Zarządzenie Nr 20/2014
Zarządzenie Nr 20/2014
Wójta Gminy Nurzec-Stacja
z dnia 17 czerwca 2014r.
w sprawie Regulaminu udzielania w Urzędzie Gminy Nurzec-Stacja, zamówień, których wartość nie przekracza wyrażonej w złotych równowartości kwoty 30 000 EURO.
Na podstawie art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym /Dz. U. z 2013r. poz. 594, z 2013r. poz. 645, poz. 1318, z 2014r. poz. 379./ oraz zasady określone w art. 44 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych /Dz. U. z 2013r. poz. 885, z 2013r. poz. 938, poz. 1646, z 2014r. poz. 379/, zarządzam co następuje:
§1
Wprowadzić Regulamin udzielania w Urzędzie Gminy Nurzec-Stacja, zamówień, których wartość nie przekracza wyrażonej w złotych równowartości kwoty 30 000 EURO, w brzmieniu określonym załącznikiem Nr 1 do niniejszego Zarządzenia.
§2
Wykonanie zarządzenia powierza się stanowisku pracy ds. zamówień publicznych i pozyskiwania środków unijnych oraz samodzielnym stanowiskom pracy realizującym zamówienia publiczne w Urzędzie Gminy Nurzec-Stacja.
§3
Traci moc Zarządzenie Nr 55/10 Wójta Gminy Nurzec-Stacja z dnia 20 grudnia 2010r. w sprawie Regulaminu udzielania w Urzędzie Gminy Nurzec-Stacja, zamówień, których wartość nie przekracza wyrażonej w złotych równowartości kwoty 14 000 euro.
§4
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Załącznik Nr 1
do Zarządzenia Nr 20/2014
Wójta Gminy Nurzec-Stacja,
z dnia 17 czerwca 2014r.
Regulamin
udzielania w Urzędzie Gminy Nurzec-Stacja, zamówień, których wartość nie przekracza wyrażonej w złotych równowartości kwoty 30 000 EURO
§1.
- Niniejszy Regulamin określa warunki i zasady udzielania zamówień o wartości nie przekraczającej wyrażonej w złotych równowartości kwoty 30 000 EURO (netto) w skali roku budżetowego w Urzędzie Gminy Nurzec-Stacja.
- Regulamin obowiązuje w zakresie udzielania zamówień na dostawy, wykonywanie usług i robót budowlanych, do których nie stosuje się ustawy Prawo zamówień publicznych, na podstawie art. 4 pkt. 8 ustawy, a źródłem finansowania są środki publiczne.
- Regulamin został opracowany w celu zapewnienia jawności, przejrzystości, efektywności, oszczędności i terminowości w wydatkowaniu środków publicznych zgodnie z art. 44 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych /Dz. U. z 2013 r. poz. 885, z późn. zm./.
§2.
Ilekroć w Regulaminie mowa jest o:
- Ustawie – należy przez to rozumieć ustawę z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo Zamówień Publicznych /Dz. U. z 2013r. poz. 907, z późn. zm./
- Regulaminie – należy przez to rozumieć niniejszy Regulamin udzielania w Urzędzie Gminy Nurzec-Stacja, zamówień, których wartość nie przekracza wyrażonej w złotych równowartości kwoty 30 000 EURO.
- Zamawiającym – należy przez to rozumieć Gminę Nurzec-Stacja lub Urząd Gminy Nurzec-Stacja.
- Kierowniku Zamawiającego – należy przez to rozumieć Wójta Gminy Nurzec-Stacja, lub inną upoważnioną osobę.
- Wartość zamówienia – należy przez to rozumieć całkowite szacunkowe wynagrodzenie wykonawcy bez podatku od towarów i usług ustalone przez zamawiającego z należytą starannością.
- Wykonawcy – należy przez to rozumieć osobę fizyczną, osobę prawną albo jednostkę organizacyjną nie posiadającą osobowości prawnej, która ubiega się o udzielenie zamówienia publicznego, złożyła ofertę lub zawarła umowę w sprawie zamówienia publicznego.
- Zamówieniu publicznym – należy przez to rozumieć umowy odpłatne zawierane między zamawiającym a wykonawcą, których przedmiotem są usługi, dostawy lub roboty budowlane.
- Rejestr Zamówień – należy przez to rozumieć centralny Rejestr Zamówień, prowadzony na stanowisku pracy ds. zamówień publicznych i pozyskiwania środków unijnych.
§3.
Przy ustalaniu wartości zamówienia stosuje się zasady określone przepisami art. 32-35 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych.
§4.
Ramowe procedury udzielania zamówienia publicznego regulowane są w układzie:
- zamówienia o wartości poniżej 14 000 EURO
- zamówienia o wartości z przedziału 14 000 – 30 000 EURO
§5.
Stosowanie procedur szczegółowo określonych poniżej, dla zamówień o wartości do 14 000 EURO nie jest wymagane. Udzielenie zamówienia w tym przypadku powinno być dokonane w sposób celowy i oszczędny z zachowaniem zasady uzyskiwania najlepszych efektów przy terminowej realizacji zadania. W przypadku udzielania zamówień na wykonanie robót budowlanych zaleca się zawieranie umów w formie pisemnej. W przypadku udzielenia zamówienia w formie pisemnej podlega ono rejestracji w Centralnym Rejestrze Zamówień.
§6
- Udzielenie zamówienia o wartości w przedziale od 14 000 EURO do 30 000 EURO winno odbywać się wg następującego trybu postępowania:
- Pracownik merytoryczny odpowiedzialny za realizację danego zamówienia występuje do Kierownika Zamawiającego o zezwolenie na przeprowadzenie rozeznania rynku na udzielenie zamówienia publicznego.
- W przypadku akceptacji przez Kierownika Zamawiającego tej formy, pracownik merytorycznie odpowiedzialny sporządza z przeprowadzonego rozeznania rynku notatkę.
- Notatka, o której mowa w pkt. 2 musi zawierać:
- szczegółowy opis przedmiotu zamówienia (ilościowo – jakościowo – rzeczowy)
- termin realizacji, wykonania zamówienia
- aktualną wartość przedmiotu zamówienia oszacowaną na podstawie cen rynkowych lub ustaloną zgodnie z art. 32 ust. 1 w związku z art. 33, 34 i 35 ustawy Prawo Zamówień Publicznych.
- przeliczenie wartości zamówienia ze złotówek na równowartość wyznaczoną w EURO, przy zastosowaniu art. 35 ust. 3 ustawy Prawo Zamówień Publicznych
- proponowaną cenę oraz inne kryteria wyboru oferty
- data uzyskania informacji od wykonawców
- propozycję udzielenia zamówienia wybranemu wykonawcy
- Rozpoznanie rynku możne być przeprowadzone telefonicznie, elektronicznie lub pisemnie.
- Zaleca się aby rozeznanie rynku odbyło się z udziałem co najmniej 3 wykonawców.
- Wzór notatki, o której mowa w § 6 ust. 1 stanowi załącznik Nr 1 do Regulaminu.
- Przy udzielaniu zamówienia w tym trybie, zawiera się umowę pisemną na roboty budowlane, a na wykonanie usługi lub dostawę zawiera się umowę pisemną lub udziela się pisemnego zlecenia. Umowa lub pisemne zlecenie podlega rejestracji w Centralnym Rejestrze Zamówień Publicznych.
- Do faktury lub rachunku wybranego wykonawcy, za wykonanie zamówienia, należy dołączyć zlecenie lub umowę jeśli były sporządzone.
- Dokumentacja z postępowania (z wyłączeniem faktury/rachunku w oryginale) jest przechowywana na stanowisku pracy osoby odpowiedzialnej za jego przeprowadzenie i nadzór nad realizacją zamówienia.
§7.
- W przypadku braku akceptacji przez Kierownika Zamawiającego formy polegającej na przeprowadzeniu rozeznania rynku i sporządzenia notatki, o których mowa w § 6 ust. 1 Regulaminu, udzielenie zamówienia będzie mogło nastąpić po przeprowadzeniu następującego trybu postępowania:
- Pracownik merytorycznie odpowiedzialny za prowadzenie danej sprawy występuje do kierownika zamawiającego o zatwierdzenie treści ogłoszenia – Zaproszenia do składania ofert w zapytaniu cenowym oraz formularza Zapytania cenowego do przeprowadzenia pisemnego rozeznania cenowego. Dokumenty stanowią podstawę do pisemnego zaproszenia do składania ofert na realizację danego zamówienia.
- Dokumenty, o których mowa w § 7 ust. 1 pkt. 1 powinny zawierać:
- szczegółowy opis przedmiotu zamówienia,
- termin realizacji/wykonania zamówienia,
- kryteria wyboru oferty,
- istotne postanowienia umowy, ewentualnie wzór umowy,
- miejsce i termin składania ofert oraz określenie ich formy,
- ewentualne warunki udziału w postępowaniu oraz sposób dokonania oceny ich spełniania,
- warunki niezbędne do spełnienia przez wykonawcę przed zawarciem umowy.
- Wzór zaproszenia do składania ofert stanowi załącznik Nr 2 do Regulaminu. Wzór formularza oferty zapytania cenowego stanowi załącznik Nr 3 do Regulaminu.
- Zaproszenie do składania ofert podaje się do publicznej wiadomości poprzez wywieszenie na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy, publikację na stronie internetowej zamawiającego i w BIP-e.
- Zaproszenie możne być wysłane pisemnie lub faksem znanemu wykonawcy, który w ramach prowadzonej działalności świadczy dostawy, usługi lub roboty budowlane będące przedmiotem zamówienia, pod warunkiem, że zamawiający nie posiada informacji o tym, że wykonawca nienależycie wywiązał się lub wywiązuje z wcześniej udzielonego mu zamówienia.
- Otwarcia ofert dokonuje pracownik prowadzący sprawę w obecności przynajmniej 2 pracowników urzędu lub innych osób wskazanych przez Kierownika Zamawiającego.
- Z otwarcia ofert sporządza się protokół, dający podstawę do udzielenia zamówienia. Wzór protokołu stanowi załącznik Nr 4 do niniejszego regulaminu.
- Udzielenie zamówienia jest możliwe już w przypadku otrzymania co najmniej jednej ważnej oferty.
- Przy udzielaniu zamówienia w tym trybie zawiera się umowę pisemną na: roboty budowlane, na wykonanie usługi i dostawę.
- Umowa podlega rejestracji w Centralnym Rejestrze Zamówień Publicznych prowadzonych na stanowisku pracy ds. zamówień publicznych i pozyskiwania środków unijnych w Urzędzie Gminy Nurzec-Stacja. Wzór rejestru stanowi załącznik Nr 5 do Regulaminu.
- Do faktury lub rachunku wybranego wykonawcy, za wykonanie zamówienia, należy dołączyć umowę.
- Dokumentacja z postępowania (z wyłączeniem faktury/rachunku w oryginale) jest przechowywana na stanowisku pracy osoby odpowiedzialnej za jego przeprowadzenie i nadzór nad realizacją zamówienia. Kopia umowy przekazywana jest do rejestru zamówień, o którym mowa w ust. 6.
§8
Przeprowadzenie postępowania w trybach wymienionych w §6 ust. 1 i §7 nie będzie miało zastosowania w przypadku gdy ze względu na szczególny charakter i rodzaj dostaw, usług lub robót budowlanych uzasadnione jest zlecenie realizacji zamówienia konkretnemu wykonawcy. Przesłanki wyboru wykonawcy winny być opisane w notatce służbowej dołączonej do akt sprawy i zaakceptowanej przez Kierownika zamawiającego.
§9
W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem maja zastosowanie przepisy ustawy Prawo Zamówień Publicznych, aktów wykonawczych i Kodeksu Cywilnego.
Załącznik Nr 1
do Regulaminu udzielania
w Urzędzie Gminy Nurzec-Stacja,
zamówień, których wartość nie przekracza
wyrażonej w złotych równowartości
kwoty 30 000 EURO
Notatka
z przeprowadzonego rozeznania rynku
wzór
- Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia (ilościowo – jakościowo – rzeczowy): …………
…………………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………………
- Termin realizacji/wykonania zamówienia: ……………………………………………………
- Aktualna wartość przedmiotu zamówienia: …………………… zł netto ustalona na podstawie: ………………….……………………………………………………………….....
…………………………………………………………………………………………………
- Wartość zamówienia w EURO ……………………. przeliczona zgodnie z Rozporządzeniem, o którym mowa w art. 35 ust. 3 ustawy Prawo Zamówień Publicznych.
- Informacja dotycząca ceny i innych kryteriów wyboru ofert:
Lp. | Nazwa i adres wykonawcy | oferowana cena (netto/brutto) | Inne kryteria (wymienić jakie) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
- Data uzyskania informacji: ……………………………………………………………………
- Propozycja udzielenia zamówienia wybranemu wykonawcy: ………………………………..
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Notatkę sporządził/a:
………………………… Zatwierdzam do realizacji:
………………..……………………..
data i podpis kierownika zamawiającego
Załącznik Nr 2
do Regulaminu udzielania
w Urzędzie Gminy Nurzec-Stacja,
zamówień, których wartość nie przekracza
wyrażonej w złotych równowartości
kwoty 30 000 EURO
………………………………
Pieczęć Zamawiającego
wzór
Zaproszenie
do składania ofert w zapytaniu cenowym
- Zamawiający: ………………………………………………………………………………..
zaprasza do składania ofert na:
- Przedmiot zamówienia: ………………………………………………………..……………..
…………………………………………………………………………………..……………..
……………………………………………………………………………………..…………..
- Termin realizacji/wykonania zamówienia: …………………………………………..……….
- Kryteria wyboru oferty: …………………………………………………………….…………
- Istotne postanowienia umowy (ewentualnie wzór umowy): ………………………….………
- Miejsce i termin składania ofert oraz określenie ich formy: …………………………………
- Ewentualne warunki udziału w postępowaniu oraz sposób dokonania oceny ich spełniania:
……………………………………………………………………………..…………………..
……………………………………………………………………….……….………………..
- Warunki niezbędne do spełnienia przez wykonawcę przed zawarciem umowy: …….………
…………………………………………………………………………………………………
………………………………………….
(podpis kierownika zamawiającego)
Załącznik Nr 3
do Regulaminu udzielania
w Urzędzie Gminy Nurzec-Stacja,
zamówień, których wartość nie przekracza
wyrażonej w złotych równowartości
kwoty 30 000 EURO
………………………………….
Nazwa wykonawcy
………………………………….
adres wykonawcy
………………………………….
NIP
………………………………….
tel/fax
wzór
Oferta
zapytania cenowego
W odpowiedzi na zaproszenie z dnia …………………… do złożenia oferty w zapytaniu cenowym
na udzielenie zamówienia na:
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
oferuję wykonanie w/w zamówienia za:
Cenę netto: …………………………………………………………………………..……………zł
+ ……% podatku VAT w wysokości: ………………………………………………..……………zł
Cenę brutto: ………………………………………………………………………..………………zł
W terminie do: ………………………………………………………………………………………..
Udzielam gwarancji*: ……………………………………………………………………………….
Wyrażam zgodę na warunki płatności określone w zapytaniu cenowym.
Na potwierdzenie spełnienia warunku* ……………………………………………………………….
przedkładam następujące dokumenty*: ……………………………………………………………….
Oświadczam, że zapoznałem się z opisem przedmiotu zamówienia i nie wnoszę do niego żadnych zastrzeżeń oraz zobowiązuję się do spełnienia warunków określonych przez zamawiającego niezbędnych do zawarcia umowy.
*Niepotrzebne skreślić
………………………………………………..
Podpis upoważnionego
przedstawiciela wykonawcy
Załącznik Nr 4
do Regulaminu udzielania
w Urzędzie Gminy Nurzec-Stacja,
zamówień, których wartość nie przekracza
wyrażonej w złotych równowartości
kwoty 30 000 EURO
znak sprawy: ……… Nurzec-Stacja, dnia …………r.
Protokół
z rozeznania cenowego
zamówienia o wartości od 14 000 do 30 000 EURO
wzór
- W celu udzielenia zamówienia na …………………………………………………………....
…………………………………………………………………………………………………
przeprowadzono rozeznanie cenowe.
- W dniu ……………………………….. zaproszono do udziału w postępowaniu poprzez rozesłanie/dostarczenie osobiste zaproszenia do składania ofert w zapytaniu cenowym oraz formularza oferty zapytania cenowego, następujących wykonawców:
- ……………………………………………………………..
- ……………………………………………………………..
- ……………………………………………………………..
- W dniu ………………………………….. zaproszenie do składania ofert w zapytaniu cenowym zostało podane do publicznej wiadomości poprzez wywieszenie na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy oraz opublikowane na stronie internetowej zamawiającego oraz na BIP-ie.
- W terminie do dnia ………………………………. do godz. ………………. złożono następujące oferty:
Lp. | nazwa i adres wykonawcy | oferowana cena (netto/brutto) | oferowane wartości w innych kryteriach (wymienić w jakich) | ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu (jeśli było wymagane ich spełnienie) | uwagi |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
- Propozycja udzielenia zamówienia wraz z uzasadnieniem: …………………………………..
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
…………………………………………..
(podpis osoby sporządzającej protokół)
………………………………………….
(podpis kierownika zamawiającego)
Załącznik Nr 5
do Regulaminu udzielania
zamówień, których wartość nie przekracza
wyrażonej w złotych równowartości
kwoty 30 000 EURO
wzór
Centralny Rejestr Zamówień Publicznych,
których wartość nie przekracza wyrażonej w złotych równowartości kwoty 30 000 EURO.
Lp. | znak sprawy | przedmiot zamówienia | data udzielenia zamówienia | wartość zamówienia brutto | osoba prowadząca postępowanie | uwagi |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Metryka strony