Zarządzenie Nr 5/07

ZARZĄDZENIE Nr 5/07

Wójta Gminy Nurzec-Stacja

z dnia 29 maja 2007 r.

 

w sprawie reorganizacji Urzędu Gminy Nurzec-Stacji oraz

 zmiany Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy Nurzec Stacja

 

 

Na podstawie art. 33 ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym  (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591, z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz.1271, Nr 214, poz. 1806, z 2003 r. Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz. 1568, z 2004 r. Nr 102, poz. 1055,  Nr 116, poz. 1203, z 2005 r. Nr 172, poz. 1441, Nr 175, poz. 1457 oraz z 2006 r. Nr 17, poz. 128, Nr 181, poz. 1337)   zarządzam co następuje:

 

§ 1.

 

1.Dokonać reorganizacji Urzędu Gminy w Nurcu-Stacji, połączoną ze zmniejszeniem stanu zatrudnienia, celem usprawnienia funkcjonowania i obsługi interesantów urzędu.

2. Ustalam strukturę organizacyjną  Urzędu Gminy Nurzec-Stacja, stanowiąca załącznik nr 1 do niniejszego zarządzenia.

§ 2.

 

W Regulaminie Organizacyjnym Urzędu Gminy Nurzec-Stacja  stanowiącym załącznik Nr 1 do Zarządzenia Nr 4/06 Wójta Gminy Nurzec-Stacja z dnia 7 lutego 2006 r., zmienionym Zarządzeniem Nr 3/07 Wójta Gminy Nurzec-Stacja z dnia 26 lutego 2007 r. wprowadzam następujące zmiany:

1.   w § 2. dodaje się ust. 6 o brzmieniu:

„6. Kierowniku - należy przez to rozumieć Kierownika Referatu Urzędu Gminy Nurzec-Stacja lub osobę pełniącą obowiązki Kierownika Referatu”.

2.  w § 4 dodaje się ust. 7 o brzmieniu:

„ 7. Do zadań Kierownika Referatu należy :

1)      zapewnienie sprawnego funkcjonowania referatu oraz warunków jego działania,

2)      nadzorowanie poprawnej realizacji zadań referatu przez pracowników referatu,

3)      podpisywanie, stosownie do posiadanych upoważnień, pism i decyzji z zakresu realizowanych zadań przez referat”.

3.   § 5  otrzymuje brzmienie:

„ § 5. 1.W skład Urzędu wchodzą następujące komórki organizacyjne i samodzielne  stanowiska pracy:

1)      Sekretarz Gminy, używający przy znakowaniu spraw symbolu „SG”,

2)      Skarbnik Gminy, używający przy znakowaniu spraw symbolu „FN”.

3)      Urząd Stanu Cywilnego, używający przy znakowaniu spraw symbolu „USC”,

4)      Kierownik Referatu Rozwoju Gminy używające przy znakowaniu spraw symbolu „RGP”,

5)      Referat Finansowy,  w skład którego wchodzą stanowiska pracy:

a)      Stanowisko pracy ds. wymiaru podatków i opłat, używające przy znakowaniu spraw symbolu „FNP”,

b)      Stanowisko pracy ds. księgowości podatkowej, używający przy znakowaniu spraw symbolu „FNK”,

c)       Stanowisko pracy ds. kasy i rozliczeń finansowych, używające przy znakowaniu spraw symbolu „FNR”,

d)      Stanowisko pracy ds. księgowości budżetowej  i mienia, używające przy znakowaniu spraw symbolu „FNM”,

e)      Stanowisko pracy ds. księgowości budżetowej, używające przy znakowaniu spraw symbolu „FNB”,

f)        Stanowisko pracy ds. rozliczeń z pracownikami Urzędu, używające przy znakowaniu spraw symbolu „FNU”,

g)      Stanowisko pracy ds. rozliczeń z pracownikami jednostek organizacyjnych gminy; używające przy znakowaniu spraw symbolu „FNJ”,

6)      Referat Rozwoju Gminy, w skład którego wchodzą stanowiska pracy:

a)      Kierownik referatu, używające przy znakowaniu spraw symbolu „RGP”,

b)      stanowisko pracy ds. gospodarki komunalnej i drogownictwa, używające przy znakowaniu spraw symbolu „RGK”,

c)       stanowisko pracy ds. informatyki i pozyskiwania środków unijnych, używający przy znakowaniu spraw symbolu  „RGI”.

7)      Stanowisko pracy ds. organizacyjnych i działalności gospodarczej, używające przy znakowaniu spraw symbolu „OR”,

8)      Stanowisko pracy ds. obsługi Rady i jej organów, używające przy znakowaniu spraw symbolu „RG”,

9)      Stanowisko pracy ds. ewidencji ludności, spraw wojskowych i obronnych oraz p.poż, używające przy znakowaniu spraw symbolu „OB.”,

10)   Stanowisko pracy ds. oświaty i wychowania, spraw społecznych, spraw obywatelskich używające do znakowania spraw symbolu „OS”,

11)   Stanowisko obsługi - sprzątaczka,

12)   Stanowisko - robotnik gospodarczy - 2 stanowiska pracy,

13)    Kierowca - 3 stanowiska pracy pełnoetatowe i 3 stanowiska pracy nie pełnoetatowe.

 2. W urzędzie funkcjonuje pion ochrony informacji niejawnych w składzie:

a)      kierownik jednostki organizacyjnej - Wójt,

b)      pełnomocnik ds. ochrony informacji niejawnych, używające przy znakowaniu spraw symbolu „PIN”,

c)       kierownik kancelarii tajnej, używające przy znakowaniu spraw symbolu „OBN”,

d)      administrator systemów komputerowych, używające przy znakowaniu spraw symbolu „AIN”,

e)      inspektor bezpieczeństwa teleinformatycznego, używające przy znakowaniu spraw symbolu „BTN”.

2.       Zwierzchnictwo służbowe nad pionem informacji niejawnych sprawuje Wójt, który powołuje ich do pełnienia funkcji. Pełnomocnikowi podlega Kierownik Kancelarii Tajnej, administrator systemów komputerowych, inspektor bezpieczeństwa teleinformatycznego oraz kancelaria tajna.

3.       W Urzędzie istnieje Gminny Zespół Reagowania używający przy znakowaniu  spraw symbolu „OB.”. Organizację, szczegółowe zadania oraz skład Gminnego Zespołu Reagowania określa odrębne zarządzenie Wójta.

4.       Kierownikiem Referatu Finansowego jest Skarbnik.”.

4.  § 6 ust. 2 otrzymuje brzmienie:

            „2. Zakresy czynności dla pracowników poszczególnych referatów ustalają Kierownicy Referatów.

5.  w § 6 dodaje się ust. 5, 6, 7 i 8 o brzmieniu:

„ 5. Kierownicy Referatów są odpowiedzialni przed Wójtem za właściwe wykonywanie obowiązków i obsługę interesantów przez podległych im pracowników.

6. Kierownicy Referatów są odpowiedzialni za treść przygotowywanego          rozstrzygnięcia  w formie przygotowanej przez pracownika Urzędu.

7.  Pracownik referatu jest odpowiedzialny za przygotowanie rozstrzygnięcia.

8. Wójt Gminy na podstawie art. 39 ust. 2 ustawy o samorządzie gminnym może              upoważnić Kierowników Referatów lub pracowników Urzędu do wydawania i podpisywania w swoim imieniu decyzji administarcyjnych.”.

6.  w § 8 ust. 2 dodaje się pkt 35 i 36 w brzmieniu:

„35) sporządzanie zestawień kosztów ogrzewania budynków i lokali gminnych,          

36)   rozliczanie najemców lokali gminnych (mieszkalnych i użytkowych) w zakresie                                                                            kosztów ogrzewania.”.

7.  § 8 ust.3 otrzymuje brzmienie:

„3. Do zadań Referatu Rozwoju Gminy należy w szczególności:

1)      opracowywanie studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania    przestrzennego,

2)      przeprowadzanie ocen i analiz wniosków  w sprawie przystąpienia do opracowania planu zagospodarowania przestrzennego i zmian planu zagospodarowania  przestrzennego,

3)      prowadzenie  rejestru miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,

4)      ustalanie opłat wynikających ze wzrostu wartości nieruchomości lub ustalaniem odszkodowania z tytułu obniżenia wartości nieruchomości w związku  z   uchwaleniem lub zmianą planu zagospodarowania przestrzennego,

5)      wydawanie wypisów i wyrysów z studium lub planu zagospodarowania przestrzennego oraz  zaświadczeń o przeznaczeniu terenu w studium lub planie zagospodarowania przestrzennego,

6)      wydawanie  decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu,

7)      prowadzenie  rejestru decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu,

8)      opracowywanie  założeń do planu i planu zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną  i  paliwa gazowe,

9)      nabywanie  nieruchomości do zasobu gminnego, komunalizacją mienia Skarbu Państwa

10)   sprzedaż nieruchomości gruntowych, zamiana, darowizna, oddawanie gruntów w użytkowanie wieczyste, użytkowanie, dzierżawę i najmem, użyczenie wchodzących w skład zasobu gminnego

11)   sprzedaż lokali mieszkalnych i użytkowych,

12)   przekształcanie  prawa wieczystego użytkowania w prawo własności,

13)   przejmowanie od przedsiębiorstw państwowych zakładowych budynków mieszkalnych,

14)   zarządzanie nieruchomościami stanowiącymi własność gminy, które nie zostały oddane w trwały zarząd, użytkowanie, użytkowanie wieczyste,

15)   aktualizacja opłat rocznych z tytułu użytkowania wieczystego i trwałego zarządu,

16)   rozwiązywanie umów wieczystego użytkowania, użytkowania i dzierżawy,      wygaszania trwałego zarządu,

17)   kontrola wykonywania prawa użytkowania, dzierżawy, trwałego zarządu,

18)   prowadzenie spraw związanych z prawem pierwokupu,

19)   ustalanie opłat adiacenckich z tytułu wzrostu wartości nieruchomości w związku z budową i modernizacją ulic oraz urządzeń infrastruktury technicznej,

20)   ustalanie opłata adiacenckich z tytułu wzrostu wartości nieruchomości w wyniku podziału, a także scalania i podziału,

21)   prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem prac społecznie użytecznych przez osoby skazane przez sąd i skierowane do urzędu,

22)   przygotowywanie  licencji na wykonywanie transportu drogowego taksówką,

23)   prowadzenie spraw związanych z przydziałem i zamianą mieszkań komunalnych, przy współpracy ze Społeczną Komisją Mieszkaniową,

24)   nadzór nad eksploatacją budynków mieszkalnych i lokali użytkowych będących własnością gminy a przekazanych do administrowania innym podmiotom,

25)   prowadzenie spraw związanych z promocją Gminy ,

26)   prowadzenie spraw z zakresu gospodarki komunalnej oraz utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy,

27)   prowadzenie spraw związanych z utrzymaniem wysypisk i wylewisk nieczystości,

28)   przygotowanie opinii dotyczących zezwoleń na wytwarzanie odpadów niebezpiecznych,

29)   gromadzenie  oraz  analiza  informacji   o   powstawaniu   odpadów   innych   niż niebezpieczne,

30)   przygotowywanie zezwoleń na prowadzenie działalności polegającej na usunięciu, wykorzystywaniu i unieszkodliwianiu odpadów komunalnych,

31)   prowadzenie ewidencji dróg lokalnych oraz gminnej infrastruktury technicznej,

32)   prowadzenie innych spraw w zakresie utrzymania czystości i porządku na terenie gminy,

33)   prowadzenie spraw dotyczących bieżącego utrzymania dróg gminnych oraz innych spraw wynikających z funkcji Wójta jako zarządcy dróg gminnych,

34)   nadzorowanie spraw w zakresie remontów bieżących  dróg  i mostów gminnych,

35)   przygotowywanie zezwoleń na zajęcie pasa drogowego oraz decyzji ustalających opłaty za samowolne zajęcie pasa drogowego,

36)   prowadzenie spraw związanych oświetleniem ulic i placów miasta,

37)   wnioskowanie z zaliczenie dróg do właściwej kategorii oraz zmianę tych kategorii,

38)   współdziałanie z samorządem wiejskim w zakresie naprawy dróg wiejskich,

39)   organizowanie i sprawowanie opieki nad grobami i cmentarzami wojennymi, oraz prowadzenie innych spraw związanych z cmentarzami,

40)   opieka nad miejscami pamięci narodowej,

41)   przygotowywanie propozycji określenia wysokości cen i opłat lub sposobu ustalenia cen i opłat za usługi komunalne o charakterze użyteczności publicznej oraz za korzystanie z gminnych obiektów  i urządzeń użyteczności publicznej,

42)   spraw w zakresie ochrony gruntów rolnych i leśnych należących do zadań Gminy,

43)   spraw w zakresie ochrony środowiska należących do zadań Gminy,

44)   opracowanie projektów gminnych programów ochrony środowiska,

45)   naliczanie opłat za korzystanie ze środowiska będących zobowiązaniami gminy,

46)   podejmowanie działań w zakresie wprowadzenia form ochrony przyrody, jeżeli form  tych nie wprowadził wojewoda,

47)   prowadzenie spraw związanych o ochroną przyrody i zabytków,

48)   realizacja zadań z zakresu prowadzenia gospodarki wodno - ściekowej:

49)   a)  planowanie budowy wodociągów wiejskich i kanalizacji sanitarnej oraz 

      innych form unieszkodliwiania nieczystości komunalnych,

b)  składanie wniosków o dofinansowanie inwestycji w zakresie rozbudowy   

 infrastruktury wodno-kanalizacyjnej,

c) wyłanianie wykonawcy inwestycji zgodnie z obowiązującymi przepisami 

oraz nadzór nad jej realizacją oraz ich odbiór,

50)   administrowanie kanalizacją i rowami odprowadzającymi wody odpadowe,

51)   przygotowanie decyzji nakazujących budowę urządzeń zabezpieczających wodę przed zanieczyszczeniem,

52)   prowadzenie spraw i sporządzenie ugody w sprawach zmian stosunków wodnych,

53)   ustanawianie ograniczeń co do czasu pracy lub korzystania z urządzeń technicznych oraz  środków  transportu  stwarzających  dla  środowiska  uciążliwości  w  zakresie hałasu i wibracji,

54)   przygotowanie zezwoleń na usunięcie drzew lub krzewów z terenów nieruchomości oraz decyzji ustalających kary pieniężne za samowolne usuwanie drzew lub krzewów,

55)   koordynacja działań związanych z ochroną roślin uprawnych mających na celu zabezpieczenie przed chorobami, szkodnikami i chwastami,

56)   wydawanie wniosków o nabycie rozpłodników,

57)   sprawy z zakresu zwalczania zakaźnych chorób zwierzęcych,

58)   przygotowywanie projektów rozstrzygnięć w sprawach dotyczących: ochrony zwierząt oraz utrzymywania psów rasy uznanej za agresywną,

59)   przygotowaniem projektów decyzji zatwierdzających podziały geodezyjne    nieruchomości przeznaczonych w planach zagospodarowania przestrzennego na cele    nierolnicze i nieleśne.

60)   sprawy związane z odszkodowaniami za działki gruntu przejęte pod drogi w wyniku podziałów  geodezyjnych oraz z mocy prawa,

61)   sprawy związane z rozgraniczaniem, scalaniem i podziałem nieruchomości,

62)   opiniowanie projektów prac geologicznych,

63)   administrowanie systemem informatycznym urzędu, obsługa dzienna serwera i sprzętu informatycznego,

64)   prowadzenie niezbędnych szkoleń w zakresie obsługi sprzętu informatycznego, a w szczególności wdrażania nowego oprogramowania użytkowego,

65)   prowadzenie ewidencji sprzętu i programów komputerowych użytkowanych w urzędzie,

66)   sprawowanie nadzoru nad bezpieczeństwem systemów informatycznych i ich użytkowania,

67)   pomoc w bezpiecznej obsłudze poczty elektronicznej,

68)   prowadzenie, bieżąca aktualizacja i obsługa strony BIP,

69)   tworzenie i bieżąca obsługa internetowej gminy,

70)   opracowanie procedur określających zmiany, zarządzanie hasłami użytkowników  systemu informatycznego urzędu i  nadzór nad ich przestrzeganiem,

71)   okresowa kontrola antywirusowa jednostek komputerowych w urzędzie,

72)   konfiguracja sieci w zależności od potrzeb,

73)   prowadzenie spraw w zakresie niezbędnych zakupów sprzętu informatycznego i urządzeń towarzyszących  do urzędu gwarantujących bezpieczeństwo przesyłania i otrzymywania  informacji oraz ich użytkowania,

74)   wykonywanie obowiązków administratora bezpieczeństwa teleinformatycznego,

75)   wyszukiwanie, sporządzanie i składanie wniosków do funduszy unijnych oraz innych źródeł finansowania z przeznaczeniem na zadania realizowane przez Gminę , 

76)   prowadzenie zamówień publicznych w ramach spraw prowadzonych na stanowisku pracy.

77)   współdziałanie z innymi jednostkami organizacyjnymi gminy w aplikowaniu o środki unijne,

78)   prowadzenie spraw w zakresie rozliczania, sporządzanie okresowych i rocznych sprawozdań z realizacji inwestycji z pozyskanych przez gminę funduszy unijnych oraz innych źródeł finansowania.”

8.  w § 8 dotychczas oznaczony numerem ustęp 3, otrzymuje oznaczenie numerem „4”, a w nim pkt 13 otrzymuje brzmienie:

„13) ewidencjonowanie działalności gospodarczej oraz prowadzenie ewidencji  wszystkich podmiotów gospodarczych  w układzie branżowym”,

oraz dodaje się pkt 20 o brzmieniu:

„20) zlecanie wyjazdów kierowcom pojazdów gminnych oraz obciążanie jednostek organizacyjnych  gminy za wykonanie na ich rzecz wyjazdy przez pojazdy gminne,”. 

9.  w § 8 dotychczas  oznaczony numerem ustęp 4, otrzymuje oznaczenie numerem „5”, a w nim pkt 7 otrzymuje brzmienie:

                        „7) prowadzenie spraw z zakresu dostępu do informacji publicznej,”,

oraz dodaje się pkt 13, 14 o brzmieniu:

„13) prowadzenie spraw związanych z nadawania nazw ulicom,  

miejscowościom i numeracji nieruchomości,

14) prowadzenie spraw związanych z zamówieniami publicznymi w zakresie   

 zaopatrywania kotłowni budynków będących w dyspozycji urzędu w olej  

opałowy, ewidencjonowanie stanu i rozliczanie zużycia”.

10.  w § 8 skreśla się ustępy dotychczas oznaczone nr 5, 7, 8 i 10.

11.  w § 8 ust. 6 pkt. 17 i 18  otrzymują brzmienie:

                        „17) rozliczanie czasu pracy kierowców zatrudnionych w Urzędzie Gminy, 

prowadzenie ewidencji i rozliczanie materiałów ekspoloatacyjnych używanych przez pojazdy,

18) prowadzenie zamówień publicznych w ramach prowadzonych spraw, w tym zamówienia na dostawy paliw i materiałów eksploatacyjnych do pojazdów”.

12.  w § 8 dotychczas oznaczone numerami ustępy 6, 9, 11, 12, 13 otrzymują  oznaczenie numerami „ 6 ,7, 8, 9, 10”.

§ 2.

 

Wykonanie zarządzenia zlecam Sekretarzowi Gminy.

 

§ 3.

 

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 

 

                                                                                                                                                                                                                                                                              Wójt

                                                                                                                                                                                                                                                                        Piotr Jaszczuk

 

 

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Gminy Nurzec-Stacja

Wytwarzający/odpowiadający: Norbert Jadczuk

Wprowadzający: Norbert Jadczuk

Data wprowadzenia: 2007-07-02

Data modyfikacji: 2007-07-02

Opublikował: Norbert Jadczuk

Data publikacji: 2007-07-02