Protokół Nr 5/2011

P R O T O K O Ł  Nr   5 /2011

z wspólnego posiedzenia Komisji Problemowo Budżetowej i Komisji Rewizyjnej Rady Gminy Nurzec-Stacja, odbytego w dniu 6 września 2011 r.

 

Obecni członkowie Komisji Problemowo Budżetowej:

 

1. Pani Antonia Rosa                                     - Przewodnicząca Komisji,

2.  Pan Jerzy Barańczuk                                - Zastępca Przewodniczącego Komisji.

3. Pani Małgorzata Kozulko                          - Członek Komisji

4. Pan Michał Muszkatel                              - Członek Komisji,

5. Pan Jarosław Nikiforuk                             - Członek Komisji

6. Pan Zbigniew Olesiński                            - Członek Komisji,

7. Pan  Aleksander Pachwicewicz                 - Członek Komisji,

8. Pan Jan Szpański                                      - Członek Komisji,

 

Nieobecni członkowie Komisji Problemowo Budżetowej:

 

1. Pani Katarzyna Jezierska                          - Członek Komisji,

2. Pani Magdalena Miler-Wawrzyniak          - Członek Komisji.,

3. Pan Piotr Nalewajek                                  - Członek Komisji.

 

Obecni Członkowie Komisji Rewizyjnej:

 

1. Pan Jerzy Olesiuk                            - Przewodniczący Komisji,

2. Pan Kamil Grzyb                             - Z-ca Przewodniczącego Komisji

3. Pan Wiktor Karpiuk                         - Członek Komisji.

/Listy obecności w załączeniu/      Zał. Nr 1

 

Spoza Komisji w posiedzeniu uczestniczyli:

 

1. Pan Piotr Jaszczuk                - Wójt,

2. Pan Krzysztof Staniszewski – Sekretarz Gminy,

3. Pani Maria Szatyłowicz        - Skarbnik Gminy,

 

Przewodnictwo wspólnemu posiedzeniu komisji powierzono Panu Jerzemu Olesiukowi– Przewodniczącemu Komisji Rewizyjnej.

 

Przewodniczący posiedzenia otworzył posiedzenie i stwierdził, iż ilość obecnych na sali członków poszczególnych komisji zabezpiecza regulaminowe quorum do podejmowania prawomocnych opinii. Następnie powitał wszystkich uczestników posiedzenia.

 

Pan Jerzy Olesiuk – przewodniczący posiedzenia zapoznał z proponowanym porządkiem wspólnego posiedzenia Komisji. Następnie poinformował, że Komisja Rewizyjna rozpatrzy dodatkowo skargę na działalność Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej.

 

            Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – zwrócił się z wnioskiem o dodanie do porządku obrad dodatkowego punktu dotyczącego rozpatrzenia projektu uchwały w sprawie zabezpieczenia środków finansowych na rok 2012, na realizację zadania w zakresie przebudowy ulic: Młyńskiej, Wodociągowej, Pogodnej, Lipowej, Klonowej w Nurcu-Stacji. Poinformował, że jest to uchwała jak gdyby intencyjna, która pozwoli na złożenie wniosku, na dofinansowanie z Narodowego Programu przebudowy Dróg Lokalnych. Nabór wniosków przewidziany jest prawdopodobnie do końca września br. Nadmienił, iż na dzień dzisiejszy trwają jeszcze prace związane z zmianą kosztorysu, gdyż wartość kosztorysowa musi być na dzień złożenia wniosku, a posiadana przez nas dokumentacja i jej wartość kosztorysowa przekroczyła już sześć miesięcy. Osoby dokonujące zmiany wartości nie dokonali jeszcze przekosztorysowania, dlatego operujemy kwotą przewidzianą w kosztorysie. Kończąc poinformował, iż nie ma pewności, czy uda się złożyć wniosek i czy nasz budżet pozwoli na zrealizowanie tej inwestycji, gdyż inwestycja ta pociąga za sobą nie tylko przejęcie nieruchomości, ale też musimy przebudować linię energetyczną i linię telefoniczną. Wymienione zadania w zakresie przebudowy linii nie będą kosztami, na które możemy otrzymać dofinansowanie.

 

            Pan Jerzy Olesiuk – Przewodniczący posiedzenia zapytał, czy są uwagi do proponowanego porządku posiedzenia wraz z wnioskiem zgłoszonym przez Wójta Gminy?

 

            Uwag do proponowanego porządku posiedzenia Komisji nie wniesiono.

 

            W wyniku jawnego głosowania jednogłośnie 11 głosami za, w obecności 11 członków komisje przyjęły porządek posiedzenia. A brzmi on następująco:

1.Informacja o realizacji budżetu gminy za I półrocze 2011 r.

2.Rozpatrzenie projektów uchwał w sprawach:

1/ Wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości z zasobu nieruchomości Gminy Nurzec-Stacja na rzecz użytkownika wieczystego.

2/ Zmieniająca uchwałę w sprawie regulaminu wynagradzania nauczycieli zatrudnionych w szkołach i przedszkolu prowadzonych przez Gminę Nurzec-Stacja.

3/ Ustalenia czasu zajęć dydaktyczno-wychowawczo-opiekuńczych na realizację podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz ustalenia opłat, za świadczenia przedszkola prowadzonego przez Gminę Nurzec-Stacja.

4/ Określenia wymagań, jakie powinien spełnić przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości oraz przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na opróżnianie zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych.

5/ Określenia wymagań, jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie ochrony przed bezdomnymi zwierzętami, prowadzenia schronisk dla bezdomnych zwierząt, prowadzenia grzebowisk i spalarni zwłok zwierząt i ich części.

6/ Zaliczenia dróg do kategorii dróg gminnych na terenie Gminy Nurzec-Stacja. – (2 uchwały).

7/ Nadania statutu Sołectwu Szumiłówka.

8/ Udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Siemiatyckiemu na wykonanie dokumentacji technicznej na rozbudowę drogi powiatowej nr 1716Bdo drogi 1766B – Nurczyk – Żerczyce i odcinka drogi powiatowej nr 1766B Milejczyce – Klukowicze w miejscowości Nurzec.

9/ Zmiany w budżecie gminy na 2011 rok.

10/ Zmiany w wieloletniej prognozie finansowej na lata 2011-2020.

11/ Zabezpieczenia środków finansowych w budżecie Gminy Nurzec-Stacja na realizacje zadania „Budowa i rozbudowa ciągu ulic w miejscowości Nurzec-Stacja w zakresie ul. Pogodnej, Słonecznej, Lipowej, Klonowej, Wodociągowej i Młyńskiej.

3.Sprawy różne i wolne wnioski.

4.Rozpatrzenie skargi na działalność Kierownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Nurcu-Stacji.

 

Do punktu 1-go:

 

            Informację o realizacji budżetu gminy za I pólrocze 2011 roku oraz uchwałę Regionalnej Izby Obrachunkowej do omawianej informacji przedstawiła Pani Maria Szatyłowicz – Skarbnik Gminy.

/Informacja oraz uchwała RIO w załączeniu/ Zał. Nr 2.

 

D y s k u s j a:

1/ Pan Jerzy Olesiuk – Przewodniczący Komisji Rewizyjnej – zapytał, czy wykazane dochody własne ze sprzedaży działki w Moszczonie Pańskiej to są dochody tylko ze sprzedaży tej działki?

 

2/ Pan Piotr Jaszczuk – Wójt - wyjaśnił, iż jest to nieduża działka, która będzie wykorzystana jako kopalina żwiru.

 

            W wyniku jawnego głosowania jednogłośnie 11 glosami za w obecności 11 członków komisji pozytywnie zaopiniowano informację z realizacji budżetu za I półrocze 2011 r.

/Opinia Komisji w załączeniu/ Zał. Nr 3.

 

Do punktu 2-go:

 

Rozpatrzenie projektów uchwał w sprawach:

 

Do p. punktu 1-go:

 

      Projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości z zasobu nieruchomości Gminy Nurzec-Stacja na rzecz użytkownika wieczystego omówił Pan Krzysztof Staniszewski – Sekretarz Gminy.

/Projekt uchwały w załączeniu/. Zał. Nr 4.

 

D y s k u s j a:

1/ Pan Aleksander Pachwicewicz – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – zapytał, czy tylko jedna osoba chętna do nabycia tej nieruchomości.

 

2/ Pan Krzysztof Staniszewski – Sekretarz Gminy – wyjaśnił, iż jest to sprzedaż bezprzetargowa, gdyż nakłady na tej nieruchomości są własnością właściciela wieczystego.

 

3/ Pan Jerzy Olesiuk – Przewodniczący Komisji Rewizyjnej – zapytał, jaka kwota wpłynie z przekształcenia prawa własności tej działki?

 

4/ Pan Krzysztof Staniszewski – Sekretarz Gminy – poinformował, iż w dniu dzisiejszym nie potrafi określić kwoty, jaka wpłynie do budżetu gminy z przekształcenia prawa własności tej działki, gdyż musi być dokonany szacunek tej działki.

 

      W wyniku jawnego głosowanie jednogłośnie 11 glosami za w obecności 11 członków komisji pozytywnie zaopiniowano projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości z zasobu nieruchomości Gminy Nurzec-Stacja na rzecz użytkownika wieczystego.

/Opinia Komisji w załączeniu/ Zał. Nr 5.

 

Do p. punktu 2-go:

 

      Projekt uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie regulaminu wynagradzania nauczycieli zatrudnionych w szkołach i przedszkolu prowadzonych przez Gminę Nurzec-Stacja omówiła Pani Olga Naumnik. Nadmieniła, iż proponowane zmiany w wynikają z tego, że nauczyciele nasi nie mają godzin nadliczbowych w związku z tym nie osiągają średnich krajowych w danym stopniu awansu zawodowego, dlatego w miesiącu styczniu musimy wypłacać wysokie dodatki wyrównawcze. Dodatki te wypłacane są praktycznie za nic, dlatego proponujemy podnieść wymienione w projekcie uchwały dodatki, co będzie motywowało nauczyciela do pracy, a tym samym obniżymy wysokość dodatków wyrównawczych.

/projekt uchwały w załączeniu/ Zał. Nr 6.

 

D y s k u s j a:

 

1/ Pani Antonina Rosa – Przewodnicząca Komisji Problemowo Budżetowej – zapytała, czy w naszych szkołach są jeszcze klasy, w których liczba uczniów przekracza 20 osób?

 

2/ Pani Olga Naumnik – wyjaśniła, iż są klasy powyżej 20 uczniów.

 

3/ Pan Jerzy Barańczuk – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – zapytał, czy jest możliwość nie wypłacania dodatków wyrównawczych?

 

4/ Pani Olga Naumnik – wyjaśniła, iż zgodnie z obowiązującymi przepisami nie mamy możliwości nie wypłacania dodatków wyrównawczych.

 

5/ Pani Antonina Rosa – Przewodnicząca Komisji Problemowo Budżetowej – zapytała, czy jest możliwość prowadzenia zajęć wyrównawczych np. z matematyki w ramach wypłacanych dodatków wyrównawczych?

 

6/ Pani Olga Naumnik – wyjaśniła, iż godziny ponad wymiarowe są doliczane do wynagrodzeń. Natomiast szkoła ma obowiązek organizowania zajęć wyrównawczych zarówno dla dzieci zdolnych jak i tych, którzy mają problemy z nauką danego przedmiotu.

 

      W wyniku jawnego głosowanie 10 glosami za, 1 głosem wstrzymującym, w obecności 11 członków komisji pozytywnie zaopiniowano projekt uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie regulaminu wynagradzania nauczycieli zatrudnionych w szkołach i przedszkolu prowadzonych przez Gminę Nurzec-Stacja.

/opinia komisji w załączeniu/ Zał. Nr 7.

 

Do p. punktu 3-go:

 

      Projekt uchwały w sprawie ustalenia czasu zajęć dydaktyczno-wychowawczo-opiekuńczych na realizację podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz ustalenia opłat, za świadczenia przedszkola prowadzonego przez Gminę Nurzec-Stacja, omówiła Pani Olga Naumnik.

/Projekt uchwały w załączeniu/ Zał. Nr 8.

 

D y s k u s j a:

 

1/ Pan Jerzy Olesiuk – Przewodniczący Komisji Rewizyjnej – zapytał, ile będzie kosztowało przedszkole w oparciu o tę uchwałę?

 

2/ Pani Olga Naumnik – poinformowała, iż nie potrafi określić odpłatności za przedszkole po podjęciu tej uchwały, gdyż nie wie jaka będzie stawka żywieniowa określona przez Dyrektora przedszkola. W oparciu o nasz projekt uchwały opłata za godziny ponad minimum programowe będzie wynosiła 100 do 105 zł + stawka żywieniowa, jeżeli dziecko będzie nieobecne opłata ulegnie zmniejszeniu. Dziecko, które nie będzie przebywało w przedszkolu po godz. 13-tej będzie zwolnione z opłaty. W sytuacji, jeśli rodzice będą chcieli dodatkowych zajęć np. języka angielskiego będą musieli wnosić dodatkowe opłaty. W miesiącu sierpniu przedszkole złożyło propozycję dziennej stawki żywieniowej w wysokości 8,19 zł.

3/ Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – wyjaśnił, iż przeprowadził rozmowę z dyrektorem szkoły i ustalił, iż w miesiącu wrześniu pozostanie stawka żywieniowa na poziomie roku ubiegłego. Natomiast od miesiącu października zostanie ustalona stawka żywieniowa w porozumieniu z rodzicami.

 

4/ Pan Jarosław Nikiforuk – członek Komisji Problemowo Budżetowej – stwierdził, iż bezpłatny pobyt dziecka w przedszkolu powinien być określony, że do czasu odjazdu autobusu.

 

5/ Pani Olga Naumnik- wyjaśniła, iż zgodnie z ustawą wychowanie przedszkolne wynosi 5 godzin dziennie., a to co jest ponad 5 godzin musimy pobrać opłatę.

 

6/ Pan Jarosław Nikiforuk – członek Komisji Problemowo Budżetowej – stwierdził, iż dzieci dowożone autobusem nie powinny wnosić dodatkowych opłat, jeżeli przebywają w przedszkolu do czasu odjazdu autobusu.

 

7/ Pani Olga Naumnik – stwierdziła, iż nie ma możliwości odwiezienia dzieci przedszkolny po godzinie 13-tej.

 

8/ Pan Jarosław Nikiforuk – członek Komisji Problemowo Budżetowej – uważa, że za czas pobytu dziecka w przedszkolu do czasu odjazdu autobusu nie powinien być płatny.

 

9/ Pan Jerzy Olesiuk – Przewodniczący Komisji Rewizyjnej – stwierdził, iż w obecnej sytuacji należy zabierać dzieci z przedszkola swoim transportem.

 

10/ Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – wyjaśnił, iż do tej pory rodzice dzieci z Moszczony Pańskiej, Sycz wnosili opłatę stałą.

 

11/ Pani Antonina Rosa – Przewodnicząca Komisji Problemowo Budżetowej – stwierdziła, iż rodzice dzieci, które uczęszczają do przedszkola w Siemiatyczach płacą 250 zł miesięcznie.

 

12/ Pani Olga Naumnik – wyjaśniła, iż rodzice dzieci 3 i 4 letnich nie mają obowiązku posyłania dzieci do przedszkola, to jest ich wybór i dlatego muszą wnosić opłaty. W tym roku powstał obowiązek wysyłania dzieci 5-cio i 6-cio letnich do zerówki. Do organu prowadzącego należy ustalenie gdzie będzie zerówka w szkole czy przedszkolu. W Nurcu-Stacji zerówka zawsze była w przedszkolu, dlatego wnosić opłatę. Dotychczas opłata stała wynosiła 70 zł, a obecnie wzrośnie do 100 zł.

 

13/ Pan Jerzy Barańczuk – członek Komisji Problemowo Budżetowej – stwierdził, iż niezadawalającym jest fakt, że dzieci, które dojeżdżają to rodzice muszą wnosić dodatkowe opłaty, gdyż autobus odjeżdża około godz. 15-tej.

 

14/ Pani Olga Naumnik – wyjaśniła, iż z tego względu, że autobus odjeżdża o godz. 15-tej dzieci musza wnosić opłaty.

 

15/ Pani Antonina Rosa – Przewodnicząca Komisji Problemowo Budżetowej – stwierdziła, iż wydłużony pobyt dziecka w przedszkolu jest korzystny dla rodziców, gdyż w tym czasie mogą wykonywać swoje zajęcia nie musząc zajmować się dziećmi.

 

16/ Pan Jerzy Olesiuk – Przewodniczący Komisji Rewizyjnej – zapytał, Panią Skarbnik jaki jest koszt utrzymania przedszkola?

 

17/ Pani Maria Szatyłowicz – Skarbnik Gminy – dotychczas koszt utrzymania przedszkola wynosił 600 tys. zł.

18/ Pan Jerzy Olesiuk – Przewodniczący Komisji Rewizyjnej – stwierdził, iż jeśli nie chcemy wnosić opłaty to na własny koszt zabieramy dzieci z przedszkola.

 

      W wyniku jawnego głosowanie jednogłośnie 11 glosami za w obecności 11 członków komisji pozytywnie zaopiniowano projekt uchwały w sprawie ustalenia czasu zajęć dydaktyczno-wychowawczo-opiekuńczych na realizację podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz ustalenia opłat, za świadczenia przedszkola prowadzonego przez Gminę Nurzec-Stacja

/opinia komisji w załączeniu/ Zał. Nr 9.

 

Przewodniczący posiedzenia ogłosił 5 minutową przerwę.

Wznowienie posiedzenia.

 

Do p. punktu 4-go:

 

      Projekt uchwały w sprawie określenia wymagań, jakie powinien spełnić przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości oraz przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na opróżnianie zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych omówił Pan Krzysztof Popławski – Referent Urzędu Gminy.

/projekt uchwały w załączeniu/ Zał. Nr 10.

 

      Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – poinformował, iż podjęcie tych uchwał konieczne jest z uwagi na zmianę przepisów. Dotychczas Wójt wydawał zezwolenie, a obecnie Rada Gminy musi określić warunki.

 

D y s k u s j a:

 

1/ Pan Zbigniew Olesiński – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – zabierając głos nad projektem uchwały stwierdził, iż w projekcie uchwały brak jest zapisu dotyczącego sprawozdań, jakie mają składać przedsiębiorstwa prowadzące działalność w zakresie odbioru odpadów komunalnych i nieczystości.

 

2/ Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – wyjaśnił, iż obowiązek sprawozdawczości wynika z ustawy i przedsiębiorstwa składają takowe informacje.

 

3/ Pan Krzysztof Popławski – Referent Urzędu Gminy – poinformował, że o składaniu informacji z realizacji zadań przez przedsiębiorstwa mówi art. 9 ustawy o utrzymaniu czystości.

 

      W wyniku jawnego głosowanie jednogłośnie 11 glosami za w obecności 11 członków komisji pozytywnie zaopiniowano projekt uchwały w sprawie określenia wymagań, jakie powinien spełnić przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości oraz przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na opróżnianie zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych.

/opinia komisji w załączeniu/ zał. Nr 11.

 

Do p. punktu 5-go:

 

      Projekt uchwały w sprawie określenia wymagań, jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie ochrony przed bezdomnymi zwierzętami, prowadzenia schronisk dla bezdomnych zwierząt, prowadzenia grzebowisk i spalarni zwłok zwierząt i ich części omówił Pan Krzysztof Popławski – Referent Urzędu Gminy.

/Projekt uchwały w załączeniu/ Zał. Nr 12.

 

D y s k u s j a:

 

1/ Pan Jerzy Olesiuk – Przewodniczący Komisji Rewizyjnej – zapytał, czy na terenie gminy jest firma, która odbiera padłe zwierzęta z terenu gminy?

 

2/ Pan Krzysztof Popławski – Referent Urzędu Gminy – wyjaśnił, iż na odbiór padłych zwierząt mamy podpisaną umowę z Firmą „Skórzec”. Firma ta nieodpłatnie odbiera padłe zwierzęta z terenu gminy w terminie 24 godzin od chwili zgłoszenia. Natomiast na odbiór zwierząt bezdomnych mamy podpisaną umowę z przedsiębiorstwem „Kala” w Wasilkowie.

 

3/ Pan Jerzy Barańczuk – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – zapytał, czy skoro jest podpisana umowa to można zgłosić do tej firmy i zabiorą bezdomne zwierzę?

 

4/ Pan Krzysztof Popławski – Referent Urzędu Gminy – wyjaśnił, iż praktycznie każde zwierzę ma właściciela i dlatego nie powinno się zgłaszać każdego wałęsającego się zwierzęcia.

 

5/ Pani Antonina Rosa – Przewodnicząca Komisji Problemowo Budżetowej – poinformowała, że na ulicy Leśnej są trzy psy, które nie mają właściciela. Psy te najczęściej przebywają na posesji Pani Sadowskiej, która twierdzi, że psy nie mają właściciela, a one często atakują przechodni.

 

6/ Pan Krzysztof Popławski – Referent Urzędu Gminy – wyjaśnił, iż nie zawsze po telefonie można zabrać psa. Musimy prowadzić postępowanie administracyjne, aby ustalić, że jest to pies bezdomny.

 

6/ Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – poinformował, że problem bezdomnych zwierząt jest bardzo trudny do rozwiązania, za każdego psa przekazanego do schroniska musimy wnosić opłaty w wysokości około 800 zł.

 

7/ Pani Antonina Rosa – Przewodnicząca Komisji Problemowo Budżetowej – stwierdziła, iż w budżecie gminy musimy zagwarantować środki finansowe i gmina powinna odbierać bezdomne psy.

 

      W wyniku jawnego głosowanie jednogłośnie 11 glosami za w obecności 11 członków komisji pozytywnie zaopiniowano projekt uchwały w sprawie określenia wymagań, jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie ochrony przed bezdomnymi zwierzętami, prowadzenia schronisk dla bezdomnych zwierząt, prowadzenia grzebowisk i spalarni zwłok zwierząt i ich części

/opinia komisji w załączeniu/ zał. Nr 13.

 

Do p. punktu 6-go:

 

      Projekty uchwał w sprawie zaliczenia dróg do kategorii dróg gminnych na terenie Gminy Nurzec-Stacja omówił Pan Krzysztof Staniszewski – Sekretarz Gminy.

/Projekty uchwał w załączeniu/   Zał. Nr 14.

 

      Uwag do projektów uchwał nie wniesiono.

 

W wyniku jawnego głosowanie jednogłośnie 11 glosami za w obecności 11 członków komisji pozytywnie zaopiniowano projekty uchwał w sprawie zaliczenia dróg do kategorii dróg gminnych na terenie Gminy Nurzec-Stacja

/opinia komisji w załączeniu/ zał. Nr 15.

 

Do p. punktu 7-go:

      Projekt uchwały w sprawie nadania statutu Sołectwu Szumiłówka omówił Pan Krzysztof Staniszewski – Sekretarz Gminy.

/Projekt uchwały w załączeniu/ Zał. Nr 16.

 

D y s k u s j a:

 

1/ Pan Jerzy Olesiuk – Przewodniczący Komisji Rewizyjnej – zapytał, jakie miejscowości wchodzą w skład Sołectwa Szumiłówka.

 

2/ Pan Krzysztof Staniszewski – Sekretarz Gminy – wyjaśnił, iż zgodnie z uchwałą Rady Gminy w skład sołectwa wchodzi tylko Szumiłówka. Sołtysem został Pan Wiesław Zawadzki. W sołectwie Grabarka nie doszło do wyboru sołtysa i obecnie nie jest nadawany statut dla tego sołectwa.

 

      W wyniku jawnego głosowanie jednogłośnie 11 glosami za w obecności 11 członków komisji pozytywnie zaopiniowano projekty uchwał w sprawie nadania statutu Sołectwu Szumiłówka.

/opinia komisji w załączeniu/ zał. Nr 17.

 

Do p. punktu 8-go:

 

      Projekt uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Siemiatyckiemu na wykonanie dokumentacji technicznej na rozbudowę drogi powiatowej nr 1716Bdo drogi 1766B – Nurczyk – Żerczyce i odcinka drogi powiatowej nr 1766B Milejczyce – Klukowicze w miejscowości Nurzec omówił Pan Krzysztof Staniszewski – Sekretarz Gminy.

/Projekt uchwały w załączeniu/ Zał. Nr 18.

 

D y s k u s j a:

 

1/ Pan Aleksander Pachwicewicz – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – zapytał, jaki jest koszt tej inwestycji.

 

2/ Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – poinformował, iż obecnie nie wiemy, jaki będzie koszt tej inwestycji, gdyż trwają prace projektowe.

 

3/ Pani Małgorzata Kozulko – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – zapytała, ile będzie kosztowała dokumentacja?

 

4/ Pan Piotr Jaszczuk – Wójt - poinformował, iż dokumentacja będzie kosztowała około 86 tys. zł.

 

5/ Pani Maria Szatyłowicz – Skarbnik Gminy – poinformowała, że mamy zapisane w budżecie gminy na opracowanie dokumentacji 60 tys. zł.

 

6/ Pan Jerzy Olesiuk – Przewodniczący Komisji Rewizyjnej – zapytał, na jakim odcinku będzie ta droga budowana.

 

7/ Pan Piotr Jaszczuk – Wójt - wyjaśnił, droga będzie budowana począwszy od cerkwi w Żerczycach do terenu kolejowego w Nurcu i do mostu włącznie na rzecze „Nurczyk”.

 

8/ Pan Jarosław Nikiforuk – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – zapytał, czy przewiduje się również budowę chodników?

 

9/ Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – wyjaśnił, iż w Nurcu przewiduje się wybudowanie chodników z dwóch stron, natomiast w Nurczyku, z uwagi na spadek terenu chodnik będzie tylko z jednej strony. Budowa chodników musi być uwzględniona z uwagi na punktację za bezpieczeństwo, przy rozpatrywaniu wniosków o dofinansowanie.

 

      W wyniku jawnego głosowanie jednogłośnie 11 glosami za w obecności 11 członków komisji pozytywnie zaopiniowano projekty uchwał w sprawie udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Siemiatyckiemu na wykonanie dokumentacji technicznej na rozbudowę drogi powiatowej nr 1716Bdo drogi 1766B – Nurczyk – Żerczyce i odcinka drogi powiatowej nr 1766B Milejczyce – Klukowicze w miejscowości Nurzec

/opinia komisji w załączeniu/ zał. Nr 19.

 

Do p.punktu 9-go:

 

      Projekt uchwały w sprawie zmiany w budżecie gminy na 2011 rok omówiła Pani Maria Szatyłowicz – Skarbnik Gminy.

/Projekt uchwały w załączeniu/ Zał. Nr 20.

 

D y s k u s j a:

 

1/ Pan Jerzy Olesiuk – Przewodniczący Komisji Rewizyjnej – zwrócił uwagę na planowane wydatki związane ze zmianą pokrycia dachu budynku Urzędu Gminy. Zapytał, kto jest właścicielem tego budynku?

 

2/ Pan Krzysztof Staniszewski – Sekretarz Gminy – poinformował, iż grunt jest gminy, Urząd Gminy jest właścicielem piętra i części piwnic. Spółdzielnia Kółek Rolniczych jest właścicielem nakładów w postaci parteru. Nadmienił, iż koszt tego zadania jest dość duży, lecz kilka razy w roku musimy wykonywać naprawę dachu.

 

      W wyniku jawnego głosowanie jednogłośnie 11 glosami za w obecności 11 członków komisji pozytywnie zaopiniowano projekty uchwał w sprawie zmian w budżecie gminy na 2011 rok.

/opinia komisji w załączeniu/ zał. Nr 21.

 

Do p. punktu 10-go:

 

      Projekt uchwały w sprawie zmiany w wieloletniej prognozie finansowej na lata 2011-2020 omówiła Pani Maria Szatyłowicz. Poinformowała, że projekt uchwały nie został przygotowany z uwagi na niejasności związane z wprowadzeniem do planu zadania w zakresie elektronicznych usług dla ludności. Wydatki związane z realizacją tego zadania pojawią się dopiero w roku 2013, a zgodnie z ustawą o finansach publicznych nie powinny być wprowadzane do uchwały. Natomiast Urząd Marszałkowski wnioskuje o wprowadzenie tego zadania. Po wyjaśnieniu tego problemu w dniu jutrzejszym zostanie przekazany projekt uchwały.

 

      Komisje ustaliły, że po wyjaśnieniu zostanie rozpatrzony projekt uchwały w dniu jutrzejszym na sesji Rady Gminy.

 

Do p. punktu 11-go:

 

      Projekt uchwały w sprawie zabezpieczenia środków finansowych w budżecie Gminy Nurzec-Stacja na realizacje zadania „Budowa i rozbudowa ciągu ulic w miejscowości Nurzec-Stacja w zakresie ul. Pogodnej, Słonecznej, Lipowej, Klonowej, Wodociągowej i Młyńskiej omówił Pan Piotr Jaszczuk – Wójt. Nadmienił, iż podjęcie tej uchwały jest konieczne z uwagi na możliwość złożenia wniosku o dofinansowanie.

 

D y s k u s j a:

 

1/ Pan Krzysztof Staniszewski – Sekretarz Gminy – poinformował, że w dniu jutrzejszym zostanie przedstawiony projekt uchwały wraz z kwotą na realizację tej inwestycji.

 

2/ Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – poinformował, iż kwota na realizację tego zadania jest 3 573 249 zł, lecz obecnie jest prowadzone przekosztorysowywanie, gdyż kwota ta jest aktualna na marzec br.

 

3/ Pan Jerzy Olesiuk – Przewodniczący Komisji Rewizyjnej – zapytał, czy opracowanie dokumentacji na budowę drogi Żerczyce Nurcyzk i budowa dróg w Nurcu-Stacji będzie w jednym terminie.

 

4/ Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – wyjaśnił, iż do pracowania dokumentacji na drogę Nurczyk Żerczyce dokładamy dla powiatu w roku bieżącym, a wniosek na jej budowę nie będzie jeszcze składany. Wniosek o dofinansowanie będzie składany na budowę ulic w Nurcu-Stacji. Chociaż nie wiemy, czy będzie nas stać zrealizować te zadanie, gdyż dofinansowanie wynosi 30% nie więcej niż 1 mln. zł.

 

5/ Pan Jerzy Olesiuk – Przewodniczący Komisji Rewizyjnej – zapytał, kiedy wnioski zostaną rozpatrzone.

 

6/ Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – wyjaśnił, iż była określona procedura składania wniosków. Określony był w niej termin składania wniosków od 1 września do 30 września br. Obecnie jest informacja, że musi być opublikowane Rozporządzenie Ministra Finansów, które ma być opublikowane 10 września br i to ma być rozpoczęcia składania wniosków.

 

      W wyniku jawnego głosowanie jednogłośnie 11 glosami za w obecności 11 członków komisji pozytywnie zaopiniowano projekty uchwał w sprawie zabezpieczenia środków finansowych w budżecie Gminy Nurzec-Stacja na realizacje zadania „Budowa i rozbudowa ciągu ulic w miejscowości Nurzec-Stacja w zakresie ul. Pogodnej, Słonecznej, Lipowej, Klonowej, Wodociągowej i Młyńskiej .

/opinia komisji w załączeniu/ zał. Nr 22.

 

Do punktu 3-go:

Sprawy różne i wolne wnioski.

 

1/ Pani Maria Szatyłowicz Skarbnik Gminy – poinformowała, że w dniu jutrzejszym będzie wnioskowała o wprowadzenie do porządku obrad punktu dotyczącego podjęcia uchwały w sprawie określenia gminnych jednostek budżetowych, które gromadzą dochody na wydzielonym rachunku bankowym.

 

2/ Pan Michał Muszkatel – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – w miejscowości Wólka Nurzecka jest osoba, która nie składała wniosku o odbiór eternitu i dokonała zmiany pokrycia mieszkania. Obecnie ma problem z pozbyciem się eternitu. Zwrócił się o pomoc w rozwiązaniu tego problemu.

 

- Zaproponował, aby przy budowie dróg nie uwzględniać budowy chodników wówczas będą niższe koszty inwestycji.

 

3/ Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – wyjaśnił, iż składając wnioski o dofinansowanie za bezpieczeństwo uzyskuje się 10 punktów. Przystępując do budowy drogi bez chodników, mamy obawę, że wniosek nie będzie pozytywnie zaopiniowany do dofinansowania.

- Odnośnie odbioru eternitu, możliwe, że jeszcze w tym roku będzie możliwość odbioru, gdyż niektóre osoby, które złożyły wnioski i ujęte w planie zrezygnowały.

 

4/ Pan Jan Szpański – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – wnioskował o wyremontowanie drogi powiatowej Nurzec-Stacja – Augustynka od Pana Błażejaka do skrzyżowania z drogą w kierunku Borysowszczyzny.

- Naprawić oświetlenie przy Urzędzie Gminy.

 

5/ Pan Zenon Podbielski – Przewodniczący Rady Gminy – wyjaśnił, iż w dniu jutrzejszym na sesji Będzie Radny Rady Powiatu i należy ten problem jemu przekazać.

 

6/ Pan Jerzy Barańczuk – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – poinformował, iż powiat niewłaściwie naprawił drogę Klukowicze- Wyczółki, istniejące zadolenia zostały zasypane kruszywem z asfaltu, które jest wymywane.

 

7/ Pani Antonina Rosa – Przewodnicząca Komisji Problemowo Budżetowej – wnioskowała o naprawienie drogi Zabłocie Pakaniewo, gdyż jest trudno przejezdna.

 

8/ Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – wyjaśnił, iż droga Zabłocie Pakaniewo została przesunięta i trudno jest naprawiać drogę nie na swoim gruncie.

 

9/ Pan Jerzy Barańczuk – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – wnioskował o przeprowadzenie remontu parteru budynku po byłej szkole w Klukowiczach. W budynku tym odbywają się imprezy, mieści się biblioteka gminna.

 

10/ Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – poinformował, iż decyzję o remoncie tego budynku musimy podjąć wspólnie, gdyż koszt remontu tego budynku wyniesie około 100 000 zł.

 

            Na tym wspólne posiedzenie komisji zakończono.

 

Protokołowała                                                                                    Przewodniczył:

 

Eugenia Naumiuk                                                                               Jerzy Olesiuk

 

 

Metryka strony

Udostępniający: Rada Gminy Nurzec-Stacja

Wytwarzający/odpowiadający: Norbert Jadczuk

Wprowadzający: Norbert Jadczuk

Data wprowadzenia: 2012-03-08

Data modyfikacji: 2012-03-08

Opublikował: Norbert Jadczuk

Data publikacji: 2012-03-08