Zarządzenie Nr 52/07

Zarządzenie Nr 52/07

Wójta Gminy Nurzec Stacja

z dnia 07 grudnia 2007r.

 

w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji  pełnej rocznej składników majątkowych Gminy w 2007 roku

 

         Na podstawie art.26 i 27 ustawy z dnia 29 września 1994 roku o rachunkowości /teks jednolity z 2002r. Dz.U. Nr 76 poz.694, z późn.zm./ oraz na podstawie zarządzenia Nr 5/99 Wójta Gminy Nurzec Stacja z dnia 10.03.1999r. w sprawie przyjęcia instrukcji dotyczącej inwentaryzacji, zarządzam:

                                                          § 1.

 

Powołanie Komisji Inwentaryzacyjnej w składzie:

1.       Pan Krzysztof  Staniszewski – Przewodniczący

2.       Pani Eugenia Naumiuk – Członek

3.       Pani Irena Chilińska – Członek

                                                           § 2.

 

Przeprowadzenie pełnej inwentaryzacji rocznej składników majątkowych w :

1.       Urzędzie Gminy Nurzec-Stacja

2.       Ochotniczych Strażach Pożarnych

3.       Gminnym Ośrodku Upowszechniania Kultury w Nurcu- Stacji

4.       Gminnej Bibliotece Publicznej w Nurcu-Stacji i Filiach w Klukowiczach i Tymiance

5.       Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Nurcu-Stacji

6.       Szkole Podstawowej w Nurcu-Stacji

7.       Szkole Podstawowej w Siemichoczach

8.       Gimnazjum w Nurcu-Stacji

9.       Przedszkolu w Nurcu-Stacji

wg harmonogramu inwentaryzacji stanowiącego załącznik nr 1 do niniejszego zarządzenia.

                                                        § 3.

 

Powołanie składów zespołów spisowych nastąpi odrębnym zarządzeniem wewnętrznym.

                                                          § 4.

 

Inwentaryzacją należy objąć następujące składniki majątkowe:

 

1.       środki trwałe

2.       pozostałe środki trwałe i wyposażenie

3.       materiały i towary

4.       pieniężne składniki majątkowe tj. gotówka w kasie , czeki

5.       rozrachunki finansowe tj. środki pieniężne w drodze; salda rachunków bankowych i pożyczek; salda rozrachunków z dostawcami i odbiorcami; salda rozrachunków publiczno-prawnych; salda innych należności i zobowiązań

6.       środki trwałe w budowie

7.       druki ścisłego zarachowania

                                                           § 5.

 

1.       Składniki majątku wymienione w § 4 pkt. 1-3 należy spisać na arkuszach spisu z natury.

2.       Inwentaryzację składników majątku wymienionych w § 4 pkt. 4 należy przeprowadzić w drodze spisu z natury i porównania z danymi z księgi w formie protokołu kontroli kasy.

3.       Inwentaryzację składników majątku wymienionych w § 4 pkt. 5-6 należy przeprowadzić w drodze uzyskania potwierdzenia sald od kontrahentów oraz poprzez porównanie stanu faktycznego ze stanem wynikającym z ksiąg rachunkowych w drodze weryfikacji dokumentów z zapisami w księgach.

4.       Inwentaryzację składników majątku wymienionego w  § 4 pkt 7 przeprowadzić poprzez porównanie stanu faktycznego ze stanem wynikającym z księgi druków ścisłego zarachowania w drodze spisu z natury.

                                                        § 6.

 

Spisu z natury inwentaryzowanych składników  zespoły spisowe są zobowiązane dokonać w okresie od dnia 10 grudnia 2007r. do 31 grudnia 2007r. według stanu na dzień 31.12.2007 roku i przekazać arkusze spisowe dla Przewodniczącego Komisji Inwentaryzacyjnej w terminie do 05 stycznia 2008r.

                      

                                                           § 7.

 

Rozliczenia spisu z natury dokona pracownik merytorycznie odpowiedzialny w terminie do dnia 15 stycznia 2008r., a jego wyniki przedstawi niezwłocznie Komisji Inwentaryzacyjnej.

                                                             § 8.

 

Wykonanie zarządzenia zleca się Przewodniczącemu Komisji Inwentaryzacyjnej i Skarbnikowi Gminy.

                                                             § 9.

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.             


                                                                                                                         Załącznik nr 1 do zarządzenia nr 52/07 z dnia

                                                                                                                         07 grudnia 2007r. Wójta Gminy Nurzec-Stacja

 

                                                          HARMONOGRAM INWENTARYZACJI NA 2007 ROK

 

Lp.

Przedmiot inwentaryzacji

Obiekt zinwentaryzowania

Termin przeprowadzenia inwentaryzacji

Rodzaj, forma, metoda, technika inwentaryzacji

1.

Grunty

Dane ewidencji księgowej Referatu Finansowego i ewidencji analitycznej

Od 31.12.2007

Do 04.01.2008

Weryfikacja sald na dzień 31.12.2007r.

2.

Środki trwałe

Dane ewidencji księgowej

Od 10.12.2007

Do 31.12.2007

Spis z natury wg stanu na 31.12.2007r.

3.

Pozostałe środki trwałe i wyposażenie

Dane ewidencji księgowej

Od 10.12.2007

Do 31.12.2007

Spis z natury wg stanu na dzień 31.12.2007r.

4.

Wartości niematerialne i prawne

Dane ewidencji księgowej

Od 31.12.2007

Do 04.01.2008r.

Weryfikacja sald na dzień 31.12.2007r.

5.

Środki trwałe w budowie

Dane ewidencji księgowej Referatu Finansowego

Od 31.12.2007

Do 04.01.2008r.

Weryfikacja sald na dzień 31.12.2007r.

6.

Rozrachunki publiczno-prawne

Dane ewidencji księgowej Referatu

Finansowego

Od 31.12.2007

Do 04.01.2008r.

Weryfikacja sald na dzień 31.12.2007r.

7.

Należności i zobowiązania

Wszystkie należności i zobowiązania z wyjątkiem należności spornych i wątpliwych

Od 31.12.2007

Do 15.01.2008

Weryfikacja sald na dzień 31.12.2007r.

8.

Środki pieniężne w kasie

Kasa znajdująca się w Urzędzie Gminy

31.12.2007

Roczna, pełna, spis z natury wg stanu na dzień 31.12.2007r.

9.

Środki pieniężne w kasie

Kasy obsługujące rachunki dochodów własnych przy Gimnazjum, Przedszkolu, Szkole Podstawowej w Siemichoczach

31.12.2007r.

Roczna, pełna, spis z natury wg stanu na dzień 31.12.2007r.

10.

Druki ścisłego zarachowania

Kasa znajdująca się w Urzędzie Gminy

31.12.2007

Roczna, spis z natury wg stanu na dzień 31.12.2007r.

11.

Materiały: opał, paliwo, olej opałowy i inne

Dane ewidencji księgowej Referatu Finansowego

31.12.2007

Roczna, spis z natury wg stanu na dzień 31.12.2007r.

12.

Materiały i towary na stanie magazynów przy świetlicach z dożywianiem 

Dane ewidencji księgowej Referatu Finansowego

Od 24.12.2007

Do 31.12.2007

Roczna, spis z natury wg stanu na dzień 31.12.2007r.

13.

Materiały na stanie magazynowym Urzędu Gminy

Dane ewidencji księgowej Referatu Finansowego

Od 10.12.2007

Do 31.12.2007

Roczna, spis z natury wg stanu na dzień 31.12.2007r.

 

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Gminy Nurzec-Stacja

Wytwarzający/odpowiadający: Norbert Jadczuk

Wprowadzający: Norbert Jadczuk

Data wprowadzenia: 2008-01-10

Data modyfikacji: 2008-01-10

Opublikował: Norbert Jadczuk

Data publikacji: 2008-01-10