uchwała nr VIII/53/03 Rady Gminy w Nurcu-Stacji z dnia 5 grudnia 2003r.
uchwała nr VIII/53/03
rady gminy nurzec stacja
z dnia 5 grudnia 2003 roku
w sprawie stawek podatku od nieruchomości.
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 8 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym /Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 214, poz. 1806, z 2003 r. Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz. 1568/, art. 5 ust. 1, art. 7 ust. 2 ustawy z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych /Dz. U. z 2002 r. Nr 9, poz. 84, Nr 200, poz. 1683 oraz z 2003 r. Nr 96, poz. 874, Nr 110, poz. 1039 i Nr 188, poz. 1840/ oraz Obwieszczenia Ministra Finansów z dnia 31 października 2003 r. w sprawie wysokości górnych stawek kwotowych w podatkach i opłatach lokalnych /M.P. Nr 51, poz. 804/ uchwala się, co następuje:
§ 1. Określa się, następujące stawki podatku od nieruchomości obowiązujące na terenie Gminy Nurzec Stacja:
1) Od gruntów:
a) Związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej bez względu na sposób zakwalifikowania w ewidencji gruntów i budynków od 1 m² powierzchni – 0,51 zł,
b) Pod jeziorami, zajętych na zbiorniki wodne retencyjne lub elektrowni wodnych od 1 ha powierzchni – 3,00 zł,
c) Od sklasyfikowannych w ewidencji gruntów jako drogi - dr – nie będącymi drogami publicznymi wg art. 2 ust. 1 ustawy o drogach publicznych z dnia 21.03.1985 r. /Dz. U. z 2000 r. Nr 71, poz. 838/ od 1 m² powierzchni – 0,02 zł,
d) Pozostałych od 1 m², w tym zajętych na prowadzenie odpłatnej statutowej działalności pożytku publicznego przez organizacje pożytku publicznego – 0,12 zł.
2) Od budynków lub ich części:
a) Mieszkalnych od 1 m² powierzchni użytkowej – 0,40 zł,
b) Związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej oraz od budynków mieszkalnych lub ich części zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej od 1 m² powierzchni użytkowej – 11,00 zł,
c) Zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu kwalifikacyjnym materiałem siewnym od 1 m² powierzchni użytkowej – 7,00 zł,
d) Zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie udzielania świadczeń zdrowotnych od 1 m² powierzchni użytkowej – 3,49 zł.
e) Pozostałych od 1 m² powierzchni użytkowej, w tym zajętych na prowadzenie odpłatnej statutowej działalności pożytku publicznego przez organizacje pożytku publicznego – 4,00 zł.
3) Od budowli:
a) Służących do poboru, uzdatniania i dostawy wody oraz odprowadzenia ścieków – 0,5% ich wartości określonej w art. 4 ust. 1 pkt 3 i ust. 3 – 7.
b) Pozostałych 2% ich wartości określonej w art. 4 ust. 1 pkt 3 i ust. 3-7.
§ 2. Ustala się:
1. wzór informacji w sprawie podatku od nieruchomości stanowiący załącznik nr 1,
2. wzór deklaracji w sprawie podatku od nieruchomości stanowiący załącznik nr 2.
§ 3. Traci moc uchwała nr II/8/02 Rady Gminy Nurzec Stacja z dnia 5 grudnia 2002 r. w sprawie stawek podatku od nieruchomości na 2003 rok.
§ 4. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.
§ 5. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego.
Przewodniczący Rady
Zenon Podbielski
Załącznik Nr 1 do uchwały Nr VIII/53/03 Rady Gminy Nurzec Stacja z dnia 5 grudnia 2003 r.
1.Numer Identyfikacji Podatkowej składającego informację
................................................................................................... |
|
IN – 1 INFORMACJA W SPRAWIE PODATKU OD NIERUCHOMOŚCI
na |
2. Rok
........................................ |
Podstawa prawna: Ustawa z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (Tekst jedn. Dz.U. z 2002 r. Nr 9, poz. 84 ze zm.). Składający: Formularz przeznaczony dla osób fizycznych będących właścicielami nieruchomości lub obiektów budowlanych, posiadaczami samoistnymi nieruchomości lub obiektów budowlanych, użytkownikami wieczystymi gruntów, posiadaczami nieruchomości lub ich części albo obiektów budowlanych lub ich części, stanowiących własność Skarbu Państwa lub jednostki samorządu terytorialnego. Termin składania: W terminie 14 dni od zaistnienia okoliczności mających wpływ na powstanie, bądź wygaśnięcie obowiązku podatkowego lub zaistnienia zdarzenia mającego wpływ na wysokość podatku. Miejsce składania: Wójt Gminy Nurzec Stacja - właściwy ze względu na miejsce położenia przedmiotów opodatkowania. |
|||
A. MIEJSCE SKŁADANIA INFORMACJI |
|||
|
3. Wójt Gminy Nurzec Stacja Adres : Urząd Gminy Nurzec Stacja ul. Żerczycka 33, 17-330 Nurzec Stacja |
||
B. DANE SKŁADAJĄCEGO INFORMACJĘ |
|||
B.1 DANE IDENTYFIKACYJNE |
|||
|
4. Rodzaj własności, posiadania (zaznaczyć właściwą kratkę) q 1. właściciel q 2. współwłaściciel q 3. posiadacz samoistny q 4. współposiadacz samoistny q 5. użytkownik wieczysty q 6. współużytkownik wieczysty q 7. posiadacz q 8. współposiadacz
|
||
|
5. Miejsce/a (adres/y) położenia przedmiotów opodatkowania oraz numer/y działek
|
||
|
6. Numer/y księgi wieczystej lub zbioru/ów dokumentów
|
||
|
7. Nazwisko, pierwsze imię, data urodzenia
|
||
|
8. Imię ojca, imię matki
|
||
|
9. Numer PESEL
|
||
B.2 ADRES ZAMIESZKANIA |
|||
|
10. Kraj
|
11. Województwo |
12. Powiat |
|
13. Gmina
|
14. Ulica |
15. Numer domu / Numer lokalu |
|
16. Miejscowość
|
17. Kod pocztowy |
18. Poczta |
C. OKOLICZNOŚCI POWODUJĄCE KONIECZNOŚĆ ZŁOŻENIA INFORMACJI |
|||
|
19. Okoliczności (zaznaczyć właściwą kratkę) q 1. informacja składana po raz pierwszy na dany rok q 2. korekta uprzednio złożonej informacji (wykazu) |
D. DANE DOTYCZĄCE PRZEDMIOTÓW OPODATKOWANIA (z wyjątkiem zwolnionych) |
|||||
D.1 POWIERZCHNIA GRUNTÓW |
|||||
|
1. związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, bez względu na sposób zakwalifikowania w ewidencji gruntów i budynków |
20.
................................................................. m2 |
|||
|
2. pod jeziorami, zajętych na zbiorniki wodne retencyjne lub elektrowni wodnych |
21. ................................................................. ha |
|||
|
3. od sklasyfikowanych w ewidencji gruntów jako drogi – dr |
22. ................................................................. m2 |
|||
|
|||||
4. od pozostałych, w tym zajętych na prowadzenie odpłatnej statutowej działalności pożytku publicznego przez organizacje pożytku publicznego |
23. ................................................................. m² |
||||
D.2 POWIERZCHNIA UŻYTKOWA BUDYNKÓW LUB ICH CZĘŚCI (*) |
|||||
|
1. mieszkalnych - ogółem |
24 ................................................................ m²
|
|||
|
w tym: - kondygnacji o wysokości od 1,40 do 2,20 m (zaliczyć 50% powierzchni) - kondygnacji o wysokości powyżej 2,20 m |
25. ............................................................................................... m2 ................................................................................................ m2 |
|||
* Do powierzchni użytkowej budynku lub jego części należy zaliczyć powierzchnię mierzoną, po wewnętrznej długości ścian na wszystkich kondygnacjach, z wyjątkiem powierzchni klatek schodowych oraz szybów dźwigowych. Za kondygnację uważa się również garaże podziemne, piwnice, sutereny i poddasza użytkowe. |
|||||
|
2. związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej oraz od części budynków mieszkalnych zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej ogółem w tym: - kondygnacji o wysokości od 1,40 do 2,20 m (zaliczyć 50% powierzchni)
- kondygnacji o wysokości powyżej 2,20 m |
26.
................................................................. m2
.................................................................................. m2
................................................................................... m2 |
|||
|
3. zajęte na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu kwalifikowanym materiałem siewnym ogółem w tym: - kondygnacji o wysokości od 1,40 do 2,20 m (zaliczyć 50% powierzchni)
- kondygnacji o wysokości powyżej 2,20 m |
27. ................................................................. m2
.................................................................................... .m2
..................................................................................... m2 |
|||
|
4. zajęte na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie świadczenia zdrowotnych w tym: - kondygnacji o wysokości od 1,40 do 2,20 m (zaliczyć 50% powierzchni) - kondygnacji o wysokości powyżej 2,20 m |
28. ................................................................ m2
........................................................................................ m2 ........................................................................................ m2 |
|||
|
5. pozostałe / wymienić budynki/ , w tym zajętych na prowadzenie odpłatnej statutowej działalności pożytku publicznego przez organizacje pożytku publicznego.
- ......................................................................................................
- .................................................................................................
- ................................................................................................. |
Kondygnacji o wysokości od 1,40 do 2,20 m (zaliczyć 50% powierzchni) |
Kondygnacji o wysokości powyżej 2,20 m
|
||
29. ................................. m²
................................. m²
........................ ......... m ² |
30. ................................... m²
................................... m²
.................................. m² |
||||
D.3 BUDOWLE |
|||||
|
1. budowle służące do poboru, uzdatniania i dostawy wody oraz odprowadzania ścieków – 0,5 % (wartość, o której mowa w przepisach o podatkach dochodowych) 2. od pozostałych budowli – 2 % (wartość, o której mowa w przepisach o podatkach dochodowych) |
31. ......................................................................
32. ...................................................................... |
|||
E. INFORMACJA O PRZEDMIOTACH ZWOLNIONYCH(podać powierzchnię, bądź wartość budowli przedmiotów zwolnionych oraz przepis prawa – z jakiego tytułu występuje zwolnienie)
|
|||||
F. OŚWIADCZENIE I PODPIS SKŁADAJĄCEGO / OSOBY REPREZENTUJĄCEJ SKŁADAJĄCEGOOświadczam, że podane przeze mnie dane są zgodne z prawdą. |
|||||
|
33. Imię
|
34. Nazwisko |
|||
|
35. Data wypełnienia (dzień - miesiąc - rok)
|
36. Podpis (pieczęć) składającego / osoby reprezentującej składającego
|
|||
G. ADNOTACJE ORGANU PODATKOWEGO |
|||||
|
37. Uwagi organu podatkowego
|
||||
|
38. Identyfikator przyjmującego formularz
|
39. Data i podpis przyjmującego formularz
|
|||
Załącznik Nr 2 do uchwały Nr VIII/53/03 Rady Gminy Nurzec Stacja z dnia 5 grudnia 2003 r.
1.Numer Identyfikacji Podatkowej składającego deklarację
................................................................................................... |
|
DN – 1 DEKLARACJA NA PODATEK OD NIERUCHOMOŚCI
na |
2. Rok
........................................ |
Podstawa prawna: Ustawa z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (Tekst jedn. Dz.U. z 2002 r. Nr 9, poz. 84 ze zm.). Składający: Formularz przeznaczony dla osób prawnych, jednostek organizacyjnych oraz spółek nie mających osobowości prawnej będących właścicielami nieruchomości lub obiektów budowlanych, posiadaczami samoistnymi nieruchomości lub obiektów budowlanych, użytkownikami wieczystymi gruntów, posiadaczami nieruchomości lub ich części albo obiektów budowlanych lub ich części, stanowiących własność Skarbu Państwa lub jednostki samorządu terytorialnego oraz dla osób fizycznych będących współwłaścicielami lub współposiadaczami z osobami prawnymi, bądź z innymi jednostkami organizacyjnymi nieposiadającymi osobowości prawnej lub z spółkami nieposiadającymi osobowości prawnej, z wyjątkiem osób tworzących wspólnotę mieszkaniową. Termin składania: Do 15 stycznia każdego roku podatkowego; w terminie 14 dni od zaistnienia okoliczności mających wpływ na powstanie, bądź wygaśnięcie obowiązku podatkowego lub zaistnienia zdarzeń mających wpływ na wysokość podatku. Miejsce składania: Wójt Gminy Nurzec Stacja - właściwy ze względu na miejsce położenia przedmiotów opodatkowania. |
|||||||||||
A. MIEJSCE SKŁADANIA DEKLARACJI |
|||||||||||
|
3. Wójt Gminy Nurzec Stacja Adres : Urząd Gminy Nurzec Stacja, ul. Żerczycka 33, 17-330 Nurzec Stacja |
||||||||||
B. DANE SKŁADAJĄCEGO DEKLARACJĘ (niepotrzebne skreślić) * - dotyczy składającego deklarację niebędącego osobą fizyczną ** - dotyczy składającego deklarację będącego osobą fizyczną |
|||||||||||
B.1 DANE IDENTYFIKACYJNE |
|||||||||||
|
4. Rodzaj składającego deklarację (zaznaczyć właściwą kratkę) q 1. osoba fizyczna q 2. osoba prawna q 3. jednostka organizacyjna q 4. spółka nie mająca osobowości prawnej |
||||||||||
|
5. Rodzaj własności, posiadania (zaznaczyć właściwą kratkę) q 1. właściciel q 2. współwłaściciel q 3. posiadacz samoistny q 4. współposiadacz samoistny q 5. użytkownik wieczysty q 6. współużytkownik wieczysty q 7. posiadacz q 8. współposiadacz |
||||||||||
|
6. Miejsce/a (adres/y) położenia przedmiotów opodatkowania oraz numer/y działek
|
||||||||||
|
7. Numer/y księgi wieczystej lub zbioru/ów dokumentów
|
||||||||||
|
8. Nazwa pełna * / Nazwisko, pierwsze imię, data urodzenia**
|
||||||||||
|
9. Nazwa skrócona* / imię ojca, imię matki**
|
||||||||||
|
10. Identyfikator REGON* / Numer PESEL**
|
||||||||||
B.2 ADRES SIEDZIBY* / ADRES ZAMIESZKANIA** |
|||||||||||
|
11. Kraj
|
12. Województwo |
13. Powiat |
||||||||
|
14. Gmina
|
15. Ulica |
16. Numer domu / Numer lokalu |
||||||||
|
17. Miejscowość
|
18. Kod pocztowy |
19. Poczta |
||||||||
C. OKOLICZNOŚCI POWODUJĄCE KONIECZNOŚĆ ZŁOŻENIA DEKLARACJI |
|||||||||||
|
20. Okoliczności (zaznaczyć właściwą kratkę) q 1. deklaracja roczna q 2. korekta deklaracji rocznej |
||||||||||
|
D. DANE DOTYCZĄCE PRZEDMIOTÓW OPODATKOWANIA (z wyjątkiem zwolnionych) |
|
|||||||||
|
|
Wyszczególnienie |
Podstawa opodatkowania |
Stawka podatku wynikająca z Uchwały Rady Gminy Nurzec St. (ogłoszona w Dz. Urzędowym Województwa ......... w roku poprzedzającym dany rok podatkowy) w zł,gr
|
Kwota podatku w zł,gr ( należy zaokrąglić do pełnych dziesiątek groszy ) |
|
|||||
|
D.1 POWIERZCHNIA GRUNTÓW |
|
|||||||||
|
|
1. związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, bez względu na sposób zakwalifikowania w ewidencji gruntów i budynków |
21.
................... m2 |
22.
.............., ......... |
23.
............., .......... |
|
|||||
|
|
2. pod jeziorami, zajętych na zbiorniki wodne retencyjne lub elektrowni wodnych |
24. .................... ha |
25. .............., .......... |
26. ............, ..... |
|
|||||
|
|
3. od sklasyfikowanych w ewidencji gruntów jako drogi – dr |
27. ................... m2 |
28. .................,.... |
29. ...............,... |
|
|||||
|
|
4. od pozostałych, w tym zajętych na prowadzenie odpłatnej statutowej działalności pożytku publicznego przez organizacje pożytku publicznego. |
30. .................. m² |
31. .................., ...... |
32. ................,........ |
|
|||||
|
D.2 POWIERZCHNIA UŻYTKOWA BUDYNKÓW LUB ICH CZĘŚCI (*) |
|
|||||||||
|
|
1. mieszkalnych - ogółem |
33. ................... m2 |
34. .................,....... |
35. .................,....... |
|
|||||
|
|
w tym: - kondygnacji o wysokości od 1,40 do 2,20 m (zaliczyć 50% powierzchni)
- kondygnacji o wysokości powyżej 2,20 m |
36.
........................... m2
........................... m2 |
37.
........................,........
........................,........ |
38.
........................,........
........................,........ |
|
|||||
|
* Do powierzchni użytkowej budynku lub jego części należy zaliczyć powierzchnię mierzoną, po wewnętrznej długości ścian na wszystkich kondygnacjach, z wyjątkiem powierzchni klatek schodowych oraz szybów dźwigowych. Za kondygnację uważa się również garaże podziemne, piwnice, sutereny i poddasza użytkowe. |
|
|||||||||
|
|
2. związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej oraz od części budynków mieszkalnych zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej ogółem, w tym: - kondygnacji o wysokości od 1,40 do 2,20 m (zaliczyć 50% powierzchni) - kondygnacji o wysokości powyżej 2,20 m |
39.
................... m2
...................... m2
........................m2 |
40.
.................,.......
........................,....
......................,...... |
41.
.................,.......
........................,....
......................,.... |
|
|||||
|
|
3. zajęte na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie obrotu kwalifikowanym materiałem siewnym ogółem, w tym: - kondygnacji o wysokości od 1,40 do 2,20 m (zaliczyć 50% powierzchni) - kondygnacji o wysokości powyżej 2,20 m |
42.
..................... m2
........................... m2
........................... m2 |
43.
.................,.......
........................,........
........................,........ |
44.
.................,.......
........................,........
........................,........ |
|
|||||
|
|
4. zajęte na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie świadczeń zdrowotnych, w tym: - kondygnacji o wysokości od 1,40 do 2,20 m (zaliczyć 50% powierzchni)
- kondygnacji o wysokości powyżej 2,20 m |
45. ..................... m2
........................... m2
........................... m2 |
46. .................,.......
........................,........
........................,........ |
47. .................,.......
........................,........
........................,........ |
|
|||||
|
|
5. pozostałych ogółem w tym zajętych na prowadzenie odpłatnej statutowej działalności pożytku publicznego przez organizacje pożytku publicznego w tym: - kondygnacji o wysokości od 1,40 do 2,20 m (zaliczyć 50% powierzchni)
- kondygnacji o wysokości powyżej 2,20 m |
48.
.................... m²
.................... m²
.................... m² |
49.
.................,......
...............,..........
...............,.......... |
50.
...............,..........
...............,..........
...............,.......... |
|
|||||
|
D.3 BUDOWLE |
|
|||||||||
|
|
1. budowle służące do poboru, uzdatniania i dostawy wody oraz odprowadzania ścieków – 0,5 % (wartość, o której mowa w przepisach o podatkach dochodowych) |
51.
.................,....... |
52.
..................,....... |
53.
.................,....... |
|
|||||
|
2. pozostałych budowli - 2 % |
54. ................,........ |
55. ..................,....... |
56. ................,........ |
|
||||||
|
E. ŁĄCZNA KWOTA PODATKU |
|
|||||||||
|
|
Kwota podatku Suma kwot z kol. D ( należy zaokrąglić do pełnych dziesiątek groszy ) |
57.
.................,....... |
|
|||||||
|
F. INFORMACJA O PRZEDMIOTACH ZWOLNIONYCH(podać powierzchnię, bądź wartość budowli przedmiotów zwolnionych oraz przepis prawa - z jakiego tytułu występuje zwolnienie)
|
|
|||||||||
|
G. OŚWIADCZENIE I PODPIS SKŁADAJĄCEGO / OSOBY REPREZENTUJĄCEJ SKŁADAJĄCEGOOświadczam, że podane przeze mnie dane są zgodne z prawdą. |
|
|||||||||
|
|
58. Imię
|
59. Nazwisko |
|
|||||||
|
|
60. Data wypełnienia (dzień - miesiąc - rok)
|
61. Podpis (pieczęć) składającego / osoby reprezentującej składającego
|
|
|||||||
|
H. ADNOTACJE ORGANU PODATKOWEGO |
|
|||||||||
|
|
62. Uwagi organu podatkowego
|
|
||||||||
|
|
63. Identyfikator przyjmującego formularz
|
64. Data i podpis przyjmującego formularz
|
|
|||||||
Zgodnie z art. 26 a § 1 ustawy z dnia 17 czerwca 1966 r. o postępowaniu egzekucyjnym w administracji /Dz.U. z 2002 r. Nr 110, poz. 968 z późn. zm./ niniejsza deklaracja stanowi podstawę do wystawienia tytułu wykonawczego.
Metryka strony