Protokół Nr 5/2011
P R O T O K O Ł Nr 5 /2011
z wspólnego posiedzenia Komisji Problemowo Budżetowej i Komisji Rewizyjnej Rady Gminy Nurzec-Stacja, odbytego w dniu 6 września 2011 r.
Obecni członkowie Komisji Problemowo Budżetowej:
1. Pani Antonia Rosa - Przewodnicząca Komisji,
2. Pan Jerzy Barańczuk - Zastępca Przewodniczącego Komisji.
3. Pani Małgorzata Kozulko - Członek Komisji
4. Pan Michał Muszkatel - Członek Komisji,
5. Pan Jarosław Nikiforuk - Członek Komisji
6. Pan Zbigniew Olesiński - Członek Komisji,
7. Pan Aleksander Pachwicewicz - Członek Komisji,
8. Pan Jan Szpański - Członek Komisji,
Nieobecni członkowie Komisji Problemowo Budżetowej:
1. Pani Katarzyna Jezierska - Członek Komisji,
2. Pani Magdalena Miler-Wawrzyniak - Członek Komisji.,
3. Pan Piotr Nalewajek - Członek Komisji.
Obecni Członkowie Komisji Rewizyjnej:
1. Pan Jerzy Olesiuk - Przewodniczący Komisji,
2. Pan Kamil Grzyb - Z-ca Przewodniczącego Komisji
3. Pan Wiktor Karpiuk - Członek Komisji.
/Listy obecności w załączeniu/ Zał. Nr 1
Spoza Komisji w posiedzeniu uczestniczyli:
1. Pan Piotr Jaszczuk - Wójt,
2. Pan Krzysztof Staniszewski – Sekretarz Gminy,
3. Pani Maria Szatyłowicz - Skarbnik Gminy,
Przewodnictwo wspólnemu posiedzeniu komisji powierzono Panu Jerzemu Olesiukowi– Przewodniczącemu Komisji Rewizyjnej.
Przewodniczący posiedzenia otworzył posiedzenie i stwierdził, iż ilość obecnych na sali członków poszczególnych komisji zabezpiecza regulaminowe quorum do podejmowania prawomocnych opinii. Następnie powitał wszystkich uczestników posiedzenia.
Pan Jerzy Olesiuk – przewodniczący posiedzenia zapoznał z proponowanym porządkiem wspólnego posiedzenia Komisji. Następnie poinformował, że Komisja Rewizyjna rozpatrzy dodatkowo skargę na działalność Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej.
Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – zwrócił się z wnioskiem o dodanie do porządku obrad dodatkowego punktu dotyczącego rozpatrzenia projektu uchwały w sprawie zabezpieczenia środków finansowych na rok 2012, na realizację zadania w zakresie przebudowy ulic: Młyńskiej, Wodociągowej, Pogodnej, Lipowej, Klonowej w Nurcu-Stacji. Poinformował, że jest to uchwała jak gdyby intencyjna, która pozwoli na złożenie wniosku, na dofinansowanie z Narodowego Programu przebudowy Dróg Lokalnych. Nabór wniosków przewidziany jest prawdopodobnie do końca września br. Nadmienił, iż na dzień dzisiejszy trwają jeszcze prace związane z zmianą kosztorysu, gdyż wartość kosztorysowa musi być na dzień złożenia wniosku, a posiadana przez nas dokumentacja i jej wartość kosztorysowa przekroczyła już sześć miesięcy. Osoby dokonujące zmiany wartości nie dokonali jeszcze przekosztorysowania, dlatego operujemy kwotą przewidzianą w kosztorysie. Kończąc poinformował, iż nie ma pewności, czy uda się złożyć wniosek i czy nasz budżet pozwoli na zrealizowanie tej inwestycji, gdyż inwestycja ta pociąga za sobą nie tylko przejęcie nieruchomości, ale też musimy przebudować linię energetyczną i linię telefoniczną. Wymienione zadania w zakresie przebudowy linii nie będą kosztami, na które możemy otrzymać dofinansowanie.
Pan Jerzy Olesiuk – Przewodniczący posiedzenia zapytał, czy są uwagi do proponowanego porządku posiedzenia wraz z wnioskiem zgłoszonym przez Wójta Gminy?
Uwag do proponowanego porządku posiedzenia Komisji nie wniesiono.
W wyniku jawnego głosowania jednogłośnie 11 głosami za, w obecności 11 członków komisje przyjęły porządek posiedzenia. A brzmi on następująco:
1.Informacja o realizacji budżetu gminy za I półrocze 2011 r.
2.Rozpatrzenie projektów uchwał w sprawach:
1/ Wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości z zasobu nieruchomości Gminy Nurzec-Stacja na rzecz użytkownika wieczystego.
2/ Zmieniająca uchwałę w sprawie regulaminu wynagradzania nauczycieli zatrudnionych w szkołach i przedszkolu prowadzonych przez Gminę Nurzec-Stacja.
3/ Ustalenia czasu zajęć dydaktyczno-wychowawczo-opiekuńczych na realizację podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz ustalenia opłat, za świadczenia przedszkola prowadzonego przez Gminę Nurzec-Stacja.
4/ Określenia wymagań, jakie powinien spełnić przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości oraz przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na opróżnianie zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych.
5/ Określenia wymagań, jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie ochrony przed bezdomnymi zwierzętami, prowadzenia schronisk dla bezdomnych zwierząt, prowadzenia grzebowisk i spalarni zwłok zwierząt i ich części.
6/ Zaliczenia dróg do kategorii dróg gminnych na terenie Gminy Nurzec-Stacja. – (2 uchwały).
7/ Nadania statutu Sołectwu Szumiłówka.
8/ Udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Siemiatyckiemu na wykonanie dokumentacji technicznej na rozbudowę drogi powiatowej nr 1716Bdo drogi 1766B – Nurczyk – Żerczyce i odcinka drogi powiatowej nr 1766B Milejczyce – Klukowicze w miejscowości Nurzec.
9/ Zmiany w budżecie gminy na 2011 rok.
10/ Zmiany w wieloletniej prognozie finansowej na lata 2011-2020.
11/ Zabezpieczenia środków finansowych w budżecie Gminy Nurzec-Stacja na realizacje zadania „Budowa i rozbudowa ciągu ulic w miejscowości Nurzec-Stacja w zakresie ul. Pogodnej, Słonecznej, Lipowej, Klonowej, Wodociągowej i Młyńskiej.
3.Sprawy różne i wolne wnioski.
4.Rozpatrzenie skargi na działalność Kierownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Nurcu-Stacji.
Do punktu 1-go:
Informację o realizacji budżetu gminy za I pólrocze 2011 roku oraz uchwałę Regionalnej Izby Obrachunkowej do omawianej informacji przedstawiła Pani Maria Szatyłowicz – Skarbnik Gminy.
/Informacja oraz uchwała RIO w załączeniu/ Zał. Nr 2.
D y s k u s j a:
1/ Pan Jerzy Olesiuk – Przewodniczący Komisji Rewizyjnej – zapytał, czy wykazane dochody własne ze sprzedaży działki w Moszczonie Pańskiej to są dochody tylko ze sprzedaży tej działki?
2/ Pan Piotr Jaszczuk – Wójt - wyjaśnił, iż jest to nieduża działka, która będzie wykorzystana jako kopalina żwiru.
W wyniku jawnego głosowania jednogłośnie 11 glosami za w obecności 11 członków komisji pozytywnie zaopiniowano informację z realizacji budżetu za I półrocze 2011 r.
/Opinia Komisji w załączeniu/ Zał. Nr 3.
Do punktu 2-go:
Rozpatrzenie projektów uchwał w sprawach:
Do p. punktu 1-go:
Projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości z zasobu nieruchomości Gminy Nurzec-Stacja na rzecz użytkownika wieczystego omówił Pan Krzysztof Staniszewski – Sekretarz Gminy.
/Projekt uchwały w załączeniu/. Zał. Nr 4.
D y s k u s j a:
1/ Pan Aleksander Pachwicewicz – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – zapytał, czy tylko jedna osoba chętna do nabycia tej nieruchomości.
2/ Pan Krzysztof Staniszewski – Sekretarz Gminy – wyjaśnił, iż jest to sprzedaż bezprzetargowa, gdyż nakłady na tej nieruchomości są własnością właściciela wieczystego.
3/ Pan Jerzy Olesiuk – Przewodniczący Komisji Rewizyjnej – zapytał, jaka kwota wpłynie z przekształcenia prawa własności tej działki?
4/ Pan Krzysztof Staniszewski – Sekretarz Gminy – poinformował, iż w dniu dzisiejszym nie potrafi określić kwoty, jaka wpłynie do budżetu gminy z przekształcenia prawa własności tej działki, gdyż musi być dokonany szacunek tej działki.
W wyniku jawnego głosowanie jednogłośnie 11 glosami za w obecności 11 członków komisji pozytywnie zaopiniowano projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości z zasobu nieruchomości Gminy Nurzec-Stacja na rzecz użytkownika wieczystego.
/Opinia Komisji w załączeniu/ Zał. Nr 5.
Do p. punktu 2-go:
Projekt uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie regulaminu wynagradzania nauczycieli zatrudnionych w szkołach i przedszkolu prowadzonych przez Gminę Nurzec-Stacja omówiła Pani Olga Naumnik. Nadmieniła, iż proponowane zmiany w wynikają z tego, że nauczyciele nasi nie mają godzin nadliczbowych w związku z tym nie osiągają średnich krajowych w danym stopniu awansu zawodowego, dlatego w miesiącu styczniu musimy wypłacać wysokie dodatki wyrównawcze. Dodatki te wypłacane są praktycznie za nic, dlatego proponujemy podnieść wymienione w projekcie uchwały dodatki, co będzie motywowało nauczyciela do pracy, a tym samym obniżymy wysokość dodatków wyrównawczych.
/projekt uchwały w załączeniu/ Zał. Nr 6.
D y s k u s j a:
1/ Pani Antonina Rosa – Przewodnicząca Komisji Problemowo Budżetowej – zapytała, czy w naszych szkołach są jeszcze klasy, w których liczba uczniów przekracza 20 osób?
2/ Pani Olga Naumnik – wyjaśniła, iż są klasy powyżej 20 uczniów.
3/ Pan Jerzy Barańczuk – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – zapytał, czy jest możliwość nie wypłacania dodatków wyrównawczych?
4/ Pani Olga Naumnik – wyjaśniła, iż zgodnie z obowiązującymi przepisami nie mamy możliwości nie wypłacania dodatków wyrównawczych.
5/ Pani Antonina Rosa – Przewodnicząca Komisji Problemowo Budżetowej – zapytała, czy jest możliwość prowadzenia zajęć wyrównawczych np. z matematyki w ramach wypłacanych dodatków wyrównawczych?
6/ Pani Olga Naumnik – wyjaśniła, iż godziny ponad wymiarowe są doliczane do wynagrodzeń. Natomiast szkoła ma obowiązek organizowania zajęć wyrównawczych zarówno dla dzieci zdolnych jak i tych, którzy mają problemy z nauką danego przedmiotu.
W wyniku jawnego głosowanie 10 glosami za, 1 głosem wstrzymującym, w obecności 11 członków komisji pozytywnie zaopiniowano projekt uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie regulaminu wynagradzania nauczycieli zatrudnionych w szkołach i przedszkolu prowadzonych przez Gminę Nurzec-Stacja.
/opinia komisji w załączeniu/ Zał. Nr 7.
Do p. punktu 3-go:
Projekt uchwały w sprawie ustalenia czasu zajęć dydaktyczno-wychowawczo-opiekuńczych na realizację podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz ustalenia opłat, za świadczenia przedszkola prowadzonego przez Gminę Nurzec-Stacja, omówiła Pani Olga Naumnik.
/Projekt uchwały w załączeniu/ Zał. Nr 8.
D y s k u s j a:
1/ Pan Jerzy Olesiuk – Przewodniczący Komisji Rewizyjnej – zapytał, ile będzie kosztowało przedszkole w oparciu o tę uchwałę?
2/ Pani Olga Naumnik – poinformowała, iż nie potrafi określić odpłatności za przedszkole po podjęciu tej uchwały, gdyż nie wie jaka będzie stawka żywieniowa określona przez Dyrektora przedszkola. W oparciu o nasz projekt uchwały opłata za godziny ponad minimum programowe będzie wynosiła 100 do 105 zł + stawka żywieniowa, jeżeli dziecko będzie nieobecne opłata ulegnie zmniejszeniu. Dziecko, które nie będzie przebywało w przedszkolu po godz. 13-tej będzie zwolnione z opłaty. W sytuacji, jeśli rodzice będą chcieli dodatkowych zajęć np. języka angielskiego będą musieli wnosić dodatkowe opłaty. W miesiącu sierpniu przedszkole złożyło propozycję dziennej stawki żywieniowej w wysokości 8,19 zł.
3/ Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – wyjaśnił, iż przeprowadził rozmowę z dyrektorem szkoły i ustalił, iż w miesiącu wrześniu pozostanie stawka żywieniowa na poziomie roku ubiegłego. Natomiast od miesiącu października zostanie ustalona stawka żywieniowa w porozumieniu z rodzicami.
4/ Pan Jarosław Nikiforuk – członek Komisji Problemowo Budżetowej – stwierdził, iż bezpłatny pobyt dziecka w przedszkolu powinien być określony, że do czasu odjazdu autobusu.
5/ Pani Olga Naumnik- wyjaśniła, iż zgodnie z ustawą wychowanie przedszkolne wynosi 5 godzin dziennie., a to co jest ponad 5 godzin musimy pobrać opłatę.
6/ Pan Jarosław Nikiforuk – członek Komisji Problemowo Budżetowej – stwierdził, iż dzieci dowożone autobusem nie powinny wnosić dodatkowych opłat, jeżeli przebywają w przedszkolu do czasu odjazdu autobusu.
7/ Pani Olga Naumnik – stwierdziła, iż nie ma możliwości odwiezienia dzieci przedszkolny po godzinie 13-tej.
8/ Pan Jarosław Nikiforuk – członek Komisji Problemowo Budżetowej – uważa, że za czas pobytu dziecka w przedszkolu do czasu odjazdu autobusu nie powinien być płatny.
9/ Pan Jerzy Olesiuk – Przewodniczący Komisji Rewizyjnej – stwierdził, iż w obecnej sytuacji należy zabierać dzieci z przedszkola swoim transportem.
10/ Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – wyjaśnił, iż do tej pory rodzice dzieci z Moszczony Pańskiej, Sycz wnosili opłatę stałą.
11/ Pani Antonina Rosa – Przewodnicząca Komisji Problemowo Budżetowej – stwierdziła, iż rodzice dzieci, które uczęszczają do przedszkola w Siemiatyczach płacą 250 zł miesięcznie.
12/ Pani Olga Naumnik – wyjaśniła, iż rodzice dzieci 3 i 4 letnich nie mają obowiązku posyłania dzieci do przedszkola, to jest ich wybór i dlatego muszą wnosić opłaty. W tym roku powstał obowiązek wysyłania dzieci 5-cio i 6-cio letnich do zerówki. Do organu prowadzącego należy ustalenie gdzie będzie zerówka w szkole czy przedszkolu. W Nurcu-Stacji zerówka zawsze była w przedszkolu, dlatego wnosić opłatę. Dotychczas opłata stała wynosiła 70 zł, a obecnie wzrośnie do 100 zł.
13/ Pan Jerzy Barańczuk – członek Komisji Problemowo Budżetowej – stwierdził, iż niezadawalającym jest fakt, że dzieci, które dojeżdżają to rodzice muszą wnosić dodatkowe opłaty, gdyż autobus odjeżdża około godz. 15-tej.
14/ Pani Olga Naumnik – wyjaśniła, iż z tego względu, że autobus odjeżdża o godz. 15-tej dzieci musza wnosić opłaty.
15/ Pani Antonina Rosa – Przewodnicząca Komisji Problemowo Budżetowej – stwierdziła, iż wydłużony pobyt dziecka w przedszkolu jest korzystny dla rodziców, gdyż w tym czasie mogą wykonywać swoje zajęcia nie musząc zajmować się dziećmi.
16/ Pan Jerzy Olesiuk – Przewodniczący Komisji Rewizyjnej – zapytał, Panią Skarbnik jaki jest koszt utrzymania przedszkola?
17/ Pani Maria Szatyłowicz – Skarbnik Gminy – dotychczas koszt utrzymania przedszkola wynosił 600 tys. zł.
18/ Pan Jerzy Olesiuk – Przewodniczący Komisji Rewizyjnej – stwierdził, iż jeśli nie chcemy wnosić opłaty to na własny koszt zabieramy dzieci z przedszkola.
W wyniku jawnego głosowanie jednogłośnie 11 glosami za w obecności 11 członków komisji pozytywnie zaopiniowano projekt uchwały w sprawie ustalenia czasu zajęć dydaktyczno-wychowawczo-opiekuńczych na realizację podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz ustalenia opłat, za świadczenia przedszkola prowadzonego przez Gminę Nurzec-Stacja
/opinia komisji w załączeniu/ Zał. Nr 9.
Przewodniczący posiedzenia ogłosił 5 minutową przerwę.
Wznowienie posiedzenia.
Do p. punktu 4-go:
Projekt uchwały w sprawie określenia wymagań, jakie powinien spełnić przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości oraz przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na opróżnianie zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych omówił Pan Krzysztof Popławski – Referent Urzędu Gminy.
/projekt uchwały w załączeniu/ Zał. Nr 10.
Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – poinformował, iż podjęcie tych uchwał konieczne jest z uwagi na zmianę przepisów. Dotychczas Wójt wydawał zezwolenie, a obecnie Rada Gminy musi określić warunki.
D y s k u s j a:
1/ Pan Zbigniew Olesiński – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – zabierając głos nad projektem uchwały stwierdził, iż w projekcie uchwały brak jest zapisu dotyczącego sprawozdań, jakie mają składać przedsiębiorstwa prowadzące działalność w zakresie odbioru odpadów komunalnych i nieczystości.
2/ Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – wyjaśnił, iż obowiązek sprawozdawczości wynika z ustawy i przedsiębiorstwa składają takowe informacje.
3/ Pan Krzysztof Popławski – Referent Urzędu Gminy – poinformował, że o składaniu informacji z realizacji zadań przez przedsiębiorstwa mówi art. 9 ustawy o utrzymaniu czystości.
W wyniku jawnego głosowanie jednogłośnie 11 glosami za w obecności 11 członków komisji pozytywnie zaopiniowano projekt uchwały w sprawie określenia wymagań, jakie powinien spełnić przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości oraz przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na opróżnianie zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych.
/opinia komisji w załączeniu/ zał. Nr 11.
Do p. punktu 5-go:
Projekt uchwały w sprawie określenia wymagań, jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie ochrony przed bezdomnymi zwierzętami, prowadzenia schronisk dla bezdomnych zwierząt, prowadzenia grzebowisk i spalarni zwłok zwierząt i ich części omówił Pan Krzysztof Popławski – Referent Urzędu Gminy.
/Projekt uchwały w załączeniu/ Zał. Nr 12.
D y s k u s j a:
1/ Pan Jerzy Olesiuk – Przewodniczący Komisji Rewizyjnej – zapytał, czy na terenie gminy jest firma, która odbiera padłe zwierzęta z terenu gminy?
2/ Pan Krzysztof Popławski – Referent Urzędu Gminy – wyjaśnił, iż na odbiór padłych zwierząt mamy podpisaną umowę z Firmą „Skórzec”. Firma ta nieodpłatnie odbiera padłe zwierzęta z terenu gminy w terminie 24 godzin od chwili zgłoszenia. Natomiast na odbiór zwierząt bezdomnych mamy podpisaną umowę z przedsiębiorstwem „Kala” w Wasilkowie.
3/ Pan Jerzy Barańczuk – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – zapytał, czy skoro jest podpisana umowa to można zgłosić do tej firmy i zabiorą bezdomne zwierzę?
4/ Pan Krzysztof Popławski – Referent Urzędu Gminy – wyjaśnił, iż praktycznie każde zwierzę ma właściciela i dlatego nie powinno się zgłaszać każdego wałęsającego się zwierzęcia.
5/ Pani Antonina Rosa – Przewodnicząca Komisji Problemowo Budżetowej – poinformowała, że na ulicy Leśnej są trzy psy, które nie mają właściciela. Psy te najczęściej przebywają na posesji Pani Sadowskiej, która twierdzi, że psy nie mają właściciela, a one często atakują przechodni.
6/ Pan Krzysztof Popławski – Referent Urzędu Gminy – wyjaśnił, iż nie zawsze po telefonie można zabrać psa. Musimy prowadzić postępowanie administracyjne, aby ustalić, że jest to pies bezdomny.
6/ Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – poinformował, że problem bezdomnych zwierząt jest bardzo trudny do rozwiązania, za każdego psa przekazanego do schroniska musimy wnosić opłaty w wysokości około 800 zł.
7/ Pani Antonina Rosa – Przewodnicząca Komisji Problemowo Budżetowej – stwierdziła, iż w budżecie gminy musimy zagwarantować środki finansowe i gmina powinna odbierać bezdomne psy.
W wyniku jawnego głosowanie jednogłośnie 11 glosami za w obecności 11 członków komisji pozytywnie zaopiniowano projekt uchwały w sprawie określenia wymagań, jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie ochrony przed bezdomnymi zwierzętami, prowadzenia schronisk dla bezdomnych zwierząt, prowadzenia grzebowisk i spalarni zwłok zwierząt i ich części
/opinia komisji w załączeniu/ zał. Nr 13.
Do p. punktu 6-go:
Projekty uchwał w sprawie zaliczenia dróg do kategorii dróg gminnych na terenie Gminy Nurzec-Stacja omówił Pan Krzysztof Staniszewski – Sekretarz Gminy.
/Projekty uchwał w załączeniu/ Zał. Nr 14.
Uwag do projektów uchwał nie wniesiono.
W wyniku jawnego głosowanie jednogłośnie 11 glosami za w obecności 11 członków komisji pozytywnie zaopiniowano projekty uchwał w sprawie zaliczenia dróg do kategorii dróg gminnych na terenie Gminy Nurzec-Stacja
/opinia komisji w załączeniu/ zał. Nr 15.
Do p. punktu 7-go:
Projekt uchwały w sprawie nadania statutu Sołectwu Szumiłówka omówił Pan Krzysztof Staniszewski – Sekretarz Gminy.
/Projekt uchwały w załączeniu/ Zał. Nr 16.
D y s k u s j a:
1/ Pan Jerzy Olesiuk – Przewodniczący Komisji Rewizyjnej – zapytał, jakie miejscowości wchodzą w skład Sołectwa Szumiłówka.
2/ Pan Krzysztof Staniszewski – Sekretarz Gminy – wyjaśnił, iż zgodnie z uchwałą Rady Gminy w skład sołectwa wchodzi tylko Szumiłówka. Sołtysem został Pan Wiesław Zawadzki. W sołectwie Grabarka nie doszło do wyboru sołtysa i obecnie nie jest nadawany statut dla tego sołectwa.
W wyniku jawnego głosowanie jednogłośnie 11 glosami za w obecności 11 członków komisji pozytywnie zaopiniowano projekty uchwał w sprawie nadania statutu Sołectwu Szumiłówka.
/opinia komisji w załączeniu/ zał. Nr 17.
Do p. punktu 8-go:
Projekt uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Siemiatyckiemu na wykonanie dokumentacji technicznej na rozbudowę drogi powiatowej nr 1716Bdo drogi 1766B – Nurczyk – Żerczyce i odcinka drogi powiatowej nr 1766B Milejczyce – Klukowicze w miejscowości Nurzec omówił Pan Krzysztof Staniszewski – Sekretarz Gminy.
/Projekt uchwały w załączeniu/ Zał. Nr 18.
D y s k u s j a:
1/ Pan Aleksander Pachwicewicz – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – zapytał, jaki jest koszt tej inwestycji.
2/ Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – poinformował, iż obecnie nie wiemy, jaki będzie koszt tej inwestycji, gdyż trwają prace projektowe.
3/ Pani Małgorzata Kozulko – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – zapytała, ile będzie kosztowała dokumentacja?
4/ Pan Piotr Jaszczuk – Wójt - poinformował, iż dokumentacja będzie kosztowała około 86 tys. zł.
5/ Pani Maria Szatyłowicz – Skarbnik Gminy – poinformowała, że mamy zapisane w budżecie gminy na opracowanie dokumentacji 60 tys. zł.
6/ Pan Jerzy Olesiuk – Przewodniczący Komisji Rewizyjnej – zapytał, na jakim odcinku będzie ta droga budowana.
7/ Pan Piotr Jaszczuk – Wójt - wyjaśnił, droga będzie budowana począwszy od cerkwi w Żerczycach do terenu kolejowego w Nurcu i do mostu włącznie na rzecze „Nurczyk”.
8/ Pan Jarosław Nikiforuk – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – zapytał, czy przewiduje się również budowę chodników?
9/ Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – wyjaśnił, iż w Nurcu przewiduje się wybudowanie chodników z dwóch stron, natomiast w Nurczyku, z uwagi na spadek terenu chodnik będzie tylko z jednej strony. Budowa chodników musi być uwzględniona z uwagi na punktację za bezpieczeństwo, przy rozpatrywaniu wniosków o dofinansowanie.
W wyniku jawnego głosowanie jednogłośnie 11 glosami za w obecności 11 członków komisji pozytywnie zaopiniowano projekty uchwał w sprawie udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Siemiatyckiemu na wykonanie dokumentacji technicznej na rozbudowę drogi powiatowej nr 1716Bdo drogi 1766B – Nurczyk – Żerczyce i odcinka drogi powiatowej nr 1766B Milejczyce – Klukowicze w miejscowości Nurzec
/opinia komisji w załączeniu/ zał. Nr 19.
Do p.punktu 9-go:
Projekt uchwały w sprawie zmiany w budżecie gminy na 2011 rok omówiła Pani Maria Szatyłowicz – Skarbnik Gminy.
/Projekt uchwały w załączeniu/ Zał. Nr 20.
D y s k u s j a:
1/ Pan Jerzy Olesiuk – Przewodniczący Komisji Rewizyjnej – zwrócił uwagę na planowane wydatki związane ze zmianą pokrycia dachu budynku Urzędu Gminy. Zapytał, kto jest właścicielem tego budynku?
2/ Pan Krzysztof Staniszewski – Sekretarz Gminy – poinformował, iż grunt jest gminy, Urząd Gminy jest właścicielem piętra i części piwnic. Spółdzielnia Kółek Rolniczych jest właścicielem nakładów w postaci parteru. Nadmienił, iż koszt tego zadania jest dość duży, lecz kilka razy w roku musimy wykonywać naprawę dachu.
W wyniku jawnego głosowanie jednogłośnie 11 glosami za w obecności 11 członków komisji pozytywnie zaopiniowano projekty uchwał w sprawie zmian w budżecie gminy na 2011 rok.
/opinia komisji w załączeniu/ zał. Nr 21.
Do p. punktu 10-go:
Projekt uchwały w sprawie zmiany w wieloletniej prognozie finansowej na lata 2011-2020 omówiła Pani Maria Szatyłowicz. Poinformowała, że projekt uchwały nie został przygotowany z uwagi na niejasności związane z wprowadzeniem do planu zadania w zakresie elektronicznych usług dla ludności. Wydatki związane z realizacją tego zadania pojawią się dopiero w roku 2013, a zgodnie z ustawą o finansach publicznych nie powinny być wprowadzane do uchwały. Natomiast Urząd Marszałkowski wnioskuje o wprowadzenie tego zadania. Po wyjaśnieniu tego problemu w dniu jutrzejszym zostanie przekazany projekt uchwały.
Komisje ustaliły, że po wyjaśnieniu zostanie rozpatrzony projekt uchwały w dniu jutrzejszym na sesji Rady Gminy.
Do p. punktu 11-go:
Projekt uchwały w sprawie zabezpieczenia środków finansowych w budżecie Gminy Nurzec-Stacja na realizacje zadania „Budowa i rozbudowa ciągu ulic w miejscowości Nurzec-Stacja w zakresie ul. Pogodnej, Słonecznej, Lipowej, Klonowej, Wodociągowej i Młyńskiej omówił Pan Piotr Jaszczuk – Wójt. Nadmienił, iż podjęcie tej uchwały jest konieczne z uwagi na możliwość złożenia wniosku o dofinansowanie.
D y s k u s j a:
1/ Pan Krzysztof Staniszewski – Sekretarz Gminy – poinformował, że w dniu jutrzejszym zostanie przedstawiony projekt uchwały wraz z kwotą na realizację tej inwestycji.
2/ Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – poinformował, iż kwota na realizację tego zadania jest 3 573 249 zł, lecz obecnie jest prowadzone przekosztorysowywanie, gdyż kwota ta jest aktualna na marzec br.
3/ Pan Jerzy Olesiuk – Przewodniczący Komisji Rewizyjnej – zapytał, czy opracowanie dokumentacji na budowę drogi Żerczyce Nurcyzk i budowa dróg w Nurcu-Stacji będzie w jednym terminie.
4/ Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – wyjaśnił, iż do pracowania dokumentacji na drogę Nurczyk Żerczyce dokładamy dla powiatu w roku bieżącym, a wniosek na jej budowę nie będzie jeszcze składany. Wniosek o dofinansowanie będzie składany na budowę ulic w Nurcu-Stacji. Chociaż nie wiemy, czy będzie nas stać zrealizować te zadanie, gdyż dofinansowanie wynosi 30% nie więcej niż 1 mln. zł.
5/ Pan Jerzy Olesiuk – Przewodniczący Komisji Rewizyjnej – zapytał, kiedy wnioski zostaną rozpatrzone.
6/ Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – wyjaśnił, iż była określona procedura składania wniosków. Określony był w niej termin składania wniosków od 1 września do 30 września br. Obecnie jest informacja, że musi być opublikowane Rozporządzenie Ministra Finansów, które ma być opublikowane 10 września br i to ma być rozpoczęcia składania wniosków.
W wyniku jawnego głosowanie jednogłośnie 11 glosami za w obecności 11 członków komisji pozytywnie zaopiniowano projekty uchwał w sprawie zabezpieczenia środków finansowych w budżecie Gminy Nurzec-Stacja na realizacje zadania „Budowa i rozbudowa ciągu ulic w miejscowości Nurzec-Stacja w zakresie ul. Pogodnej, Słonecznej, Lipowej, Klonowej, Wodociągowej i Młyńskiej .
/opinia komisji w załączeniu/ zał. Nr 22.
Do punktu 3-go:
Sprawy różne i wolne wnioski.
1/ Pani Maria Szatyłowicz Skarbnik Gminy – poinformowała, że w dniu jutrzejszym będzie wnioskowała o wprowadzenie do porządku obrad punktu dotyczącego podjęcia uchwały w sprawie określenia gminnych jednostek budżetowych, które gromadzą dochody na wydzielonym rachunku bankowym.
2/ Pan Michał Muszkatel – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – w miejscowości Wólka Nurzecka jest osoba, która nie składała wniosku o odbiór eternitu i dokonała zmiany pokrycia mieszkania. Obecnie ma problem z pozbyciem się eternitu. Zwrócił się o pomoc w rozwiązaniu tego problemu.
- Zaproponował, aby przy budowie dróg nie uwzględniać budowy chodników wówczas będą niższe koszty inwestycji.
3/ Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – wyjaśnił, iż składając wnioski o dofinansowanie za bezpieczeństwo uzyskuje się 10 punktów. Przystępując do budowy drogi bez chodników, mamy obawę, że wniosek nie będzie pozytywnie zaopiniowany do dofinansowania.
- Odnośnie odbioru eternitu, możliwe, że jeszcze w tym roku będzie możliwość odbioru, gdyż niektóre osoby, które złożyły wnioski i ujęte w planie zrezygnowały.
4/ Pan Jan Szpański – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – wnioskował o wyremontowanie drogi powiatowej Nurzec-Stacja – Augustynka od Pana Błażejaka do skrzyżowania z drogą w kierunku Borysowszczyzny.
- Naprawić oświetlenie przy Urzędzie Gminy.
5/ Pan Zenon Podbielski – Przewodniczący Rady Gminy – wyjaśnił, iż w dniu jutrzejszym na sesji Będzie Radny Rady Powiatu i należy ten problem jemu przekazać.
6/ Pan Jerzy Barańczuk – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – poinformował, iż powiat niewłaściwie naprawił drogę Klukowicze- Wyczółki, istniejące zadolenia zostały zasypane kruszywem z asfaltu, które jest wymywane.
7/ Pani Antonina Rosa – Przewodnicząca Komisji Problemowo Budżetowej – wnioskowała o naprawienie drogi Zabłocie Pakaniewo, gdyż jest trudno przejezdna.
8/ Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – wyjaśnił, iż droga Zabłocie Pakaniewo została przesunięta i trudno jest naprawiać drogę nie na swoim gruncie.
9/ Pan Jerzy Barańczuk – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – wnioskował o przeprowadzenie remontu parteru budynku po byłej szkole w Klukowiczach. W budynku tym odbywają się imprezy, mieści się biblioteka gminna.
10/ Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – poinformował, iż decyzję o remoncie tego budynku musimy podjąć wspólnie, gdyż koszt remontu tego budynku wyniesie około 100 000 zł.
Na tym wspólne posiedzenie komisji zakończono.
Protokołowała Przewodniczył:
Eugenia Naumiuk Jerzy Olesiuk
Metryka strony