uchwała nrVI/42/07

Uchwała Nr  VI/42/07

Rady Gminy Nurzec-Stacja

z dnia 14 sierpnia 2007 roku

                                                                w sprawie zasad i trybu przeprowadzania konsultacji z mieszkańcami gminy

                                                                                                                                                                    Nurzec Stacja

Na podstawie art. 5a ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym /Dz. U. z 2001 r. Nr 142 poz. 1591 oraz z 2002 r. Nr 23 poz. 220, Nr  62 poz. 558, Nr 113 poz. 984 Nr 153, poz. 1271 i Nr 214 poz. 1806, z 2003 r. Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz. 1568, z 2004 r. Nr 116, poz. 1203,  z 2005 r. Nr  172, poz. 1441, Nr 175, poz. 1457, z 2006 r. Nr 17, poz. 128, Nr 181, poz. 1337/ Rada Gminy Nurzec-Stacja uchwala,co następuje :

§ 1. Ustala się zasady i tryb przeprowadzania konsultacji z mieszkańcami Gminy Nurzec- Stacja stanowiące załącznik do niniejszej uchwały.

§ 2. Wykonanie uchwały zleca się Wójtowi Gminy.

§ 3. Traci moc uchwała Nr VI/41/03 Rady Gminy Nurzec-Stacja z dnia 7 lipca 2003 r. w sprawie zasad i trybu przeprowadzania konsultacji z mieszkancami Gminy Nurzec-Stacja.

§ 4. Uchwała wchodzi w życie po uplywie 14 dni od dnia opublikowania jej w Dzienniku Urzędowym Województwa Podlaskiego.

                   Przewodniczący Rady

Zenon Podbielski

                                                                                                                                                                       Załącznik do uchwały Nr VI/42/07Rady Gminy Nurzec-Stacja z dnia 14 sierpnia 2007 r.

Zasady i tryb

Przeprowadzania konsultacji z mieszkańcami gminy Nurzec Stacja

1) Konsultacje z mieszkańcami gminy stosuje się w przypadkach przewidzianych ustawami oraz w innych sprawach ważnych dla gminy, a w szczególności :

a) nadania nazw miejscowości,

b) zmiany nazw miejscowości,

c) nadania lub zmiany nazw ulic,

d) zmiana granic sołectwa,

e) nadania imienia obiektowi fizjograficznemu.

2) W sprawach wymagających konsultacji z mieszkańcami winikających z przepisów ustawowych – uchwałę o podjęciu konsultacji podejmuje Rada Gminy.

3) Uchwała rady gminy powinna określać przedmiot konsultacji, termin oraz zasięg terytorialny.

4) W innych sprawach konsultacje zarządza Wójt Gminy podejmując stosowne zarządzenie. Punkt 3 stosuje się odpowiednio.

5) Konsultacje przeprowadza Wójt Gminy. Wyniki konsultacji w przypadkach wynikających z pkt. 2 i 3 niniejszych zasad, po ich zakończeniu Wójt Gminy przedstawia do rozpatrzenia na sesję Rady Gminy, która podejmuje stosowne uchwały.

6) W zależności od przedmiotu konsultacji i zasięgu terytorialnego w konsultacjach mogą brać udział mieszkańcy całej gminy, poszczególnych sołectw, określonych grup społecznych (np. nauczycieli, uczniów w przypadku konsultacji dotyczących nadania imienia szkoły).

7) Osoby upoważnione do udziału w konsultacjach (mieszkańcy) powinne posiadać wymagane prawo wyborcze do Rady Gminy Nurzec Stacja oraz stale zamieszkiwać na terenie gminy lub sołectwa.

8) Osoby tworzące grupy społeczne upoważnione do udziału w konsultacjach powinne posiadać czynne prawo wyborcze a przedmiot konsultacji winien być bezpośrednio związany z działalnością danej grupy społecznej (np. nauka, praca).

9) Łączenie i podział lub znoszenie gminy wymaga konsultacji z mieszkańcami gminy wszystkich sołectw, w innych przypadkach z zainteresowanymi sołectwami.

10) Konsultacje przeprowadzają w imieniu Wójta osoby lub podmioty upowżnione (wyznaczone) przez Wójta Gminy.

11)  Konsultacje mogą być przeprowadzone w poszczególnych sołectwach lub siedzibie Wójta.

12) Zajęcie stanowiska, co do przedmiotu konsultacji osoby biorące udział w konsultacjach potwierdzają poprzez podpis przy swoim nazwisku na listach oraz pisemne zajęcie stanowiska co do konsultowanych rozwiązań na przygotowanym formularzu.

13) W przypadku, gdy w konsultacjach jest rozstrzyganych kilka spraw, osoba biorąca udział w konsultacjach wypełnia przedłożoną przez podmiot prowadzący konsultacje ankietę zawierającą alternatywne rozwiązania problemu.

14) Po zakończeniu konsultacji osoba, podmiot upoważniony do jej przeprowadzenia sporządza dokument zbiorczy obejmujący wyniki konsultacji i przedstawia Wójtowi Gminy. Przedmiotowy dokument winien zawierać następujące dane :

a) opisany przedmiot konsultacji,

b) termin przeprowadzenia konsultacji

c) ogólną liczbę mieszkańców (osób) uprawnionych do udziału w konsultacji,

d) liczbę mieszkańców  (osób) biorących udział w konsultacji,

e) liczbę osób opowiadających się za lub przeciw konsultowanej sprawie.

15) Wynik konsultacji jest rozstrzygający, jeżeli za jednym z podanych rozwiązań opowiedziało się więcej niż połowa biorących udział w konsultacjach. W przypadku konsultacji spraw, w których nie ma podanych alternatywnych rozwiązań (np. konsultacje z mieszkańcami  sołectwa w sprawie nadania nazwy ulicy), o wynikach konsultacji rozstrzyga większościowe rozwiązanie zaproponowane przez osoby biorące udział w konsultacjach.

Metryka strony

Udostępniający: UG Nurzec-Stacja

Wytwarzający/odpowiadający: Eugenia Naumiuk

Wprowadzający: Eugenia Naumiuk

Data wprowadzenia: 2007-12-28

Data modyfikacji: 2007-12-28

Opublikował: Norbert Jadczuk

Data publikacji: 2007-12-28