o przygotowywanej imprezie wystawa koni w Jesionówce. Zaprasza do udziału w impresie.

 

60/ Pan Roman Wudarski- Radny, Nurzec Stacja – poinformował, że 28 maja odbędą się samorządowe rozgrywki wojewódzkie. Zwycięska drużyna z Dziadkowic prosi o zasilenie ich drużyny przez naszych zawodników.

 

               Na tym obrady XII sesji Rady zakończono.

 

Protokołowała:                                                              Przewodniczący Rady

 

E. Naumiuk                                                                         Zenon Podbielski

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Gminy Nurzec-Stacja

Wytwarzający/odpowiadający: Krzysztof Staniszewski

Wprowadzający: Krzysztof Staniszewski

Data wprowadzenia: 2006-09-29

Data modyfikacji: 2006-09-29

Opublikował: Krzysztof Staniszewski

Data publikacji: 2006-09-29