Protokół Nr 10/08

P R O T O K O Ł  Nr   10/08

z wspólnego posiedzenia Komisji Problemowo Budżetowej i Komisji Rewizyjnej Rady Gminy Nurzec-Stacja, odbytego w dniu 2 kwietnia 2008 r.

 

Obecni członkowie Komisji Problemowo Budżetowej:

 

1. Pani Antonina Rosa                                  - Przewodnicząca Komisji,

2. Pan Jerzy Barańczuk                                - Członek Komisji.

3. Pan Jerzy Fiedoruk                                   - Członek Komisji,

4. Pani Katarzyna Jezierska                          - Członek Komisji,

5. Pani Lucyna Stanisława Lickiewicz         - Członek Komisji,

6. Pan  Michał Muszkatel                             - Członek Komisji,

7. Pan Jarosław Nikiforuk                            - Członek Komisji,

8. Pan Zbigniew Olesiński                            - Członek Komisji.,

9. Pan Jan Raczyński                                  - Członek Komisji,

10. Pan Roman Wudarski                             -  Członek Komisji.

 

Nieobecni członkowie Komisji Problemowo Budżetowej:

 

1. Pani Beata Dubińska                                 - Członek Komisji,

 

Obecni Członkowie Komisji Rewizyjnej:

 

1. Pan Jerzy Olesiuk                            - Przewodniczący Komisji,

2. Pan Wiktor Karpiuk                         - Z-ca Przewodniczącego Komisji

3. Pan Michał Jadczuk                         - Członek Komisji.

/Listy obecności w załączeniu/      Zał. Nr 1

 

Spoza Komisji w posiedzeniu uczestniczyli:

 

1. Pan Piotr Jaszczuk                - Wójt,

2. Pan Krzysztof Staniszewski – Sekretarz Gminy,

3. Pani Maria Szatyłowicz        - Skarbnik Gminy,

4. Pan Zenon Podbielski – Przewodniczący Rady Gminy..

 

Przewodnictwo wspólnemu posiedzeniu komisji powierzono Pani Antoninie Rosa – Przewodniczącej Komisji Problemowo Budżetowej.

 

Przewodnicząca posiedzenia otworzyła posiedzenie i stwierdziła, iż ilość obecnych na sali członków poszczególnych komisji zabezpiecza regulaminowe quorum do podejmowania prawomocnych opinii. Następnie powitała wszystkich uczestników posiedzenia.

Pani Antonina Rosa – przewodnicząca posiedzenia zapoznała z proponowanym porządkiem posiedzenia Komisji.

 

            Uwag do proponowanego porządku posiedzenia Komisji nie wniesiono.

 

            W wyniku jawnego głosowania jednogłośnie 12 głosami za, w obecności 12 członków komisji został przyjęty jednogłośnie. A brzmi on następująco:

1.        Informacja o dokonanych umorzeniach oraz udzielonych ulgach za 2007 rok na podstawie uchwały Rady Gminy Nurzec-Stacja Nr XXVI/151/06 z dnia 31 sierpnia 2006 r.

2.        Sprawozdanie z wykonania budżetu gminy i zadań rzeczowych za 2007 r.

- Absolutorium Wójtowi Gminy.

3.         Zaliczenia dróg do kategorii dróg gminnych Gminy Nurzec-Stacja.

4.        Ustalenia zasad i wysokości opłat za korzystanie ze stołówek szkolnych zorganizowanych w szkołach prowadzonych przez Gminę Nurzec-Stacja.

5.        Zmiany w planie budżetu gminy na 2008 rok.

6.         Ustalenia najniższego wynagrodzenia w pierwszej kategorii zaszeregowania oraz określenia wartości jednego punktu w poszczególnych kategoriach zaszeregowania dla pracowników administracji i obsługi zatrudnionych w szkołach podstawowych, przedszkolu i gimnazjum na terenie Gminy Nurzec-Stacja.

7.        Sprawy różne i wolne wnioski.

 

Następnie zabrał głos Przewodniczący Komisji Rewizyjnej – Pan Jerzy Olesiuk – poinformował, że Komisja Rewizyjna po zakończeniu wspólnego posiedzenia komisji dokona sprawdzenia zasad wykorzystania busa.

Uwagi nie zostały wniesione.

 

Przystępując do realizacji porządku posiedzenia Pani Antonina Rosa – Przewodnicząca wspólnego posiedzenia komisji zaproponowała, aby w związku z III rocznicą śmierci Papieża Jana Pawła II uczcić pamięć minutą ciszy.

„Minuta ciszy”.

 

Do punktu 1-go:

 

            Informacja o dokonanych umorzeniach oraz udzielonych ulgach za 2007 rok na podstawie uchwały Rady Gminy Nurzec-Stacja Nr XXVI/151/06 z dnia 31 sierpnia 2006 r. w sprawie zasad i trybu umarzania, odraczania i rozkładania na raty, spłaty należności pieniężnych Gminy Nurzec-Stacja oraz jej jednostek organizacyjnych, do których nie stosuje się przepisów ustawy Ordynacja podatkowa oraz wskazania organów lub osób do tego uprawnionych przedstawiła Pani Maria Szatyłowicz – Skarbnik Gminy.

/Informacja w załączeniu/ Zał. Nr 2.

 

D y s k u s j a:

1/ Pani Lucyna Stanisława Lickiewicz – Radna Nurzec-Kolonia – zapytała, czy jest możliwość umorzenia zaległości podatku od nieruchomości, dla osoby chorej?

 

2/ Pani Maria Szatyłowicz – Skarbnik Gminy – wyjaśniła, że do podatku od nieruchomości nie stosuje się uchwały Rady Gminy Nr XXVI/151/06.

 

            W wyniku jawnego głosowania Komisje jednogłośnie 12 glosami za w obecności 12 członków komisji pozytywnie zaopiniowały przedstawioną informację o dokonanych umorzeniach oraz udzielonych ulgach za 2007 rok na podstawie uchwały Rady Gminy Nurzec-Stacja Nr XXVI/151/06 z dnia 31 sierpnia 2006 r. w sprawie zasad i trybu umarzania, odraczania i rozkładania na raty, spłaty należności pieniężnych Gminy Nurzec-Stacja oraz jej jednostek organizacyjnych, do których nie stosuje się przepisów ustawy Ordynacja podatkowa oraz wskazania organów lub osób do tego uprawnionych.

/Opinia komisji w załączeniu/ Zał. Nr 3.

Do punktu 2-go:

 

            Sprawozdanie z wykonania budżetu gminy i zadań rzeczowych za 2007 r. oraz opinię Regionalnej Izby Obrachunkowej do Zarządzenia w sprawie sprawozdania z wykonania budżetu gminy za 2007 r. przedstawiła Pani Maria Szatyłowicz – Skarbnik Gminy.

/Zarządzenie w sprawie przyjęcia sprawozdania  w załączeniu/ Zał. Nr 4.

 

D y s k u s j a:

1/ Pan Zbigniew Olesiński – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – zapytał, czy wykazane w sprawozdaniu zadłużenie 580 tys. zł w NFOŚiGW, to jest całe zadłużenie gminy.

 

2/ Pani Maria Szatyłowicz – Skarbnik Gminy – wyjaśniła, iż wykazane w sprawozdaniu zadłużenie gminy w kwocie 580 tys. zł jest to jedyne zadłużenie gminy plus 5,5% odsetki.

 

3/ Pan Zbigniew Olesiński – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – zapytał, na jaki cel zostały przeznaczone wolne środki x 2006 roku.

 

4/ Pani Maria Szatyłowicz – Skarbnik Gminy – wyjaśniła, że w roku 2006 było wolnych środków 99 tys. zł. W planie budżetu na 2007 r. był zapis, że deficyt budżetu w kwocie 80 tys. zł będzie pokryty wolnymi środkami z 2006 r.

 

5/ Pan Zbigniew Olesiński – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – zapytał co to są przychody i rozchody budżetowe.

 

6/ Pani Maria Szatyłowicz – Skarbnik Gminy – wyjaśniła, że przychody budżetowe stanowią nadwyżki, natomiast rozchody to są środki przeznaczone na wykup obligacji, spłaty pożyczek. W przypadku naszej gminy są to środki przeznaczone na spłaty pożyczek.

 

7/ Pan Zbigniew Olesiński – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – zapytał, czy prawidłowym jest fakt, że nie zostały wykorzystane środki na realizację zadań gminy (wydatki budżetu gminy).

 

8/ Pani Maria Szatyłowicz – Skarbnik Gminy – poinformowała, że wykonanie budżetu jest prawidłowe. Były przewidziane inwestycje z udziałem funduszy unijnych. W roku 2007 nie zostały uruchomione fundusze, dlatego nie wykorzystano środków przewidzianych jako udział własny. Ponadto niewykorzystane środki w poszczególnych działach, paragrafach świadczą o oszczędnym gospodarowaniu budżetem gminy.

 

9/ Pan Jerzy Olesiuk – Przewodniczący Komisji Rewizyjnej – zapytał, co to wydatki na Ośrodki Pomocy Społecznej, komu było dofinansowanie z tych środków.

 

10/ Pani Maria Szatyłowicz – Skarbnik Gminy – wyjaśniła, iż są to wydatki przewidziane na dofinansowanie kosztów utrzymania osób przebywających w ośrodkach pomocy społecznej.

 

11/ Pani Lucyna Lickiewicz – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – zapytała jaka jest możliwość pomocy dla Pani Piotrowskiej.

 

12/ Pan Michał Jadczuk – Członek Komisji Rewizyjnej – zapytał, czy działają Koła Łowieckie i do kogo zgłaszać szkody wyrządzone przez zwierzynę.

Czy ubezpieczono świetlice wiejskie.

13/ Pani Maria Szatyłowicz – Skarbnik Gminy – wyjaśniła, iż działają Koła Łowieckie i szkody wyrządzone przez zwierzynę należy zgłaszać do kół łowieckich. Odnośnie ubezpieczenia świetlic wyjaśniła, iż wszystkie świetlice wiejskie zostały ubezpieczone.

 

14/ Pani Lucyna Stanisława Lickiewicz – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – stwierdziła, iż bardzo dobrym działaniem dyrekcji szkół jest wynajmowanie świetlic.

 

15/ Pan Jan Raczyński – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – zapytał, dlaczego nie wykorzystano dotacji w 100 %.

 

16/ Pani Maria Szatyłowicz – Skarbnik Gminy – wyjaśniła, iż dotacje celowe przyznawane są realizację określonych zadań. Niewykorzystane środki musimy zwracać, dlatego nie zostały wykorzystane w 100%.

 

17/ Pan Jan Raczyński – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – zapytał, dlaczego nie wykorzystano funduszy przewidzianych na wynagrodzenie nauczyciela języka angielskiego.

 

18/ Pani Maria Szatyłowicz – Skarbnik Gminy – wyjaśniła,  iż planowano wynagrodzenie dla nauczyciela dyplomowanego, a zatrudniono nauczyciela o niższych kwalifikacjach, dlatego nie zostały wykorzystane środki.

 

19/ Pan Jan Raczyński –Członek Komisji Problemowo Budżetowej – zapytał, dlaczego są dwa zapisy w sprawozdaniu odnośnie pomocy finansowej dla powiatu.

 

20/ Pani Maria Szatyłowicz – Skarbnik Gminy – wyjaśniła, iż są to dotacje przewidziane na budowę chodnika, jednak zostały różnie zakwalifikowane.

 

21/ Pan Jan Raczyński – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – zapytał, czego dotyczą niewykorzystane środki finansowe w dziale transport, na zakup materiałów.

 

22/ Pani Maria Szatyłowicz – Skarbnik Gminy – wyjaśniła, iż środki na zakup materiałów w dziale transport dotyczą zakupu paliwa, znaków drogowych.

 

23/ Pan Jan Raczyński – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – zapytał, dlaczego nie są wykorzystane środki, skoro ciągle brakuje znaków.

 

24/ Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – wyjaśnił, iż niewykorzystane środki finansowe w dziale transport, zakup materiałów były zagwarantowane na odśnieżanie dróg. Biorąc pod uwagę, że trudno jest przewidzieć jakie będą warunki atmosferyczne nie mogliśmy ich wykorzystać do końca 2007 roku.

 

25/ Pan Jan Raczyński – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – zapytał, dlaczego wydatki na administrację są wykazane w dwóch działach.

 

26/ Pani Maria Szatyłowicz – Skarbnik Gminy – wyjaśniła, iż są to środki własne gminy i środki na zadania zlecone.

27/ Pan Jan Raczyński – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – zapytał, dlaczego wydatkowano dodatkowo 2000 zł na wysypiska śmieci.

 

28/ Pani Maria Szatyłowicz – Skarbnik Gminy – wyjaśniła, iż w planie budżetu było przewidziane w gminnym funduszu ochrony środowiska 2000 zł na realizację zadań w zakresie wysypisk śmieci.

 

29/ Pan Jan Raczyński – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – zapytał, dlaczego zgodnie z przedstawionym sprawozdaniem mamy nadwyżkę budżetową, a mówimy o braku środków na realizację zadań.

 

30/ Pani Maria Szatyłowicz – Skarbnik Gminy – wyjaśniła, iż wykazana kwota 770 tys. zł są to wolne środki, które mogą być wykorzystane w ostateczności.

 

31/ Pan Krzysztof Staniszewski – Sekretarz Gminy – wyjaśnił, iż pomimo wspólnego posiedzenia, glosowanie nad przyjęciem sprawozdania powinno odbywać się oddzielnie przez poszczególne komisje.

 

            W wyniku jawnego glosowania Komisja Problemowo Budżetowa 8 głosami za przyjęciem sprawozdania, 2 glosami wstrzymującymi w obecności 10 członków komisji pozytywnie zaopiniowała sprawozdanie z wykonania budżetu gminy za 2007 r. 

/Opinia Komisji w załączeniu/ Zał. Nr 5.

 

            W wyniku jawnego głosowania Komisja Rewizyjna jednogłośnie 3 glosami w obecności 3 członków komisji pozytywnie zaopiniowała sprawozdanie z wykonania budżetu gminy i przyjęła wniosek o udzielenie absolutorium Wójtowi Gminy.

/Opinia Komisji w załączeniu/ Zał. Nr 6.

 

Do punktu 3-go:

 

Projekt uchwały w sprawie zaliczenia dróg do kategorii dróg gminnych Gminy Nurzec-Stacja przedstawił Pan Krzysztof Staniszewski – Sekretarz Gminy.

/Projekt uchwały w załączeniu/ Zał. Nr 7.

 

D y s k u s j a:

1/ Pan Jan Raczyński – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – poprosił o wyjaśnienie jaki jest stan prawny tych dróg. Czyja jest to droga według stanu obecnego? Była podjęta uchwała o modernizacji tej drogi, czy aktualna jest dokumentacja.

 

2/ Pan Krzysztof Staniszewski – Sekretarz Gminy – wyjaśnił, iż jest to droga gminna, na odcinku we wsi Wakułowicze. Obecnie chodzi o doprecyzowanie. Dokumentacja jest aktualna.

 

3/ Pan Wiktor Karpiuk – Z-ca Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej – zapytał, czy chodzi to o odcinek drogi od Sutyńca do wsi Wakułowicze.

 

4/ Pan Krzysztof Staniszewski – Sekretarz Gminy – wyjaśnił, iż w poprzedniej uchwale nie było określone jakie nieruchomości wchodzą w skład tej drogi. Obecnie chcemy określić jakie nieruchomości wchodzą w skład tej drogi, aby nie było wątpliwości w trakcie realizacji tej inwestycji.

5/ Pan Jan Raczyński – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – zapytał o jakie odcinki drogi chodzi w tym projekcie uchwały.

 

6/ Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – wyjaśnił, iż nr drogi jest ten sam, inne są nr działek przez które droga przebiega.

 

7/ Pan Jan Raczyński – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – zapytał, czy w tym projekcie uchwały chodzi tylko o drogę Sycze – Wakułowicze.

 

8/ Pan Krzysztof Staniszewski – Sekretarz Gminy – wyjaśnił, iż jest to jeden ciąg drogi.

 

            W wyniku jawnego glosowania Komisje jednogłośnie 13 głosami za w obecności 13 członków komisji pozytywnie zaopiniowały projekt uchwały w sprawie zaliczenia dróg do kategorii dróg gminnych Gminy Nurzec-Stacja.

/Opinia Komisji w załączeniu/ Zał. Nr 8

 

Do punktu 4-go:

 

Projekt uchwały w sprawie ustalenia zasad i wysokości opłat za korzystanie ze stołówek szkolnych zorganizowanych w szkołach prowadzonych przez Gminę Nurzec-Stacja przedstawił Pan Krzysztof Staniszewski – Sekretarz Gminy.

/Projekt uchwały w załączeniu/ Zał. Nr 9

 

D y s k u s j a:

1/ Pan Zbigniew Olesiński – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – zapytał, jaka jest obecnie wysokość opłaty za korzystanie ze stołówek szkolnych.

 

2/ Pan Krzysztof Staniszewski – Sekretarz Gminy – wyjaśnił, iż obecne stawki opłat są zbliżone do stawek opłat proponowanych w projekcie uchwały. Dzieci wnoszą opłaty w wysokości kosztów tzw. wsadu do kotła, natomiast pozostałe osoby różnie w poszczególnych stołówkach.

 

3/ Pan Zbigniew Olesiński – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – zwrócił uwagę, że w projekcie uchwały rozbudowano zbyt dużo listę osób uprawnionych do korzystania z posiłków.

 

4/ Pani Katarzyna Jezierska – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – zapytała, czy była dokonana kalkulacja odnośnie kosztów dla nauczycieli. Nadmieniła, iż dotychczas nauczyciele nie korzystają z posiłków na wynos, a jeżeli zbyt dużo wzrośnie opłata nauczyciele zrezygnują z posiłków. Następnie zwróciła uwagę, na zasady zwrotu kosztów dla osób nie korzystających z posiłków w danym dniu. Uważa, że w dniu w którym została zgłoszona nieobecność dziecka nie powinno się zwracać opłaty, gdyż produkty zostaną rozchodowane, a tym samym wzrosną koszty przygotowania posiłków.

 

5/ Pani Antonina Rosa – Przewodnicząca Komisji Problemowo Budżetowej – zaproponowała, aby określić w uchwale, że powyżej dwóch dni nieobecności dziecka w szkole może być dokonywany zwrot opłaty.

 

6/ Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – wyjaśnił, iż w uchwale musi być określona zasada zwrotu opłaty, gdyż nie można pobierać opłaty za posiłek z którego dziecko nie korzystało.

7/ Pan Jerzy Barańczuk – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – zapytał, czy mogą być wyższe opłaty dla osób uprawnionych do korzystania ze stołówek szkolnych poza dziećmi.

 

8/ Pan Krzysztof Staniszewski – Sekretarz Gminy – wyjaśnił, iż mogą być wyższe opłaty dla osób uprawnionych poza dziećmi. Zaproponował, aby określić wysokość opłaty dla osób uprawnionych do korzystania ze stołówek szkolnych.

 

9/ Pan Jarosław Nikiforuk – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – zaproponował, aby wysokość opłaty za korzystanie ze stołówek szkolnych dla osób uprawnionych określić w wysokości 50% więcej aniżeli opłaty ustalone dla dzieci.

 

10/ Pan Krzysztof Staniszewski – Sekretarz Gminy – wyjaśnił, iż projekcie uchwały zostały zaproponowane opłaty w oparciu o dotychczasowe zasady. Nadmienił, iż dotychczasowe zasady określał dyrektor szkoły, a obecnie kompetencje w tym zakresie zostały przekazane dla Rady Gminy. Zapewnił, iż na sesję przygotuje kalkulacje kosztów w poszczególnych placówkach.

 

W wyniku jawnego głosowania 3 glosami za, 1 głosem przeciwnym i 8 glosami wstrzymującymi, w obecności 12 członków komisji, komisje pozytywnie zaopiniowały projekt uchwały w sprawie ustalenia zasad i wysokości opłat za korzystanie ze stołówek szkolnych zorganizowanych w szkołach prowadzonych przez Gminę Nurzec-Stacja.

/Opinia Komisji w załączeniu/ Zał. Nr 10.

 

Do punktu 5-go:

 

Projekt uchwały w sprawie zmiany w planie budżetu gminy na 2008 rok przedstawiła Pani Maria Szatyłowicz – Skarbnik Gminy.

/Projekt uchwały w załączeniu/ Zał. Nr 11.

 

D y s k u s j a:

1/ Pan Jan Raczyński – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – zapytał, na realizację jakich zadań mogą ubiegać się sołectwa.

 

2/ Pani Maria Szatyłowicz – Skarbnik Gminy – wyjaśniła, iż koordynatorem tych funduszy jest Pani Bożena Szyszko Kierownik GOPS i u niej można zasięgnąć szczegółowych informacji.

 

3/ Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – poinformował, iż odnośnie tych funduszy były spotkania. Osoby które nie uczestniczyły w tych spotkaniach mogą zasięgnąć szczegółowych informacji u Pani Bożeny Szyszko – Koordynatora.

 

            W wyniku jawnego glosowania jednogłośnie 12 głosami za w obecności 12 członków komisji, pozytywnie zaopiniowano projekt uchwały w sprawie zmiany w planie budżetu gminy na 2008 r.

/Opinia Komisji w załączeniu/ Zał. Nr 12.

 

Do punktu 6-go:

 

Projekt uchwały w sprawie ustalenia najniższego wynagrodzenia w pierwszej kategorii zaszeregowania oraz określenia wartości jednego punktu w poszczególnych kategoriach zaszeregowania dla pracowników administracji i obsługi zatrudnionych w szkołach podstawowych, przedszkolu i gimnazjum na terenie Gminy Nurzec-Stacja przedstawił Pan Krzysztof Staniszewski – Sekretarz Gminy.

/Projekt uchwały w załączeniu/ Zał. Nr 13

 

D y s k u s j a:

1/ Pan Zbigniew Olesiński – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – zapytał, czym się różni pracownik samorządowy od pracownika zatrudnionego w szkołach.

 

2/ Pan Krzysztof Staniszewski – Sekretarz Gminy - wyjaśnił, iż nie ma różnicy między pracownikami samorządowymi a innymi pracownika zatrudnionymi w jednostkach organizacyjnych. Pracownikom samorządowym zasady i wysokość wynagrodzenia określa rozporządzenie Ministra. Natomiast pracownikom zatrudnionym w jednostkach organizacyjnych gminy, zgodnie z przepisami dotyczącymi wynagrodzeń, Rada Gminy określa najniższe wynagrodzenie i wartość jednego punktu.

 

3/ Pan Jan Raczyński – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – zapytał, czy wcześniej były podejmowane takie uchwały i w jakiej wysokości były określone stawki?

 

4/ Pan Krzysztof Staniszewski – Sekretarz Gminy – wyjaśnił, iż wcześniejsza uchwała była podejmowana w 2003 r., następnie zapoznał z jej treścią.  

 

5/ Pani Katarzyna Jezierska – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – zapytała, co to jest punkt i wg czego jest ustalana ilość punktów.

 

6/ Pan Krzysztof Staniszewski – Sekretarz Gminy – wyjaśnił, iż ilość punktów w poszczególnych kategoriach zaszeregowania określa rozporządzenie.

 

7/ Pani Katarzyna Jezierska – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – zapytała, czy wynagrodzenia ustala dyrektor placówki.

 

8/ Pan Krzysztof Staniszewski – Sekretarz Gminy – wyjaśnił, iż wysokość wynagrodzenia ustala dyrektor jednostki organizacyjnej w oparciu o rozporządzenie oraz uchwałę Rady Gminy, która określa najniższe wynagrodzenie i wartość jednego punktu. Nadmienił, iż wynagrodzenie nie może być niższe jak 1120 zł.

 

9/ Pani Antonina Rosa – Przewodnicząca Komisji Problemowo Budżetowej – zapytała, czy nie można ustalić równej wartości punktu dla wszystkich jednostek organizacyjnych.

 

10/ Pan Krzysztof Staniszewski – Sekretarz Gminy – wyjaśnił, iż Rada Gminy ustala najniższe wynagrodzenie i wartość jednego punktu. Wartość jednego punktu uzależniona jest od budżetu jakim dysponuje dana jednostka organizacyjna, dlatego dyrektorzy wnioskowali o ustalenie poszczególnych wartości punktów.

 

11/ Pan Jerzy Barańczuk – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – zapytał, czy musimy podwyższać wynagrodzenie.

 

12/ Pan Krzysztof Staniszewski – Sekretarz Gminy – wyjaśnił, iż muszą być podwyżki wynagrodzeń.

 

13/ Pan Roman Wudarski – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – zapytał, czy podwyżki są w ramach obecnego budżetu gminy.

 

14/ Pan Krzysztof Staniszewski – Sekretarz Gminy – wyjaśnił, iż przewidywane podwyżki wynagrodzeń są w ramach obecnego budżetu gminy.

 

            W wyniku jawnego głosowania 11 głosami za, 1 głosem przeciwnym i 1 głosem wstrzymującym w obecności 13 członków komisje pozytywnie zaopiniowały projekt uchwały w sprawie ustalenia najniższego wynagrodzenia w pierwszej kategorii zaszeregowania oraz określenia wartości jednego punktu w poszczególnych kategoriach zaszeregowania dla pracowników administracji i obsługi zatrudnionych w szkołach podstawowych, przedszkolu i gimnazjum na terenie Gminy Nurzec-Stacja

/Opinia komisji w załączeniu/ Zał. Nr 14.

 

Do punktu 7-go:

Sprawy różne i wolne wnioski:

1/ Pan Jerzy Barańczuk – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – wnioskował o ustawienie znaku na drodze Klukowicze – Zubacze z skazaniem kierunku do wsi Wyczółki oraz ustawienie znaku przy wylocie tej drogi we wsi Wyczółki – uwaga na drogę z pierwszeństwem przejazdu.

 

2/ Pan Roman Wudarski – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – wnioskował o remont boiska poprzez zasypanie dołu przy bramce, zwałowanie i zlikwidowanie kretowisk.

 

3/ Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – wyjaśnił, iż na większy remont boiska nie mamy środków finansowych. Boisko zostanie naprawione w ramach bieżącego utrzymania.

 

4/ Pani Lucyna Stanisława Lickiewicz – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – zapytała, jak przedstawia się realizacja wniosków zgłoszonych podczas zebrań wiejskich.

 

5/ Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – wyjaśnił, iż wnioski z zebrań wiejskich są w trakcie rozpatrywania.

 

6/ Pan Jan Raczyński – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – wnioskował o ustawienie znaków „uwaga zwierzęta” na drodze wojewódzkiej w Zalesiu i Syczach oraz ustawić znak na drodze do wsi Zalesie.

 

7/ Pan Piotr Jaszczuk – Wójt –udzielił wyjaśnień na zgłoszone wnioski. Odnośnie oznakowania dróg gminnych, które łączą się z drogami wojewódzkimi musimy zapewnić środki finansowe. W ramach budżetu gminy na 2008 r. nie będziemy mieli możliwości realizacji tego zadania, gdyż w miejscowości Zalesie jest kilka dróg łączących się z drogą wojewódzką.

 

8/ Pan Jan Raczyński – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – uważa, że należy ustawić znak na drodze wojewódzkiej z kierunkiem do wsi Zalesie. Naprawić starą wiatę przystankową i ustawić drugą na następnym przystanku w miejscowości Zalesie. Nadmienił, iż mieszkańcy proponują drugą działkę na ustawienie wiaty przystankowej.

 

9/ Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – poprosił o wyrażenie opinii odnośnie dalszego egzekwowania należności za przyłączenie do kanalizacji. Czy mamy występować do Sądu, czy jeszcze dalej prowadzić rozmowy z osobami, które nie realizują podpisanych umów.

 

-          Pani Antonina Rosa – Przewodnicząca Komisji Problemowo Budżetowej – stwierdziła, iż część osób wpłaciła należności zgodnie z umową, dlatego należy występować do Sądu i egzekwować od pozostałych.

-          Pan Jerzy Olesiuk – Przewodniczący Komisji Rewizyjnej – zabierając głos w dyskusji stwierdził, iż nie możemy zaprzestać egzekwowania należności, gdyż część osób wpłaciło. Proponował, aby jeszcze przeprowadzić rozmowy ostateczne i jeśli nie przyniosą skutku występować na drogę sądową.

-          Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – poprosił o zajęcie stanowiska odnośnie dalszego egzekwowania należności. Biorąc pod uwagę, że niektóre osoby w sprawach trudnych nie chcą się wypowiedzieć poprosił o przegłosowanie opinii w tej sprawie.

-          Pan Jan Raczyński – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – uważa, że droga sądowa jest złym pomysłem. Proponował, aby rozwiązać ten problem na drodze porozumień.

-          Pan Michał Jadczuk – Członek Komisji Rewizyjnej – poinformował, że są różne przypadki i należy przeprowadzić rozmowy, aby wyjaśnić dlaczego należności nie są realizowane. Jako przykład podał swoje gospodarstwo, gdzie zmuszony został do wykonania dodatkowej studzienki i poniesienia kosztów.

-          Pan Jerzy Fiedoruk – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – uważa, że należy egzekwować wszystkie należności.

-          Pan Jan Raczyński – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – stwierdził, iż nie powinno być głosowania, gdyż rozpatrzenie tego problemu nie było przewidziane w porządku posiedzenia.

-          Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – wyjaśnił, iż prosi tylko o opinię w tej sprawie a nie podejmowanie decyzji.

 

Po przedyskutowaniu i wysłuchaniu wyjaśnień Wójta Komisje 8 glosami, 4 przeciw wyraziły opinię, że należy egzekwować należności za przyłączenie do kanalizacji, nawet na drodze sądowej.

 

10/ Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – poinformował, że został ogłoszony przetarg na wyłonienie wykonawcy na ułożenie chodnika w Nurcu-Stacji na ul. Okrężnej. Jak dotychczas brak jest zainteresowania ze strony wykonawców. Poprosił  o wskazanie firmy, która byłaby zainteresowana przystąpieniem do przetargu.

 

11/ Pan Jarosław Nikiforuk – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – zapytał, czy są dopłaty do budowy oczyszczalni przydomowych.

 

12/ Pan Zenon Podbielski – Przewodniczący Rady Gminy – poinformował, że ODR udziela szczegółowych informacji i pomocy w zakresie dofinansowania do oczyszczalni przydomowych.

 

13/ Pan Jan Raczyński – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – stwierdził, iż coraz częściej zmieniane są pokrycia dachów, czy są odbiorcy eternitu.

 

14/ Pan Krzysztof Staniszewski – Sekretarz Gminy – wyjaśnił, iż na terenie gminy nie ma składowisk eternitu. W Urzędzie Gminy dysponujemy adresami firm, które zajmują się odbiorem eternitu.

 

15/ Pan Jan Raczyński – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – zapytał, czy zostały złożone wnioski o dofinansowanie do budowy dróg.

 

16/ Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – poinformował, że na dofinansowanie dobudowę dróg zostały przygotowane wnioski. Trudno jest przewidzieć, czy otrzymamy dofinansowanie.

 

17/ Pan Wiktor Karpiuk – Z-ca Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej – zapytał, do kiedy będzie funkcjonowało wysypisko w Nurcu-Stacji. Co z innymi wysypiskami?

 

18/ Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – wyjaśnił, iż na składowanie śmieci na wysypisko w Nurcu-Stacji na pozwolenie do 2009 roku. Pozostałe dzikie wysypiska śmieci zostały zamknięte, chociaż mieszkańcy w dalszym ciągu składują tan odpady. Uważa, że najwłaściwszym rozwiązaniem było uporządkowanie tych wysypisk i sprzedanie osobom prywatnym, wówczas zaprzestano by składowania tam śmieci.

 

19/ Pan Jerzy Fiedoruk – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – wnioskował o uporządkowanie spraw związanych ze wspólnotą gruntową w Klukowiczach.

 

20/ Pan Jan Raczyński – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – zapytał, dlaczego w czasie ostatnich opadów śniegu pracownicy Urzędu Gminy odśnieżali chodnik od targowicy w kierunku Żerczyc, a nie były odśnieżone chodniki w centrum Nurca-Stacji, gdzie jest o wiele większy ruch.

 

      Na tym posiedzenie Komisji zakończono.

 

Protokołowała:                                                                     Przewodniczyła:

                                                           Przewodnicząca Komisji Problemowo Budżetowej

Eugenia Naumiuk                                                              Antonina Rosa

 

 

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Gminy Nurzec-Stacja

Wytwarzający/odpowiadający: Norbert Jadczuk

Wprowadzający: Norbert Jadczuk

Data wprowadzenia: 2008-05-20

Data modyfikacji: 2008-05-20

Opublikował: Norbert Jadczuk

Data publikacji: 2008-05-20