Protokół Nr 4/2011

P R O T O K O Ł  Nr  4 /2011

z wspólnego posiedzenia Komisji Problemowo Budżetowej i Komisji Rewizyjnej Rady Gminy Nurzec-Stacja, odbytego w dniu 24 maja 2011 r.

 

Obecni członkowie Komisji Problemowo Budżetowej:

 

1. Pani Antonia Rosa                                     - Przewodnicząca Komisji,

2.  Pan Jerzy Barańczuk                                - Zastępca Przewodniczącego Komisji.

3. Pani Katarzyna Jezierska                          - Członek Komisji,

4. Pani Małgorzata Kozulko                          - Członek Komisji

5. Pani Magdalena Miler-Wawrzyniak          - Członek Komisji.,

6. Pan Michał Muszkatel                              - Członek Komisji,

7. Pan Jarosław Nikiforuk                             - Członek Komisji

8. Pan Zbigniew Olesiński                            - Członek Komisji,

9. Pan  Aleksander Pachwicewicz                 - Członek Komisji,

10.Pan Jan Szpański                                      - Członek Komisji,

 

Nieobecni członkowie Komisji Problemowo Budżetowej:

 

1. Pan Piotr Nalewajek                                  - Członek Komisji.

 

Obecni Członkowie Komisji Rewizyjnej:

 

1. Pan Jerzy Olesiuk                            - Przewodniczący Komisji,

2. Pan Kamil Grzyb                             - Z-ca Przewodniczącego Komisji

3. Pan Wiktor Karpiuk                         - Członek Komisji.

/Listy obecności w załączeniu/      Zał. Nr 1

 

Spoza Komisji w posiedzeniu uczestniczyli:

 

1. Pan Piotr Jaszczuk                - Wójt,

2. Pan Krzysztof Staniszewski – Sekretarz Gminy,

3. Pani Maria Szatyłowicz        - Skarbnik Gminy,

 

Przewodnictwo wspólnemu posiedzeniu komisji powierzono Panu Jerzemu Olesiukowi– Przewodniczącemu Komisji Rewizyjnej.

 

Przewodniczący posiedzenia otworzył posiedzenie i stwierdził, iż ilość obecnych na sali członków poszczególnych komisji zabezpiecza regulaminowe quorum do podejmowania prawomocnych opinii. Następnie powitał wszystkich uczestników posiedzenia.

 

Pan Jerzy Olesiuk – przewodniczący posiedzenia zapoznał z proponowanym porządkiem posiedzenia Komisji.

 

            Uwag do proponowanego porządku posiedzenia Komisji nie wniesiono.

 

            W wyniku jawnego głosowania jednogłośnie 12 głosami za, w obecności 12 członków komisje przyjęły porządek posiedzenia. A brzmi on następująco:

1.      Informacja o dokonanych umorzeniach oraz udzielonych ulgach za rok 2010 na podstawie uchwały Nr XXVI/157/10 Rady Gminy Nurzec-Stacja z dnia 24 czerwca 2010 r. w sprawie szczegółowych zasad i trybu umarzania, odraczania lub rozkładania na raty należności pieniężnych o charakterze cywilno-prawnym przypadających Gminie Nurzec-Stacja lub jej jednostkom organizacyjnym oraz niepodatkowych należności budżetowych o charakterze publiczno-prawnym, do których nie stosuje się przepisów ustawy ordynacja podatkowa.

2.      Sprawozdanie z wykonania budżetu gminy i zadań rzeczowych za 2010 rok.

       - Absolutorium Wójtowi Gminy.

3.       Rozpatrzenie projektów uchwał w sprawach:

      1/ Zarządzenia wyborów sołtysów i rad sołeckich w sołectwie Grabarka, Szumiłówka oraz Przewodniczącego i Rady Osiedla „Zielone” w Nurcu-Stacji.

      2/ Zmiany uchwały w sprawie utworzenia Zespołu Szkolno- Przedszkolnego w Nurcu-Stacji.

      3/ Zmiany uchwały w sprawie trybu i sposobu powoływania i odwoływania członków zespołu interdyscyplinarnego oraz szczegółowych warunków jego funkcjonowania.

      4/ Zmiany w budżecie gminy na 2011 rok.

      5/ Zmiany w wieloletniej prognozie finansowej na lata 2011-2020.

      6/ Przedłużenia taryf za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków.

4.       Sprawy różne i wolne wnioski.

 

Do punktu 1-go:

 

Informacja o dokonanych umorzeniach oraz udzielonych ulgach za rok 2010 na podstawie uchwały Nr XXVI/157/10 Rady Gminy Nurzec-Stacja z dnia 24 czerwca 2010 r. w sprawie szczegółowych zasad i trybu umarzania, odraczania lub rozkładania na raty należności pieniężnych o charakterze cywilno-prawnym przypadających Gminie Nurzec-Stacja lub jej jednostkom organizacyjnym oraz niepodatkowych należności budżetowych o charakterze publiczno-prawnym, do których nie stosuje się przepisów ustawy ordynacja podatkowa omówiła Pani Maria Szatyłowicz – Skarbnik Gminy.

/Informacja w załączeniu/ Zał. Nr 2.

 

D y s k u s j a:

1/ Pani Magdalena Miler-Wawrzyniak – Członek Komisji Problemowo-Budżetowej – zapytała, czy należność, która została rozłożona na raty jest możliwa do wyegzekwowania?

 

2/ Pani Maria Szatyłowicz- Skarbnik Gminy – wyjaśniła, iż należność nie została umorzona lecz rozłożono na raty.

 

3/ Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – wyjaśnił, iż zawarto ugodę z dłużnikiem i rozłożono zaległą kwotę na raty. W sytuacji, jeśli nie będą wpłacane należny raty będziemy egzekwowali zgodnie z przepisami prawa.

 

            Komisje jednogłośnie 12 głosami za w obecności 12 członków komisji pozytywnie zaopiniowały przedstawioną informację o dokonanych umorzeniach oraz udzielonych ulgach za rok 2010 na podstawie uchwały Nr XXVI/157/10 Rady Gminy Nurzec-Stacja z dnia 24 czerwca 2010 r. w sprawie szczegółowych zasad i trybu umarzania, odraczania lub rozkładania na raty należności pieniężnych o charakterze cywilno-prawnym przypadających Gminie Nurzec-Stacja lub jej jednostkom organizacyjnym oraz niepodatkowych należności budżetowych o charakterze publiczno-prawnym, do których nie stosuje się przepisów ustawy ordynacja podatkowa

/opinia w załączeniu/ Zał. Nr 3.

 

Do punktu 2-go:

 

Sprawozdanie z wykonania budżetu gminy i zadań rzeczowych za 2010 rok, Sprawozdanie finansowe za 2010 rok oraz opinię Regionalnej Izby Obrachunkowej w sprawie sprawozdania z wykonania budżetu gminy za 2010 r. przedstawiła Pani Maria Szatyłowicz - Skarbnik Gminy.

/ Sprawozdania i opinia RIO w załączeniu/ Zał. Nr 3-5.

Następnie zapoznała z rocznym sprawozdaniem finansowym instytucji kultury za 2010 rok.

/Sprawozdanie w załączeniu/ Zał. Nr 6.

D y s k u s j a:

1/ Pani Magdalena Miler Wawrzyniak – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – zapytała, co to za budynek świetlicy w Stołbcach?

 

2/ Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – wyjaśnił, iż jest to budynek po byłej szkole w Stołbcach, obecnie jest wykorzystywany jako świetlica wiejska.

 

3/ Pan Wiktor Karpiuk – Członek Komisji Rewizyjnej – zapytał, jaka jest wartość działek będących mieniem gminnym w miejscowości Moszczona Pańska.

 

4/ Pani Maria Szatyłowicz – Skarbnik Gminy – wyjaśniła, iż wykazana w informacji o stanie mienia gminnego wartość działek jest wartością księgową. Wykazane wartości nie są szacunkowymi, które są przy sprzedaży działek.

 

            W wyniku jawnego głosowania jednogłośnie 13 glosami za w obecności 13 członków Komisje pozytywnie zaopiniowały roczne sprawozdanie finansowe instytucji kultury za 2010 rok.

/Opinia Komisji w załączeniu/ Zał. Nr 7

 

Następnie komisje obradowały oddzielnie.

 

Komisja Problemowo Budżetowa:

 

            Po szczegółowym przeanalizowaniu sprawozdania z wykonania z wykonania budżetu gminy za 2010 r., sprawozdania finansowego oraz opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej w Białymstoku Komisja nie wniosła uwag do omawianych sprawozdań, a następnie w wyniku jawnego glosowania jednogłośnie 10 głosami za w obecności 10 członków, pozytywnie zaopiniowała

/Opinia Komisji w załączeniu/ Zał. Nr 8.

 

Komisja Rewizyjna:

 

            Po szczegółowym przeanalizowaniu sprawozdania z wykonania z wykonania budżetu gminy za 2010 r., sprawozdania finansowego oraz opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej w Białymstoku Komisja nie wniosła uwag do omawianych sprawozdań, a następnie w wyniku jawnego glosowania jednogłośnie 3 głosami za w obecności 3 członków, pozytywnie zaopiniowała sprawozdania i jednogłośnie przyjęła wniosek o udzielenie absolutorium Wójtowi Gminy.

/Opinia Komisji w załączeniu/ Zał. Nr 9.

 

Do punktu 3-go:

 

 Rozpatrzenie projektów uchwał w sprawach:

 

Do p. punktu 1-go:

 

      Projekt uchwały w sprawie zarządzenia wyborów sołtysów i rad sołeckich w sołectwie Grabarka, Szumiłówka oraz Przewodniczącego i Rady Osiedla „Zielone” w Nurcu-Stacji mówił Pan Krzysztof Staniszewski – Sekretarz Gminy.

/Projekt uchwały w załączeniu/ Zał. Nr 10.

 

      Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.

 

            W wyniku jawnego glosowania Komisje jednogłośnie 13 głosami za w obecności 13 członków komisji pozytywnie zaopiniowały projekt uchwały w sprawie zarządzenia wyborów sołtysów i rad sołeckich w sołectwie Grabarka, Szumiłówka oraz Przewodniczącego i Rady Osiedla „Zielone” w Nurcu-Stacji

/Opinia komisji w załączeniu/ Zał. Nr 11.

 

Do p. punktu 2-go:

 

      Projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały w sprawie utworzenia Zespołu Szkolno- Przedszkolnego w Nurcu-Stacji omówił Pan Krzysztof Staniszewski – Sekretarz Gminy.

/Projekt uchwały w załączeniu/ Zał. Nr 12.

 

      Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.

 

      W wyniku jawnego glosowania Komisje jednogłośnie 13 głosami za w obecności 13 członków komisji pozytywnie zaopiniowały projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały w sprawie utworzenia Zespołu Szkolno- Przedszkolnego w Nurcu-Stacji.

/opinia komisji w załączeniu/ Zał. Nr 13

 

Do p. punktu 3-go:

 

      Projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały w sprawie trybu i sposobu powoływania i odwoływania członków zespołu interdyscyplinarnego oraz szczegółowych warunków jego funkcjonowania omówił Pan Krzysztof Staniszewski – Sekretarz Gminy.

/Projekt uchwały w załączeniu/ Zał. Nr 14.

 

      Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.

 

      W wyniku jawnego głosowania Komisje jednogłośnie 13 głosami za w obecności 13 członków komisji pozytywnie zaopiniowały projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały w sprawie trybu i sposobu powoływania i odwoływania członków zespołu interdyscyplinarnego oraz szczegółowych warunków jego funkcjonowania.

/opinia komisji w załączeniu/ Zał. Nr 15.

 

Do p. punktu 4-go:

 

            Projekt uchwały w sprawie zmiany w budżecie gminy na 2011 rok omówiła Pani Maria Szatyłowicz – Skarbnik Gminy.

/Projekt uchwały w załączeniu/ Zał. Nr 16

 

D y s k u s j a:

1/ Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – poinformował, że powstały oszczędności z budowy podjazdu do Apteki i Ośrodka zdrowia, dlatego chcemy zwiększyć środki finansowe i uporządkować całą ulicę Szkolną.

 

2/ Pan Jerzy Barańczuk – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – zapytał, na jaki cel będą wykorzystane płytki z przebudowywanego chodnika.

 

3/ Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – poinformował, że płytki z rozbiórki chodnika, które są dobre składowane są na placu szkolnym i będą do dyspozycji gminy, natomiast płytki uszkodzone są wywożone przez Przedsiębiorstwo realizujące inwestycję.

 

4/ Pani Antonina Rosa – Przewodnicząca Komisji problemowo Budżetowej – stwierdziła, iż po wybudowaniu podjazdu do Apteki konieczna będzie wymiana drzwi w Aptece.

 

5/ Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – poinformował, że wstępnie przewidywaliśmy wymianę drzwi i okien. Okazało się, że okna w Aptece są w dobrym stanie, dlatego zostaną wymienione tylko drzwi. Naprawione zostaną schody w Aptece.

 

6/ Pani Antonina Rosa – Przewodnicząca Komisji problemowo Budżetowej – stwierdziła, iż należałoby przymierzać się do zmiany elewacji budynku Apteki.

 

7/ Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – poinformował, iż zmiana elewacji budynku Apteki będzie dość kosztowna, gdyż należałoby przebudować całą więźbę dachową.

 

            W wyniku jawnego glosowania Komisje jednogłośnie 13 głosami za w obecności 13 członków komisji pozytywnie zaopiniowały projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na 2011 rok.

/Opinia komisji w załączeniu/ Zał. Nr 17.

 

Do p. punktu 5-go:

 

            Projekt uchwały w sprawie zmian w wieloletniej prognozie finansowej na lata 2011-2020 omówiła Pani Maria Szatyłowicz – Skarbnik Gminy.

 

            Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.

 

            W wyniku jawnego glosowania 13 głosami za w obecności 13 członków komisji pozytywnie zaopiniowano projekt uchwały w sprawie zmian w wieloletniej prognozie finansowej na lata 2011-2020.

/opinia komisji w załączeniu/ Zał. Nr 18.

 

Do p. punktu 6-go:

 

            Projekt uchwały w sprawie przedłużenia taryf za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków omówiła Pani Irena Kowalewicz – Kierownik Referatu Rozwoju Gminy.

/Projekt uchwały w załączeniu/ Zał. Nr 19.

 

D y s k u s j a:

1/ Pani Antonina Rosa – Przewodnicząca Komisji Problemowo Budżetowej – stwierdziła, że Rada, jeśli nie podejmie uchwały to stawki i tak wejdą w życie.

 

2/ Pani Irena Kowalewicz – Kierownik Referatu Rozwoju Gminy – wyjaśniła, iż zgodnie z projektem uchwały stawki opłat nie ulegną zmianie, pozostaną na obecnym poziomie. Obecne stawki obowiązują do 30 czerwca br, a zgodnie z ustawą na wniosek eksploatatora może być przedłużona na okres pół roku obowiązująca stawka.

 

3/ Pan Jerzy Barańczuk – Z-ca Przewodniczącego Komisji Problemowo Budżetowej – zwrócił uwagę na konieczność remontu hydroforni w Klukowiczach.

 

4/ Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – poinformował, iż dwa tygodnie temu był kierownik Podlaskich Wodociągów i dokonał przeglądu hydroforni w Klukowiczach i Tymiance. Obiecał, że zostanie wykonany remont w następujący sposób zostanie położona blacha w hydroforni w Tymiance i w hydroforni w Klukowiczach. Obecnie w hydroforni w Klukowiczach z uwagi na przeciekanie dachu została położona folia.

 

5/ Pan Jerzy Barańczuk – Z-ca Przewodniczącego Komisji Problemowo Budżetowej – wnioskował o zainstalowanie drugiej pompy w hydroforni w Klukowiczach, gdyż często występuje brak wody.

 

6/ Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – poinformował, iż jego zdaniem najwłaściwszym rozwiązaniem problemu z zaopatrzeniem w wodę jest wykonanie spinki i przyłączenie wodociągu w Klukowiczach z wodociągiem w Tymiance. Wykonanie modernizacji hydroforni w Tymiance tam jest agregat prądotwórczy, pozwoli to na zachowani ciągłości w dostawie wody. Utrzymywanie małych hydroforni jest kosztowne.

 

7/ Pan Michał Muszkatel – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – poinformował, iż w miejscowości Wólka Nurzecka, brak jest ciśnienia wody w hydrantach. W razie pożaru nie będzie możliwości korzystania z wody.

 

8/ Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – wyjaśnił, iż zgłaszano wniosek do Podlaskich Wodociągów o dokonanie przeglądu hydrantów. Dotychczas nie mamy odpowiedzi, dlatego będziemy po raz kolejny monitować o dokonanie przeglądu hydrantów.

 

            W wyniku jawnego glosowania Komisje jednogłośnie 13 głosami za w obecności 13 członków komisji pozytywnie zaopiniowały projekt uchwały w sprawie przedłużenia taryf za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków.

/Opinia komisji w załączeniu/ Zał. Nr 20.

 

Do punktu 4-go:

Sprawy różne i wolne wnioski:

 

1/ Pan Jerzy Barańczuk – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – wnioskował, aby równanie i żwirowanie dróg rozpoczynać od wsi Wyczółki, gdyż drogi najczęściej nie są dożwirowane i wyrównane w danym roku.

 

2/ Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – wyjaśnił, iż na terenie wsi Wyczółki są ciężkie grunty i w okresie wiosennym nawierzchnia dróg jest zbyt wilgotna, aby można było wykonać jej równanie. Odnośnie dożwirowania dróg poinformował, iż obecnie przedsiębiorstwo wykonujące prace przy budowie zbiornika wodnego, wywiozło około 2000 m3, prace w tym zakresie nie zostały jeszcze zakończone, lecz przedsiębiorstwo wstrzymało pracę, z uwagi na realizację innego zadania. My jako gmina nie możemy przymusić ich do realizacji tego zadania, gdyż zgodnie z umową termin zakończenia prac upływa z końcem lipca.

 

3/ Pan Michał Muszkatel – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – wnioskował o naprawienie mostku we wsi Wólka Nurzecka. Wykonać pokrywę i przykryć szambo przy świetlicy, gdyż zagraża bezpieczeństwu.

 

4/ Pani Magdalena Miler-Wawrzyniak – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – poinformowała, że dzieci ze Szkoły w Nurcu-Stacji brały udział w olimpiadach parafialnych i zajęły drugie miejsce, w ramach nagrody dla tych dzieci jest zaproszenie do Warszawy. Planowany termin pobytu dzieci w Warszawie jest od 9 do 17 lipca br. Zapytała czy nie byłoby możliwości dofinansowania wyjazdu dla tych dzieci ze środków funduszu alkoholowego, aby zmniejszyć koszty dla rodziców.

 

- Pani Katarzyna Jezierska – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – zapytała, dla ilu dzieci należałoby dofinansować?

 

- Pani Magdalena Miler-Wawrzyniak – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – wyjaśniła, iż jest to piętnaścioro dzieci i prosi o dofinansowanie, co nie co do ich wypoczynku.

 

- Pan Zenon Podbielski – Przewodniczący Rady Gminy – zapytał, kto ma dofinansować, pozostała kwotę?

 

- Pani Magdalena Miler-Wawrzyniak – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – wyjaśniła, iż część kosztów pokryją rodzice.

 

- Pani Antonina Rosa – Przewodnicząca Komisji Problemowo Budżetowej – stwierdziła, iż dofinansowanie, jeśli zostanie przyznane to powinno być w równej części dla wszystkich dzieci.

 

- Pani Katarzyna Jezierska – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – poinformowała, że rodzice części dzieci pracują i mogą ubiegać się o dofinansowanie z funduszu socjalnego w zakładach pracy.

 

- Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – zapytał, jaki jest koszt uczestnictwa, dla jednego dziecka?

 

- Pani Magdalena Miler-Wawrzyniak – poinformowała, że jest to opłata 500 zł od dziecka. Dzieci zostaną zakwaterowane w akademikach i pokrywają tylko koszty wyżywienia. W czasie tego pobytu dzieci będą uczestniczyć w zmaganiach sportowych, zwiedzać Warszawę.

 

- Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – poinformował, iż na poprzedniej sesji został zatwierdzony gminny program rozwiązywania problemów alkoholowych. W programie tym zostały określone zadania do realizacji, między innymi dofinansowanie do kolonii organizowanych przez siostry Urszulanki, jak też dofinansowanie do kolonii organizowanych przez Caritas. Obecnie, jeżeli nie dokonamy zmian w programie, możemy realizować tylko zadania przewidziane w programie.

 

- Pani Antonina Jezierska – Przewodnicząca Komisji Problemowo Budżetowej – wnioskowała, aby dofinansować do wyjazdu dzieci do Warszawy z funduszu alkoholowe.

 

- Pan Zenon Podbielski – Przewodniczący Rady Gminy – stwierdził, iż można dofinansować do wyjazdu dzieci z funduszu alkoholowego, lecz wówczas należy zmniejszyć środki na inne przewidziane zadania.

 

- Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – wyjaśnił, iż nie możemy wykorzystać wszystkich środków finansowych, gdyż nie wiemy, jakie będą wpływy w roku przyszłym, a niektóre zadania muszą być realizowane. Mamy ujęte w programie dofinansowanie do półkolonii organizowanych przez siostry w Nurcu-Stacji

 

            Ostatecznie komisje nie zajęły stanowiska w sprawie dofinansowania wyjazdu dzieci uczestniczących w konkursie „Parafiada” do Warszawy.

 

5/ Pani Katarzyna Jezierska – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – poinformowała, że kobiety uczestnicząc w aerobiku. Dotychczas opłaty za te zajęcia były niezbyt wysokie. Obecnie wzrosły koszty paliwa, zmniejszyła się grupa osób a w związku z tym wzrosła odpłatność. Panie uczestniczące w zajęciach aerobiku dowiedziały się, że w innych gminach zajęcia aerobiku są finansowane z różnych źródeł np. w Mielniku Wójt wypłaca wynagrodzenie dla osoby prowadzącej zajęcia, w innej gminie zajęcie są finansowane ze środków zewnętrznych w ramach realizacji jakiegoś projektu. Zapytała, czy nie byłoby możliwości pozyskania środków finansowych na dofinansowanie do aerobiku?

 

- Pani Magdalena Miler-Wawrzyniak – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – stwierdziła, iż dzieci uczestniczą w zajęciach nauki tańca i rodzice wnoszą opłaty. W zajęciach aerobiku uczestniczą osoby dorosłe, więc mogą wnosić opłaty.

 

- Pani Katarzyna Jezierska – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – stwierdziła, iż w gminie są środki finansowe przeznaczone na sport, a sport to nie jest powiedziane, że środki finansowe mają być wykorzystane tylko dla dzieci.

 

- Pani Maria Szatyłowicz – Skarbnik Gminy – poinformowała, że dzieci opłacają za tańce po 30 zł, natomiast wynagrodzenie osoby prowadzącej zajęcia jest wyższe i część jest finansowana w ramach środków GOUK jako zadanie warsztaty taneczne.

 

- Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – wyjaśnił, iż w czasie, gdy był realizowany program przez GOPS można było przewidzieć realizację tego zadania. Obecnie realizacja tego programu już została zakończona.

 

- Pani Maria Szatyłowicz – Skarbnik Gminy – poinformowała, że zadanie te mogłoby być realizowane w ramach programu tzw. Kapitał Ludzki, który jest przewidziany na realizację projektów miękkich. My jako gmina nie realizowaliśmy takich projektów, realizował je nasz GOPS.

 

- Pani Katarzyna Jezierska – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – poinformowała, iż osoby uczestniczące w aerobiku nie wiedzą, z jakiego programu mogą skorzystać. Apelowała, aby ktoś z pracowników gminy poszukał możliwości dofinansowania.

 

            Po przeanalizowaniu, ustalono, że należy zwrócić się do Dyrektora GOUK i wspólnie poszukać możliwości dofinansowania.

 

6/ Pan Wiktor Karpiuk – Członek Komisji Rewizyjnej – podczas budowy drogi w Moszczonie Pańskiej został pogłębiony rów, przy przepuście spowodowało to, że obecnie linia wodociągowa jest ułożona zbyt płytko.

 

7/ Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – poinformował, że znany jest ten problem. Obecnie jesteśmy w trakcie uzgodnień z wykonawcą, aby ten problem naprawić. Nadmienił, iż sytuacja ta powstała po wytyczeniu granic drogi okazało się, że wodociąg jest położony w niewłaściwym miejscu.

 

8/ Pan Kamil Grzyb – Zastępca Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej – zapytał, na jakim etapie jest realizacja zadania w zakresie budowy sieci internetowej.

 

9/ Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – wyjaśnił, iż w dalszym ciągu oczekujemy na wyjaśnienia związane z zasadami finansowania tego zadnia.

 

10/ Pan Aleksander Pachwicewicz – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – poinformował, iż nie będzie uczestniczył w sesji, gdyż wyjeżdża do sanatorium. W związku z tym złożył na piśmie wniosek w sprawie budowy zadaszenia na przystanku PKS w Żerczycach.

 

11/ Pan Jarosław Nikiforuk – Członek Komisji Problemowo Budżetowej - zapytał, na jakim etapie są prace związane z remontem świetlicy w Siemichoczach?

 

12/ Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – wyjaśnił, iż odbył się przetarg na wyłonienie wykonawcy na realizacji tego zadania. Z uzyskanych informacji wynika, że zamówiona została stolarka okienna i dopiero po przywiezieniu okien realizacja zadania zostanie rozpoczęta. Termin realizacji zadania przewidziany jest do końca sierpnia br.

 

            Na tym posiedzenie komisji zakończono.

 

Protokołowała:                                                           Przewodniczył:

                                                                                  Przewodniczący Komisji Rewizyjnej

Eugenia Naumiuk

                                                                                              Jerzy Olesiuk

 

 

Metryka strony

Udostępniający: Rada Gminy Nurzec-Stacja

Wytwarzający/odpowiadający: Norbert Jadczuk

Wprowadzający: Norbert Jadczuk

Data wprowadzenia: 2012-03-08

Data modyfikacji: 2012-03-08

Opublikował: Norbert Jadczuk

Data publikacji: 2012-03-08