Protokół Nr 8/07

 
P R O T O K O Ł Nr   8 /07
 
z wspólnego posiedzenia Komisji Problemowo Budżetowej i Komisji Rewizyjnej Rady Gminy Nurzec-Stacja, odbytego w dniu 11 grudnia 2007 r.
 
Obecni członkowie Komisji Problemowo Budżetowej:
 
1. Pani Antonina Rosa                                  - Przewodnicząca Komisji,
2. Pan Jerzy Barańczuk                                - Członek Komisji.
3. Pani Beata Dubińska                                 - Członek Komisji,
4. Pani Katarzyna Jezierska                          - Członek Komisji,
5. Pani Lucyna Stanisława Lickiewicz         - Członek Komisji.
6. Pan Jan Raczyński                                  - Członek Komisji,
7. Pan Roman Wudarski                             - Członek Komisji.
 
Nieobecni członkowie Komisji Problemowo Budżetowej:
1. Pan Jerzy Fiedoruk                                   - Członek Komisji,
2. Pan Michał Muszkatel                             - Członek Komisji,
3. Pan Jarosław Nikiforuk                            - Członek Komisji,
4. Pan Zbigniew Olesiński                            - Członek Komisji.
 
Obecni Członkowie Komisji Rewizyjnej:
 
1. Pan Jerzy Olesiuk                            - Przewodniczący Komisji,
2. Pan Wiktor Karpiuk                         - Z-ca Przewodniczącego Komisji
3. Pan Michał Jadczuk                         - Członek Komisji.
/Listy obecności w załączeniu/      Zał. Nr 1
 
Spoza Komisji w posiedzeniu uczestniczyli:
 
1. Pan Piotr Jaszczuk                - Wójt,
2. Pan Krzysztof Staniszewski – Sekretarz Gminy,
3. Pani Maria Szatyłowicz        - Skarbnik Gminy,
4. Pani Irena Kowalewicz         - p.o. Kierownika Referatu Rozwoju Gminy.
 
Przewodnictwo wspólnemu posiedzeniu komisji powierzono Panu Jerzemu Olesiuk – Przewodniczącemu Komisji Rewizyjnej.
 
Przewodniczący posiedzenia otworzył posiedzenie i stwierdził, iż ilość obecnych na sali członków poszczególnych komisji zabezpiecza regulaminowe quorum do podejmowania prawomocnych opinii. Następnie powitał wszystkich uczestników posiedzenia.
 
Po otwarciu posiedzenia zabrał głos Radny Pan Jan Raczyński, zwrócił się do Przewodniczącego Rady Gminy i radnych o właściwe traktowanie jego osoby w trakcie posiedzeń.
/Wystąpienie Radnego Raczyńskiego w załączeniu/ Zał. Nr 2.
            Pan Zenon Podbielski – Przewodniczący Rady Gminy – wyjaśnił, iż w jego odczuciu obraźliwe są również wypowiedzi Radnego Raczyńskiego.
 
            Pan Jerzy Olesiuk – przewodniczący posiedzenia zapoznał z proponowanym porządkiem posiedzenia Komisji, który brzmi:
 
Rozpatrzenie materiałów na IX sesję Rady Gminy:
1.        Projekt planu budżetu gminy na 2008 r.
2.   Projekt Planu rozwoju lokalnego Gminy Nurzec-Stacja na lata 2007-2015.
3.  Projekt uchwały w sprawie zasad gospodarowania lokalami użytkowymi
4.  Projekt uchwały w sprawie przeprowadzenia konsultacji z mieszkańcami miejscowości Nurczyk i Nurczyk-Kolonia.
5.  Projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na 2007 rok.
6.  Projekt uchwały w sprawie ustalenia wykazu wydatków, które nie wygasają z upływem roku budżetowego 2007.
7.   Projekt uchwały w sprawie programu współpracy Gminy Nurzec-Stacja z organizacjami pozarządowymi i podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na 2008 rok.
8.  Projekt uchwały w sprawie zasad przyznawania i wysokości diet radnych Rady Gminy Nurzec-Stacja.
9, Projekt uchwały w sprawie uchwalenia planu pracy Rady Gminy Nurzec-Stacja na 2008 rok.
 
Do punktu 1-go:
 
            Przed przystąpieniem do omawiania projektu budżetu gminy na 2008 r. zabrał głos Radny Pan Roman Wudarski, który zapoznał z protestem mieszkańców nowego osiedla.
/Protest w załączeniu/ Zał. Nr 3.
 
            Przystępując do omawiania projektu budżetu gminy Pani Maria Szatyłowicz – Skarbnik Gminy zapoznała z uchwałą Regionalnej Izby Obrachunkowej w sprawie projektu budżetu gminy na 2008 r., którą pozytywnie zaopiniowano przedłożony budżet.
 
            Pan Jan Raczyński – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – zaproponował, aby projekt budżetu gminy omawiać poszczególnymi działami, co ułatwi analizę budżetu.
 
            Wniosek Pana Jana Raczyńskiego został przyjęty jednogłośnie.
 
            Projekt budżetu gminy omówiła Pani Maria Szatyłowicz – Skarbnik Gminy.
/Projekt budżetu gminy w załączeniu/ Zał. Nr 4.
            Do projektu planu dochodów gminy uwag nie wniesiono.
D y s k u s j a:
1/ Pan Jan Raczyński – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – zapytał, dlaczego w dziale transport i łączność w paragrafie drogi wewnętrzne w roku 2007 były planowane i wydatkowane środki pieniężne, a na 2008 r nie są przewidziane wydatki w tym paragrafie.
 
2/ Pani Maria Szatyłowicz – Skarbnik Gminy – wyjaśniła, iż w roku 2007 była planowana budowa drogi Nurczyk – Augustynka i na ten cel były planowane wydatki.
 
3/ Pan Jan Raczyński – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – zapytał, jak przedstawia się sprawa spłaty pożyczek, skoro nie jest wykazana w tym dziale.
 
4/ Pani Maria Szatyłowicz – Skarbnik Gminy – poinformowała, że w roku ubiegłym nie zaciągaliśmy pożyczki, pozostała nam tylko spłata pożyczek z lat poprzednich dlatego jest ona wykazana w załączniku ...
 
5/ Pan Jan Raczyński – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – zapytał, czy wykazana w dziale gospodarka komunalna kwota 32 000 zł na ochronę środowiska, uwzględnia likwidację wysypisk śmieci.
 
6/ Pani Maria Szatyłowicz – Skarbnik Gminy – wyjaśniła, iż przewidziane jest częściowe likwidowanie wysypisk śmieci.
 
7/ Pan Jan Raczyński – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – zapytał dlaczego nie uwzględnia się w planie budżetu na 2008 r. wydatków w zakresie kultury fizycznej i sportu, a w roku 2007 była wydatkowana kwota 20000 zł.
 
8/ Pani Maria Szatyłowicz – Skarbnik Gminy – wyjaśniła, iż od 2008 r. GOUK będzie funkcjonował jako instytucja kultury, która będzie miała przekazywany budżet całościowo. W rozliczeniu na działy i rozdziały wg projektu przewidziana jest na działalność kultury fizycznej kwota 22 000 zł.
 
9/ Pan Jan Raczyński – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – zwrócił uwagę na przewidywane wydatki na sporządzenie planu zagospodarowania przestrzennego. Zapytał, czy jest to niezbędne zadanie, na realizację którego mamy wydatkować tak pokaźną kwotę.
 
10/ Pan Krzysztof Staniszewski – Sekretarz Gminy – poinformował, iż ustawa nakłada na gminy obowiązek opracowania planu zagospodarowania przestrzennego, jednak z uwagi na duże obciążenie dla budżetu dotychczas nie mamy opracowanego planu. Brak planu zagospodarowania przestrzennego utrudnia realizację zadań, gdyż musi być wydawana decyzja o warunkach zabudowy, z wydaniem której wiążą się również koszty, ponadto wydłużany jest czas realizacji inwestycji. Nadmienił, iż przewidujemy opracowanie planu przestrzennego zagospodarowania tylko częściowego tj. dla Nurca-Stacji. Opracowanie planu usprawni realizację inwestycji dla inwestorów.
 
11/ Pan Jan Raczyński – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – zapytał jakie gminy maja opracowany plan zagospodarowania przestrzennego. Czy opracowując plan zagospodarowania przestrzennego nie zablokujemy realizacji inwestycji, które nie zostaną przewidziane w planie.
 
12/ Pan Krzysztof Staniszewski – Sekretarz Gminy – poinformował, iż plan zagospodarowania przestrzennego mają opracowany Gmina Perlejewo, Gmina Siemiatyvze, miasto Siemiatycze, i gmina Mielnik ma opracowany plan wyrywkowo. Następnie wyjaśnił, iż jeśli przystąpimy do opracowania planu zagospodarowania przestrzennego powinni aktywnie współpracować radni, sołtysi i mieszkańcy, gdyż wszystkie wnioski, propozycje są bardzo pomocne, aby właściwie określić zagospodarowanie danego terenu. Nadmienił, iż plan jest dokumentem wieloletnim, lecz można wprowadzać do niego aktualizacje.
 
13/ Pan Jan Raczyński – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – zapytał, które wnioski przegłosowane na poprzednim posiedzeniu komisji zostały uwzględnione do planu budżetu gminy na 2008 r.
 
14/ Pani Maria Szatyłowicz – Skarbnik Gminy – poinformowała, że na remonty dróg przewidziana jest kwota 120 000 zł.
 
15/ Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – poinformował, że przyjęte do realizacji wnioski na poprzednim posiedzeniu komisji wymagają zbyt dużej ilości środków finansowych, dlatego nie mogą być realizowane w ramach budżetu gminy na 2008 r. W ramach przyszłorocznego budżetu w pierwszej kolejności musi być wykonana droga w Zalesiu wnioskowana przez Pana Kosieradzkiego, której wytyczenie zostało zlecone. Musimy poprawić nawierzchnię drogi tzw. Ścianka w Siemichoczach, w Augustynce droga koło Pana Kondeja. Nadmienił, iż drogi te nie będą naprawiane na zasadzie budowy lecz tylko remontu.
 
16/ Pan Roman Wudarski – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – zapytał na realizację jakich zadań przeznaczone są środki finansowe w dziale gospodarka mieszkaniowa.
 
17/ Pani Maria Szatyłowicz – Skarbnik Gminy – poinformowała, że wydatki w dziale gospodarka mieszkaniowa w większości przeznaczone są podatki i opłaty od budynków gminnych.
 
18/ Pan Roman Wudarski – Członek Komisji Problemowo Budżetowej - zapytał na remonty jakich budynków przeznaczone są środki finansowe.
 
19/ Pani Maria Szatyłowicz – Skarbnik Gminy – wyjaśniła, iż na remonty wszystkich budynków gminnych przewidujemy kwotę 20 000 zł.
 
20/ Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – poinformował, że wszystkie budynki gminne wymagają remontu. Przewidziana kwota w dziale gospodarka mieszkaniowa, będzie wykorzystana na drobne remonty wszystkich budynków. Nadmienił, iż na remont ośrodka zdrowia przewidziana jest kwota w inwestycjach.
 
21/ Pan Roman Wudarski – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – zapytał, czy najemca nie powinien dokonać remontu budynku na własny koszt.
 
22/ Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – poinformował, iż najemca ma obowiązek wykonania bieżącego remontu, natomiast elewacje budynku, pokrycie dachu musi wykonać właściciel.
 
23/ Pan Roman Wudarski – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – stwierdził, iż baraki przy ul. Poniatowskiego, przy torach są budynkami gminy i wymagają remontu.
 
24/ Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – wyjaśnił, iż mieszkańcy baraków mieszkają bezumownie, nie wnoszą czynszu.
 
25/ Pani Antonina Rosa – Przewodnicząca Komisji Problemowo Budżetowej – uważa, że skoro mieszkańcy baraków nie mają umów i nie płacą czynszu, to dlaczego gmina ma finansować w remonty tych budynków.
 
26/ Pan Roman Wudarski – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – stwierdził, iż mieszkańcy baraków mieszkają w tragicznych warunkach.
 
27/ Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – poinformował, iż mieszkańcom baraków zostały przydzielone mieszkania przez były tartak. Obecnie gmina nie dysponuje mieszkaniami komunalnymi do których można by było przekwaterować tych mieszkańców.
 
28/ Pan Roman Wudarski – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – zapytał co to jest rezerwa na nieprzewidziane wydatki.
 
29/ Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – wyjaśnił, iż rezerwa budżetowa są to środki na realizację zadań, które nie zostały przewidziane w planie a zajdzie konieczność realizacji. Ponadto może być ona wykorzystana na dofinansowanie wkładu własnego do inwestycji jeśli zostanie zwiększony udział procentowy. Nadmienił, iż obecnie jest wkład własny do realizacji inwestycji 5%, a ma być 20% wkład własny.
 
30/ Pan Roman Wudarski – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – zwrócił uwagę, że na działalność GOUK przewiduje się wydatki wyższe o około 30 000 zł w stosunku do roku poprzedniego. Środkami tymi będzie zarządzał dyrektor GOUK bez udziału rady. Zapytał na jaki cel będą te środki przeznaczone.
 
31/ Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – wyjaśnił, iż przewidujemy remonty świetlic wiejskich, dlatego zostały zwiększone wydatki w zakresie kultury.
 
32/ Pan Jerzy Barańczuk – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – zapytał, czy w dalszym ciągu będzie zawarta umowa przez Wójta z firmą zajmującą się odbiorem padłych zwierząt.
 
33/ Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – poinformował, że w dalszym ciągu przewidujemy zawarcie umowy z firmą, która będzie prowadzić odbiór padłych zwierząt.
 
34/ Pan Roman Wudarski – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – zapytał, czy przewiduje się remont remizy strażackiej w Nurcu-Stacji.
 
35/ Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – poinformował, iż zrozumiałe są potrzeby remontu, jednak budżet gminy nie pozwala na pełną realizację zadań w zakresie remontu remizy.
 
36/ Pan Jerzy Olesiuk – Przewodniczący Komisji Rewizyjnej – zwrócił uwagę, że w planie budżetu uwzględniono dodatkowo modernizacje ulicy Zaolzie i ulicy Okrężnej, oprócz ulic na nowym osiedlu tj. Brzozowej i Pogodnej.
 
37/ Pani Maria Szatyłowicz – Skarbnik Gminy – wyjaśniła, iż przebudowa ulic Zaolzie i Okreżnej była planowana już w poprzednim okresie.
 
38/ Pan Jerzy Olesiuk – Przewodniczący Komisji Rewizyjnej – zapytał, czy planowane odprawy emerytalne będą wykorzystane.
 
39/ Pani Maria Szatyłowicz – Skarbnik Gminy – wyjaśniła, iż środki na wypłatę odpraw emerytalnych zostały zaplanowane w związku z planowanym odejściem na emeryturę dwóch pracowników.
 
40/ Pan Jerzy Olesiuk – Przewodniczący Komisji Rewizyjnej – zapytał, dlaczego w planie budżetu przewiduje się wypłatę ekwiwalentu za udział w akcjach gaśniczych dla strażaków.
 
41/ Pani Maria Szatyłowicz – Skarbnik Gminy – wyjaśniła, iż musimy mieć zapewnione środki finansowe na wypłatę ekwiwalentu dla strażaków, dla osób, które przedstawią zaświadczenie o utracie wynagrodzenia.
 
42/ Pan Jerzy Olesiuk - Przewodniczący Komisji Rewizyjnej – stwierdził, iż powiat niewłaściwie utrzymuje drogę Nurzec-Stacja – Tymianka, dlatego powinna ona być przekwalifikowana na drogę gminną, gdyż tylko gmina utrzymuje tę drogę.
 
43/ Pan Michał Jadczuk – Członek Komisji Rewizyjnej – poinformował, iż strażacy nie chcą brać udziału w akcjach gaśniczych, w związku ze wstrzymanie wypłaty ekwiwalentu. Proponował, aby zaplanować środki i przywrócić wypłatę ekwiwalentu strażakom za udział w akcji gaśniczej.
 
44/ Pani Maria Szatyłowicz – Skarbnik Gminy – poinformowała, że przepisy prawa nie pozwalają na wypłatę ekwiwalentu za udział w akcjach gaśniczych, jeśli nie przedstawią zaświadczenia o utracie wynagrodzenia.
 
45/ Pan Jerzy Olesiuk – Przewodniczący Komisji Rewizyjnej – zapytał jakie ustalenia zapadły na spotkaniu w dniu 7.12.2007 r. odnośnie wykorzystania przyznanych środków na rozwój aktywności zawodowej..
 
46/ Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – poinformował, iż przyznane środki finansowe są projektem miękkim i mogą być wykorzystane na szkolenia. W spotkaniu uczestniczyło 12 osób. Obecnie 8 osób pojedzie na dalsze szkolenie. Nadmienił, iż w spotkaniu nie uczestniczyli radni i sołtysi. Przystępując do realizacji tego programu musimy do 30.03.2008 r. opracować plan, w który określi na jakie zadania przyznane środki finansowe mogą być wykorzystane.
 
47/ Pani Beata Dubińska – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – poinformowała, że jako radna dyskutowała z gronek pedagogicznym. Nauczyciele mają propozycje na wykorzystanie przyznanych środków finansowych.
 
48/ Pan Roman Wudarski – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – stwierdził, iż radni uczestniczyli w szkoleniu w Drohiczynie, a w ramach tego działania za granicę pojechał kierowca straży.
 
49/ Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – poinformował, iż program o nazwie „Tygiel Regionu Bugu” dalej funkcjonuje i środki te można wykorzystać w ramach Stowarzyszenia Gmin.
 
50/ Pan Zenon Podbielski – Przewodniczący Rady Gminy – stwierdził, iż środki z programu aktywności społecznej mogą być przyznane na realizację różnych zadań, jednak pośredniczyć w ich wykorzystaniu muszą pracownicy Urzędu Gminy.
 
51/ Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – wyjaśnił, iż środki na rozwój społeczny gminy przyznane są dla wszystkich mieszkańców. Gmina będzie opracowywała programy, które w ramach konkursu będą realizowane przez poszczególne grupy społeczne a nawet mieszkańców.
 
52/ Pan Jan Raczyński - Członek Komisji Problemowo Budżetowej – zapytał, gdzie są wykazane w planie budżetu niewykorzystane środki finansowe w roku 2007, które były planowane na wykonanie remontu dachu w szkole w Nurcu-Stacji, na budowę wodociągów itp.
 
53/ Pani Maria Szatyłowicz – Skarbnik Gminy – wyjaśniła, że w budżecie gminy nie mogą być wykazane wolne środki z roku 2007 gdyż nie został zamknięty rok budżetowy. Z lat poprzednich mamy deficyt.
 
54/ Pan Jan Raczyński – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – wyraził niezadowolenie, iż radni, aby wprowadzić zmiany do budżetu muszą wskazać wolne środki. Przy planowaniu budżetu nie mają takiej możliwości, gdyż nie mama wolnych środków. Następnie w miesiącu marcu mogą być wolne środki, a wnioskowane zadania nie będą ujęte do planu.
 
55/ Pani Maria Szatyłowicz – Skarbnik Gminy – wyjaśniła, iż po zakończeniu roku w miesiącu lutym będziemy mieć pełne dane w zakresie wykonania budżetu za 2007 r. Zaproponowała, aby przyjąć plan budżetu w wersji przedłożonej, a w miesiącu marcu wprowadzić zmiany do planu budżetu, wykorzystując wolne środki.
 
56/ Pan Zenon Podbielski – Przewodniczący Rady Gminy – zwrócił uwagę, że wskazane przez Radnego Raczyńskiego środki przewidywane na budowę wodociągu, były środka wirtualnymi, gdyż na realizację tego zadania planowano zaciągnięcie pożyczki, która nie była zaciągana w związku z nie przystąpieniem do realizacji tego zadania.
 
57/ Pani Maria Szatyłowicz – Skarbnik Gminy – wyjaśniła, iż środki finansowe, które nie zostały wykorzystane w danym roku wygasają z upływem roku budżetowego i pozostają jako wolne środki. Nadmieniła, że nie możemy liczyć na zbyt dużą kwotę wolnych środków, które pozostaną z roku 2007, gdyż były planowane wydatki wirtualne.
 
Wnioski do budżetu gminy:
 
1/ Pan Roman Wudarski – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – wnioskował, aby nie uwzględniać w planie budżetu przebudowy ul. Brzozowej i Wierzbowej, a planowane środki na realizację tego zadania przeznaczyć na budowę kanalizacji na nowym osiedlu.
Ująć do planu budżetu opracowanie dokumentacji na modernizację ul. Księdza Jana Pawlonki, a realizację tego zaplanować jako jedno zadanie z modernizacją ul. Zaolzie i Okrężnej. Środki na realizację tego zadania wskazał z planowanej rezerwy budżetowej.
 
2/ Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – udzielił wyjaśnień do zgłoszonych wniosków przez Radnego Wudarskiego. I tak: Odnośnie rezygnacji z modernizacji ul. Brzozowej i Wierzbowej a przyjęcia do realizacji zadania w zakresie budowy kanalizacji burzowej poinformował, iż nie powinniśmy rezygnować, gdyż mamy już opracowaną dokumentację, która może stracić swoją ważność. Ponadto przyjmując do realizacji zadanie w zakresie budowy kanalizacji burzowej, musimy nabyć grunt, na którym zostanie ułożona kanalizacja, aby wykonać przyłączenie do odpływu wody oraz opracować dokumentację. Nadmienił, iż rozumie potrzebę budowy kanalizacji i jest za wykonaniem tego zadania, jednak skromny budżet nie pozwala na wykonanie w roku bieżącym.
Odnośnie opracowania dokumentacji na modernizację ul. Księdza Jana Pawlonki przeznaczając środki z rezerwy budżetowej wyjaśnił, iż rezerwa musi być przewidziana na realizację nieprzewidzianych zadań.
 
3/ Pan Roman Wudarski – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – stwierdził, iż w planie rozwoju lokalnego do roku 2015, nie jest ujęte zadanie w zakresie budowy kanalizacji burzowej, to dlaczego Wójt mówi, że jest za budową kanalizacji burzowej.
 
4/ Pan Zenon Podbielski – Przewodniczący Rady Gminy – uważa, że należy w pierwszej kolejności projektować i budować wszystkie ulice dochodzące do ul. Słonecznej a w następnej kolejności budować kanalizację burzową. Wybudowanie kanału burzowego bez modernizacji ulic może doprowadzić do zamulenia kanału burzowego.
5/ Pan Roman Wudarski – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – zapytał, dlaczego wybudowano kanał sanitarny na ul. Pogodnej, skoro obecnie mówi się, że nie jest to grunt gminy.
 
6/ Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – wyjaśnił, iż uległy zmianie przepisy. Na podstawie poprzednio obowiązujących przepisów można było wykonać zadanie w zakresie budowy kanału sanitarnego.
 
7/ Pan Krzysztof Staniszewski – Sekretarz Gminy – wyjaśnił, iż zgodnie z przepisami dotyczącymi dofinansowania z funduszy unijnych nie możemy inwestować na terenie, na którym nie mamy uregulowanej własności. Poinformował, iż teren ul. Pogodnej nie został zaliczony do dróg gminnych.
 
8/ Pan Roman Wudarski – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – stwierdził, iż niezrozumiałym jest fakt, że została nadana nazwa ulicy Pogodnej oraz zameldowani są mieszkańcy przy tej ulicy, a obecnie mówi się, że ulica nie jest własnością gminy.
 
9/ Pan Krzysztof Staniszewski – Sekretarz Gminy – wyjaśnił, iż ulica istnieje fizycznie lecz nie jest uwzględniona na mapach. W niektórych mapach jest uwidoczniona lecz końcowo zanika. Nadmienił, iż w poprzednim okresie można było budować na gruntach Skarbu Państwa, lecz obecnie musimy uregulować własność.
 
10/ Pan Michał Jadczuk – Członek Komisji Rewizyjnej – zapytał, czy skoro istnieje taki problem, czy nie byłoby możliwości wybudowania ulicy Pogodnej na części nieruchomości mieszkańców.
 
11/ Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – wyjaśnił, iż nie możemy inwestować na terenie na którym nie mamy uregulowanej własności.
 
12/ Pan Roman Wudarski – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – stwierdził, iż wodociągi, kanalizacja były wykonywane na terenie prywatnym, a obecnie wyjaśniane jest, że droga nie może być budowana na terenie prywatnym.
 
13/ Pan Krzysztof Staniszewski – Sekretarz Gminy – wyjaśnił, iż droga nie może być budowana obcym gruncie. Ułożenie wodociągu, kanalizacji jest możliwe.
 
14/ Pan Jan Raczyński – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – zapytał Pana Zenona Podbielskiego co skłoniło go do zgłoszenia wniosku dotyczącego budowy chodnika przy ul. Okrężnej przy kościele, który został uwzględniony do realizacji.
 
15/ Pan Zenon Podbielski – Przewodniczący Rady Gminy – wyjaśnił, iż nigdy nie był przeciwnikiem budowy chodnika na ul. Okrężnej. Biorąc pod uwagę, że chodnik był planowany w jednym zadaniu z budową ulic Zaolzie i Okrężna, zaproponował, aby w sytuacji gdy nie otrzymamy dofinansowania do modernizacji tych ulic, wykonać tylko sam chodnik przy ul. Okrężnej przy kościele.
 
16/ Pan Jan Raczyński – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – poinformował, iż po dokonaniu lustracji w terenie stwierdził, iż nawierzchnie dróg są w bardzo złym stanie tj. droga ścianka w Siemichoczach, droga w Zabłociu, drogi w Augustynce. Proponował, aby zmniejszyć wydatki o 30 tys. zł w dziale rezerwa budżetowa, a zwiększyć w dziale transport i łączność.
17/ Pani Maria Szatyłowicz – Skarbnik Gminy – wyjaśniła, iż rezerwy budżetowej nie powinniśmy zmniejszać, gdyż w ciągu roku nie będzie możliwości jej uzupełnienia. Zaproponowała, aby na realizację zadań w zakresie drogownictwa zwiększyć wydatki w ciągu roku, gdy pojawią się wolne środki.
 
18/ Pan Jan Raczyński – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – stwierdził, iż wyjaśnienia Pani Skarbnik są przekonywujące. Wycofał wniosek o zwiększenie wydatków w dziale transport i łączność, przyjmując zapewnienie, że środki w tym dziale zostaną zwiększone w ciągu roku.
 
19/ Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – poinformował, iż niewskazane byłoby zmniejszanie rezerwy budżetowej z przeznaczeniem środków na opracowanie dokumentacji na modernizację ulicy Księdza Jana Pawlonki.
 
            Przewodniczący posiedzenia Pan Jerzy Olesiuk poddał pod glosowanie wnioski Radnego Wudarskiego dotyczące: nie uwzględniać w planie budżetu przebudowy ul. Brzozowej i Wierzbowej, a planowane środki na realizację tego zadania przeznaczyć na budowę kanalizacji na nowym osiedlu.
 
             W wyniku jawnego głosowania za wniosek Radnego Wudarskiego głosowało 3 radnych, 4 było przeciwnych, 2 wstrzymało się od głosu, w obecności 9 członków komisji. Wobec powyższego wnioski Radnego Wudarskiego nie zostały przyjęte.
 
20/ Pan Roman Wudarski – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – w związku z nie przyjęciem do realizacji zgłoszonych wniosków poinformował, że mieszkańcy prosili przekazać, że będą organizowali referendum.
 
21/ Pan Zenon Podbielski – Przewodniczący Rady Gminy – zapytał, czy na opracowanie dokumentacji na budowę ul. Księdza Jana Pawlonki można przeznaczyć środki z rezerwy budżetowej.
 
22/ Pan Jerzy Olesiuk – Przewodniczący Komisji Rewizyjnej – zaproponował, aby na realizację zadań w zakresie budowy ulicy w Nurcu-Stacji wykorzystać środki z wpłat za przyłącza do kanalizacji.
 
23/ Pani Maria Szatyłowicz – Skarbnik Gminy – poinformowała, że wpłaty za kanalizację są dochodami poza budżetowymi i nie mogą być wykazane w planie budżetu.
 
24/ Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – zwrócił się z prośbą o realizację zadań już rozpoczętych, na które mamy dokumentację, gdyż skromny budżet gminy nie pozwoli na realizację innych zadań.
 
25/ Pan Roman Wudarski – stwierdził, iż w poprzednim okresie planowana była modernizacja ul. Młyńskiej, lecz zostało to zadanie wycofane a wprowadzono budowę ul. Brzozowej.
 
26/ Pani Maria Szatyłowicz – Skarbnik Gminy – poinformowała, że do projektu budżetu poszczególne stanowiska zgłaszają potrzeby, które są weryfikowane w trakcie opracowania budżetu, gdyż nie mamy możliwości finansowych na wykonanie wszystkich wnioskowanych zadań.
 
27/ Pan Jan Raczyński – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – uważa, że komisje mogą wnioskować o zmniejszenie rezerwy budżetowej. Zaproponował, aby w ramach rezerwy budżetowej opracować dokumentację na kanalizację burzową.
 
28/ Pan Zenon Podbielski – Przewodniczący Rady Gminy – stwierdził, iż zgodnie z wyjaśnieniami Pani Skarbnik i Wójta Gminy nie stać nas na wykonanie kanalizacji burzowej i asfaltowanie dróg w tym samym czasie, dlatego proponował, aby realizować te zadania na które mamy opracowaną dokumentację.
 
29/ Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – poinformował, iż nie możemy zmniejszyć rezerwy, gdyż może okazać się, że będziemy zmuszeni podłączyć do wodociągu w Nurcu-Stacji osiedle Jednostki Wojskowej. Być może zmuszeni będziemy przyłączyć osiedle do kanalizacji sanitarnej.
 
30/ Pan Michał Jadczuk – Członek Komisji Rewizyjnej – stwierdził, iż gdyby budowa kanalizacji burzowej była uwzględniona w planie rozwoju lokalnego, nie miałaby sensu dzisiejsza dyskusja nad budżetem gminy.
 
31/ Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – wyjaśnił, iż plan rozwoju lokalnego jest w pewnym sensie zbiorem naszych potrzeb i realizacja tego zadania może być dopisana do planu rozwoju.
 
            Pan Jerzy Olesiuk – Przewodniczący posiedzenia poddał pod glosowanie wniosek Radnego Wudarskiego dotyczący: Ująć do planu budżetu opracowanie dokumentacji na modernizację ul. Księdza Jana Pawlonki, a realizację tego zaplanować jako jedno zadanie z modernizacją ul. Zaolzie i Okrężnej. Środki na realizację tego zadania wskazał z planowanej rezerwy budżetowej.
 
            W wyniku jawnego głosowania za wnioskiem Radnego Wudarskiego glosowało 3 radnych, 4 było przeciw, 2 wstrzymało się od głosu w obecności 9 członków komisji. Wobec powyższego wniosek nie został przyjęty.
 
            Nastepnie Przewodniczący posiedzenia Pan Jerzy Olesiuk poddał pod głosowanie projekt budżetu gminy na 2008 r. w wersji przedstawionej przez Wójta Gminy.
 
W wyniku jawnego głosowania 6 głosami za, 1 przeciw i 2 wstrzymującymi w obecności 9 członków komisji pozytywnie zaopiniowano projekt budżetu gminy na 2008 r. w wersji przedstawionej przez Wójta Gminy.
/Opinia komisji w załączeniu/ Zał. Nr 4.
 
Do punktu 2-go
 
Projekt planu rozwoju lokalnego Gminy Nurzec-Stacja na lata 2007-2015 przedstawił Pani Irena Kowalewicz – Kierownik Referatu Rozwoju Gospodarczego. Wyjaśniła, iż plan rozwoju lokalnego może być zmieniony w oparciu o wnioski. Nadmieniła, że plan rozwoju lokalnego jest niezbędny przy składaniu wniosków o dofinansowanie z funduszy unijnych.
/Projekt uchwały w załączeniu/ Zał. Nr 5
 
D y s k u s j a:
1/ Pan Zenon Podbielski – Przewodniczący Rady Gminy – zabierając głos w dyskusji nad planem rozwoju lokalnego gminy stwierdził, iż plan był opracowany do 2013 a obecnie ulega zmianie okres jego obowiązywania do roku 2015. Zadania nakreślone w planie w większości przeniesione są z poprzedniego planu. W poprzednim planie przebudowa drogi w Moszczonie Pańskiej była przewidziana do wykonania na 2012, a obecnie w związku z ujęciem do planu na 2008 r. została zmieniona na 2008 r.
 
2/ Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – wyjaśnił, iż projekt planu rozwoju lokalnego został przedłożony radnym do rozpatrzenia i powinny być zgłoszone do niego uwagi poprawki.
 
3/ Pan Krzysztof Staniszewski – Sekretarz Gminy – wyjaśnił, iż w poprzednim planie rozwoju lokalnego zapisane były ulice w Nurcu-Stacji i można było regulować, która ulica będzie wykonywana. Ustalając plan rozwoju lokalnego braliśmy pod uwagę, że mogą być różne programy, dlatego zaproponowano różne zadania do realizacji w danym roku.
 
4/ Pan Jan Raczyński – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – zapytał, dlaczego zmieniany jest plan rozwoju lokalnego, skoro był on uchwalony do 2012 r.
 
5/ Pan Krzysztof Staniszewski – Sekretarz Gminy – wyjaśnił, iż poprzedni plan rozwoju lokalnego był uchwalony do roku 2006 i fakultatywnie do roku 2013, bez określenia środków finansowych.
 
6/ Pan Michał Jadczuk – Członek Komisji Rewizyjnej – zapytał, czy planowana budowa drogi Augustynka – Nurczyk, to jest dalsza część drogi asfaltowej?
 
7/ Pan Krzysztof Staniszewski – Sekretarz Gminy – poinformował, że jest to przedłużenie drogi asfaltowej w Augustynce.
 
8/ Pan Michał Jadczuk – Członek Komisji Rewizyjnej – wnioskował, aby w planie rozwoju uwzględnić na lata 2009-2010 modernizację ulic na nowym osiedlu w Nurcu-Stacji tj. Słoneczna, Lipowa, i inne..
 
9/ Pan Wiktor Karpiuk – Z-ca Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej – uwzględnić w planie budowę drogi we wsi Grabarka około 300 m.
 
10/ Pani Antonina Rosa – Przewodnicząca Komisji Problemowo Budżetowej – wnioskowała, aby uwzględnić w planie rozwoju lokalnego modernizację ulic Wąskiej, Poprzecznej, 11 listopada, Cichej jako jedno zadanie.
 
11/ Pan Jan Raczyński – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – wnioskował, aby budowę drogi Wakułowicze – Sycze – Sokóle przesunąć na 2008 r. a drogę w Moszczonie Pańskiej na rok 2009.
 
12/ Pani Irena Kowalewicz – p.o. Kierownik Referatu Rozwoju Gminy – wyjaśniła, że skoro w planie budżetu na 2008 r. została uwzględniona modernizacja drogi w Moszczonie Pańskiej to nie może być przyjęta wnioskowana zmiana.
 
13/ Pani Maria Szatyłowicz – Skarbnik Gminy – wyjaśniła, że modernizacja drogi w Moszczonie Pańskiej i drogi Wakułowicze – Sycze – Sokóle jest ujęta jako jeden projekt na lata 2008/2009.
 
14/ Pan Wiktor Karpiuk – Z-ca Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej – zapytał Radnego Raczyńskiego, dlaczego jest przeciwny budowie drogi w Moszczonie Pańskiej.
 
15/ Pan Jan Raczyński – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – poinformował, iż jego zdaniem w pierwszej kolejności należy wykonać modernizację drogi Wakułowicze – Sycze – Sokóle gdyż droga ta jest o nawierzchni piaskowej, a droga w Moszczonie Pańskiej jest o nawierzchni brukowanej.
 
16/ Pan Roman Wudarski – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – zapytał, czy planowana modernizacja stadionu obejmuje tylko sam stadion, czy również zaplecze.
 
17/ Pan Krzysztof Staniszewski – wyjaśnił, iż celowo pominięto szczegółowy zakres prac przy modernizacji stadionu, gdyż łatwiej jest realizować zadania, które nie są doprecyzowane. Nie doprecyzowanie zadania możemy szczegółowo decydować przy przystąpieniu do wykonania.
 
18/ Pan Jerzy Olesiuk – Przewodniczący Komisji Rewizyjnej – wnioskował, aby uwzględnić w planie modernizację drogi ścianka w Siemichoczach.
 
19/ Pan Jan Raczyński – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – ponowił swój wniosek dotyczący zmiany kolejności wykonania modernizacji drogi w Moszczonie pańskiej w drogi Wakułowicze- Sycze.
 
20/ Pani Maria Szatyłowicz – Skarbnik Gminy – wyjaśniła, iż jest to jeden projekt. przewidziany do realizacji na lata 2008/2009.
 
21/ Pan Zenon Podbielski – Przewodniczący rady Gminy – stwierdził, iż skoro jest to jeden projekt to nie ma sensu wprowadzania zmian.
 
            Przewodniczący posiedzenia poddał pod głosowanie opinię do projektu uchwały w sprawie planu rozwoju lokalnego gminy.
 
            W wyniku jawnego głosowania jednogłośnie 8 głosami za, w obecności 8 członków komisji pozytywnie zaopiniowano projekt uchwały w sprawie planu rozwoju lokalnego gminy na lata 2007-2015.
/Opinia w załączeniu/ Zał. Nr 6.
 
Do punktu 3-go.
 
 Projekt uchwały w sprawie zasad gospodarowania lokalami użytkowymi omówiła Pani Irena Kowalewicz – Kierownik Referatu Rozwoju Gospodarczego.
/Projekt uchwały w załączeniu/ Zał. Nr 7.
D y s k u s j a:
1/ Pan Jan Raczyński – zapytał, czy w związku z likwidacją sklepu w Zalesiu zostały zwrócone najemcy nakłady.
 
2/ Pani Irena Kowalewicz – Kierownik Referatu Rozwoju Gospodarczego – wyjaśniła, iż umowa została rozwiązana za porozumieniem stron. Wyposażenie zostało na stanie świetlicy. Nadmieniła, że Pani Sołtys zrezygnowała z nadzoru nad świetlicą.
 
            W wyniku jawnego głosowania Komisja jednogłośnie 9 głosami za pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały zasad gospodarowania lokalami użytkowymi/
/Opinia w załączeniu/ Zał. Nr 8.
 
Do punktu 4-go
 
 Projekt uchwały w sprawie przeprowadzenia konsultacji z mieszkańcami miejscowości Nurczyk i Nurczyk-Kolonia omówił Pan Krzysztof Staniszewski - Sekretarz Gminy.
/Projekt uchwały w załączeniu/ Zał. Nr 9.
 
            Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.
 
            W wyniku jawnego głosowania komisje jednogłośnie 9 głosami za w obecności 8 członków komisji, pozytywnie zaopiniowały projekt uchwały sprawie przeprowadzenia konsultacji z mieszkańcami miejscowości Nurczyk i Nurczyk-Kolonia.
/Opinia Komisji w załączeniu/ Zał. Nr 10.
 
Do punktu 5-go
 
Projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na 2007 rok omówiła Pani Maria Szatyłowicz – Skarbnik Gminy.
/Projekt uchwały w załączeniu/ Zał. Nr 11.
 
            Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.
           
            W wyniku jawnego głosowania komisje jednogłośnie 9 głosami za w obecności 8 członków komisji, pozytywnie zaopiniowały projekt uchwały sprawie zmian w budżecie gminy na 2007 r.
/Opinia Komisji w załączeniu/ Zał. Nr 12.
 
Do punktu 6-go
 
 Projekt uchwały w sprawie ustalenia wykazu wydatków, które nie wygasają z upływem roku budżetowego 2007 omówiła Pani Maria Szatyłowicz – Skarbnik Gminy.
/Projekt uchwały w załączeniu/ Zał. Nr 13.
 
            Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.
 
            W wyniku jawnego głosowania komisje jednogłośnie 9 głosami za w obecności 8 członków komisji, pozytywnie zaopiniowały projekt uchwały sprawie ustalenia wykazu wydatków, które nie wygasają z upływem roku budżetowego 2007.
/Opinia Komisji w załączeniu/ Zał. Nr 14.
 
Do punktu 7-go
 
Projekt uchwały w sprawie programu współpracy Gminy Nurzec-Stacja z organizacjami pozarządowymi i podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na 2008 rok przedstawił Pan Krzysztof Staniszewski – Sekretarz Gminy.
/Projekt uchwały w załączeniu/ Zał. Nr 15.
 
            Uwag do projektu uchwały nie wniesiono.
 
W wyniku jawnego głosowania komisje jednogłośnie 9 głosami za w obecności 9 członków komisji, pozytywnie zaopiniowały projekt uchwały sprawie programu współpracy Gminy Nurzec-Stacja z organizacjami pozarządowymi i podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na 2008 rok
/Opinia Komisji w załączeniu/ Zał. Nr 16.
 
Do punktu 8-go
 
 Projekt uchwały w sprawie zasad przyznawania i wysokości diet radnych Rady Gminy Nurzec-Stacja omówił Pan Krzysztof Staniszewski – Sekretarz Gminy. Nadmienił, iż projekt uchwały został przygotowany na wniosek radnych.
/Projekt uchwały w załączeniu/ Zał. Nr 17.
 
D y s k u s j a:
1/ Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – zaproponował, aby nie zmieniać uchwały w sprawie wysokości diet radnych a radni, jeśli mają wolę przekazać część diet na rzecz szkoły, przekazywali samodzielnie. Obniżenie diety może wpłynąć na frekwencję na posiedzeniach. Ponadto radny jest osobą publiczną i często jest narażony na niezadowolenie społeczne. Dieta musi być adekwatna do utraconego wynagrodzenia w zakładzie pracy.
 
2/ Pani Maria Szatyłowicz – Skarbnik Gminy – poinformowała, że środki finansowe na pomoce naukowe w budżecie gminy zostały zaplanowane w pełnej wysokości wnioskowanej przez dyrektorów szkół, co zabezpieczy potrzeby w zakresie wyposażenia szkół w pomoce naukowe.
 
3/ Pani Katarzyna Jezierska – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – poinformowała, że biorąc udział w posiedzeniu traci wynagrodzenie za pracę, a dieta jest rekompensatą za utracone wynagrodzenie. Zmniejszona dieta nie pokryje kosztów utraconego wynagrodzenia.
 
4/ Pani Beata Dubińska – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – poinformowała, że Przewodniczący Rady rok rocznie dofinansowuje do działalności szkół, a w szczególności zakupuje nagrody dla laureatów konkursów. W roku ubiegłym laureatce konkursu zakupiony został aparat fotograficzny, rok wcześniej odtwarzacz MP3, dwa lata wcześniej rowery. Ponadto w projekcie uchwały brak jest zapisu, że środki maja być przekazane szkole.
 
5/ Pan Roman Wudarski – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – stwierdził, iż na wypłatę diet przeznaczone są pieniądze podatników. Mieszkańcy są niezadowoleni z tak wysokich diet dla radnych, dlatego należy zmniejszyć wysokość diety.
 
6/ Pani Beata Dubińska – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – stwierdziła, iż szkołom potrzebne są środki finansowe, jednak trudno jest zmniejszać diety jeśli nie pokryją one utraconego wynagrodzenia.
 
7/ Pan Jan Raczyński – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – stwierdził, iż radni powinni być wzorem dla innych. Ustalając niższe diety uzyskamy dodatkowe środki na utrzymanie szkół. Nadmienił, iż nie każdy radny samodzielnie przekaże pieniądze dla szkoły. Natomiast przewodniczący rady przekazując pomoc dla szkoły wchodzi w zażyłości z dyrektorami szkół. Ponadto w momencie składania wniosku, większość radnych podpisała wniosek, a obecnie zmieniają swoje zdanie.
 
8/ Pani Beata Dubińska – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – wyjaśniła, iż podpisując wniosek kierowała się potrzebami szkół, natomiast nie wzięła pod uwagę, że nie powinna decydować o wydatkowaniu pieniędzy z diety przez pozostałych radnych.
 
9/ Pani Antonina Rosa – Przewodnicząca Komisji Problemowo Budżetowej – zabierając głos nad projektem uchwały w sprawie ustalenia diet dla radnych stwierdziła, iż każdy radny powinien decydować na jaki cel zostaną przeznaczone jego pieniądze.
 
10/ Pan Zenon Podbielski – Przewodniczący Rady Gminy – poinformował, że nagrody dla uczniów funduje od sześciu lat, gdy został przewodniczącym rady. Wyjaśnił, że jego zdaniem działania w zakresie współpracy ze szkołami, nie prowadzą do żadnych zażyłości, o których mówi radny Raczyński.
 
11/ Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – stwierdził, iż skoro zostały ustalone diety dla radnych to nie powinniśmy zmieniać zasad wypłaty diet.
 
12/ Pan Wiktor Karpiuk – Z-ca Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej – stwierdził, iż skoro raz została podjęta uchwała w sprawie zasad wypłaty diet dla radnych to nie powinniśmy jej zmieniać. Natomiast każdy radny sam powinien zadecydować na jaki cel przekaże część swojej diety, jeśli czuje taką potrzebę.
 
13/ Pan Jan Raczyński – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – wyjaśnił, iż wnioskując o zmniejszenie diet radnych kierował się tym, że poza Przewodniczącym Rady nikt z radnych nie wpłaca na rzecz pomocy szkole. Uważał, że każdy radnych powinien wzorem przewodniczącego wnieść swój wkład w pomoc szkole.
 
14/ Pani Antonina Rosa – Przewodnicząca Komisji Problemowo Budżetowej – poinformowała, że każdy radny może wpłacić na rzecz rady rodziców indywidualnie i takowe wpłaty były dokonywane.
 
15/ Pan Jerzy Olesiuk – Przewodniczący Komisji Rewizyjnej – zapoznał z wnioskiem i kalkulacja dotyczącą zmniejszenia diet radnych. Następnie poddał pod głosowanie opinię do projektu uchwały w sprawie zasad przyznawania i wysokości diet radnych Rady Gminy Nurzec-Stacja.
 
            W wyniku jawnego glosowania 3 głosami za pozytywnym zaopiniowaniem projektu uchwały, 6 głosami wstrzymującymi, w obecności 9 radnych komisja pozytywnie zaopiniowały projekt uchwały w sprawie zasad przyznawania diet radnym.
/Opinia komisji w załączeniu/ Zał. Nr 18.
Do punktu 9-go
 
 Projekt uchwały w sprawie uchwalenia planu pracy Rady Gminy Nurzec-Stacja na 2008 rok omówił Pan Krzysztof Staniszewski – Sekretarz Gminy.
/Projekt uchwały w załączeniu/ Zał. Nr 19.
 
D y s k u s j a:
 
1/ Pan Jan Raczyński – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – zaproponował, aby w planie pracy termin posiedzeń określić dwoma miesiącami.
 
2/ Pan Jerzy Olesiuk – Przewodniczący Komisji Rewizyjnej – zaproponował, aby posiedzenia rady organizować w niedzielę bądź sobotę, co ułatwi radnym udział w posiedzeniach.
 
3/ Pan Jan Raczyński – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – stwierdził, iż posiedzenia mogą być organizowanie w niedzielę. Następnie zwrócił uwagę, że komisje mają również zaplanować swoje posiedzenia. Zaproponował, aby powołać komisje ds. drogownictwa i ochrony środowiska, która dwa razy w roku dokona kontroli realizacji zadań w zakresie drogownictwa.
 
4/ Pan Krzysztof Staniszewski – Sekretarz Gminy – wyjaśnił, iż w planie pracy nie może być zapisu o powołaniu komisji ds. drogownictwa i ochrony środowiska, jeżeli rada uzna, że celowym jest powołanie takiej komisji to może powołać komisję określając jej zadania.
 
5/ Pan Jan Raczyński – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – wycofał wniosek w sprawie ustalenia planu pracy dla komisji ds. drogownictwa.
 
            W wyniku jawnego głosowania jednogłośnie 9 glosami za, w obecności 9 radnych pozytywnie zaopiniowano projekt planu pracy rady gminy na 2008 r..
/opinia komisji w załączeniu/ Zał. Nr 20.
 
Do punktu 10-go
 
Sprawy różne:
 
1/ Pan Roman Wudarski – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – zapytał, czy GOPS planuje organizację imprezy sylwestrowej. Nadmienił, iż jeśli gmina nie będzie organizowała imprezy sylwestrowej wówczas rada sołecka zajmie się organizacja sylwestra w plenerze.
 
2/ Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – poinformował, że nie będzie organizowana impreza sylwestrowa w plenerze przez gminę, sprzęt może być udostępniony radzie sołeckiej.
 
3/ Pan Wiktor Karpiuk – Z-ca Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej – poinformował, że „MOTOKROS” niszczy drogę, która nie jest przez nich naprawiana. Następnie zwrócił uwagę, że zbyt krótko świeci oświetlenie uliczne.
 
4/ Pan Piotr Jaszczuk – Wójt – wyjaśnił, iż oświetlenie uliczne jest włączane w całej gminie w jednym czasie.
 
5/ Pan Jan Raczyński – Członek Komisji Problemowo Budżetowej – zaprosił, na imprezę sylwestrową w Zalesiu w dniu 12 stycznia 2008 r.
 
            Na tym posiedzenie Komisji zakończono.
 
Protokołowała:                                                              Przewodniczący Komisji Rewizyjnej
 
Eugenia Naumiuk                                                               Jerzy Olesiuk
 
                                                                      Przewodnicząca Komisji Problemowo Budżetowej
 
                                                                                            Antonina Rosa

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Gminy Nurzec-Stacja

Wytwarzający/odpowiadający: Norbert Jadczuk

Wprowadzający: Norbert Jadczuk

Data wprowadzenia: 2008-05-20

Data modyfikacji: 2008-05-20

Opublikował: Norbert Jadczuk

Data publikacji: 2008-05-20